רוצה לעשות רישיון לקטנוע אבל מפחד

sebastian85

New member
רוצה לעשות רישיון לקטנוע אבל מפחד

מלא אנשים מנסים להניע אותי מלעשות רישיון לאופנוע... אני בן 19 וחצי ואני רוצה אופנוע או קטנוע כי זה זול ויעיל ומגניב וכיף... השאלה שלי היא עד כמה הנושא מסוכן.... אם אני עם כל המיגון הקיים והטוב ביותר... ואם אני אדם אחראי ובוגר.... מה הסיכויים שלי לשרוד על הכביש מבלי לעשות תאונות? אני רוצה לחיות ואני רוצה לשמור על 0% נחות...
 
קח בחשבון...

את הנהגים מסביב שלא רואים את הדו גלגליים. מעבר לזה שרוכבי הקטנועחם והאופנועים,הם אלה הגרועים בנהגים על הכביש. כי הם אלה שלא מתייחסים לחוקי הכביש ממש. קטנוענים,משתמשי דרך מסוכנים מאוד.
 

incognito1980

New member
דעות קדומות...

קודם כל, בפורום שמתקרא "תרבות הנהיגה" מן הראוי להמנע מסטיגמות והכללות כמו אלו המצויות בהודעתך. אני דווקא ממש לא בטוחה, כי רוכבי הדו"ג הם המסוכנים ביותר. הסתכלת פעם על נהגי המוניות/אוטובוסים/משאיות? נהגי הדו"ג סה"כ מנסים לשרוד על הכביש בהיותם הכי פגיעים. מבחינתנו, כל תאונה יכולה להיות קטלנית, לילה, ודווקא אנחנו הרבה יותר מרוכזים/מודעים על הכביש. וזה, לדעתי, חשוב יותר מכל חוק תנועה (בלי להפחית מערכם של חוקי התנועה).
 
בפעם הבאה שאהיה בתל אביב...

אני מבטיח לך להביא לך צילומים,רק של קטנועים שכפי שנכתב פה באחת ההודעות,חותכים צמתים על מעברי החצייה ומסכנים הולכי רגל. מתמרנים בין טורי המכוניות,נדחפים אל פניו של נהג משאית שלא רואה אותם כלל. לא מכליל,אבל בהחלט הדו גלגליים הם מסוכנים מאוד,מנצלים את קלות התימרון עם כלי הרכב שבידיהם לשם התקדמות שלא נותנת להם כל כך הרבה. ואגב רק לשם העניין,גם אני הייתי בעברי רוכב על דו גלגלי. ZZR-1100. אני גם נהג משאית בעברי. ועודני נוהג פרטית כיום. יש לי ניסיון רב על הכביש. וראיתי הרבה תאונות בחיי,עזרתי גם לנפגעים. ובחוסר מזל,גם הייתי מעורב בתאונות דרכים בחיי. בשתיים מהן אני לא יודע איך,אבל ניצלתי בלי שריטה. ובקשר לנהגי המוניות הם יותר חצופים מאשר מסוכנים.
 

ahboaz

New member
חכך הרב בדעתו ואמר...

