רונן טוקר סטודנט לארכיטקטורה ויצ'ו חיפה- משיב על שאלות

רונן טוקר סטודנט לארכיטקטורה ויצ'ו חיפה- משיב על שאלות

בחרתי -4 סטודנטים לארכיטקטורה שישיבו על שאלות על מוסד הלימודים שבו הם לומדים:
להלן השאלות:

שאלה 1: היכן אתה לומד? ומהם תנאי הקבלה?
שאלה 2: כמה שעות לומדים בשבוע?
שאלה 3: דוגמא לתרגיל שקיבלת בסטודיו(צרף צילום)?
שאלה 4: מרצים בולטים במוסד בו אתה לומד?
שאלה 5: איך האווירה בפקולטה?
שאלה 6: מה היית משנה במוסד?
שאלה 7: מהם היתרונות במוסד בו אתה לומד?
שאלה 8: מהו התרגיל שקיבלת במבחן כניסה?
תשובות:

1. אני לומד בויצו חיפה. תנאי הקבלה הם: תעודת בגרות מלאה, בחינה פסיכומטרית בציון 560 ומעלה, וכמובן מבחן כניסה תרגיל בית וראיון אישי.
2. בויצו חיפה בנוסף לתואר בארכיטקטורה מקבלים גם תעודת הוראה ולכן הלימודים משולבים בלימודי חינוך . מערכת השעות לדוגמא של סימסטר ב בשנה א שלי היתה בת 57 שעות שבועיות . חשוב לדעת שהנוכחות בכל הקורסים היא חובה.
3. הסטודיו בשנה א עוסק ברובו בחקר התופעה הנקראת עיר והבעת עמדה אישית והצעת התערבות לחלק מסויים מהעיר חיפה. אחד התרגילים שקיבלתי היה ליצור מודל התרשמות אישי של החלק בעיר בו בחרתי. המודל מעביר את התחושות והחוויות שעוברים כאשר מגיעים למקום והוא למעשה פרשנות אישית ונקיטת עמדה לקראת התערבות למקום אובייקטיבי (מבטיח לצרף תמונה בערב)
4. יש בויצו מרצים מדהימים ואציין רק כמה מהם. איתמר בורשטיין , מעצב מוצר ומרצה בקורס עיצוב מוצר . מרצה משמעותי מרתק ובאמת מורה לחיים . המרצים שלי בסטודיו אדרכילי נתי רותם ורחל רפפורט. אנשי חינוך אמיתיים אשר הפגינו אכפתיות ליוו עד השעות הקטנות של הלילה ובעיקר חלקו איתי את רעיונותיהם ותפיסת עולמם.

5. האווירה בויצו מאוד משפחתית ותומכת. אבל אם זאת מאוד דורשת . כמו שציינתי הנוכחות בקורסים חובה והרף גבוהה. ומצד שני אתה גם מרגיש מחויבות של המוסד כלפייך ואכפתיות אמיתית. קיימים קשרים טובים בין השכבות בפקולטה. ויש אסיסטנטים משנים גבוהות יותר אשר מלווים אותנו בסטודיו ובמקצועות נוספים. כמו כן יש קשרים בין מחלקתיים טובים מאוד , בגלל שחלק מהקורסים משותפים , ולכן תמיד יהיה מי שיעזור לך לתפור ( עיצוב אופנה ) לעזור בתוכנות של עיצוב גרפי או לצלם את המודלים ברמה גבוה.
אני חושב שכל הדברים אשר ציינתי היו אלו אשר בסופו של דבר הטו את הכף וגרמו לי לבחור בויצו.

6. מאחר שויצו הוא בית ספר קטן יחסית . יש מחסור בחללי עבודה . ולכן למרות מאמץ רב של המוסד בנושא, אין מספיק חללי עבודה והרבה מהעבודה נעשית בבית וזה חסרון בעיני .

