רוצה לספר משהו שקרה לי היום (הזמנת אוכל)

spaysi8

New member
אצלי הדעות חלוקות בנושא..

כשאני מזמינה אוכל הבייתה, בין אם אוכל של סופר (30 ש"ח משלוח!!) או מסעדה (בערך 8-14 ש"ח משלוח),
אני לא משלמת טיפ.
למה? כי כל מה שהבנאדם עשה זה לנהוג, זה באמת לא כזה קשה, וגם ככה שילמתי אקסטרא כסף.
אם לא שילמתי מחיר משלוח (למשל בפיצריות שהמשלוח חינם), לעיתים אתן טיפ אך לא חובה, שוב, בגלל שהעבודה של הבנאדם לא כ-ז-ו קשה לדעתי.
בתור ברמנית מוסמכת (אמנם לא עוסקת בזה, אבל יודעת מה זה דורש), ומלצרית בעבר, אני יכולה להעיד שלעבוד בפאב/מסעדה זה הרבה יותר קשה מלהיות שליח.
לעמוד על הרגליים ולתזז במשך שמונה שעות, ללקוחות שלא מראים שום הוקרת תודה, ומאשימים אותך בכל דבר שקורה במסעדה על אף ש99 אחוז מהדברים הם אשמת הטבח/בעלים/מחשב הזמנות,
ואז עוד לא לקבל טיפ א"כ, שמה לעשות, התשלום של המלצרים הוא רק על בסיס טיפים, זה באסה.
אז כשאני מגיעה למסעדה, אני תמיד אשים 15 אחוז טיפ.
ולמשל אנשים שעובדים בשירות לקוחות, ועלתה פה השאלה "למה הם לא מקבלים טיפ?" אז, למיטב הבנתי הם מקבלים אחוזים לפי מכירות או משהו כזה, ככה שהשיטה שם פשוט פועלת אחרת..
אגב, לאנשי התקנות למינהם (מיזוג למשל), אני אמנם נותנת טיפ, אבל חושבת שאבסורד, כי למשל במזגן שלי לקחו על התקנה 1500 ש"ח על שעה עבודה, הלוואי ואני הייתי מקבלת 1500 ש"ח על שעה עבודה!! בוא נוריד עלות צינור וכאלה שטויות- לפחות 1000 ש"ח שהרוויח ועוד אבא שלי נתן לו טיפ מטורף..
בקיצור, זה עניין מסובך עבורי..
 

Hawkgirl

New member
העלית פה קו מחשבה יפה


בתפקידים אחרים שבהם לא מקבלים טיפ, מקבלים בונוסים על עבודה טובה(כמו עמידה ביעדים, או מכירות וכו')
במלצרות/משלוחים אין את הבונוסים האלו עד כמה שידוע לי.

אגב, בנוגע למזגן זה באמת מחיר מופקע, וכנראה שקצת עבדו עליכם~
יש היום את אתר המקצוענים שאפשר לבדוק בו מחירונים לעבודות מסויימות, ו-1500 רחוק מאוד מהמחיר של התקנת מזגן(אני משערת מזגן מפוצל).
מציעה לפעמים הבאות לברר קודם באתר ואפילו לסגור מראש עם הטכנאי על העלות!
 

mad alot

New member
איזו עמידה ביעדים יש לקופאית בסופר,

או למנקה רחובות.
ובכל אופן, זה שיש עבודות שהבוס מצ'פר את העובד,
לא אומר שבעבודות שזה לא ככה הלקוח צריך לצ'פר אותו
 

Hawkgirl

New member
לקופאיות יש בונוסים..


היות ויצא לי מעט לעבוד כקופאית, קופאים מקבלים בונוסים אם הם משכנעים את הלקוח לקנות משהו מהמבצעים שמגיעים לו.
אם הלקוח מסכים לקנות, הם פשוט מקלידים את מס' העובד שלהם לפני כן במחשב וזה נחשב להם כמכירה.
מן הסתם שזה לא בכל מקום ככה, אז אני מאמינה שיש להם בונוסים אחרים.

לגבי מנקה רחובות, עד כמה שידוע לי, היות והעבודה שלהם היא לא שירות אישי ללקוח, הם מקבלים טיפ(או בונוס, איך שתרצה לקרוא לזה..) מהחברה אליה הם שייכים.
אבל אני לא בטוחה לגבי זה, ולא סקרנית מספיק כדי לבדוק, כך שאתה מוזמן לעשות את הבדיקה הזו.

אני לא טוענת שהתנאים בכל המשרות הן טלית שכולה תכלת, בטח ובטח שלא במדינה שלנו. אני פשוט לא רואה פסול בלתת טיפ לעובד במשרות שכן נהוג לתת בהן טיפ.
מלבד זאת, יש כל כך הרבה משתנים בין כל מקום עבודה, שאני בספק אם אפשר להגיע לאיזון שיהיה מתאים לכולם.
במיוחד כי לא חסר אצלנו מקומות של ניצול בשכר.
 

mad alot

New member
סבבה זה לא סותר את מה שאני אומר.

זה שיש מקומות שהעובד כן מקבל בונוס מהמעביד, לא אומר שבמקומות שהוא לא מקבל זה צריך ליפול על הכיס של הלקוח.

