רוצחי כביש

efibau

New member
רוצחי כביש


רוצחי כביש

לפני כמה ימים קראתי באחד העיתונים סיפור של נהגת ששיתפה את הקוראים בארוע שעברה. היא מספרת שעמדה בתור מכוניות לצומת כאשר לפתע נהג עם רכב מסחרי גדול נדחף מהצד וניסה להגיע לצומת לפניה. היא לא איפשרה לו זאת וחסמה אותו כי לא הסכימה לבריונות בכביש. ואכן היא עברה את הצומת לפניו- לפי התור. היא ממשיכה ומספרת שהנהג עקב אחריה לאורך כמה קילומטרים וכאשר נסע במקביל אליה סימן לה סימנים מאיימים עם האצבע על צווארו- סימן שלא משתמע ל 2 פנים. איכשהו היא הצליחה להתחמק ממנו והגיעה הביתה מפוחדת ורועדת כולה. מאז היא חיה בפחד וחרדה, שמא הוא זוכר את מכוניתה וינסה לאתר אותה כדי לפגוע בה.

הסיפור הזה הרגיז אותי יותר מהצד של התנהגות הנהגת. כן- לא טעיתם- מהצד של הנהגת!! במשך שנים אני קורא בכתבות שלי וגם בספר, להתרחק מ"רוצחי כביש". כך אני קורא לסוג זה של בריוני כביש. אין לי מילה אחרת. אלו נהגים ברוטליים, שמנסים וגם מצליחים לפגוע בנהגים תמימים. אם זה מסיבה של חוסר סבלנות להמתין בתור לצומת, לקיחת זכות קדימה מנהג אחר, בריונות כביש וסתם שעשוע שנובע משיעמום בנהיגה.

לא חסרים מקרים דומים נוספים שארעו ושהסתיימו רע מאוד. זכור לי המקרה של הנהג שצפר לנהג צעיר שעקף אותו שלא כחוק. הנהג העוקף המתין לו בהמשך, חסם אותו, ירד מהרכב ודקר אותו למוות. (לצערי, הכרתי את הנהג שנרצח). או מקרה נוסף של ויכוח בין 2 נהגים על מקום חניה- שגם הסתיים בדקירה. תחשבו רגע- ויכוח על מקום חניה!!! כל כך טיפשי וכל כך טראגי. ויש דוגמאות נוספות שמקוצר היריעה לא אוכל להביא כאן אלא רק מקרה אחד. (מי שמעוניין ישלח לי מייל ואשלח לו בפרטי את הפרטים).

*3 ינואר 2002 - שי בלזר (33) היכה את נהג האוטובוס מוריס אמון (55) שלקה כתוצאה מכך בהתקף לב ומת. בלזר נסע בשדרות שאול המלך בתל אביב, אמון עקף אותו בצורה שלא מצאה חן בעיניו. הוא עצר, עלה לאוטובוס, היכה את הנהג, גרר אותו החוצה וחבט קשות בראשו. אמון חטף התקף לב ומת באותו יום בדרך לבית חולים.

רבותי. המוטו הראשי שלי בסידרת כתבות אלו הוא להגיע בשלום ליעד שלך!!. אמרתי זאת פעמים רבות בעבר בהתייחסות לכתבות השונות שפרסמתי בלווין וגם בדיוור ישיר. וכדי להשיג יעד זה, עליך לעשות הכל- אבל ה כ ל. בקטגוריה זו נכללות הפעולות הבאות: לוותר לנהג עבריין בכל תנאי, לא לצפור ולא להעיר, להתרחק ככל האפשר מנהג משתולל, גם אם הרגיזו אותך, ולקחו לך את הזכות ונדחפו לפניך לתור וצפרו לך- וגם כשאתה משוכנע שהצדק איתך- עליך לוותר. תחשוב באותו רגע על המטרה שלך והיא קדושה מכל מה שקורה לך בכביש.
תחשבו לרגע, מה היה קורה אם אותה נהגת היתה מובילה את ילדיה איתה ונהג חמום מוח כמו שתארתי לעיל היה עוצר באחת הצמתים, יורד ופוגע בה או בילדיה.. מה היא היתה חושבת לאחר מעשה- שהצדק איתה אבל משפחתה נפגעה? מה זה עוזר שהצדק לצידך כאשר הסיכון להיפגע גבוה ואפשר להימנע ממנו?? זיכרו תמיד את המשפט: "בכביש אל תהיה צודק-הייה חכם" ואני מוסיף- "הייה חכם והישאר בחיים".