7. בעיני היתרונות של ויצו הם באווירת הלימוד החיובית וברצון של המוסד להוות בית עבור הסטודנטים שלו . יתרון נוסף הוא שחלק גדול מהלימודים בשנים הראשונות עוסק גם בעיצוב מוצר, קורס אשר פותח בפניך את עולם העיצוב. המאפשר לימוד של חומרים חדשים ותהליכי עבודה נכונים אשר אשר מאוד תורמים לידע שלך להמשך. בויצו הכיתות קטנות דבר המעודד אווירה של שיתוף ועזרה הדדית בין הסטודנטים.
8. התרגיל כניסה :
חלק ראשון : זיהוי צורות במרחב ושרטוט
חלק שני- מעבר בין מדיומים:
- בניית מודל מופשט על פי המושג מקום מעבר .
- קיבלנו תמונה של מיצג והיה עלינו לנתח אותה - תרגום משהו ויזואלי לטקסט.
- לשרטט מפה מהבית שלך אל הפאב הקרוב , לצייר שלושה פרספקטיבות שמתארות שלושה נקודות מהציר .
חלק שלישי- רישום טבע דומם במספר שלבים : תחילה החפצים כמו שהם . בדף נפרד פירוק ומיון של החפצים לפי בחירתך. בדף נפרד סידור מחדש של החפצים על פי בחירתך .

לאחר מכן קיבלנו תרגיל בית שעסק במושג ״בין לבין״ . היה לנו לתת ביטויי תלת מימדי למושג - מודל, וגם לתאר אותו בדו מימד .

את התרגיל הגשנו בראיון אישי . הראיון התחלק למספר חלקים קצרים :
1. הכרות אישית
2. שיחה על נושא אדרכילי כלשהו אשר עלה בשיחה
3. תיק העבודות
4. תרגיל בית







 
מיכל שחר סטודנטית לארכיטקטורה אריאל- משיבה על שאלות

בחרתי -4 סטודנטים לארכיטקטורה שנה ב' שישיבו על שאלות על מוסד הלימודים שבו הם לומדים:
להלן השאלות:
שאלה 1: היכן אתה לומד? ומהם תנאי הקבלה?
שאלה 2: כמה שעות לומדים בשבוע?
שאלה 3: דוגמא לתרגיל שקיבלת בסטודיו(צרף צילום)?
שאלה 4: מרצים בולטים במוסד בו אתה לומד?
שאלה 5: איך האווירה בפקולטה?
שאלה 6: מה היית משנה במוסד?
שאלה 7: מהם היתרונות במוסד בו אתה לומד?
שאלה 8: מהו התרגיל שקיבלת במבחן כניסה?

