לאידעתימהלומר
New member
רונה קינן- הולכת בדרך הישר?
רונה קינן- זמרת, יוצרת, כשרון נדיר. כולנו גומעים את שירה בשקיקה, עטים על כל הופעה (גם אם היא רק מתארחת), ועוקבים אחר כל פרט שאמצעי התקשורת מספקים לנו אודותיה. אנחנו חושבים שאנחנו מכירים אותה; אבל...האם אנחנו מכירים אותה באמת? אנחנו מכירים את הביוגרפיה, ובכל זאת נזכיר: רונה קינן נולדה וגדלה בת"א, בתו של הסופר עמוס קינן. בתיכון למדה תיאטרון בתיכון תלמה ילין, וכבר בגיל 18 הופיעה לצד אביה בערב מחווה למשוררת יונה וולך. מאז הספיקה לשתף פעולה עם להקת המכשפות, טל גורדון, קורין אלאל- לכולן אותו מכנה משותף, כולן בעלות אותה נטייה מינית. האם זה אכן כך? האם קינן, המזוהה עם הרוק הנשי בישראל בכלל, ועם הקהילה הגאה בפרט החליטה שהמשיכה לבנות מינה כבר איננה "כוס התה שלה"? דמותה של קינן מוכרת וידועה היטב לכל מעריצה: שיערה אסוף תמידית לגומייה מהודקת, היא לבושה בבגדים גבריים שלא מדגישים את גזרתה הדקה, והיא איננה מרבה להתאפר. דהיינו, קינן משתדלת שלא להבליט את נשיותה ואולי אף לטשטש אותה. מאפיין שכיח לבנות הקהילה. בנוסף, קינן הייתה מודעת לאהדה לה היא זוכה מקרב בני ובנות הקהילה הגאה, ודאגה לנהל דיאלוג פעיל עם מעריצים אלו. כך למשל, נהגה קינן להופיע בחינם במועדון ה"מינרווה" בתל אביב, מועדון המזוהה עם קהל הלסביות בארץ. לתדהמת כולם, בחודשים האחרונים, מאז יציאתו של האלבום "עיניים זרות" למדפי החנויות, דומה כי חל שינוי באופיה ובהתנהגותה של קינן. האלבום הפך לפופולארי ונמכר בעשרות עותקים, מה שחשף את קינן בפני קהל מעריצים רחב יותר,שלאו דווקא מזוהה עם הקהילה הגאה. במובן מסויים חשפה זו שחררה את קינן מן ה"כבלים" בהם הייתה קשורה לקהילה. כעת מכשהיא נפנית לכל הקהלים, חוללה הזמרת שינויים בהתנהגותה, על מנת שתוכל להתחבב על קהל מאזינים רב יותר, גם אם שינויים אלו כוללים ויתור עם אופיה האמיתי של רונה קינן. כיצד שינויים אלו באים לידי ביטוי, אתם שואלים בתדהמה? ראשית, שינוי פיסי. לאחרונה נצפתה קינן כאשר על קודקודה מתנוססת תסרוקת חדשה. אמת, אמנם היא לא החליפה את השיער הקשור המיתולוגי, אך שיערה שעד כה היה קשור ברישול מה, ובפי העם "קוקו נמוך", הוחלף לתסרוקת חדשה ומוקפדת יותר, בה קושרת הזמרת את שיערה מאחורי הקודקוד, ולא צמוד לעורף כבעבר. בנוסף, לתסרוקת התווספו גם קצוות שיער על מצחה של הזמרת, "פוני" כלשוננו. הקטנוניות בנוגע לתסרוקת איננה מגיעה ממקור של רוע לב וסארקזם, אלא כי ברור שמשהו בתסרוקת זו הוא בלתי רגיל ביחס לאופיה ולדמותה המוכרת של קינן. התסרוקת היא בבירור סממן נשי שמטרתו היא ללכוד את תשומת ליבם של הסובבים אותה. קינן, שיודעת שליבן של המעריצות המסורות, בנות הקהילה, נתון לה, עושה זאת כמובן לא על מנת להרשים אותן, אלא את מי אם לא- המין הזכרי. תופעה נוספת שמתלווה לאקט החיזור מצידה של קינן הוא השימוש המוגזם באיפור. כל מעריצה מסורה יודעת כי עד לאחרונה, נדירים היו המקרים בהם מרחה קינן את פניה בצבע, ואף לא בקליפים לשירים, הופעות טלוויזיוניות והופעות על במה. אמנם לאחרונה נצפית קינן יותר ויותר כאשר פניה עוטות איפור, ואף איפור כבד המבליט את תווי פניה המרשימים. ברם, ייתכן כי כל אלה אינם תסמינים המעידים על מעבר לחיים הטרוסקסואליים. ייתכן, אתם ודאי חושבים, כי קינן גילתה את הנשיות שבה, החליטה לערוך שינוי אישיותי ועוד רבות ההשערות. אמנם, כיצד ניתן להסביר, שגם בפן המקצועי חוללה הזמרת שינוי מהבחינה הזו. לאחר שהייתה כה פעילה בענף הרוק