שימרו על עצמכם ומשפחותיכם. אל תעירו ואל תצפרו לנהגים על עבירות. בכביש המטרה העליונה והיחידה היא להגיע בשלום ליעד.
כל התעסקות אחרת- גם אם היא צודקת- עלולה לפגוע במטרה זו.

לתגובות: [email protected]
 

מיני5

New member
מה אתה מציע ידידי

אתה מציע פרס לאלימות ,
אם יש פרס לאלימות אתה יודע מה זה משדר ?
זה משדר לכל עם ישראל להתנהג כך ,
אם אני אלים .." ומצליח לי " אתה שעומד מהצד מקבל מסר : "כדאי" זה משתלם .

הפיתרון לטעמי לפחות ענישה בלי פרופורציות שי בלזר הרוצח 30 שנות מאסר בלי אפשרות לקיצור עונש .
אותו כנ"ל לדוקרים למינהם . תן 10 עונשים כאלה לאלימים לא רק בכביש , בכל תחומי החיים , ותשקוט הארץ 40 שנה .
לזה צריך שופטים , ובתי משפט ששופטים משפט צדק .
 

efibau

New member
מה שאני מציע זה לא לחפש את הצדק בכביש. נקודה.

בסביבת נהיגה כמו שלנו בארץ ותרבות של המזרח התיכון וגם תוסיף לזה את המצב המתוח מדינית וכלכלית- את כל זה ועוד השפעות שליליות סביבתיות שהנהג הישראלי הממוצע לוקח איתו לכביש - אני אומר: הישמרו לנפשותיכם. הנהגים סביבכם לא ינהגו תמיד על פי החוקים. והיות והתפקיד העויקרי שלי כנהג(לפחות על פי תפיסתי) זה להגיע ליעד בשלום, אזי אני מוותר על האגו והצדק ובוחר בחיים.
וזה בסדר אם לא תבחר בדרך שאני מציע ותלך להילחם בטחנות הרוח בכבישי הארץ..
בריאות לכולנו .
 

גרשום

New member
לדעתי, אין לוותר לבריוני הכביש.

המקרים הטרגיים שציינת הם מעטים. אבל נהגים חצופים יש רבים, ואוי לנו כחברה אם נאמץ את המלצותיך. כשם שלא מקובל לוותר לחצוף המנסה לעקוף בתור של הקופה בסופר, כך יש לנהוג כלפי חצופי/בריוני הכביש.

כנהג עם ותק של עשרות שנים, אני נוהג בדיוק כאותה נהגת שחסמה נהג חצוף. ולשמחתי, אני אינו היחיד שנוהג כך כלפי נהגים חצופים. אבל כשמדובר ברכב עם חבורת ערסים צעירים שמשתוללים על הכביש עם מוסיקה בווליום חזק, אני נמנע מלהתעמת איתם. במקרה כזה אני פעמים רבות מדווח למשטרה ומוסר להם את מספר הרכב.
 

efibau

New member
תודה על תגובתך גרשום.


לך,כנהג עם ותק של עשרות שנים , אני מניח שיש ילדים גדולים שנוהגים. או כאלה שינהגו בקרוב.
קח את המקרה הנוסף הבא ואשמח לשמוע את תגובתך:
אני נוסע בכביש דו סיטרי ולפתע בקטע שבו יש פס לבן ארוך עוקף אותי ג'יפ טויוטה גדול. הוא אינו חוזר לצד ימין ,אלא ממשיך לעקוף גם את הרכב שלפני. (שים לב- פס לבן!. עבריין?חוצפן?רוצח כביש? )
בוא נמשיך בסיפור. תוך כדי העקיפה הרצופה השניה שלו, אני מבחין שבא רכב ממולו.(זוכר? כביש דו סיטרי).
מה עושה הנהג שבא ממול?(אולי זה אתה במקרה? ) מתחיל לאותת לג'יפ, צופר ומסמן לו בכל כוחו שזו זכותו לנסוע ושאסור היה לג'יפ לעקוף.
כעת בוא נחזור לילדיך. היית רוצה שאחרי החינוך שלך לא לוותר לנהגים כאלה, הם ינהגו כמו הנהג שבא ממול? !! או שיוותרו, יחתכו לשוליים או יבלמו , כמו שאני חושב שנהגים צריכים לעשות כשרוצח כביש בא מולם, ול-ש-ר-ו-ד !! כן גרשום- לשרוד. ברגע שעשו זאת מיידית- הם נשארו בחיים !!
אחזור לסוף הסיפור. הנהג שבא ממול ברח ברגע האחרון כי הבין שזה או תאונה חזיתית עם רכב גדול או לוותר ולחיות.

