רונדה ון פלנדרן 2018

רונדה ון פלנדרן 2018

המרוץ המהווה אחד משיאי העונה יתקיים מחר (יום א').
המסלול: http://www.rondevanvlaanderen.be/en/rvv/elite-men/race ארוך במיוחד - 266.5 ק"מ. ציונים בולטים: המור, שפעם הכריע את המרוץ, מופיע כ-100 ק"מ לפני הסיום. הקופנברג בעל משטח אבני המרצפות הגרוע וגם התלול מאוד, מופיע 45 ק"מ לפני הסיום. לא הרבה אחריו הטאינברג הקצר והתלול ו-25 ק"מ לסיום הקרויסברג הארוך והפחות תלול. לסיום, הצמד אוד קווארמונט והפטרברג שמופיע כ-13 ק"מ לסיום. משם עד הסיום מישור במגמת ירידה.
מזג אוויר: מעונן אם אפשרות לגשמים מקומיים קלים. קור ורוח סביב 10 מעלות ו-10-15 קמ"ש.
מועמדים: 7 רוכבים בלבד בקבוצה. קוויקסטפ באים בלי מנהיג מוכתר: אמנם ז'ילבר שניצח לפני שנה רוכב כדי להגן, אבל גם טרפסטרה (ניצח ב-E3), שטיבר ואיב למפרט (ניצח בדוורס דור פלנדרן לפני 3 ימים) רואים עצמם כמועמדים. זה היתרון שלהם וזה גם החיסרון, כי בקבוצות האחרות יש מנהיג ברור ובמרוץ כל כך קשה, כשכל שבריר של אנרגיה חשוב, זה יכול להיות משמעותי.
המועמדים הקבועים הם סאגאן וון אוורמט ואליהם מצטרפים שחקנים קבועים כמו ספ ונמרקה, אוליבר נייסן (אלוף בלגיה), יספר סטויבן ואלכסנדר קריסטוף. ג'וקרים מבחוץ הם: קוויאטקובסקי, ון ארט (אלוף העולם בסייקלוקרוס) וניבאלי שמשתתף בפעם הראשונה במרוץ.
שידור: ביורוספורט 1 (ערוץ 59 ב-HOT). רשום כשני שידורים. אחד מתחיל כבר ב-11:30 ומסתיים ב-15:00 והשני מתחיל ב-15:00 ומסתיים ב-18:15.
 
ההימור שלי: ניקי טרפסטרה

אני רוצה שאיב למפארט ינצח, אבל אני חושב שטרפסטרה הוא הרוכב החזק ביותר בקוויקסטפ. סאגאן וון אוורמט ינטרלו אחד את השני ולא יסכימו לרדוף אחרי בריחות יחיד. זה בדיוק המקום שרוכב עם מנוע גדול כמו טרפסטרה יכול לברוח.
 

nachshon4

New member
לא יודע אם טרפסטרה ייקח

אבל זה היתרון של קוויקסטפ: יש להם 4 שיכולים לנצח. אם יעבדו טוב חלק יברחו, והשאר יוכלו לנוח ולשמור כוחות עד הסוף.
המרוץ האהוב עלי בלוח השנה.
 

urias1

New member
הימור מוצלח

חבל שלא הימרת גם באתר הימורים.

וכל הכבוד על הניתוח של המירוץ, אני צופה ב קטעי ההרים וב 10 האחרונים ולא תמיד מבין מה ולמה.
 
אחד המרוצים הקשים

אפשר היה לראות היום כמה שהמסלול של הרונדה הוא קשה. בגירסה הישנה של המסלול, עם המור כ-20 ק"מ לסיום, כולם היו מחכים למור ששם מוכרע המרוץ.
בגרסה הנוכחית, כשהמור מופיע אחרי 170 ק"מ של רכיבה ו-95 ק"מ לפני הסיום, הוא הפך למקום שמוריד את הדבוקה לגודל של 40-30 רוכבים. זה בעצם כמו יער ארנבורג בפריז-רובה. רוכב לא יכול לנצח שם את המרוץ אבל הוא יכול להפסיד אותו. וגם, כשנשארים 30-40 רוכבים, אז גם בקבוצות החזקות נשארים רק 2-3 פועלים שיכולים לעבוד וזה 90 ק"מ לפני הסיום!
בורה של סאגאן, שנאמר עליה שהתחזקה, נשארה עם פועל אחד בלבד - דניאל אוס, שניסה לעזור אבל לא ממש סיפק את הסחורה. BMC גם היא לא נשארה עם הרבה כוח אש. לדעתי, הקבוצה שהראתה את העומק הרב ביותר היום (חוץ מקוויק-סטפ) היו טרק-סגפרדו, אבל הם לא ממש עבדו בפלוטון. היה להם את פדרסן בבריחה (מרשים מאוד) והאחרים ישבו ולא עבדו. לקוויק-סטפ לא רק שהיה את העומק הרב ביותר, אלא גם את השכל הרב ביותר. במקום להקריב פייבוריטים בעבודה בראש הדבוקה בשלבים המאוחרים של המרוץ, הם שלחו אותם לבריחות מטווח רחוק. נסיונות בריחה אלו דיללו את הדבוקה ועייפו אותה. קודם למפארט, אחר כך פעמיים שטיבר ובסוף טרפסטרה בהתקפה שהצליחה. אם היה נכשל אז ז'ילבר היה יוצא לבריחה.
היה יפה לראות את ארנו דמאר ואלכסנדר קריסטוף נאבקים בספרינט על המקום ה-15 כאילו שזה ניצחון באליפות העולם. זה הראה את התחרותיות שטבועה בשני הרוכבים האלו: לא משנה המקום - העיקר זה הניצחון בספרינט על היריב.
 
ציטוט של סאגאן

“Analysing E3 Harelbeke and here, Quick-Step controlled everything. They put all of the other teams and all of us other leaders in difficulty because they opened the race very early and there weren’t any domestiques left to control the race,”
ועוד הערה שלי, הציטוט הוא מכתבה בסייקלינגניוז שם גם מצטטים את דירקטור ספורטיף של בורה-הנסגרוהה, קבוצתו של סאגאן, העונה לשם Patxi Vila. שאלתי את עצמי? האם זה אמיתי? זכרתי שווילה הנ"ל היה רוכב ספרדי ובדרך כלל הספרדים - הרונדה ורובה זה לא הספציאליטה שלהם. בדקתי את עצמי ואמנם, רוב השגי הבחור היו במרוצי קטעים. הסתכלתי גם על רשימת המנהלים הספורטיביים האחרים של בורה ולא מצאתי שם שום שם מוכר. בקיצור, הנחיתות של הקבוצה היא לא רק ברוכבים - היא גם במנהלים הספורטיביים. כל המנהלים הספורטיביים של הקבוצות החזקות שמנהלים את הקלאסיקות הם רוכבי עבר שטחנו ים של פאווה. מי שחושב שהרונדה ורובה זה פריז-ניס, טועה ובגדול.
 
למעלה