תשובות לשאלות:
1.אריאל, תנאי הקבלה הם מבחן מיון, שני ראיונות, ופסיכומטרי 580 לפחות.
2.אנחנו לומדים בשבוע בערך 40 שעות.
3. קיבלנו תרגיל בסמסטר ב לבנות דגם של מבנה קיים של ארכיטקט מפורסם, לאחר שסיימנו את השלב הראשון בתרגיל קיבלנו תרגיל נוסף שבו היינו צריכים לתת פרשנות אישית למבנה בצורה של מודל מופשט, יותר בכיוון של פסל מופשט. אני וחברה לכיתה בחרנו את הארכיטקט מריו בוטה, אדריכל שוויצרי שתיכנן בן היתר את בית הכנסת באוניברסיטת תל אביב. בחרנו את הבית בליגורנטו שהוא תיכנן עבור משפחה.
פרוייקט סטודיו ארכיטקטוני ב׳, התערבות במושבה הגרמנית, שילוב של מבנה ציבור עם דיור פרטי. בהנחיית המרצים צבי ניקומרוב ונעם סרי לוי. בתחילת הפרוייקט הזה בנינו מקרטון ביצוע באורך של 7 מ׳ את רחוב עמק רפאים, וכל סטודנט היה צריך לבחור נקודת התערבות מבין 4 ולהתערב בה.
4. המרצים הבולטים מבחינתי באריאל, אדר איציק אלחדיף, אדר נעם סרי לוי ופרופ צבי ניקומרוב- היו מנחי הסטודיו שלי, וכמובן אדר רן ברעם שעוד יגיע לגדולות, המעצבת יעל דורון.
5. האוירה בפקולטה טובה מאוד, ישנו קשר טוב בין השנים, פירגון ועזרה. ואפשר לומר שישנה אוירת לימודים חזקה.
6. הלוואי ויכולתי לשנות את זה- המיקום. להזיז את אריאל כמה גבעות הצידה..
7. סגל המרצים המעולה שיש באריאל, אוירת לימודים כי כולם גרים בעיר, השילוב מבחינתי האידיאלי של אומנות וחשיבה מופשטת מצד אחד יחד עם לימודים ריאלים.
8. מבחן הכניסה לאריאל בנוי משלושה חלקים, הראשון הוא שאלון קצר לגבי חייך הפרטיים ולגבי הרצון ללמוד ארכיטקטורה, החלק השני הוא שאלון בנושאי ידע כללי, והחלק השלישי הוא קריאת טקסט, ההבנה של הנבחן אותו ויצירת סדרת רישומים של הרעיון שנמצא מאחורי הטקסט. פרשנות גרפית לנאמר בטקסט. לאחר מכן ישנם שני ראיונות קבלה עם סגל המרצים.



 
אדר מלל סטודנטית לארכיטקטורה בצלאל משיבה על שאלות

בחרתי -4 סטודנטים לארכיטקטורה שנה ב' שישיבו על שאלות על מוסד הלימודים שבו הם לומדים:
להלן השאלות:
שאלה 1: היכן אתה לומד? ומהם תנאי הקבלה?
שאלה 2: כמה שעות לומדים בשבוע?
שאלה 3: דוגמא לתרגיל שקיבלת בסטודיו(צרף צילום)?
שאלה 4: מרצים בולטים במוסד בו אתה לומד?
שאלה 5: איך האווירה בפקולטה?
שאלה 6: מה היית משנה במוסד?
שאלה 7: מהם היתרונות במוסד בו אתה לומד?
שאלה 8: מהו התרגיל שקיבלת במבחן כניסה?

תשובות לשאלות:
1. תעודת בגרות ,מבחן ניתוח מבנה, ניתוח טקטס,דו מימד,תלת ממד(מודל)+2 ראיונות(למי שעובר השלב הראשון).
2.שעות בשבוע- המערכת די מאווררת אין המון שעות לימוד, רוב הזמן פשוט עובדים בסטודיו על חשבון הזמן החופשי כביכול.
3.התרגיל הראשון שקיבלנו היה מרתק, ביקשו מאיתנו לבחור אוביקט ולבצע בו חתך פיזי, רצוי חתך אנכי, תרגיל זה מלמד את הסטודנט באופן מובהק את משמעות המונח חתך ואת הפונקציות אותן בא לשמש ככלי.
4.את האמת, הצוות של הסגל מדהים, המרצים של הסטודיו לימדו אותי המון, רונן סימן טוב, ודבורה ורשבסקי.
5.האוירה במחלקה מדהימה, יש הרבה רצון לעזור גם מהשכבות העליונות.
6.שינוי במוסד שהייתי מבצעת הוא לא ספציפי לאקדמיה בצלאל, אלא הגישה הכלל ארצית ללימודי עיצוב, הלחץ והעומס לא מטיבים עם כל הסטודנטים וחבל מכיוון שגם בעתיד המקצועי לחץ ועומס הן לא העיקר.
7.היתרונות בבצלאל די מובהקים מהבחינה שזהו מוסד לאומנות, והעיסוק המרכזי הוא סביב אומנות ופילוסופיה, שזוהי העשרה שמבחינתי חובה על כל אדם אשר עוסק בכל תחומי העיצוב.
8. לבחון את הבאוהאוס ,דו מימד, מודל מופשט תלת מימדי , ניתוח טקסט.

































