רוצה לספר ולהתייעץ

חןYA

New member
רוצה לספר ולהתייעץ

ובכן , לפני מספר שנים בהיותי בבי"ס יסודי הייתי שותפה לתאונת דרכים מחרידה,בה נפגעו כל נוסעי 2 הרכבים למעט אנוכי. למותר לציין שלפני שנסעתי ברכב אמרתי את תפילת הדרך ,לפני שקראה התאונה ראיתי בעיני רוחי את אותו רכב שאנו עומדים להתנגש בו -למרות שפיסית לא ניתן היה לראותו עד שהוא הגיח לעברנו ולמזלי אף התגלה אליי מלאך, ממש כמו שמתארים אותם, חילץ אותי מהרכב המחוץ ונעלם. כפי שאמרתי לא נפגעתי ולו במעט. האם לדעתכם הייתי אמורה לעשות עם המקרה הזה משהו ? אגב אינני דתיה במובן המקובל של המילה. אשמח לשמוע את דעתכם.
 
שלום לך חןYA

מה את מצפה לשמוע? ראית במו ענייך נס ושמת לב אליו. רבים אינם שמים לב לניסים המתרחשים מסביבנו בכל יום ויום. אין לך הרבה מה לעשות אלא להודות לאלוהים על שזימן לך נס גלוי... מהו המובן המקובל של המילה "דתיה"?
 
מצטרף לברכות../images/Emo42.gif

ברוכה הבאה למשפחה גדולה וניפלאה, וכולי תפילה שתגדל עוד ועוד,לגבי הנס שעברת צריך לומר רק תודה וליזכור שהניסים לא מתרחשים בניגוד לטבע הם חלק ממנו.
 
בוקר טוב לך

סליחה על הישירות אולם שלאתי שאלה אחת וענית לי על משהו אחר. שאלתי: מהו המובן המקובל של המילה "דתיה"? ואילו ענית לי על מה שאת. מכיוון שעד היום נתקלתי בכל כך הרבה דעות שונות ומשונות על המונח "דתי", אשמח לקבל את התשובה למונח ה"מקובל" כי אני מחפש אותו זה זמן רב.
 

חןYA

New member
דתיה במובן המקובל

דתי על פי רוב הוא זה שמקפיד על פסקות שפסקו חכמים מלבד מה שכתוב בתורה, חייב בתפילות ,תהילים וכל השאר וגם אם הוא לא אומר תפילה כי הוא חש - וזה לא נראה לי ואני מאמינה שצדיק באמונתו יחיה. וכשאני חשה שאני רוצה לומר תודה או בקשה מבוראי אני עושה זאת ללא מתווכים , לא את התפילה שאחרים קבעו לי. כל הסייגים כגון לא לגעת במגהץ ביום שבת ממש לא לרוחי, ושוב אני חוזרת לעצמי כדי להמחיש לך מהו דתי במובן המקובל לדעתי ומה לא במובן המקובל.ואולי זה יותר רציונאלי ואולי זה יותר קרוב לחילוני , אבל זה מה שאני. ושופט יש אחד שהוא יחליט אם מה שאני עושה הוא לבסדר או לא, אני יוצאת מתוך הנחה שמי שברא את העולם ברא אותו כדי שיהיה טוב לברואיו , התורה היא תורת ישראל והפסוק הוא: וחי בא. איך אתה רואה את הדברים בעיני רוחך?
 
ממממ....

מעניין מה שאת אומרת. רציתי לדעת איך את מיישבת את הסתירה בין: "וחי בה" עם אי קיום מה שכתוב "בה" על מנת "לחיות"?
 

חןYA

New member
ובכן,

לא זה מה שאמרתי, לא ביטלתי את ה"בה" אלא אמרתי שכל מה שנוסף ל"בה" לא כלול ב"בה". ומה שכתוב בה -זאת האמת בעיניי והאחר נתון לוויכוח , ולמי שזה עושה לו טוב והוא חושב שזה מה שעושה אותו אדם שלם - אז שייערב לו. אני מרגישה שלמה מאוד עם דרכי , כפי שכתבתי , אין לי ייסורים כלשהם בשינוי שעשיתי בחיי , שהרי הגעתי משם...
 
הבנתי...