הנשי, בעת האחרונה הזמרת כמעט ולא פועלת (ואף ניתן לומר כי אינה פועלת כלל) בענף זה? על אף כי קינן שיתפה פעולה עם מוזיקאים רבים, אמנם, במקריות מחשידה- כל המוזיקאים הללו היו זכרים! החל בנגינה לצד גידי גוב, אירוח במופע של שלומי שבן, דואט חדש לצד אוהד חיטמן וכלה בשיתוף הפעולה באלבומו של דניאל רוטשילד. מדוע נמנעת הזמרת מאינטרקציה עם מוסיקאיות אחרות בנות מינה? מי כמוה יודעת שבמדינת ישראל ישנן אינספור מוסיקאיות מוכשרות? מה מרתיע אותה מלעבוד לצידן, כפי שששה לעשות בעבר? בנוסף, רק בשבוע האחרון פורסם כי רונה נצפתה כשהיא מתרועעת עם הגרוש הטרי אסף אמדורסקי. נכון, כבר נכתב "לא תלך רכיל בעמך" אך עובדה זו מהווה כמעין חלקו החסר של התצרף. על כן לא נותר אלא לתהות בצער- האם רונה קינן "שבה לארון"? בשלב הזה ודאי תופענה התגובות המבקרות: גם אם התשובה היא כן, גם אם קינן הופכת להטרוסקסואלית, מדוע לנו, קהל המעריצים, אמור להיות אכפת? המוסיקה היא העיקר ועלינו להתעסק בכך! טענתי היא, בפירוש לא! רונה קינן איננה רק זמרת מצויינת ויוצרת בחסד עליון, היא גם מהווה סמל ומודל לחיקוי לכל מעריציה בכלל, ולמעריצותיה בפרט. קינן נושאת על כתפיה הצעירות עול כבד יותר מאשר חלוקת המוסיקה עם העולם, אלא בהצלחתה היא הראתה לעולם התרבות והמוסיקה הישראלי כי גם זמרת ויוצרת שונה כביכול, שנמשכת לבנות מינה ולאו דווקא מתלבשת על פי צו האופנה התובעני והמחייב במדינתנו מסוגלת להצליח על סמך כשרונה בלבד. בכך שקינן נכנעת לנורמות חברתיות, היא מדכאת את רוחם של אלפי צעירים וצעירות בעלי שונות מסויימת, שחלמו לפרוץ כאמנים אך לא רצו לשנות את עצמם בשל כך. האם הדוגמה שמהווה רונה למעריציה היא שעל מנת להצליח יש להשתנות? *בקובץ המצורף, אותה הכתבה בצירוף תמונות להמחשה.
רונה קינן- זמרת, יוצרת, כשרון נדיר. כולנו גומעים את שירה בשקיקה, עטים על כל הופעה (גם אם היא רק מתארחת), ועוקבים אחר כל פרט שאמצעי התקשורת מספקים לנו אודותיה. אנחנו חושבים שאנחנו מכירים אותה; אבל...האם אנחנו מכירים אותה באמת? אנחנו מכירים את הביוגרפיה, ובכל זאת נזכיר: רונה קינן נולדה וגדלה בת"א, בתו של הסופר עמוס קינן. בתיכון למדה תיאטרון בתיכון תלמה ילין, וכבר בגיל 18 הופיעה לצד אביה בערב מחווה למשוררת יונה וולך. מאז הספיקה לשתף פעולה עם להקת המכשפות, טל גורדון, קורין אלאל- לכולן אותו מכנה משותף, כולן בעלות אותה נטייה מינית. האם זה אכן כך? האם קינן, המזוהה עם הרוק הנשי בישראל בכלל, ועם הקהילה הגאה בפרט החליטה שהמשיכה לבנות מינה כבר איננה "כוס התה שלה"? דמותה של קינן מוכרת וידועה היטב לכל מעריצה: שיערה אסוף תמידית לגומייה מהודקת, היא לבושה בבגדים גבריים שלא מדגישים את גזרתה הדקה, והיא איננה מרבה להתאפר. דהיינו, קינן משתדלת שלא להבליט את נשיותה ואולי אף לטשטש אותה. מאפיין שכיח לבנות הקהילה. בנוסף, קינן הייתה מודעת לאהדה לה היא זוכה מקרב בני ובנות הקהילה הגאה, ודאגה לנהל דיאלוג פעיל עם מעריצים אלו. כך למשל, נהגה קינן להופיע בחינם במועדון ה"מינרווה" בתל אביב, מועדון המזוהה עם קהל הלסביות בארץ. לתדהמת כולם, בחודשים האחרונים, מאז יציאתו של האלבום "עיניים זרות" למדפי החנויות, דומה כי חל שינוי באופיה ובהתנהגותה של קינן. האלבום הפך לפופולארי ונמכר בעשרות עותקים, מה שחשף את קינן בפני קהל מעריצים רחב יותר,שלאו דווקא מזוהה עם הקהילה הגאה. במובן מסויים חשפה זו שחררה את קינן מן ה"כבלים" בהם הייתה קשורה לקהילה. כעת מכשהיא נפנית לכל הקהלים, חוללה הזמרת