רוצה עצה, אפשר?

רוצה עצה, אפשר?

בס"ד שמי אברהם רואש (28) נכה c.p המשמש כחונך וירטואלי מטעם פר"ח ובחסות מט"ח פרוייקט זה נקרא בשם "החונכות הוירטואלית". אין לכם מושג כמה חמצן (אפרופו חמצן, אני נכה מחוסר חמצן בזמן הלידה) הילדים האלה נותנים לי, באמת ובתמים כל מכתב מהם גורם לי נחת ממש והרבה פעמים מצאתי את עצמי מהרהר בשאלה, למה כשאנחנו היינו בגילם לא זכינו לפרוייקט שכזה? אני בהחלט חדור מוטיבציה לתת לילדים האלה כמה שיותר, ולכן אני פונה בזאת ומבקש את עזרתכם לרעיונות הטרקטיביים שיאתגרו את הילדים לשמור איתי על התכתבות רציפה ואמפתיה הדדית של חברים. אשמח לקבל כל דבר או עצה בנושא.
 

אורלי112

New member
אם אפשר

תיתן עוד פרטים על הפרוייקט ומה עשית איתם עד עכשיו. האם הנושא צריך להיות קשור לתחום הלימודי/ החברתי/ שעות הפנאי ?
 
אז ככה...

בס"ד למרות שתםקידו העיקרי של החונך הוא לפתח אצל הילד תחושה של חברות ויצירת אימפטיה, עדיין תפקיד זה מהווה אפשרות של איתור מצוקות אצל הילד. לרוב, אנו שואלים בשלומו, מתייחסים לדבר בו בחר לשתפנו ולפיכך שואלים שאלות ומעודדים אותו לכתוב ולשתף עוד. כמו כן, אנו דנים בנושא דיומא כלומר: לפני פסח אנו מעוררים נושא השיעבוד והגאולה מהמגבלה (וכמובן שהכול תלוי ברמה השכלית של הילד) אנו שולחים מצגות,משימות וכד' לדוגמא אחת מהחניכות שלי שיתפה אותי בתחושה שהיא לא שווה כלום ובכך שלדעתה היא מהווה נטל על הסביבה. הסברתי לה שלעיתים אנו תורמים לסביבה עד כדי כך שאנו כבר רואים בדבר משהו טיבעי שלא נראה לנו כמעשה שראוי לשבחו. עם זאת התחלנו לשחק מעין משחק לפיו היא צריכה לכתוב לי לפעות מעשה או שניים טובים שהיא עשתה במשך היום וכיום שהרשימה שלה כבר ארכה היא כבר למדה להכיר את עצמה. אשמח לקבל כל רעיון שיגרה אותם לכתוב אלי בתודה מראש
 

אורלי112

New member
אולי

אפשר כל שבוע / חודש לעשות פעילות בנושא מסויים: שבוע/חודש בנושא תחביבים ואז כל הפעילויות קשורות לתחביבים של הילד, שבוע הספר הקרב ובא במידה והילד אוהב לקרוא, משחקי מחשב וכו'. לא מזמן היה ליקוי חמה אז ניתן להעזר באתרים השונים לפעילות להסביר את התופעה המעניינת ולאחר מכן להסביר על תופעות אחרות. אצלי הייתה עבודה ממש מוצלחת סביב בע"ח, לקחנו בעל חיים וחקרנו איפה הוא חי, מה הוא אוהב לאכול וכו', בכל מפגש עסקנו באספקט אחר. העניין הזה של לקחת נושא ולעבוד עליו מספר שיעורים עזר לי בכך שנתן תוכנית לטווח ארוך (ישנו קושי כל שבוע למצוא נושא חדש ומעניין )ומשך סקרנות לגבי מה יהיה בשיער הבא. מקווה שעזרתי במשהו, בהצלחה.
 
לא לכולם זה יכול להתאים, אבל...

בס"ד לפחות לאותה ילדה זו כן אפשרות... אני חונך 8 ילדים שכל אחד חושב שאני רק שלו
 

Diana M

New member
חג שמח אברהם

וברוך הבא לפורום. ההתנדבות שלך ראויה לציון ואני בטוחה כי אותם תלמידים הנתמכים על ידך דרך הרשת נהנים מכך לא פחות ממך. מה ניתן לעשות על מנת להמשיך ולשמור על קשר רצוף? לעורר סקרנות וענין. להיות זמין באופן סביר. לאסוף לך קישורים מעניינים ומאתגרים ברשת אותם תוכל להעביר להם. ללמד אותם כל מני נושאים הקשורים במחשב כך שבעזרתך ישלטו טוב יותר במדיאה לתקשר באמצעות כמה דרכים כמו תוכנות אודיו, ידיאו, תוכנות מסרים, מיילים כך שיהיה מעניין ומגוון להתעניין באתרים כמו קו אור למשל ולראות כיצד הם מצליחים לשמור על ענין פעיל בהצלחה נשמח להמשיך לשמוע. דיאנה
 
חג שמח, גם לכם

בס"ד מבחינתי הצלחת של חונכות זו עמדה ועומדת במבחן המציאות כאשר הילדים ממשיכים להתכתב איתי אפילו בזמן החופשה. ואף עמדתי מול דילמה אמיתית כאשר אחד החניכים כתב לי בניגוד לדרישת המורה האחראית שאמרה שלא להתכתב עימנו בזמן החופש. לאחר שגבתי לחניך זה תהיתי תחת הסוגיה האם עשיתי כהוגן והאם תפקידי הוא תפקיד של חבר או דרכו של מחנך שאולי היה אמור שלא לתת יד לדבר? כשהפנתי את הסוגייה אל הממונים עלי נענתי בתשובה חיובית לפיה עלי לשבח כתיבה שבאה מתוך יוזמה אישית שהרי (ואפרופו פסח) מבטא הוא סוג של חינוך לעצמאות וחירות הילד לעשות דברים חיוביים הממלאים את נפשו. אכן אני עושה את כל הדברים שהזכרת וכן הינני אוסף ויש לי מאגר של מצגות יפות אותם אני שולח לילדים. עם זאת אבקש את כתובת האתר שהזכרת (קו אור) כדי שבהחלט אסתייע בהם. אשמח להמשיך לעדכן... בנתיים תודה רבה וג שמח וכשר לכולם
 
למעלה