וחלק מהעניין זה בדיוק בגלל שזה לא ניצול בשכר, כי המלצרים מעדיפים את זה ככה.
טוב להם שיש את הקונסצנזוס הזה שהם מסכנים ולא מקבלים משכורת ובגלל זה נותנים להם טיפים בכמות משוגעת

ושוב, את אומרת "נהוג",
אז אני חושב שהמנהג הזה לא נכון, ואני יוצא נגדו.
ובעקרון זה מנהג יחסית חדש, זה לא משהו שהיה נהוג כאן תמיד.

בסופו של דבר המצב הוא, שכרגע מהמצב הזה כולם מרוויחים חוץ מהלקוחות.
 

Besessenheit

New member
זה ממש לא נכון

שנה שעברה עבדתי חודש וגם השנה עבדתי חודש.

אין שום בונוסים. עבדתי עבור מינימום עם לקוחות שרציתי לירוק להם בפרצוף מרב החוצפה וחוסר הנימוס ולא קיבלתי מעולם שום בונוס. לא משנה כמה מכרתי או לא מכרתי. ויושבים לי על הוריד "תמכרי את המוצר הזה" למרות שזה מוצר בלאי רצח.

שלא לדבר על זה שעבדתי כמעט כל יום מעל 10 שעות ופעמיים מעל 12 שעות שזה אפילו לא חוקי. היו כמה פעמים שעבדתי 8 שעות בלי הפסקה אחת.

אז למה אני לא מקבלת טיפים? גם כשבאו נשים מבוגרות או נכים והייתי אורזת להם הכל לבד ועל הדרך להכין להם משלוח - לא הייתי מקבלת כלום.

מלצריות גם אם הן לא יקבלו טיפים הן לא מרוויחות מינימום.
 

Hawkgirl

New member
זה לא נכון כלפייך, לא כלפי הכלל


אין פה "נכון" ו-"לא נכון"..
במקרה שלך עבדת במקום שעובר על החוק(את אמרת) ואת מתפלאת למה התנאים שלך לא היו טובים...?
זה קצת אבסורד, את לא חושבת...?
 

Besessenheit

New member
אני חושבת שכל העניין של הטיפים מוגזם

ועבדתי בשופרסל - ונוחי דנקנר גם ככה עומד בפני משפטים על מספיק דברים.

עוד לא יצא לי להכיר את הרשת שנתנה בונוסים לקופאיות שלה. אז לא צריך להגיד שקופאיות מקבלות. הרב המוחלט לא מקבל. אין מה לדבר על מקרה וחצי מתוך אלפי מקרים.
 

TheSecretWithin

New member
לי בעבודה מותר עד 13 שעות.בחברה ידועה שממש

לא תרשה לעצמה להסתבך עם החוק. כמובן שיש לי הפסקות וכ'ו.
 

TheSecretWithin

New member
את לא טועה. אבל תנאי ההעסקה מבחינת השעות

נראה לי גורפים לגבי כל תחומי ההעסקה.
 

Hawkgirl

New member
אם השאלה היא מאיפה מגיע הכסף


אז לא, לא מדובר בטעות. הכסף מגיע מהלקוחות ומתחלק בין עובדי המקום בסופו של דבר.
וכמו ש-AnarchistPhilosopher כתב, אולי לאנשים יהיה יותר נוח אם ה-"טיפ" יהיה כבר כלול במחיר של מה שמזמינים, במקום שהלקוח ישאיר אותו בנפרד בסוף השירות "כתוספת".
כך או כך זה מגיע מהלקוח.

אפשר לתת לכסף הזה איזה שם שנרצה ולהעניק אותו באיזו דרך שתיהיה נוחה, אך מלכתחילה הוא מגיע מהלקוח.
לגבי אם המנהג הזה מקובל על כולם או לא, זה כבר שנוי במחלוקת. אני לא רואה סיבה למה לא.
 
ללקוח אמור להיות מחיר

קבוע שהוא יודע מראש כמה הוא אמור לשלם. בעלי המקום מעוניינים להעלות את המחיר? שיעלו ועדיין ללקוח תהיה זכות הבחירה אם להזמין מאותו המקום או לא (או לקנות מוצר או לקבל שירות או מה שזה לא יהיה..). אין שום סיבה שלאחר המחיר שהלקוח משלם, הוא יצטרך להוסיף עוד תוספות כדוגמת טיפ (אלא אם כן הוא ממש רוצה). בדיוק, אגב, כמו שאין סיבה להוסיף סכום על שומר או כל דבר אחר (תיכף יתווספו עוד מספר סעיפים בגין שולחן חדש, מפה וסכום). בעלי עסק לא אמורים לפרט ולקחת תוספת בנפרד, מלבד הדבר הספציפי שהלקוח מזמין.

בל נשכח, שמסחרת הטיפים הזאת ב-99% מהמקרים תורמת להגדלת "הכסף השחור" ואם נרצה או לא, מי שנדפק בגלל זה, זה אנשים כמוני כמוך.
 

spaysi8

New member
ביררנו, וזה המחיר לצערי

למה? כי אני בקומה שניה והצינור לא מגיע.
איזה בולשיט!
 
למעלה