אתה כותב ,שאתה נוהג עשרות שנים בכביש. אז אולי תסכים איתי בדבר אחד. הרגלי נהיגה- כמו הרגלים בחיים לא רוכשים ביום אחד. ואני מתכוון לזה, שאם תחנך את ילדיך לא לוותר לנהגים חוצפנים, גונבי זכות קדימה וכד', הם ילמדו גם לא לוותר לאותו נהג ג'יפ אם יקלעו למקרה דומה. למה? כי זו זכותם. ואם תאמר- זה מקרה אחר ושונה מסתם נהג חוצפן או גונב זכות ואז יחליטו אחרת. אני חושש ידידי שלא יהיה להם די זמן לסווג את המקרה הזה כשונה מסתם מקרה של נהג חוצפן ולהחליט שבמקרה זה הם מוותרים ובורחים הצידה כדי להימנע מתאונה קטלנית.
גם אני נהג ותיק עם עשרות שנים ולמדתי שכדי להגיע בשלום ליעד שלי- אני צריך ללמוד לוותר. ואם תלמד את ילדיך שמה שחשוב זה להגיע לייעד וגם לוותר- אם יקרה להם מקרה דומה לזה עם הג'יפ- הם לא יחשבו לחנך אותו שזו זכותם ושאסור לו לעקוף בפס לבן. הם יפעלו אינסטינקטיבית ויצילו את עצמם באמצעות הויתור הזה !! תאמין לי - ככה זה עובד.

ולזה גם התכוונתי לא להתעקש להיות צודק בכביש. כי אין דבר כזה. בטח לא בכביש הארץ.!!
גם אני נהג ותיק עם עשרות שנים ולמדתי שכדי להגיע בשלום ליעד שלי- אני צריך ללמוד לוותר. ואם תלמד את ילדיך, שמה שחשוב זה להגיע לייעד וגם לוותר- אם יקרה להם מקרה דומה לזה עם הג'יפ- הם לא יחשבו. הם יפעלו אינסטינקטיבית ויצילו את עצמם באמצעות הויתור הזה !!
הקטע הבא הוא לא פרסומת- אלא קשור לנושא.
בספר שכתבתי- כשמו "לנהוג ולהשאר בחיים" , כל הטיפים והמהלכים שאני מציע כמו גם בהרצאות שלי לפני חיילים ונהגים צעירים, ממוקדים למטרה לשרוד בכביש. כי מתי אנחנו מתעוררים? אחרי גל תאונות כזה או אחר ואז חוזרים לשיגרה. אני אומר לא!! בוא נכין את הנהגים שלנו ברגעי שקט למה שקורה בכבישים- והגדלנו את סיכוייהם לחיות.
בריאות לכולנו ושבת שלום.
אפי
 

גרשום

New member
אפי, הבה נעשה סדר בדברים.

הדוגמה שהבאת, עם כל הכבוד, איננה ממין העניין. כי מי שיוצא לעקיפה כזו, יודע יפה מאד שהוא מסכן בראש וראשונה את חייו שלו. והנהג ממול שנקלע לסיטואציה כזו, חושב אך ורק על איך למנוע את התאונה. זה הזוי לחלוטין לחשוב שמישהו יעלה על דעתו בנסיבות אלה ללמד לקח את הנהג המופרע שעוקף ממול.

ויתור, לידיעתך ולתשומת לבך, היא תכונה יפה. נכון לוותר למי שמבקש לצאת מחנייה. למי שמבקש להשתלב בנתיב וכד' וכד'. אבל מי שנסוג מפני נהג חצוף שמנסה בכוח לדחוק אותו מנתיבו וכדו' וכדו', אין לקרוא לכך, וויתור. זו אינה אלא התקפלות בזויה בפני נהג חצוף. כך צריך כל נהג נורמטיבי לנהוג. למען הנחלת תרבות נהיגה ראויה.

ואני שב ואומר, אוי לנו כחברה, אם ניצור נורמה לפיו כל דאלים גבר.
 

efibau

New member
הבנתי.

