רועצת בית הספר

דקל נור*

Well-known member
בימי שביתת המורים האחרונים, שמענו שגם יועצי החינוך של בתי הספר תופסים טרמפ על המצב ורוצים לשפר את שכרם ותנאיהם.
לא יודעת אם מישהו במשרד האוצר ובהסתדרות המורים לקח אותם ברצינות.
8000 יועצים יש מסתבר ואם ישבתו, לא בטוחה שמישהו ירגיש בחסרונם.
3 ילדים גידלתי במערכת החינוך ולא התרשמתי שנם עושים משהו חיוני. כשפעם אחת חיפשתי את היועצת, היא נתנה לי מספר טלפון של פסיכולוגית (גרועה).
שספק אם הכירה באמת.
נשמע לי תפקיד לא רע. להיות סגור במשרד, לשתות בנחת את הקפה ולא ממש להכיר את בעיות ילדי בית הספר. תקנו אותי אם אני טועה.
 

אבח"י

Well-known member
בימי שביתת המורים האחרונים, שמענו שגם יועצי החינוך של בתי הספר תופסים טרמפ על המצב ורוצים לשפר את שכרם ותנאיהם.
לא יודעת אם מישהו במשרד האוצר ובהסתדרות המורים לקח אותם ברצינות.
8000 יועצים יש מסתבר ואם ישבתו, לא בטוחה שמישהו ירגיש בחסרונם.
3 ילדים גידלתי במערכת החינוך ולא התרשמתי שנם עושים משהו חיוני. כשפעם אחת חיפשתי את היועצת, היא נתנה לי מספר טלפון של פסיכולוגית (גרועה).
שספק אם הכירה באמת.
נשמע לי תפקיד לא רע. להיות סגור במשרד, לשתות בנחת את הקפה ולא ממש להכיר את בעיות ילדי בית הספר. תקנו אותי אם אני טועה.
מתקן אותך - את טועה.
בואי נתחיל מזה, הדרישה היום מיועצים.ות הוא ללמד, ממש ללמד. מתברר שלחלקם אין מושג קלוש על הוראה בכיתה.
חלק גדול מהאוכלוסיה הזו בורח מאחריות כמו מאש [דיווח על עבריינות הורית, שימוש בסמים ומה לא?!]
יש להם.ן תפקיד חשוב בהדרכות מורים, בפיתוח מערכי שיעור בתחום "הנפש" [חינוך מיני למשל..]
שישי ושמחי שלא הצטרכת לעזרה. רבים ורבות מתלמידי ביה"ס לא יזכו בארוחה חמה, השלמת ציוד, או התערבות מחלקת הרווחה העירונית לולא הם.
 

סופהו 1

Well-known member
בימי שביתת המורים האחרונים, שמענו שגם יועצי החינוך של בתי הספר תופסים טרמפ על המצב ורוצים לשפר את שכרם ותנאיהם.
לא יודעת אם מישהו במשרד האוצר ובהסתדרות המורים לקח אותם ברצינות.
8000 יועצים יש מסתבר ואם ישבתו, לא בטוחה שמישהו ירגיש בחסרונם.
3 ילדים גידלתי במערכת החינוך ולא התרשמתי שנם עושים משהו חיוני. כשפעם אחת חיפשתי את היועצת, היא נתנה לי מספר טלפון של פסיכולוגית (גרועה).
שספק אם הכירה באמת.
נשמע לי תפקיד לא רע. להיות סגור במשרד, לשתות בנחת את הקפה ולא ממש להכיר את בעיות ילדי בית הספר. תקנו אותי אם אני טועה.



המורה היועצת שהיתה בתיכון של ילדי, הרימה ידיים כשהשוקולד של הסנדוויץ' היה בבית הספר ויעץ לה..
לעומת זאת, יש לי חברה טובה שהיתה מורה יועצת מיום שסיימה את לימודי התואר הראשון, תוך כדי התואר השני ועד שיצאה לפנסיה. (למזלה, איפשרו לה לפרוש שנתיים לפני הגעתה לגיל הפרישה הרשמי).
חטיבה מבוקשת. עשרה ימים לפני סיום חופשת הקיץ היתה בישיבות ומפגשי היכרות, שיבוצים וכד
במשך השנה שיחות פרטניות עם תלמידים, שיחות כיתתיות- לימודי כישורי חיים, פתרון בעיות חברתיות וכד. פניות של הורים ושיחות עימם, פניות של תלמידים מיוזמתם או ביוזמת מחנכים (ואז הדלת היתה סגורה). פגישות עם מורים ומחנכים לייעוץ והכוונה (לפעמים בשעות הערב, בטלפון).
ביקורים בבתי תלמידים, ביקור מאושפזים בבתי חולים, ועדות השמה אחה"צ, טלפונים בגלל איומי התאבדות/מחלות של ילדים/הורים/בני משפחה אחרים. מרדפים אחרי עובדות סוציאליות...
ביטול תכניות משותפות שלנו כי קצינת ביקור סדיר הודיעה ש... או שיחות עם מחנכת והלך הקפה של הפסקת עשר...
המון סיפוק (שמעת על זה וזה.. היה תלמיד שלי, הוציא לכולם את הנשמה והנה)...אבל גם המון דמעות ומריטת עצבים.

