רוצים להשתפר בכמותי? שחקו משחקי מחשב

רוצים להשתפר בכמותי? שחקו משחקי מחשב

חשבתם שמשחקי מחשב מנוונים את המח? אז טעיתם.

מחקרים חדשים שופכים אור על הקשר בין משחקי מחשב לשיפור יכולות קוגנטיביות, ובראשן יכולת הראיה המרחבית.
ראיה מרחבית הוכחה כחשובה למקצועות כמו ביולוגיה, כימיה, פיזיקה, מתמטיקה והנדסה.
תלמידי כיתות א' ו-ב' שקיבלו אימון ראיה מרחבית, שיפרו את ציוני המתמטיקה שלהם. סטודנטים להנדסה שקיבלו אימון דומה, נשרו פחות מהתואר.
מחקר על 400,000 אנשים הראה חד-משמעית שאנשים עם ראיה מרחבית טובה יותר נוטים לבחור מקצועות ריאליים לעומת אנשים עם ראיה מרחבית חלשה שנוטים לבחור מקצועות הומניים (מחקר קורלציוני אבל תורם למסקנה הכללית).

אין כמעט ספק בעולם המחקר, אפילו בקרב המבקרים, שמשחקי פעולה מגוף ראשון (כמו Call of Duty, Far Cry ועוד) משפרים את יכולת הראיה המרחבית, בסדר גודל ובתוך שעות ספורות.

נשים, אשר נחותות ביכולת ראיה מרחבית בהשוואה לגברים (לא היה מחקר אחד שהצליח להראות אחרת), יכולות להפיק הרבה מאוד תועלת ממשחקי מחשב כאלה. אחד המחקרים המפורסמים בתחום הראה שתוך 10 שעות של משחק ב-Medal of Honor הן השתוו ביכולת הראיה המרחבית לגברים.
באופן כללי, ככל שיכולת הראיה המרחבית חלשה יותר בהתחלה, השיפור כתוצאה מהאימון גדול יותר.

משחקים משובחים למתעניינים אותם ניתן לרכוש דרך אתר Steam בעלות נמוכה:
Call of Duty
Half Life 2
Far Cry
Portal 2 (ללא יריות וללא אלימות. משפר בנוסף גם יכולת פתרון בעיות)

תהנו.

המחקרים למתעניינים:
[URL]http://longevity3.stanford.edu/brainhealth/files/2013/04/uttal-et-al2013_malleability-of-spatial-skills-meta-analysis.pdf[/URL]

[URL]http://myweb.fsu.edu/vshute/pdf/portal.pdf[/URL]

[URL]http://www.psych.utoronto.ca/users/spence/Feng,%20Spence,%20&%20Pratt%20%28in%20press%29.pdf[/URL]
 


תודה, סיפקת לי קריאה מעניינת לסופ"ש
 
ושאלה לבנות

אני מעריך שרובכן לא ממש אוהבות לשחק במשחקי יריות, אבל איך בכל זאת אפשר היה לשכנע אתכן לשחק במשחקים כאלו?

להסביר שזה ישפר ראיה מרחבית, ציונים וכו׳ כנראה לא יספיק. אז מה כן?
 
ממממ

קשה ואף בלתי אפשרי לשכנע אותי לשחק במשחקי מחשב כאלו

אני מניחה שהייתי שוקלת לשחק אם היו הופכים את זה למשחקי חשיבה, הגיון או אפילו אם היו משנים אובייקטים ומטרות (למשל ירי במילים או תשובות נכונות במקום ירי באנשים). צריך להפוך אותם למשחקים מעניינים יותר ולא סתם משחקי פעולה ויריות
 
תתפלאי כמה שזה כיף

אגב הגיון- זה לא יותר הגיוני לירות באנשים מאשר במילים? אני לא רואה אותיות מאיימות שבאות לתקוף אותי בשדה הקרב..
 
