רוצה לגרום לדלת הזזה להפתח אוטומטית

רותוש

New member
רוצה לגרום לדלת הזזה להפתח אוטומטית

שלום לכולם, ותודה מראש על העזרה. אני גרה בדירה לבד עם שתי כלבות ויש לי דלת הזזה ליציאה לחצר. בלילה אני סוגרת אותה כי הכלבות נובחות ומפריעות לשכנים ובבוקר אני חייבת לפתוח אותה. לכן, אני מחפשת פתרון מקורי שבזכותו במקום לקום כל יום לפתוח לכלבות את הדלת ב6 בבוקר, הוא יחובר לטיימר וידחוף את הדלת קדימה או ימשוך אותה אחורה, הדלת לא צריכה לזוז אחורה עד הסוף אבל קדימה היא חייבת להסגר. הקאצ' הוא שאני גרה בדירה שכורה לכן ההשקעה שאני מוכנה לשים על משהו שאני הולכת לגור בו רק שנה לא יכולה לעלות על 1000 ש"ח. וחייבת להיות משהו שניתן להחזיר למצבו המקורי בתום השנה. יש רעיונות?
 

רותוש

New member
מוסיפה פרטים על הדלת:

דלת מסגרת עץ מחולקת ל3 חלונות זכוכית מתוכם שניים קבועים ואחד נפתח, רצה על מסילת ברזל מלמעלה ומלמטה. במצב סגור יש מעליה ארגז תריס ובמצב פתוח יש מעליה כ-30 ס"מ קיר.
 
שעון מעורר מכל מיני סיבות ,שאת רק יכולה לשער אותם בעצמך, לא הייתי בונה מערכת כזאת. על אף שזה תרגיל למתחילים בכל כיתה לאוטומציה בסיסית. ממליץ לך לקום ,לפתוח את הדלת ,לסגור אותה ואז להמשיך לישון... מצטער שאני מפריע את מנוחתך.....
 

רותוש

New member
גם בשבת ובשישי

וכשאני ישנה אצל החבר?.. טוב אני לא אתיאש...תודה בכל מקרה
 

רשר

Well-known member
מנהל
שעון מעורר זה רעיון טוב

לחבר חוט לפרפר של שעון מעורר שימשוך את הדלת. לחילופין מנוע חשמלי ושעון שבת יומי שמפעיל אותו ועם חוט נוסף לצד שני והפיכת כיוון המנוע יכול גם לסגור את הדלת. אבל מי יפתח את המנעול? והכי חשוב מי ידאג לבטיחות מפני תאונות? שהדלת לא תסגר על אף אחד? לכל יש פתרונות אבל לא ב 1000 ש"ח.
 

רותוש

New member
הדלת צריכה רק להפתח

והיא לא נעולה. אף אחד לא יכול לפרוץ אליי אלא אם הוא מאלף כלבים...
 
נסי לבנות את המנגון המכני

מנוע שיהיה מספיק חזק למשוך את הדלת הפעלה מתוזמנת פשוטה מאוד ע"י טיימרים שניתן לקנות בכל מקום דרך אגב, את יכולה להעזר בשעון השקייה ממוחשב פשוט, הוא ניתן לתכנות מפורט יותר מאשר טיימר חשמלי רגיל ובהחלט נכנס בתקציב של 1000 ש"ח בעזרת ממסר, הוא יתאים לך למנוע זרם ישר או זרם חילופין, לפי מה שתמצאי בהצלחה!
 
למעלה