אני מאחל לך הצלחה בדרך שלך ולי- הצלחה בדרך שלי.
שבת שלום.
אפי
 

mark211

New member
דעתכם על חוק הליווי החדש

שבת שלום לשניכם אפי וגרשום
מעניין אותי לשמוע את דעתכם על החוק החדש שבו חובת הליווי תעלה לחצי שנה
האם הנהג הישראלי על חוצפתו ובריונותו יכול לשמש דוגמא לדור הצעיר שעולה לכביש
האם אותו הורה שמחליט לא לוותר לנהג בריון יכול ללמד את הבן שלו מתי כן לוותר ומתי לא
והאם אותו ילד צעיר מפוצץ בהורמונים ידע להבחין מתי כן ומתי לא

שבוע טוב לשניכם ומחכה לתגובתכם והצעותיכם
 

efibau

New member
שלום מארק.

התשובה די משתמעת מתוך הדברים שלך. (לפחות התשובה שלי). אבל אולי אפתיע אותך (או שלא..).
אני לא חסיד גדול של חוק הליווי בכלל. אני לא רואה בו ערך מוסף משמעותי כלשהו שנהג צעיר ייקח איתו לחיים אלא סוג של כסת"ח של משרד התחבורה להצדקה לקיומו..
אני כן חושב שלאחר שנהג צעיר למד מה שצריך לדעת כדי לעבור טסט ממורה נהיגה(אל תיקח את זה אישית..),
כדאי שיעבור כמה שיעורי העשרה במיסגרות שבהם מרצים בתחום הנהיגה הפראקטית כדי להכין את הנהג למציאות בכבישנו.
ידוע לי ,שמסגרות הלימודים היום בתיכונים מעבירות שיעורים כאלה(אור ירוק וכד'), וגם אם הועברו, טוב לרענן את ידיעתם גם אחרי קבלת הרשיון. (אם אפשר). אני נותן חשיבות מרובה לשיעורים אלו, ולפחות מניסיוני בהרצאות בבסיסי צה"ל ולנהגים צעירים, יש צימאון גדול לקבל את הנידבך הנוסף שלנו, כנהגים ותיקים , כי אין כמו ניסיון כדי לתת לנהג צעיר כלים לצאת לעולם הנהיגה האמיתי.
 

mark211

New member
לא לקחתי אישית

ואני באמת מקווה שאני מצליח גם להנחיל לחברה הצעירים גם כלים לחיים ולא רק לצורך מעבר הטסט
בכל אופן אני בהחלט משתדל לא לאלף לעבור טסט אלא שבאמת לכשיעברו יצאו לכביש עם ידע כיצד להתנהג
אולי אם כל אחד יתרום את תרומתו הצנועה בסופו של דבר נעמיד דור של נהגים שיבינו שאדיבות בכביש זו לא חולשה
 

Kורן

New member
אומר את זה בקיצור....

תלוי מי המלווה, לא חסרים גם נהגים אדיבים ונחמדים
 

tzvikas

New member
אפי, כמה הערות

אפי
הנושא שאתה מעלה הוא סופר חשוב. בגדול אני מתחבר למה שאתה אומר. כמה נקודות:
1. קשה לנו (מאוד) להתגבר על תחושת ה"פראייר" ולוותר. אני תמיד משווה את זה לכך שאתה עומד בתור בסופר עם העגלה ומישהו נדחף לפניך. התחושה היא אותה תחושה. הסכנה כמובן שונה...
2. במקרים רבים נהג "מחנך" שוגה בידיעת והבנת החוק ובעצם טועה. מקרה שקרה לי רק לפני שבועיים: עקפתי רכב איטי והנהג הגביר מהירות. עצרתי בצומת וניגשתי לנהג (המבוגר יש לציין) והסברתי לו בשיא הרגוע שמה שהוא עשה זה פשוט עבירה על החוק (ראה להל"ן התנהגות רכב נעקף). הנהג נבח עלי שעקפתי במקום אסור (מה שלא היה נכון בעליל). כלומר הוא נעלב והחליט לחנך אותי תוך כדי עבירה על החוק וסיכון חיי ואולי חיי מי שבא ממול ואפילו שלו
3. נהגתי הרבה בארה"ב ושם התרשמתי שבאיזורים רבים שהנהגים לא נוהגים בצורה חצופה לפי הגדרתינו, מתוך פחד. פחד מהמשטרה ובעיקר מנהגים אחרים. שם אם אתה חותך מישהו על הכביש אתה יודע שזה עלול לעלות לך בחיים. גם שיטה
4. שמעתי פעם הרצאה מד"ר חיים שפירא ששאל למה בצבא אנחנו מוכנים לוותר על יציאה בשבת בשביל חבר אבל על הכביש אנחנו לא מוכנים לתת לרכב אחר להידחף. התשובה פשוטה - בניגוד לצבא, אין על הכביש יחסי גומלין. לא תראה מישהו אומר - "הנה המזדה הכחולה משבוע שעבר שנתן לי להכנס - בבקשה חבר..."
5. ברור לי שכשאני "מחנך" נהג אחר הדבר היחיד שיצא מזה הוא סיפוק שלא יצאתי פראייר כי לחנך אני בטוח לא אצליח.