הכל תלוי בית ספר, יועצ/ת ומנהל/ת.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
בימי שביתת המורים האחרונים, שמענו שגם יועצי החינוך של בתי הספר תופסים טרמפ על המצב ורוצים לשפר את שכרם ותנאיהם.
לא יודעת אם מישהו במשרד האוצר ובהסתדרות המורים לקח אותם ברצינות.
8000 יועצים יש מסתבר ואם ישבתו, לא בטוחה שמישהו ירגיש בחסרונם.
3 ילדים גידלתי במערכת החינוך ולא התרשמתי שנם עושים משהו חיוני. כשפעם אחת חיפשתי את היועצת, היא נתנה לי מספר טלפון של פסיכולוגית (גרועה).
שספק אם הכירה באמת.
נשמע לי תפקיד לא רע. להיות סגור במשרד, לשתות בנחת את הקפה ולא ממש להכיר את בעיות ילדי בית הספר. תקנו אותי אם אני טועה.
ואגב: האם בדקת כמה ש"ח תמלוגים משלמת הפסיכולוגית ה(גרועה) ליועצת?
 

קלייטון.ש

Well-known member
אני לא יודע מה עושה יועץ חינוכי היום, אבל זוכר את המורה יועצת ששלחו אותי אליה כשהייתי ילד.
הייתי ילד בעייתי, לא חברותי, דעתני מדי.
היועצת נתנה לי לצייר ציורים ושאלה אותי כל מיני שאלות.
אבל הכי אני זוכר לטובתה שהיא נתנה לי לבחור את השיעורים שעל חשבונם יהיו הפגישות שלנו (כי הפגישה היתה בזמן הלימודים על חשבון שיעור)
בחרתי בשיעורי מולדת או גיאורפיה או איך שקראו לזה. שאותם שנאתי יותר מכל שיעור אחר.
פעם בשיעור מולדת כזה המורה קראה לי לעמוד מול מפת ישראל ולהצביע על ירושלים.
לא ידעתי איפה ירושלים במפה, ואמרתי לה את זה, וגם הוספתי שזה לא מעניין אותי.
היום אין בעיה, אתה כותב ירושלים בגוגל מפות והוא מביא אותך בדיוק, עושה זום החוצה פעמיים שלוש ורואה איפה זה בישראל. אז לא היה.
בכל אופן כנראה בגלל זה שלחו אותי ליועצת, והיא פתרה את הבעיה בכך שנתנה לי אפשרות לוותר על שיעורי מולדת.
בכך היא זכורה אצלי לטוב.
 

סופהו 1

Well-known member
אני לא יודע מה עושה יועץ חינוכי היום, אבל זוכר את המורה יועצת ששלחו אותי אליה כשהייתי ילד.
הייתי ילד בעייתי, לא חברותי, דעתני מדי.
היועצת נתנה לי לצייר ציורים ושאלה אותי כל מיני שאלות.
אבל הכי אני זוכר לטובתה שהיא נתנה לי לבחור את השיעורים שעל חשבונם יהיו הפגישות שלנו (כי הפגישה היתה בזמן הלימודים על חשבון שיעור)
בחרתי בשיעורי מולדת או גיאורפיה או איך שקראו לזה. שאותם שנאתי יותר מכל שיעור אחר.
פעם בשיעור מולדת כזה המורה קראה לי לעמוד מול מפת ישראל ולהצביע על ירושלים.
לא ידעתי איפה ירושלים במפה, ואמרתי לה את זה, וגם הוספתי שזה לא מעניין אותי.
היום אין בעיה, אתה כותב ירושלים בגוגל מפות והוא מביא אותך בדיוק, עושה זום החוצה פעמיים שלוש ורואה איפה זה בישראל. אז לא היה.
בכל אופן כנראה בגלל זה שלחו אותי ליועצת, והיא פתרה את הבעיה בכך שנתנה לי אפשרות לוותר על שיעורי מולדת.
בכך היא זכורה אצלי לטוב.

חבל שכשהייתי תלמידה ביסודי (כשלמדנו מולדת) ובתיכון (כשלמדנו גיאוגרפיה), לפחות בבתי הספר שאני למדתי בהם, לא היו יועצים.ות.
אם היו והייתי צריכה לבחור, מסיבה כזו או אחרת, על אילו שיעורים לוותר, הייתי מוותרת בשמחה על ..
בעצם, זה לא היה תלוי מקצוע, אלא תלוי שנה ובדרך כלל תלוי מורה ולאו דוקא בגלל ציון גרוע. אם לצרף את כל ארבע השנים, אני יכולה להיזכר בצרפתית, הסטוריה, פיסיקה, כימיה, ספרות בכתה י' ובטח עוד, אבל מי זוכר.

אגב, זו היתה מפה אילמת?
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
יש סיבה שאתה מקפח את המורים?
(או שמורות כולל מורים?)
כן, יש סיבה. ביסודי היו לנו בעיקר מורות.

