רופא - עוסק מורשה ושאלות התחלתיות
השאלות כאן הן לידע כללי ולא במקום ייעוץ מקצועי שיבוצע בהמשך, ואולי גם איש מקצוע בתשלום חודשי לטיפול בכל הנושא,
אך בשלב זה השאלות הן בעיקר לטובת הבנה, כמו כן, השאלות הן בנושא בירוקרטיה נטו, לא שיווק ולא בתחומים משיקים,
לכן אודה מראש עבור כל תשובה, גם חלקית, תודה רבה.
רופא מומחה, עובד כשכיר באחד מבתי החולים בארץ, מתכנן לעבוד בנוסף גם באופן עצמאי,
הוא קיבל אישור מבית החולים לעשות זאת, לא מדובר בפתיחת קליניקה פרטית,
אלא במתן שירות מהבית בהתאם לתחום מומחיותו, ללא מפגש עם מטופלים (כגון, כתיבת חוות דעת, פענוח צילומים וכו')
הנושא הבירוקרטי הכולל (בין השאר) פיתחת תיק במע"מ, מס הכנסה ביטוח לאומי וניהול ספרים, לרבות יומן הרופא, ידועים וברורים,
כמו כן, במידה וזה משנה, ההכנסה הנוספת לא אמורה להיות גבוהה, אלא כמה אלפי ש"ח בחודש (סדר גודל של 4K ש"ח).
1. האם יש משמעות לשם החברה? מה מקובל בתחום זה? בד"כ שם החברה הוא "ד"ר X" או משהו אחר?
2. יש אתרים המאפשרים להפיק חשבוניות Online ולשלוח אותם במייל, האם יש שירות שגם מפיק דו"חות חודשיים/דו חודשיים/שנתיים Online?
3. האם את כל החשבוניות והניירת חייבים לנהל פיזית בקלסרים או שיש שירות שמאפשר לנהל את הכל Online?
4. האם יש אתר מסודר שבו ניתן לקרוא אילו הוצאות מוכרות בתחום זה קיימות בעבודה מסוג זה מהבית?
(הדירה לא בשכירות וגם אין משכנתא, האם אפשר לסמלץ שכר דירה חלקי? ארנונה? אוכל? רבע הוצאות רכב? וכו')
5. האם בסוף כל שנה (או לחילופין כל מספר שנים מצומצם) יש לבצע עצמאית תיאום מס? (שכיר + עצמאי)
6. יתכן שיהיו יהיו חודשים עם ההכנסה המדוברת (כ 4K ש"ח בחודש) וחודשים שלא,
האם למרות שמדובר בעוסק מורשה, יש הקלות לסוג עסק כזה, עם הכנסות נמוכות יחסית, ולא סדירות?
7. האם זה משנה אם ביטוח לאומי יסווג כעצמאי (דמי ביטוח לאומי מוגדלים אך יש ביטוח) או כ"עצמאי שאינו עונה על ההגדרה"? (ואז להיפך).
תודה רבה!
השאלות כאן הן לידע כללי ולא במקום ייעוץ מקצועי שיבוצע בהמשך, ואולי גם איש מקצוע בתשלום חודשי לטיפול בכל הנושא,
אך בשלב זה השאלות הן בעיקר לטובת הבנה, כמו כן, השאלות הן בנושא בירוקרטיה נטו, לא שיווק ולא בתחומים משיקים,
לכן אודה מראש עבור כל תשובה, גם חלקית, תודה רבה.
רופא מומחה, עובד כשכיר באחד מבתי החולים בארץ, מתכנן לעבוד בנוסף גם באופן עצמאי,
הוא קיבל אישור מבית החולים לעשות זאת, לא מדובר בפתיחת קליניקה פרטית,
אלא במתן שירות מהבית בהתאם לתחום מומחיותו, ללא מפגש עם מטופלים (כגון, כתיבת חוות דעת, פענוח צילומים וכו')
הנושא הבירוקרטי הכולל (בין השאר) פיתחת תיק במע"מ, מס הכנסה ביטוח לאומי וניהול ספרים, לרבות יומן הרופא, ידועים וברורים,
כמו כן, במידה וזה משנה, ההכנסה הנוספת לא אמורה להיות גבוהה, אלא כמה אלפי ש"ח בחודש (סדר גודל של 4K ש"ח).
1. האם יש משמעות לשם החברה? מה מקובל בתחום זה? בד"כ שם החברה הוא "ד"ר X" או משהו אחר?
2. יש אתרים המאפשרים להפיק חשבוניות Online ולשלוח אותם במייל, האם יש שירות שגם מפיק דו"חות חודשיים/דו חודשיים/שנתיים Online?
3. האם את כל החשבוניות והניירת חייבים לנהל פיזית בקלסרים או שיש שירות שמאפשר לנהל את הכל Online?
4. האם יש אתר מסודר שבו ניתן לקרוא אילו הוצאות מוכרות בתחום זה קיימות בעבודה מסוג זה מהבית?
(הדירה לא בשכירות וגם אין משכנתא, האם אפשר לסמלץ שכר דירה חלקי? ארנונה? אוכל? רבע הוצאות רכב? וכו')
5. האם בסוף כל שנה (או לחילופין כל מספר שנים מצומצם) יש לבצע עצמאית תיאום מס? (שכיר + עצמאי)
6. יתכן שיהיו יהיו חודשים עם ההכנסה המדוברת (כ 4K ש"ח בחודש) וחודשים שלא,
האם למרות שמדובר בעוסק מורשה, יש הקלות לסוג עסק כזה, עם הכנסות נמוכות יחסית, ולא סדירות?
7. האם זה משנה אם ביטוח לאומי יסווג כעצמאי (דמי ביטוח לאומי מוגדלים אך יש ביטוח) או כ"עצמאי שאינו עונה על ההגדרה"? (ואז להיפך).
תודה רבה!