ושלא תביני אותי לא נכון, אינני תוקף אלא שואל מהתעניינות על אמונה. לגבי ה"תוספות" שנוספו לתורה אולי הם אינם תוספות אלא הרחבה (רשמתי אולי). משל למה הדבר דומה: לשומע הרצאה ממרצה באוניברסיטה והשומע רושם לו רשימות וראשי פרקים על ההרצאה ששומע. לאחר מכן הביא את רשימותיו לאחר. האם האחר יבין על מה היתה ההרצאה לפרטי פרטים? התשובה היא לא ממש אלא אם שומע ההרצאה יסביר לו בעל פה על הנקודות שרשם. כך גם עם התורה, ניתנה התורה בקיצור ובנקודות עם תורה שבעל פה בצידה שאט אט עם הדורות נכתבה. לדוגמה: מצוות מזוזה. בתורה כתוב: וכתבתם על מזוזות ביתך. מה לכתוב? איך לכתוב? עם מה לכתוב? על מה לכתוב? כל זה אינו כתוב אולם התורה שבעל פה מוסרת בדיוק כיצד. והראיה לכך שלא התבלבלנו: בחפירות ארכאולוגיות נתגלו שרידי מזוזות מתקופת בית שני והם לחלוטין אותו דבר. ועוד דוגמא הפעם מהגמרא: במסכת סוכה נשאלת השאלה מאי אתרוג? (מהו אתרוג) ואז החכמים מתחילים להעלות כל מיני אופציות: אחד אומר זהו החבוש, אחר הבננה ועוד כהנה וכהנה פירות. אולם נשאלת השאלה מה אביהם של החכמים לקחו בחג הסוכות? בוודאי שאתרוג וסבם גם וכך הלאה עד משה שהראה להם אתרוג ואמר: כזה! אז מה פתאום הם מעלים את הפירות האחרים? והתשובה לכך על מנת שבדורות הבאים לא יוכלו להתבלבל כי כל הסימנים לזיהוי האתרוג נמצאים. כן, יתכן ש"תוספות" נכנסו. כן, גם אני לא "מקבל" דברים מסויימים וזה בסדר, השאלה היא: מהי האמת המוחלטת?....
 

חןYA

New member
אוריאל , נהנתי לקרא את הודעתך

ויש לי כמה דברים שהייתי רוצה להתייחס אליהם: עצם העובדה שעברתי ניסים גלויים( אם תרצה אפרט לך) והכל, על פי מיטב ידיעתי וזכרוני בא אחרי תפילות שבאו מהלב ,מי שקורא לעצמו דתי- מתפלל כמה פעמים ביום,לא זו בלבד שאצל רבים זה מפה ולחוץ , ואין כוונה אמיתית ויש בזה יותר הזכרת שם המקום לשוא. האם התפילה באה מהתורה שבעל פה? עוד נקודה חשובה : האם אי פעם חשבת שתמצא את האמת המוחלטת???????????? עצם העובדה שאתה וכל אחד אחר לעולם לא תרגיש שלם לחלוטין ואין בידך את האמת המוחלטת יש לכך סיבה שאף אחד עוד לא מצא לזה תשובה. מעניין איך אתה מגדיר את עצמך, תרצה לספר? עצם זה שבורא עולם חנן אותך ביכולת הנפלאה להפעיל חשיבה ,לשאול שאלות, לברר, לדעת של
 
בוקר נפלא ונהדר

כן בשמחה אספר איך אני מגדיר את עצמי. ראשית הקדמה: הפעם הראשונה שמופיעה המילה "דת" בתנ"ך היא במגילת אסתר. "והמלך ודתו אינם עושים" "והדת ניתנה בשושן הבירה" ועוד... המילה דת פירושה: חוק, פקודה. מכורח פירוש זה כולנו "דתיים" בצורה זו או אחרת. חייל הלובש מדים מקיים את דת הצבא. אזרח מקיים את דת המדינה נהג מקיים את דת התנועה ועוד כהנה וכהנה.... בעיניי היהדות אינה "דת" היא איננה פקודה או חוק אלא: המלצה. וזאת מכיוון שניתנה לבני האדם חופש הבחירה ופקודה סותרת את חופש הבחירה. היהדות בעיניי הינה דבר הרבה יותר גבוה מחוקים אלא משהו רוחני הרבה יותר. לכן אני לא מגדיר את עצמי "דתי" ומכיוון שלא הכל חולין אצל ה"החילוני" אז אני גם לא חילוני. מה שמשאיר לי את ההגדרה - יהודי מאמין. וכיהודי מאמין אני יודע ש"אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא", אני משתדל מאוד לעשות את הטוב. ודרך אגב, כן אני מקווה למצוא את האמת המוחלטת גם אם עד היום לא נמצאה, אני לא מתייאש - זו משמעות האדם לא?
 

חןYA

New member
צודק בהחלט.

אף אני חושבת שאנחנו מצויים בחיפוש תמידי . אהבתי את הפרשנות שלך בנושא שכתבת,מעניין מאוד: האם זו פרשנות בלעדית שלך או ששאבת אותה ממקור אחר? אני , בכל אופן לא נתקלתי בה עד כה .
 
למעלה