רוצה להיות בטוח

רוצה להיות בטוח

האופציות לסידור 12 מלפפונים ב9 מגירות במקרר 9 בחזקת 12 (כולל אפשרויות כמו כל המלפפונים במגירה אחת) זו התשובה? ואגב - תואר במתמטיקה מה ערכו בחוץ? האם זה נכון שעדיף תואר במתמטיקה ממהנדס?
 
רואים שאתה עוד...

די "פעור" בנוגע לתארים ואוניברסיטאות... קודם כל עדיף שתגדיר מה מבחינתך "שווה" ומה לא... אבל אם הבנתי אותך נכון,אז ההפך הוא הנכון-תואר מהנדס (ברובם) עדיפים בהחלט על תואר במתמטיקה מבחינת עבודה... זאת אומרת-אין בכלל מה להשוות בין העבודות הסטנדרטיות המוצעות למהנדסי חשמל (תואר ראשון) נניח לבין אלו המוצעות למתמטיקאים... כדי להפוך את לימודי המתמטיקה למשתלמים כדאי ללמוד לתואר שני ולהתמקד בנושאי בחירה מסויימים(עדיף כאלו הקשורים לתחום המחשבים...). פייד!
 
בקשר למלפפונים

אם הם זהים, אז כל סידור של מלפפונים במקרר נבדל מסידור אחר בתאים של המקרר שנשארים ריקים. ולכן המספר הוא 9 מעל 4, שזה 126.
 

Fingertip

New member
בכל מקרה, התשובה שלך לא נכונה...

יש לנו k מלפפונים ו-n מגירות. נסדר את המלפפונים בשורה. משום שהמלפפונים זהים, ניתן להניח שבכל מגירה יהיו רק מלפפונים סמוכים. כעת, נבנה את המגירות מסביב למלפפונים. נשים שתי מחיצות קבועות משני הצדדים של השורה, ואת המחיצות הפנימיות (יש n-1 כאלה) נפזר בין המלפפונים. אין הבדל בין המחיצות הפנימיות, רק במיקום שלהם. לסיכום, עלינו לסדר n-1 מחיצות ו-k מלפפונים בשורה כאשר אין הבדל בין k המלפפונים ואין הבדל בין המחיצות. לכך יש:
(n-1+k)!/[(n-1)!k!] = (n-1+k)C(k)​
כלומר, n-1+k על k אפשרויות. במקרה שלך זה אמור להיות 13 מעל 5 כלומר 2002. במקרה המקורי, שבו יש 15 מלפפונים ו-9 תאים, התשובה היא 23 מעל 15 שהיא 490,314 אפשרויות. אהד.
 
!

נראה לי שהחום משפיע עלי לרעה! קראתי את ההודעה שלו ופירשתי אותה בצורה מוזרה עד מאוד!
 
למעלה