גם הוא צודק, וגם היא צודקת. צחקו והלכו. התרעמה אשת הרב ואמרה, "איך תהיה לנו פרנסה, אם לא תקבע צד צודק, ותפטור את שני הצדדים?" גירד פדחתו ואמר, "רעייתי, שתיבדל לשנים ארוכות, גם את צודקת." אז ככה: 1. אינקוגניטו צודקת - הכללות מהסוג שפלטת אינן מדויקות, נכונות, או יאות. אני רואה רוכבי דו"ג רבים אשר מקפידים על החוק: נוסעים במהירות חוקית, מאותתים, ומצייתים לכל החוקים בצורה שרק שומר-חוק אובססיבי יכול להעריך. 2. בארי גם כן צודק - ישנם רוכבי דו"ג רבים אשר עוברים עבירות רבות, מסכנים את עצמם ואת אחרים; אלו נמצאים בריכוז רב באיזור המרכז (או שמא איזור המרכז יוצר את תרבות הנהיגה הזו). בסיכומו של יום יש לומר כי רוכבי דו"ג באיזור המרכז הינם קבוצת נהגים עם אחוז עבירות גדול יותר מאשר ייצוגם באוכלוסיית הנהגים הכללית בישראל ובמרכז בפרט. אך השוואה יותר דקדקנית בסוג העבירות החמורות מצביע על כך שבזמן שרוכב דו"ג מבצע, לשם הדגמה, 5 עבירות תנועה בנסיעה (נסיעה בשוליים, עמידה על מעבר החצייה, נסיעה על המדרכה - לדוגמה), מספיקה עבירה אחת של נהג רכב (כגון חציית אור אדום או אי ציות לתמרור תן זכות קדימה) בכדי לגרום נזק ש-5 העבירות של רוכב הדו"ג אינן מסוגלות לקיים. בצורה פשטנית יותר - יש להבחין בין עבירות איכותיות לכמותיות. רוכבי דו"ג הם בעלי פוטנציאל לקיום עבירות תנועה רבות אך משניות בחומרתן, כאשר נהגי רכבים מבצעים עבירות מועטות יותר אך קשות בהרבה. |אמן|
 

be_roo

New member
הכללה זה בדיוק מה שעשית

אף אחד לא חולק על כך שיש רוכבים מסוכנים, אתה שמת את כולם באותה קטגוריה. באותה מידה אפשר לטעון אותו הדבר על כל נהגי המשאיות ולהגיד שכולם עבריינים מסוכנים עם מטען יתר שנוסעים בנתיבים לא להם ומאבדים בלמים בירידות ערד. בשביל תרבות נהיגה צריך קודם תרבות דיון.
 
לא הייתה כוונתי בהכללה.

כפי שכתבתי כבר.
ברוכה הבאה לפורום.
 

ahboaz

New member
הבהרה...

יש להבדיל בין המושגים הבאים - הכללה: רוכבי הדו"ג הם הרוכבים הכי מסוכנים. או טענה: עבירות רוכבי דו"ג נוטות להיות עבירות כמותיות ולא איכותיות. ההבדל הוא בתנאי ה"אמת" - העובדתיות הנובעת מהצהרה א' או ב'. דהיינו, בהכללה אדם לוקח טענה והופך אותה לעובדה. בטענה, אדם מציג אפשרות אמפירית או רציונלית הניתנת להפרכה או לתימוכין. אין לי בעיה שתסתור אותי ותאמר לי כי רוכבי דו"ג מבצעים עבירות איכותיות כמו כל נהג בקטגורייה אחרת. אבל להאשים אותי בביצוע כשל לוגי או פילוסופי, לא הפעם.
 
מסכים עם בארי הברבארי ../images/Emo41.gif../images/Emo73.gif|קסד

מסכים לאמירה שרבים מבין הנהגים אינם רואים את הדו גלגליים. מסכים גם עם האמירה "שרוכבי הקטנועים והאופנועים,הם אלה הגרועים בנהגים על הכביש. כי הם אלה שלא מתייחסים לחוקי הכביש ממש. קטנוענים, משתמשי דרך מסוכנים מאוד". כנהג מקצועי, המבלה שעות על גבי שעות בדרכים בנסיעות יום יומיות ארוכות בכל רחבי הארץ, אני יכול להעיד על כך, שמעולם, אבל מעולם, לא ראיתי רוכב אופנוע או רוכב קטנוע המגיע לפקק תנועה ונכנס למקומו בטור המכוניות כמתחייב בחוק. כל רוכבי הקטנועים והאופנועים, כולם ללא יוצא מן הכלל, כשהם מגיעים למקום שיש בו פקק, כולם ללא יוצא מן הכלל "משתחלים" ו"זוחלים" בין טורי המכוניות, עד להגיעם אל ראש הטור, דבר האסור בתכלית האיסור, ואינני מדבר על הסכנה הגדולה שבכך. די בכך שיתחלף האור ברמזור שעה שרוכב קטנוע כזה נמצא בתוך שטח המוגדר כ"שטח מת" מתחת לגלגליה של משאית ענק. תאונות רבות וחמורות אירעו בשל כך. בשל זלזולם של קטנוענים ואופנוענים בחוק. שהרי אצלנו, רבים הם אלה העושים צחוק מהחוק.
 
