רונן טוקר סטודנט לארכיטקטורה ויצ'ו חיפה- משיב על שאלות
בחרתי -4 סטודנטים לארכיטקטורה שישיבו על שאלות על מוסד הלימודים שבו הם לומדים:
להלן השאלות:
שאלה 1: היכן אתה לומד? ומהם תנאי הקבלה?
שאלה 2: כמה שעות לומדים בשבוע?
שאלה 3: דוגמא לתרגיל שקיבלת בסטודיו(צרף צילום)?
שאלה 4: מרצים בולטים במוסד בו אתה לומד?
שאלה 5: איך האווירה בפקולטה?
שאלה 6: מה היית משנה במוסד?
שאלה 7: מהם היתרונות במוסד בו אתה לומד?
שאלה 8: מהו התרגיל שקיבלת במבחן כניסה?
תשובות:
1. אני לומד בויצו חיפה. תנאי הקבלה הם: תעודת בגרות מלאה, בחינה פסיכומטרית בציון 560 ומעלה, וכמובן מבחן כניסה תרגיל בית וראיון אישי.
2. בויצו חיפה בנוסף לתואר בארכיטקטורה מקבלים גם תעודת הוראה ולכן הלימודים משולבים בלימודי חינוך . מערכת השעות לדוגמא של סימסטר ב בשנה א שלי היתה בת 57 שעות שבועיות . חשוב לדעת שהנוכחות בכל הקורסים היא חובה.
3. הסטודיו בשנה א עוסק ברובו בחקר התופעה הנקראת עיר והבעת עמדה אישית והצעת התערבות לחלק מסויים מהעיר חיפה. אחד התרגילים שקיבלתי היה ליצור מודל התרשמות אישי של החלק בעיר בו בחרתי. המודל מעביר את התחושות והחוויות שעוברים כאשר מגיעים למקום והוא למעשה פרשנות אישית ונקיטת עמדה לקראת התערבות למקום אובייקטיבי (מבטיח לצרף תמונה בערב)
4. יש בויצו מרצים מדהימים ואציין רק כמה מהם. איתמר בורשטיין , מעצב מוצר ומרצה בקורס עיצוב מוצר . מרצה משמעותי מרתק ובאמת מורה לחיים . המרצים שלי בסטודיו אדרכילי נתי רותם ורחל רפפורט. אנשי חינוך אמיתיים אשר הפגינו אכפתיות ליוו עד השעות הקטנות של הלילה ובעיקר חלקו איתי את רעיונותיהם ותפיסת עולמם.
5. האווירה בויצו מאוד משפחתית ותומכת. אבל אם זאת מאוד דורשת . כמו שציינתי הנוכחות בקורסים חובה והרף גבוהה. ומצד שני אתה גם מרגיש מחויבות של המוסד כלפייך ואכפתיות אמיתית. קיימים קשרים טובים בין השכבות בפקולטה. ויש אסיסטנטים משנים גבוהות יותר אשר מלווים אותנו בסטודיו ובמקצועות נוספים. כמו כן יש קשרים בין מחלקתיים טובים מאוד , בגלל שחלק מהקורסים משותפים , ולכן תמיד יהיה מי שיעזור לך לתפור ( עיצוב אופנה ) לעזור בתוכנות של עיצוב גרפי או לצלם את המודלים ברמה גבוה.
אני חושב שכל הדברים אשר ציינתי היו אלו אשר בסופו של דבר הטו את הכף וגרמו לי לבחור בויצו.
6. מאחר שויצו הוא בית ספר קטן יחסית . יש מחסור בחללי עבודה . ולכן למרות מאמץ רב של המוסד בנושא, אין מספיק חללי עבודה והרבה מהעבודה נעשית בבית וזה חסרון בעיני .
7. בעיני היתרונות של ויצו הם באווירת הלימוד החיובית וברצון של המוסד להוות בית עבור הסטודנטים שלו . יתרון נוסף הוא שחלק גדול מהלימודים בשנים הראשונות עוסק גם בעיצוב מוצר, קורס אשר פותח בפניך את עולם העיצוב. המאפשר לימוד של חומרים חדשים ותהליכי עבודה נכונים אשר אשר מאוד תורמים לידע שלך להמשך. בויצו הכיתות קטנות דבר המעודד אווירה של שיתוף ועזרה הדדית בין הסטודנטים.
8. התרגיל כניסה :
חלק ראשון : זיהוי צורות במרחב ושרטוט
חלק שני- מעבר בין מדיומים:
- בניית מודל מופשט על פי המושג מקום מעבר .
- קיבלנו תמונה של מיצג והיה עלינו לנתח אותה - תרגום משהו ויזואלי לטקסט.
- לשרטט מפה מהבית שלך אל הפאב הקרוב , לצייר שלושה פרספקטיבות שמתארות שלושה נקודות מהציר .
חלק שלישי- רישום טבע דומם במספר שלבים : תחילה החפצים כמו שהם . בדף נפרד פירוק ומיון של החפצים לפי בחירתך. בדף נפרד סידור מחדש של החפצים על פי בחירתך .
לאחר מכן קיבלנו תרגיל בית שעסק במושג ״בין לבין״ . היה לנו לתת ביטויי תלת מימדי למושג - מודל, וגם לתאר אותו בדו מימד .
