רונית ולגרין +תלמה פינץ, מחכה למענה

יש לי שאלה...

שלום לכולם. בני כיום בן 4 נימצא בגן תיקשורתי,בתל-אביב. הוחלט לשלב אותו בגן רגיל(pdd מאוד גבוה) הוא הלך לגן הרגיל פעמיים בכיף ובחדוה.אולם,בפעם השלישית החל לבכות וסרב בכל תוקף. האים יש למישהו מכאן נסיון בנושא? מה עליי לעשות בנידון? חבל לי שהוא יפספס את השילוב. אודה לכם על היתיחסותכם המהירה.
 
תלמה יקרה.

אני מתנצלת על הבורות אולם, אני חדשה פה! לא כ"כ הבנתי מה ביקשת... אני אשתדל בפעם הבאה לרכז שאלה כוללת בפעם אחת. ובהמשך לשאלתי הקודמת מה קורה אים אני ממשיכה בשילוב וזה גורם לן לריגרסיה בתיפקוד היום יומי שלו??? הפחד שלי שהוא יעמוד סתם בגן הרגיל כמו "זומבי" ולא יעשה כלום.
 
היי רונית.

קודם כל, תודה על היתיחסותך! הגן הרגיל בהחלט קרוב מאוד לגן התיקשורתי. רק מדרכה מפרידה בניהם. בני הולך עים סייעת מטעם הגן התיקשורתי בו הוא נימצא. שאלת אותי אים זה נעשה בהדרגה, מה כוונתך הדרגה? לאור תיפקודו הגבוה,ויכולת דיבורו הוחלט לשולחו לשם. כמובן הוסבר לו על הגןועל הגננת. אולם,בוקר אחד היתחילו במעבר. כמובן,שביום הראשון הוא שהה שם רק שעתיים, ויומיים לאחר מכן, שוב שעתיים. האים זו כוונתך להדרגה??? ידוע לי שהגננת בגן הרגיל מאוד סבלנית ומאירה פנים, אני בהחלט אשקול מה שכתבת לי, ואנסה לדבר איתה, אולי היא תסכים שאני אבוא איתו גם לשילוב???? יש אפשרות כזו? שהאמא תבוא לשילוב במקום הסייעת? לפחות בהתחלה???? אשמח לתשובתך.
 
כן,

כן, זו הדרגה. הכוונה להעלות את מספר שעות השילוב לאט. לגבי נוכחות שלך בזמן השילוב- זה תלוי בהסכמת הגננת המשלבת. אני לא בטוחה שזה יקל עליו את המעבר. יתכן מצב שהוא יהיה רגוע כשאת נמצאת אבל כשתעזבי הוא יתחיל לבכות מחדש. ושוב- לא לפחד מתגובות בכי. הן נורמטיביות. מה שכן צריך לשמור על הפרופורציה, ולבדוק שאכן השילוב משיג את מטרתו. (כמובן שלא נשלב ילד הבוכה בעקביות בגן ללא הפסקה ולאורך זמן.אלא ננסה לבדוק מה הקושי ולטפל בו ספציפית).
 
לטלי היחידה-בנושא שילוב

אני הייתי בודקת אפשרות להפגיש אותו עם אחד מהילדים בגן. וכמובן לבדוק עם הגננת לגבי הילד המתאים והייתי דואגת שיהיה לילדים מפגש חוויתי, כך שכשהם יפגשו בגן שוב הילד השני המשלב אולי יפרוש חסותו על הבן שלך. כמובן שהסייעת תיתן לכך חיזוקיםואולי בתחילה תתמקד רק בשילוב הילד שלך עם החבר. אני לא מכירה את הילד, אבל אם הוא אוהב חברה ומעוניין בה, החברות הזאת עם ילד יחיד יתן לו את הדחיפה הראשונה ללכת לגן בשמחה.
 
../images/Emo141.gifשלום beezi

נכון, זה באמת רעיון לצלם את הגן הרגיל. מחר אדבר על כך עים הגננת. תודה.
 