היה גם מורה אחד מסכן שהיה בכלל נגר במקצועו אבל הגיע לביה"ס במסגרת עסקת חבילה עם אשתו שנחשבה למורה מעולה ומבוקשת למתמטיקה.
אחרי כמה שנים שבה ניסה להתמודד עם כיתות מינו אותו למורה לנגרות, גם שם הוא לא ממש הבריק אבל לפחות הבין בתחום בו עסק.
 

סופהו 1

Well-known member
כן, יש סיבה. ביסודי היו לנו בעיקר מורות.

היה גם מורה אחד מסכן שהיה בכלל נגר במקצועו אבל הגיע לביה"ס במסגרת עסקת חבילה עם אשתו שנחשבה למורה מעולה ומבוקשת למתמטיקה.
אחרי כמה שנים שבה ניסה להתמודד עם כיתות מינו אותו למורה לנגרות, גם שם הוא לא ממש הבריק אבל לפחות הבין בתחום בו עסק.
צודק.
באמת היו יותר מורות. אפילו בשיעורי מלאכה בנים היתה מורה בת.
כמה מורים היו לנו ביסודי? אחד לטבע שנראה כמו פקעת.
אחד לחקלאות.
המנהל שהיה אחד האנשים המקסימים והאהובים וסגנו, שהיה ההיפך הגמור ממנו (ולא מזמן גיליתי בפייסבוק, בעמוד הזכרונות של העיר, שגם כיום, אחרי יותר מחמישים שנה, איש לא אמר מילה טובה עליו) וזהו.
 

דקל נור*

Well-known member
צודק.
באמת היו יותר מורות. אפילו בשיעורי מלאכה בנים היתה מורה בת.
כמה מורים היו לנו ביסודי? אחד לטבע שנראה כמו פקעת.
אחד לחקלאות.
המנהל שהיה אחד האנשים המקסימים והאהובים וסגנו, שהיה ההיפך הגמור ממנו (ולא מזמן גיליתי בפייסבוק, בעמוד הזכרונות של העיר, שגם כיום, אחרי יותר מחמישים שנה, איש לא אמר מילה טובה עליו) וזהו.
אני מחפשת את גדעון, המורה לזמרה שלי בסוף שנות השבעים. עד היום אני נזכרת בקול הערב שלו כשאני שומעת את "דוגית נוסעת...". אבדו לי תווי פניו.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אני מחפשת את גדעון, המורה לזמרה שלי בסוף שנות השבעים. עד היום אני נזכרת בקול הערב ששלו כשאני שומעת את "דוגית נוסעת...". אבדו לי תווי פניו.
שם משפחתו של המורה שלי ל"זמרה" היה דומר. פירוש המילה 'דומר' זה טיפש, אבל הוא לא דאג לשנות את שמו, כאות לכך שהוא היה זכר לשאר בני משפחתו שנכחדו בשואה. אבל הוא (גם) היה מראשוני הנהגים הישראליים שרכשו חיפושית פולקסוואגן כשהחלו יחסי הברית שכרת בן גוריון עם הגרמנים.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
כן, יש סיבה. ביסודי היו לנו בעיקר מורות.

היה גם מורה אחד מסכן שהיה בכלל נגר במקצועו אבל הגיע לביה"ס במסגרת עסקת חבילה עם אשתו שנחשבה למורה מעולה ומבוקשת למתמטיקה.
אחרי כמה שנים שבה ניסה להתמודד עם כיתות מינו אותו למורה לנגרות, גם שם הוא לא ממש הבריק אבל לפחות הבין בתחום בו עסק.
וואלה? אתה מזכיר לי מורה אחר, שהיה נגר בעברו, אבל הוא הותיר 5 אצבעות מעבר ללהב המסור המסתובב... אז בשל נכותו, הוא הפך למורה נכה. הוא אפילו היה מחנך שלי במשך שנה אחת והיה מורה (לא ממש רע) לטבע.
 

סופהו 1

Well-known member
הנה הבעיה שלך
אצלנו היו מפות סתומות
ואז ידעת, המפה סתומה לא את
דווקא אהבתי לצבוע
הרבה יותר ממה שאהבתי כימיה, למשל

שמעתי פעם שבגלל ה"תיאור" שניתן למפות- המפה הסתומה לתלמיד הסתום- שונה השם למפה אילמת.
אצלנו זו היתה מפה אילמת. אהבתי לצבוע ולסמן במפה מדינית, מפה פיסית ואחכ התוודענו אל המפה הטופוגרפית בגדנ"ע, כשהיה סתם גדנ"ע.
יש עדיין גדנ"ע?
 

צליליתה1

Well-known member
ובעניין היועצת...כמו שכתבו...תלוי
אני פגשתי פעם אחת, כשבתי היתה בגן (חובה? טרום? טרום טרום טרום?) והופנינו לשירות פסיכולוגי עירוני או של משרד הבריאות
באיזור הפחות נעים של העיר, במבנה מעפן לגמרי
בחורה צעירה, נעימה, 2 פגישות ושק מלא טיפים שמאוד הקלו על ההתמודדות מול ה(טרום ) טיינ אייג׳רית הסוערת

.
 
למעלה