תתפלא...

אבל ראיתי בחיי,רוכבי אופנועים ולא קטנועים,אשר כן נעמדים באמצע מאחרי רכב,בזמן שהם יודעים שאינם יכולים להתקדם. אתה יודע,אין לי בעיה עם כך שייסעו בשוליים שמחוץ לנתיבים,יש לי את הבעיה בתימרון המסוכן בין המכוניות בתוך הנתיבים. קטנוע לרוב הוא רזה יותר מאופנוע ולכן כושר התימרון שלו רחב יותר. אופנוע קצת יותר רחב ואותם נראה בעיקר בשוליים השמאליים מאשר בימניים. ושוב ושוב,אני רואה שאני צריך לחזור על זה בכל הודעה בפורום כאן. אני לא מכליל.
 
זאת הבעיה. התמרון בין מכוניות |זהיר

לך אולי אין בעיה עם קטנוענים המתמרנים בין מכוניות ועם אלה הנוסעים על השוליים. וזה הדבר המסוכן ביותר כשכלי רכב רבים נעים בטור מכוניות בפקק. לא לשווא אסר המחוקק על הקטנוענים את אותו תימרון. בתקופתי, כשהייתי חייל בצה"ל וזה היה מזמן, בארי הברבארי עוד לא נולד אז, בכל סדנא צבאית היה קבוע שלט בו כתוב "מוטב לאבד רגע בחיים מאשר לאבד חיים ברגע". אימרה שהייתה נכונה גם לפני שלושים שנה ויותר, ונכונה גם כיום. סעו בזהירות ותגיעו בשלום.
 

be_roo

New member
אפשר להשתחל בין מכוניות גם בלי

להסתכן, רוכב שמשתחל למשל בין טורים עומדים ובמקביל דואג גם להסתכל קדימה כדי לוודא שאף נהג לא מתכוון לזוז בתוך הנתיב שלו, נוסע במהירות איטית ולא דוהר כדי להספיק לראש התור לפני הירוק, לא מסכן את עצמו או אחרים. לצערי אכן יש רוכבים רבים שממשיכים להתשחל גם בתוך תנועה זורמת ומסכנים את עצמם לחינם.
 
כפי שאמרה החברה שלנו למטה פה...

ניתן לתמרן מבלי לסכן. ואמרתי שאני נגד התימרון בתוך הנתיבים ושאין לי בעייה עם הנסיעה הישרה בשוליים שמחוץ לנתיבים. ואגב שמתי לב שאתה מציין לעיתים קרובות את הפרש הגילאים שביננו. אתה יודע,שהפרש גילאים לא תמיד בא לטובת המבוגר יותר. גם אבא שלי הוא אדם בן 40+ והאמן לי כמה שאני נוסע איתו,אני רואה המון טעויות שהוא עושה. אבל הוא נוהג לכנות אותי נהג פזיז,כי כולנו באנו מתקופה אחרת בחיים. הדור של אבא שלי נהג בפיאט 127 או פורד אסקורט שבקושי נסעו בזמנו. היום יש לאבא שלי פאסאט 1.8T והוא מגלה עולם חדש של מהירויות. כן כן כן האבא שלי,למד לנהוג במהירות של 160-170 קמ"ש,אני מצטער לומר שאת זה הוא למד ממני. אז לפעמים ילד קטן יכול ללמד אדם מבוגר דבר אחד או שניים. לא תמיד ניסיון החיים של המבוגר הוא הטוב יותר
ואגב משהו נוסף בעניין,סבא שלי ז"ל,אמר לי משהו פעם,אל תקשיב לאף אחד,תלך תמיד בדרך הישרה,תהיה ישר ואמיתי ולא צריך יותר כלום. הוא בזמנו דיבר איתי על ניסיון של אחרים,ללמוד מהם,אמרתי לו "סבא,אני מעדיף ללמוד לבד,כי אחרת אני לא אדע כלום אם אני אלמד מאחרים." אין כמו ניסיון על הבשר. כולם אומרים לך להתרחק מאש,אבל עד שלא תקבל כוויה,לא תדע מה היא האש. ככה כולם למדים,ניסוי וטעייה. וכמו שאמרתי בתחילה,הפורום נועד ללמוד מאחרים וגם ללמד אחרים.
 