אישית אני לוקח על עצמי לאמץ את שיטתך. ברור לי שזה קשה מאוד ולא תמיד אצליח לבלוע את החוצפה אבל ברור לי שזה הדבר הנכון לעשות
 

efibau

New member
ל tzvikas

אני מבין היטב את כוונת דבריך "קשה להתגבר על תחושת הפראייר "וכד'. בדיוק מהסיבה הזו חשוב ללמד את הנהגים הצעירים מה באמת חשוב בכביש ומה פחות.
וכשאני מדגים להם בהרצאה בכל מיני צורות וטיפים (ממש נותן להם כלים ביד) ,להציב מולם מטרה עליונה לנהיגה- והיא להביא את עצמם ואת הנוסעים שלהם(בני המשפחה למשל) ליעד בשלום, אזי יתר התחושות והאימפולסים , כמו "פראייריות" מתגמדים מאוד. כך אני פועל וכך אני מעביר לצעירים. גם לגבי הענין שהבאת בסעיף 4- יחסי גומלין, יש לי שיטה פסיכולוגית- כשמישהו רוצה להשתלב בתנועה גם אם אין לו זכות, אני מעמיד עצמי בדמיון במקומו ואומר לעצמי- תחשוב שזה אתה וצריך להשתלב בתנועה. ואז קל לי יותר לתת לו ואני לא מעסיק עצמי במחשבות של מגיע לי וזו הזכות שלי וכד'.
אני מניח שמרצים נוספים מעבירים מניסיונם בצורה זו או אחרת לחבר'ה הצעירים וזה מבורך כי יום אחד יקום דור חדש של נהגים - טובים יותר מאלו של היום- כך אני מאמין. אבל כדי שזה יתממש, צריך לחנך כמו שכתבתי כאן.
 

מיני5

New member
אפי

בד"כ הדברים מסתדרים מעצמם דוגמא :
נוסעים בפקק תנועה של 2 נתיבים שמתמזגים לאחד .
כאן הכניסה היא בד"כ 1 מכאן ו1 מכאן .... יש תמיד את
הנדחפים ..זה מרגיז לשניה וזה עובר.
לפני כשבועיים הייתי בדיוק באירוע כזה 2 נתיבים שמתמזגים לאחד
אבל ההתמזגות היא לנתיב שמאלי ולכן בימני לא היה אף אחד נסעתי שם
יחסית די מהר ( כי היה פנוי) והיגעתי להתמזגות וממש נדחפתי , כי המהירות שלי איפשרה
להתמזג כמעט ללא הפרעה ... לא ראיתי פסול במה שעשיתי כמה צמתים לאחר מכן
עוצר לידי מישהו מבקש לפתוח חלון ואומר : למה הנהיגה שלך פראית ? לא כל כך הבנתי אותו
והוא ממשיך ואומר אני נוסע אחריך הרבה זמן...תיזהרי ! הבחור היה שוטר בקורס ( לפי התגיות על הכתפיים )
לא הגבתי ...אבל חשבתי ... מה לא עשיתי בסדר ולמה נראתי לו כך ?
ששחזרתי לאחור ..חשבתי על אותה התמזגות בנתיבים כנראה הוא היה מאלה שעקפתי אותו מימין בדרך להתמזגות
בקטע הזה אני נוסעת הרבה בד"כ פקוק שם בשני הנתיבים ..באותו הרגע שהגעתי , משום מה היה פקוק בשמאלי אבל
הימני ריק ....התקדמתי עד ההתמזגות והשתלבתי מהר יחסית כי התנועה , המהירות שלי ומצב הכביש באותה השניה איפשרו לי
לנסוע ...מה לא בסדר ?? אולי כל אלה בשמאלי חשבו שזאת חוצפה לנסוע בימני ?? למה ? הרי הוא נתיב כמו השמאלי ..זה שבסופו
יש מכוניות חונות שיוצרות מצב שהנתיב חסום וצריך לעבור לשמאלי ..זה מונע ממישהו לנסוע בימני ??
אירועים כאלה הם בשיגרה של כל נהג כמעט כל יום ואולי כמה פעמים ביום ..... בפקקים כולם נדחפים כי ככה זה אני לא מאמינה מר אפי
שאתה תחכה בהשתלבות כזאת עד מחר שיתפנה בכדי לנסוע ... אתה מצפה להשתלב כמו כולם ... אחד יותר אחד פחות אבל להשתלב ולזרום
אם תשתלב אחד יותר או אחד פחות ..תגיע בשלום בכל מקרה ... ואם מזלך הוא שיש מטורף על הכביש ... גם אם תשתלב אחד או 3 פחות
זה לא יעזור .
 