שילוב במסגרת רגילה

שלום ללי, לגבי קושי בשילוב- אני מתחברת עם התשובות שנתנו לך כבר. גם ילד רגיל שהולך לגן לפעמים צולח את הימים הראשונים בהצלחה ואחכ נופל האסימון ופתאום הוא בוכה כשהולכים לגן. האם גן השילוב נמצא ליד הגן התקשורתי? האם השילוב נעשה בהדרגה? או שההחלטה היתה להעביר אותו טוטלית לגן הרגיל? בעיקרון אם הצוות מצא שביכולתו להשתלב בגן רגיל אני חושבת שזו בהחלט החלטה טובה. כן, אפשר לצלם את הגן הרגיל, ולהראות לו את התמונות, אפשר לתאם עם הגננת בגן הרגיל ולבקש אפשרות לבוא אחרהצ ולשחק במתקני החצר כאשר אין המולה וילדים והמצב מסביב רגוע, אפשר לתת לו ללכת עם חפץ שהוא אוהב, אפשר לתאם עם הגננת או הסייעת של הגן הרגיל פגישה או שתיים בהן הן תשחקנה איתו ועם הסיוע, וזאת על מנת שייוצר קשר מקדים עם הדמויות הפעילות בגן, אפשר לעבוד על עיצוב התנהגות- ולהעזר בחיזוקים לטווחים קצרים של השתלבות רגועה.. מה שחשוב- להבין שהבכי נובע קצת מבהלה, מסגרת חדשה, פחד משינוי של המוכר, חוסר הבנה למה השתנתה המסגרת, ויציאה מהחממה של הגן התקשורתי. מסקנה- לא לוותר אבל לנסות ולעשות מניפולציות שונות על מנת להקל עליו את ההשתלבות. בהצלחה, ואם את רוצה שנדבר אישית- אנא העבירי לי מייל אישי ונרחיב את הנושא.
 
ועוד משהו-

בעצם רעיון השילוב אין הפסקה של מעקב אחרי תפקוד הילד. האם הוא נכנס לשילוב עם סייעת צמודה? כמובן שמישהו צריך לרכז את נושא השילוב, להדריך את הצוות המשלב, את הסייעת (אם ישנה) ולעקוב אחרי הצלחות או קשיים. במידה ויש קושי מתמשך- חושבים מה לעשות הלאה. השילוב אינו מפסיק את החשיבה המקצועית והערכות המצב איך הילד מתפקד ואיך מוסיפים ועוזרים לו גם בהמשך.
 

החורזת**

New member
לא לוותר ולהמשיך בשילוב ואם צריך

ללוות אותו לשם ולשהות אתו עד שיסתגל. זוהי תופעה ידועה ומוכרת גם אצל ילדים ללא בעייה כל שהיא, שבימים הראשונים הולכים בשמחה לגן חדש ואח"כ מתחילים לעשות "קונצרטים".
 
כן, בהחלט להמשיך את השילוב כרגיל

היי לאלי, אנא ממך, שימי לב לבקשתי ושרשרי רצף של הודעות כאשר הן באותו הנושא! לא כל הערה שלך צריכה להשלח כהודעה או שרשור חדש. כבר ביקשתי זאת אתמול באופן ברור בהחלט. כדאי להתייחס קצת גם לבקשות שלי. ולעצם העניין, כתבה לך החורזת והיא צודקת, שההתנגדות הזו היא נפוצה ולא צריך לוותר. הפעם-פעמיים הראשונות נראות לו כמו גן שעשועים חדש ובפעם השלישית הוא תופס שיש לסביבה גם דרישות וחוקים ושלשם הוא הולך באופן קבוע. אפשר בהחלט להסביר לו מראש שזהו הגן השני שלו ולדאוג שהמלווה שלו לשם יכיר אותו היטב ויתווך אותו בהתייחס לקשייו.
 

beezi

New member
גם הבן שלי שהיה משולב בשנה שעברה

נמצא היום בגן תקשורתי וצמוד לו גן משלב נהדר, ואנו מנסים לשלב אותו והוא מתנגד בתוקף. לא יודעת זה נראה לו מאיים או משהו.. מצד שני הוא מתייחס לגן ואומר - "הנה הגן של נוגה" ושואל" "למה אתה לא רוצה ללכת לגן של נוגה"? ומסתכל ומצביע לעברו. בשנה שעברה הוא היה משולב כבר במשך חצי שנה בגן רגיל עם 25 ילדים מקבוצת הגיל שלו ובלווי סייעת והוא נהנה מכל רגע. היום היחידי שיכולתי לשלבו, זה היה יום שישי בו הגן לא עבד, ולכן השתתף בכל חגיגות הגן, ימי הולדת וכו'. היום זה קצת שונה, לוקחת אותו סייעת מהגן והוא מתנגד נמרצות. הגננת שלנו העלתה הצעה לצלם את הגן המשלב ולהראות לו שהשד אינו נורא כל כך, בגלל שהוא מאד ויזואלי וצריך הבניה מראש... אני לא מתכוונת לוותר לו כי אני יודעת שהוא יהנה מכל רגע שם. מה שגם אני מציעה, לא לוותר.
 
למעלה