בארי הברבארי...

מסכים איתך שהפרש גילאים לא תמיד בא לטובת המבוגר יותר. מסכים איתך גם שיש צעירים שיכולים ללמד את המבוגרים. ויש לי חבר טוב, בחור בגילך, שאני מאוד אוהב לשמוע את עצותיו וללמוד מהן. מה שאני רוצה לומר כאן, הוא שבנוסף ללימוד מניסוי וטעיה, כמו שאתה גורס, שהוא לימוד טוב מאוד לכשעצמו, ניתן להוסיף לכך גם לימוד מנסיונם של אחרים.
 

אורי-

New member
פקח עיניך , ונסה לראות את הצד השני

אני לאחרונה סיימתי הרצה. 1,000 ק"מ במהירות מאוד נמוכה (רוב הזמן , לא מעל 60. בעיר לא עברתי את ה40) , ובהאצות מאוד מתונות. לא השתחלתי בפקקים. לא עקפתי רכבים. זה מסוכן. נהגי רכב לא מסוגלים לראות באופנוע / קטנוע כלי רכב. הם לא מסוגלים לשמור מרחק מהאופנוע , ולא מוכנים לסבול את העובדה שמולם יהיה אופנוע / קטנוע שנוסע לאט (כחוק , אגב). הבעיה היא , שלדו"ג יש מימד רוחב צר ומוגבל , והנהגים לא פעם ולא פעמיים מחליטים לעקוף באותו נתיב. היו נהגים שנכנסו ביחד איתי לתוך הסיבוב (בפקק, כשכולם עומדים , אין לאן להתקדם. צפוף לחלוטין) ועקפו מימין. כשהערתי לאחד מהם שהוא עקף מימין באותו נתיב , הוא אמר שהכביש לא שייך לאבא שלי... נהגת צפצפה לי כשעצרתי להולכי רגל במעבר חציה (אני לא אדרוס ילדות קטנות , רק כי הנהגת מאחור מצפצפת) . נהג אוטובוס צפצף לי וסימן לי בעצבנות שאשתחל לאן שהוא , כי אני מפריע לו (להתקדם מטר קדימה). כמעט כל פעם שאני עומד ברמזור בקו העצירה , מגיע רכב שנכנס לי לנתיב (אני תמיד עומד באחד הצדדים , למקרה שההוא מאחור ישכח לעצור. הם מפרשים זאת כהזמנה לחלוק נתיב). כנ"ל בתוך פקק. אתה כנהג רכב , מכיר את אלה שצופרים לך אם אתה לא דבוק לפגוש של ההוא ממול , ואתה מכיר את אלה שפתאום קופצים לרווח שבינך לבין הרכב ממול. הרווח שפינית כי נמאס לך מה "קלאץ' גז קלאץ' גז" , ורצית להתקדם 4 מטרים רצופים. כשאתה על אופנוע , בפקק , אתה לא יכול לשמור על עצמך בנתיב. (יש הבדל בין להתאבד בשביל לעקוף 2 רכבים ברמזור , לבין להפוך לסנדוויץ' בתוך שיירה ארוכה באיילון , שם יש את אופציית השוליים. וגם על השוליים , יש כאלה שנוסעים לאט , 10-20 קמ"ש יותר מהתנועה) נעקפתי אין ספור פעמים במהלך ההרצה , על אותו נתיב , גם אם מדובר ב100 מטרים לפני רמזור אדום / צומת פקוקה. הגדילו לעשות , אלה שניסו לעקוף אותי מימין (אני בנתיב הימני) דרך השוליים , כשהכביש ריק לחלוטין ו... דו מסלולי. ועם כל זה , אני משתדל לא לצאת בהצהרות , לא להגיד שזה מה שיגרום לי לשים פס על החוק , ואני לא רואה בכל נהג רכב מטורף עם כוונות לרצוח אותי. אני נוהג גם ברכב , ומכיר את 2 העולמות.
 