שינויים בהתנהגותה, על מנת שתוכל להתחבב על קהל מאזינים רב יותר, גם אם שינויים אלו כוללים ויתור עם אופיה האמיתי של רונה קינן. כיצד שינויים אלו באים לידי ביטוי, אתם שואלים בתדהמה? ראשית, שינוי פיסי. לאחרונה נצפתה קינן כאשר על קודקודה מתנוססת תסרוקת חדשה. אמת, אמנם היא לא החליפה את השיער הקשור המיתולוגי, אך שיערה שעד כה היה קשור ברישול מה, ובפי העם "קוקו נמוך", הוחלף לתסרוקת חדשה ומוקפדת יותר, בה קושרת הזמרת את שיערה מאחורי הקודקוד, ולא צמוד לעורף כבעבר. בנוסף, לתסרוקת התווספו גם קצוות שיער על מצחה של הזמרת, "פוני" כלשוננו. הקטנוניות בנוגע לתסרוקת איננה מגיעה ממקור של רוע לב וסארקזם, אלא כי ברור שמשהו בתסרוקת זו הוא בלתי רגיל ביחס לאופיה ולדמותה המוכרת של קינן. התסרוקת היא בבירור סממן נשי שמטרתו היא ללכוד את תשומת ליבם של הסובבים אותה. קינן, שיודעת שליבן של המעריצות המסורות, בנות הקהילה, נתון לה, עושה זאת כמובן לא על מנת להרשים אותן, אלא את מי אם לא- המין הזכרי. תופעה נוספת שמתלווה לאקט החיזור מצידה של קינן הוא השימוש המוגזם באיפור. כל מעריצה מסורה יודעת כי עד לאחרונה, נדירים היו המקרים בהם מרחה קינן את פניה בצבע, ואף לא בקליפים לשירים, הופעות טלוויזיוניות והופעות על במה. אמנם לאחרונה נצפית קינן יותר ויותר כאשר פניה עוטות איפור, ואף איפור כבד המבליט את תווי פניה המרשימים. ברם, ייתכן כי כל אלה אינם תסמינים המעידים על מעבר לחיים הטרוסקסואליים. ייתכן, אתם ודאי חושבים, כי קינן גילתה את הנשיות שבה, החליטה לערוך שינוי אישיותי ועוד רבות ההשערות. אמנם, כיצד ניתן להסביר, שגם בפן המקצועי חוללה הזמרת שינוי מהבחינה הזו. לאחר שהייתה כה פעילה בענף הרוק הנשי, בעת האחרונה הזמרת כמעט ולא פועלת (ואף ניתן לומר כי אינה פועלת כלל) בענף זה? על אף כי קינן שיתפה פעולה עם מוזיקאים רבים, אמנם, במקריות מחשידה- כל המוזיקאים הללו היו זכרים! החל בנגינה לצד גידי גוב, אירוח במופע של שלומי שבן, דואט חדש לצד אוהד חיטמן וכלה בשיתוף הפעולה באלבומו של דניאל רוטשילד. מדוע נמנעת הזמרת מאינטרקציה עם מוסיקאיות אחרות בנות מינה? מי כמוה יודעת שבמדינת ישראל ישנן אינספור מוסיקאיות מוכשרות? מה מרתיע אותה מלעבוד לצידן, כפי שששה לעשות בעבר? בנוסף, רק בשבוע האחרון פורסם כי רונה נצפתה כשהיא מתרועעת עם הגרוש הטרי אסף אמדורסקי. נכון, כבר נכתב "לא תלך רכיל בעמך" אך עובדה זו מהווה כמעין חלקו החסר של התצרף. על כן לא נותר אלא לתהות בצער- האם רונה קינן "שבה לארון"? בשלב הזה ודאי תופענה התגובות המבקרות: גם אם התשובה היא כן, גם אם קינן הופכת להטרוסקסואלית, מדוע לנו, קהל המעריצים, אמור להיות אכפת? המוסיקה היא העיקר ועלינו להתעסק בכך! טענתי היא, בפירוש לא! רונה קינן איננה רק זמרת מצויינת ויוצרת בחסד עליון, היא גם מהווה סמל ומודל לחיקוי לכל מעריציה בכלל, ולמעריצותיה בפרט. קינן נושאת על כתפיה הצעירות עול כבד יותר מאשר חלוקת המוסיקה עם העולם, אלא בהצלחתה היא הראתה לעולם התרבות והמוסיקה הישראלי כי גם זמרת ויוצרת שונה כביכול, שנמשכת לבנות מינה ולאו דווקא מתלבשת על פי צו האופנה התובעני והמחייב במדינתנו מסוגלת להצליח על סמך כשרונה בלבד. בכך שקינן נכנעת לנורמות חברתיות, היא מדכאת את רוחם של אלפי צעירים וצעירות בעלי שונות מסויימת, שחלמו לפרוץ כאמנים אך לא רצו לשנות את עצמם בשל כך. האם הדוגמה שמהווה רונה למעריציה היא שעל מנת להצליח יש להשתנות? *בקובץ המצורף, אותה הכתבה בצירוף תמונות להמחשה.