רוצה לשאול ולהתייעץ

רוצה לשאול ולהתייעץ

אני עושה מועדפת בבית מלון במרכז הארץ.
אני עובדת במזנון הבריכה. המקום בנוי כמזנון אך כמובן יש אנשים שרוצים שירות אייש , לכן הצוות יוצא למלצר.
אני לא הולכת עכשיו לנהל דיון אם הטיפ חובה או לא , אבל בואו נצא מנקודת הנחה שבכל מקום בארץ שמקבלים שירות אישי של מלצר , מקובל ונהוג להשאיר טיפ .
נתקלתי לא פעם ולא פעמיים באנשים שפשוט או קונים ומשלמים במזנון ומבקשים שיגישו להם או שפשוט לא משאירים טיפ.
שוב, אני יודעת שזה לא בגדר חובה אבל כולנו יודעים שזה מנהג מקובל .
יצא לי לדבר על זה עם שאר הצוות והם אמרו לי שאני פשוט פראירית, ושאני צריכה לציין ולומר ללקוח בעת התשלום שזה לא כולל שירות.
אני רואה את זה כגס ולא מכובד לא לי ולא ללקוח, אבל למען האמת גם לקבל שירות הגשה כשהמקום בנוי כמזנון ( כמו במקדונלדס) ולא כמסעדה - כשכאן זה מחייב את הלקוח לקבל את השירות הזה זו גם חוצפה .
מי שלא מעוניין להשאיר טיפ יכול לגשת למזנון ולהזמין כאוות נפשו . מי שבחר { מבחירה מלאה } שמלצר יגיש לו צריך לשלם על שירות כזה.
נורא לא נעים לי המעמד של לבוא מול הלקוח ולכן רציתי להתייעץ אתכם, מה הייתם עושים ( בייחוד שהמבנה בנוי כמזנון , ושאנחנו מדברים על מזנון בריכה , חם מאוד בחוץ).?
תודה למי שיענה , ושוב אני לא רוצה להשמע חצופה או דורשת כספים בכח אלא רק להתייעץ חחחח
 
היי


הפוסט שלך החזיר אותי לתקופת המלצרות הרחוקה שלי, אז מצאתי את עצמי מול קולגות שהעירו לאנשים שלא השאירו טיפ/לא השאירו מספיק טיפ לטעמם, דבר שאני אישית הזדעזעתי ממנו. לצד זאת, יש מקרים שאנשים לא שמים לב או שחושבים שבן/בת הזוג השאירו או - במקרים כמו שתיארת יותר הגיוני שהלקוחות לא חושבים בכלל שיש צורך בטיפ, כי זה לא מלצרות קלאסית. נכון שכמו שכתבת, הלקוחות מבקשים למעשה שירות אקסטרה שלא תואם את אופי המקום, אבל כל עוד מאפשרים להם לקבל את זה - למה שלא יחשבו שזה משהו סטנדרטי?
&nbsp
הפיתרון שבדרך כלל עובד הכי טוב במקומות כאלו, הוא שילוט ברור לגבי אופן השירות במזנון - שילוט בו כתוב שמדובר במזנון, וקבלת ההזמנה היא בקופה בלבד. אני מניחה שזה לא יעבוד לגמרי, מה גם שברגע שלקוח רואה שמגישים שתייה למי שיושב לידו הוא ישר מבין שככה השירות במקום, ובנוסף אני מניחה שמה שיותר מעניין את הצוות זה לקבל טיפים ככה שמבחינתם עדיף שאנשים ימשיכו לבקש שיגישו להם.
&nbsp
אם ההזמנה מתבצעת תמיד בקופה, שלטים של "לא כולל שירות" ו/או כוס טיפים בולטת יכולים גם הם להעביר את המסר.
&nbsp
&nbsp
 

nofi1456

New member
היי :)

הייתי מלצרית בשני מקומות עבודה שונים.
בואי נתחיל מחוק מאוד בסיסי שאני דוגלת בו -
לדרוש טיפים מאנשים שלא משאירים? ממש ממש לא בא בחשבון.
לצערי הרבה מלצרים איבדו את הגבול בין "מקובל ונהוג" לבין "חייב" או "צריך".
מי שלא רוצה להשאיר טיפ, ולא משנה כמה ליקקת לו את התחת וקירקרת סביבו ונתת לו שירות אקסטרה שבכלל לא היית צריכה...לא חייב להשאיר.
לרמוז ללקוח "אהמ אהמ זה לא כולל שירות" מבחינתי זה גסות רוח, ואני בכלל לא מדברת על לרדוף אחרי לקוחות "הייי חכה רגע!! מה עם טיפ??". חוצפה שאין כמוה. בחיים לא עשיתי את זה וכשזה קרה לי כלקוחה זה הכעיס אותי מאוד.

את מרגישה פראיירית? או. זה מוביל אותי לדבר הבא.
קבעי לעצמך שאת לא נותנת לאנשים שירות מעבר לתפקיד שמוגדר לך. הרי, את לא מלצרית. את סך הכל עובדת מזנון.
אנשים רוצים שתגישי להם? הם יכולים לרצות. תקראי להם שיבואו לקחת בעצמם את מה שהזמינו. יהיה להם פרצוף חמוץ לחמש שניות והם ישכחו מכל הסיפור.
 
למעלה