 
אור רוטוריו סטודנט לאדריכלות בטכניון משיב על שאלות

בחרתי -4 סטודנטים לארכיטקטורה שנה ב' שישיבו על שאלות על מוסד הלימודים שבו הם לומדים:
להלן השאלות:
שאלה 1: היכן אתה לומד? ומהם תנאי הקבלה?
שאלה 2: כמה שעות לומדים בשבוע?
שאלה 3: דוגמא לתרגיל שקיבלת בסטודיו(צרף צילום)?
שאלה 4: מרצים בולטים במוסד בו אתה לומד?
שאלה 5: איך האווירה בפקולטה?
שאלה 6: מה היית משנה במוסד?
שאלה 7: מהם היתרונות במוסד בו אתה לומד?
שאלה 8: מהו התרגיל שקיבלת במבחן כניסה?

תשובות:

1. אני לומד בטכניון. תנאי הקבלה הם שקלול שווה של מבחן מעשי, בגרויות ופסיכומטרי, כאשר ע"פ שיטת הסכם של הטכניון מתקבלים אלו שהסכם שלהם בטווח 78-80.
2. כמובן שתלוי בסמסטר, אבל מבחינת שעות הרצאה ותרגול לומדים עד 2-3 בצהריים (בממוצע) שלושה ימים בשבוע, ובימי ראשון ורביעי כאשר יש שיעור סטודיו מסיים ללמוד ב 1930. מעבר לשעות הפורמליות, מבלים בסטודיו עד השעות הקטנות של הלילה בהכנת המטלות ושיעורי הבית.
3. בסטודיו של שנה א' התעסקנו הרבה במחקר ובעבודה על אתר קונקרטי. בשני הסמסטרים נדרשנו להתערב בשטח ולתכנן אתר ע"פ דרישות שהטוו לנו בתחילת התרגיל.
בחציו השני של סמסטר ב' לדוגמא, נדרשנו לתכנן אתר מבקרים לצד מבנה לשימור באיזור רמת יוחנן, כאשר אנו מתחשבים במגוון פרמטרים נרחב כחלק מתכנון ארכיטקטוני. התוצאה הסופית של כל פרוייקט בסטודיו כוללת מודלים, פלקטים וסקיצות של התוצר המוגמר ושל התהליך שעבר הפרוייקט במהלך הסמסטר.
4. היו מרצים שהרשימו אותי ולמדתי מהם המון, ביניהם דניאל שושן (עיצוב בסיסי), פרופ' אריאל טיבי (מנחה ומרכז סטודיו של שנה א'), ד"ר אייל קרני (פרטי בניין).
5. האווירה בפקולטה מאד נעימה ומעודדת עשייה, בשנה א' מצורף לכל סטודנט חונך משנה ב', והעבודה בסטודיו היא בזוגות, כך שנוצר גיבוש בין הסטודנטים.
6. מבחינת תכני הקורסים, הייתי שמח אם היו מוסיפים קורסי חובה בגרפיקה או רישום על פני קורסים מתמטיים וטכנים שלעיתים נדמה שלא קשורים כלל לאדריכלות.
7. לטכניון ישנם יתרונות משמעותיים בוותק ונסיון על פני מוסדות אחרים, ומספר האקדמיים הבכירים המלמדים בו יוצא דופן. בנוסף, היותו מוסד אקדמאי טכנולוגי מאפשר לסטודנטים חשיפה לתכנים שלא נלמדים במוסדות אחרים, ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה.
8. 2 שאלות, לתכנן סוכת מציל בחוף ים ואח"כ לתכנן סוכת מציל באזור סלעי.

 
למעלה