את התרגיל הגשנו בראיון אישי . הראיון התחלק למספר חלקים קצרים :
1. הכרות אישית
2. שיחה על נושא אדרכילי כלשהו אשר עלה בשיחה
3. תיק העבודות
4. תרגיל בית
בחרתי -4 סטודנטים לארכיטקטורה שישיבו על שאלות על מוסד הלימודים שבו הם לומדים:
להלן השאלות:
שאלה 1: היכן אתה לומד? ומהם תנאי הקבלה?
שאלה 2: כמה שעות לומדים בשבוע?
שאלה 3: דוגמא לתרגיל שקיבלת בסטודיו(צרף צילום)?
שאלה 4: מרצים בולטים במוסד בו אתה לומד?
שאלה 5: איך האווירה בפקולטה?
שאלה 6: מה היית משנה במוסד?
שאלה 7: מהם היתרונות במוסד בו אתה לומד?
שאלה 8: מהו התרגיל שקיבלת במבחן כניסה?
תשובות:
1. אני לומד בויצו חיפה. תנאי הקבלה הם: תעודת בגרות מלאה, בחינה פסיכומטרית בציון 560 ומעלה, וכמובן מבחן כניסה תרגיל בית וראיון אישי.
2. בויצו חיפה בנוסף לתואר בארכיטקטורה מקבלים גם תעודת הוראה ולכן הלימודים משולבים בלימודי חינוך . מערכת השעות לדוגמא של סימסטר ב בשנה א שלי היתה בת 57 שעות שבועיות . חשוב לדעת שהנוכחות בכל הקורסים היא חובה.
3. הסטודיו בשנה א עוסק ברובו בחקר התופעה הנקראת עיר והבעת עמדה אישית והצעת התערבות לחלק מסויים מהעיר חיפה. אחד התרגילים שקיבלתי היה ליצור מודל התרשמות אישי של החלק בעיר בו בחרתי. המודל מעביר את התחושות והחוויות שעוברים כאשר מגיעים למקום והוא למעשה פרשנות אישית ונקיטת עמדה לקראת התערבות למקום אובייקטיבי (מבטיח לצרף תמונה בערב)
4. יש בויצו מרצים מדהימים ואציין רק כמה מהם. איתמר בורשטיין , מעצב מוצר ומרצה בקורס עיצוב מוצר . מרצה משמעותי מרתק ובאמת מורה לחיים . המרצים שלי בסטודיו אדרכילי נתי רותם ורחל רפפורט. אנשי חינוך אמיתיים אשר הפגינו אכפתיות ליוו עד השעות הקטנות של הלילה ובעיקר חלקו איתי את רעיונותיהם ותפיסת עולמם.
5. האווירה בויצו מאוד משפחתית ותומכת. אבל אם זאת מאוד דורשת . כמו שציינתי הנוכחות בקורסים חובה והרף גבוהה. ומצד שני אתה גם מרגיש מחויבות של המוסד כלפייך ואכפתיות אמיתית. קיימים קשרים טובים בין השכבות בפקולטה. ויש אסיסטנטים משנים גבוהות יותר אשר מלווים אותנו בסטודיו ובמקצועות נוספים. כמו כן יש קשרים בין מחלקתיים טובים מאוד , בגלל שחלק מהקורסים משותפים , ולכן תמיד יהיה מי שיעזור לך לתפור ( עיצוב אופנה ) לעזור בתוכנות של עיצוב גרפי או לצלם את המודלים ברמה גבוה.
אני חושב שכל הדברים אשר ציינתי היו אלו אשר בסופו של דבר הטו את הכף וגרמו לי לבחור בויצו.
6. מאחר שויצו הוא בית ספר קטן יחסית . יש מחסור בחללי עבודה . ולכן למרות מאמץ רב של המוסד בנושא, אין מספיק חללי עבודה והרבה מהעבודה נעשית בבית וזה חסרון בעיני .
7. בעיני היתרונות של ויצו הם באווירת הלימוד החיובית וברצון של המוסד להוות בית עבור הסטודנטים שלו . יתרון נוסף הוא שחלק גדול מהלימודים בשנים הראשונות עוסק גם בעיצוב מוצר, קורס אשר פותח בפניך את עולם העיצוב. המאפשר לימוד של חומרים חדשים ותהליכי עבודה נכונים אשר אשר מאוד תורמים לידע שלך להמשך. בויצו הכיתות קטנות דבר המעודד אווירה של שיתוף ועזרה הדדית בין הסטודנטים.
8. התרגיל כניסה :
חלק ראשון : זיהוי צורות במרחב ושרטוט
חלק שני- מעבר בין מדיומים:
- בניית מודל מופשט על פי המושג מקום מעבר .
- קיבלנו תמונה של מיצג והיה עלינו לנתח אותה - תרגום משהו ויזואלי לטקסט.
- לשרטט מפה מהבית שלך אל הפאב הקרוב , לצייר שלושה פרספקטיבות שמתארות שלושה נקודות מהציר .
חלק שלישי- רישום טבע דומם במספר שלבים : תחילה החפצים כמו שהם . בדף נפרד פירוק ומיון של החפצים לפי בחירתך. בדף נפרד סידור מחדש של החפצים על פי בחירתך .
לאחר מכן קיבלנו תרגיל בית שעסק במושג ״בין לבין״ . היה לנו לתת ביטויי תלת מימדי למושג - מודל, וגם לתאר אותו בדו מימד .
את התרגיל הגשנו בראיון אישי . הראיון התחלק למספר חלקים קצרים :
1. הכרות אישית
2. שיחה על נושא אדרכילי כלשהו אשר עלה בשיחה
3. תיק העבודות
4. תרגיל בית