efibau

New member
חג שמח לך מיני5

מכירה את הסיפור על 5 עיוורים שממששים פיל ? אחד תופס את החדק ואומר שפיל הוא כמו צינור, אחד תופס את הזנב ואומר שהפיל הוא כמו מברשת וכו'. למה הבאתי את הפתיח הזה? כי כאחד שמנסה להנחיל לנהגים במשך עשרות שנים, את תפיסת הנהיגה השרדנית, זה יהיה בלתי אפשרי להסביר אם אביא כאן קטע אחד (על ויתור ותרבות נהיגה למשל) מתוך התפיסה הכוללת שלי, ואז הקורא יבין מתוך זה שאני מוותר בכל מצב עד כדי גיחוך. כמו שכתבת: "אני לא מאמינה מר אפי
שאתה תחכה בהשתלבות כזאת עד מחר שיתפנה בכדי לנסוע ... " בוודאי שאני לא מחכה עד בוש, גם אני משתלב וגם אני עובר מנתיב לנתיב ועוד כהנה וכהנה פעולות שכל נהג ישראלי ממוצע עושה. (אחד הפרקים שאביא בהמשך נקרא "לנהוג בהיגיון). לדעתי נהגת בסדר גמור כשהשתלבת בתנועה, כל עוד לא סיכנת רכב אחר. אם אפשר- עושים זאת. (אביא בהמשך פרק שמדבר על "זרימה בנהיגה" והוא מסביר יותר מה המשמעות של המושג הזה ומה תפקידנו כנהגים כדי לגרום לזה לקרות).

אני ממש לא מחשיב עצמי נהג מושלם, כי גם אין דבר כזה. גם אני נוסע מהר מהמותר כשאפשר.., גם אני משתלב בתנועה כשאפשר, ועוד .אלא מה?

התפיסה הכוללת שלי לגבי נהיגה הישרדותית ולהגיע בשלום ליעד, (כמה טיפים ואמצעים פסיכולוגיים שמסייעים לממש זאת ככל האפשר)וכו', היא רחבה הרבה יותר מפרק זה שהבאתי כאן לגבי "רוצחי כביש". ומידי פעם , אם תקראי פה ושם, אני מביא את האני מאמין שלי לגבי איך נהג ישראלי צריך לנהוג כדי להגיע ליעד בשלום. ריכזתי את הנושאים שראיתי לנכון בספר שהוצאתי לאור לא מכבר :"לנהוג ולהשאר בחיים" וכך גם הסדנאות שאני מעביר לנהגים צעירים, במועדוני נוער, תיכונים ובסיסי צה"ל, בהם אני מנסה להשריש נהיגה אחראית בתנאי כביש ישראלים.
חישבי על פעולם Zoom Out כשאת חושבת על נהיה הישרדותית ואז אפשר יהיה לראות את התמונה הכוללת. וכאן , בפורום צעיר זה, חשוב לי להביא לפני הנהגים את הטיפים הללו כי אני מאמין שיום אחד הם יצילו אותם ממצבים לא נעימים, ותוך כדי גם מקנה להם תרבות נהיגה שאני מאמין שתועיל להם בעתיד. אני תמיד אומר בהרצאות- בעיקר לפני חיילים צעירים- " היום אתם נוהגים ויוצאים לבילוי לבד או עם החבר/חברה. מחר תסיעו מאחור את הילדים ובוודאי שתרצו להביא את עצמכם יחד איתם ליעד בשלום. אני מאמין שאני נותן לכם היום כלים לעשות את מחר.
יום טוב לך והמשיכי לנהוג בהיגיון כמו שאת עושה.
אפי
 
למעלה