be_roo

New member
כמו שענו לך בפורום קטנועים

כלי רכב דו גלגלי הוא כלי מסוכן, מהסיבה הפשוטה שאפשר ליפול. כל דבר יכול להפיל אותך, החל מבור קטן בכביש, נהגים אחרים שהבהילו אותך ואפילו הסימונים הלבנים עצמם יגרמו לך להחליק. וכדי להגיע לרמת רכיבה שבה ערים לכל הסכנות האלה, רואים אותן בזמן ומגיבים בהתאם, צריך זמן, לימוד ואימון. להכיר את מגבלות הכלי, את מגבלות הנהגים האחרים ביחס אליך (שדה ראיה) ואת מגבלותיך כרוכב. אפשר לשרוד על הכביש בלי להפגע, אבל זה לא רק עניין של אחריות למרות שלה יש חלק גדול בעניין. צריך חלוקת קשב כדי לקלוט את כל המידע בזמן ולקחת מרווחי בטחון מתאימים ולא לעבור בכל מקום בו יש הזדמנות להשתחל. יש רוכבים שלצערי מנצלים עד תום את יכולת התמרון של הקטנוע בלי שום מרווח בטחון וכל בעיה קטנה תשלח אותם לאספלט, אחרי מזלזלים בזכותם של אחרים להשתמש בדרך ומסכנים אותם.
 

M O R M

New member
sebastian85 אל תעשה רשיון לאופנוע!

תראה הסטטיסטיקה מורה שלפחות 30 רוכבי אופנועים נהרגים בשנה. כך שהסיכוי שלך לההרג או להפצע מרכיבה על אופנוע הינה גבוהה ביותר. אופנוען הינו אדם שמכור לסם מסוכן ושמו אדרנלין. האדרנלין הינו אחד הסמים הקשים והחזקים שהגוף מייצר . זה מסוכן וזה לא בריא. אם ברצונך לשמור על 0% נכות אני ממליץ לך לשפר את סיכוייך על ידי מעבר לאוסטרליה. ומדוע המעבר לאוסטרליה (ואולי ניו זילנד..) יטיב עימך? שם יש פחות צפיפות בכבישים. שם יש פחות מלחמות. זה רחוק יותר מצ'רנוביל הבטער. זה רחוק יותר מהאיסלאם הקיצוני. התשתית של הכבישים טובה יותר. האוסטרלים יותר שומרי חוק מהישראלים. המיסים על מכוניות גדולות ובטיחותיות מזעריים. בכלל החיים בטוחים יותר שם.... מקסימום אם ישעמם לך תקפוץ לביקור נרכב ביחד לרמת הגולן...
 

אומי5

New member
0% נחות?!

להיות רוכב אופנוע לא לומדים בשיעורי נהיגה ואפילו לא באינטרנט . לרכב לומדים מנסיון מהערות של רוכבים ותיקים יותר ו... מהמדרכה כן כן המדרכה (או כביש או שביל שיח וכו')כמעט ואין אופנוען שלא נפל ,ומי שלא רוצה ליפול שלא ירכב . ביום העצמאות האחרון רכבתי על הטוסטוס של אבי ליד הקיבוץ עשיתי טעות קטנה ומצאתי את עצמי מרוח על הכביש עם שיפשופים בכל צד שמאל ומכות יבשות . הרמתי ת'כלי ונסעתי לאחות ... אם תכנס לפורום אופנועי שטח תראה סיפור דומה רק עם יד שבורה .. אופנוענות (אני לא מדבר על שליחי פיצה,)זה בדם זה מחלה זה דרך חיים וגם נכונות להפצע . אופנוען משלם ביוקר גם על טעויות "קטנות" של אחרים .אם אתה לא יודע שאתה רוצה אופנוע אתה לא רוצה אופנוע .
 
למעלה