זה פחות מעניין


זה פחות מעניין ,
כשאת יורה במילים או תרגילים זה מהווה חלק מתהליך הלמידה ולא סתם עוד משחק פעולה.. באופן אישי מעולם לא התחברתי למשחקי פעולה :p
 
איזה שטויות


אני משחקת כל יום במשחקים כמו call of duty בפלייסטישן ובמחשב. לצערי קבלתי פחות מ400 בפסיכומטרי וזה אחרי חצי שנה של למידה ומאמץ אינסופי. בתיכון קבלתי 66 ב3 יחידות מתמטיקה וגם זה אחרי 100% השקעה.
&nbsp
בקיצור, הלוואי שזה היה נכון כי עלי זה לא עבד
 
רסן את סוסיך


(עשיתי מה שיכולתי בתחום ההמחשה לסוסים)

הקביעה הנחרצת על הנחיתות של נשים ביחס לגברים בראיה מרחבית היא מטעה. בהחלט יש מחקרים שמראים אחרת. המחקר הזה, למשל, מראה שההבדלים בין המגדרים במחקרים שבודקים את זה יכולים בהחלט לנבוע מציפיות חברתיות-תרבותיות, כך שאם משנים את האופן שבו ההוראות במבחן מנוסחות או את מידת המוכרות של הגירוי (האובייקט שצריך לסובב כדי לבדוק ראייה מרחבית, לדוגמה), אין הבדל בין נשים וגברים במטלות של ראיה מרחבית או שהוא הופך להיות זניח. אז אנא, לפני שמספידים את יכולותינו הקוגניטיביות הכושלות או מה שלא יהיה.
שנית, לא ברור לי בכלל שהדרך לתת לנשים כלים של ראייה מרחבית היא לשכנע אותן לשחק במשחקי יריות. לצורך העניין, אני לא רואה סיבה שמשחק תלת-מימדי של קטיפת חרציות בשדה לא יהיה יעיל באותה מידה. אם אנשים ואנשות נהנים ממשחקי יריות - בבקשה; אבל המסקנה של מחקרים כמו שציטטת למעלה היא לא בהכרח שצריך להתאים את האנשים לכלים הקיימים. באותה מידה אפשר לטעון שצריך להתאים את הכלים לאנשים, ולשאול איך משכנעים יצרני משחקים לפתח משחקים שיתאימו לתחומי העניין של אוכלוסייה רחבה יותר.
 
מספיק קרוב

חשוב להדגיש שנשים חלשות מגברים בממוצע.
באחד המחקרים שקראתי אכן היה כתוב שאין בנמצא מחקר סותר ובפתיחתו של מחקר נוסף נרשם ש"מקובל שקיימים הבדלים בין המינים" (על סמך מספר מחקרים חשובים).
מכיוון שאיננו פסיכולוגים קוגנטיביים, אני נוטה לסמוך על ההסתכלות המחקרית הכוללת של המומחים ולא להתייחס למחקר סותר כזה או אחר, שייתכן שהוא בעל פגמים או שאיננו מספק בהתחשב בראיות הצד הנגדי.

בנוסף, הרבה יותר קל לרתום אנשים לשחק במשחקי המחשב הקיימים מאשר לשכנע חברות לפתח משחקים כרצוננו. יש כאן אינטרסים כלכליים. יחד עם זאת, ישנם משחקים מעולים בודדים שאינם אלימים כמו Portal 2.
 
נשים מכדור הארץ, גברים מכדור הארץ

המחקר הזה לא מתייחס לממוצעים, הוא מתייחס למערכי המחקר ואומר שמערכי המחקר המקובלים הם מוטים. עובדה - ברגע שמשנים רק את הניסוח של ההוראות או את האובייקטים שצריך לסובב, ההבדלים בין המגדרים נעלמים. כלומר: מחקר א' יכול לתת לנבדקים משימה שבוחנת "ראייה מרחבית" בעזרת "רוטציה של אובייקט הנדסי", והניסוח הזה יהיה כל כך מאיים עבור נשים, בגלל הציפיות החברתיות-תרבותיות מהן (מה שנקרא "איום הסטריאוטיפ", אם אני לא מאוד טועה), שהן יצליחו במשימה פחות מגברים; אבל מחקר ב' ייתן לנבדקים בדיוק אותה משימה, יינסח אותה טיפה אחרת ובמקום לסובב קוביות ייתן לסובב תמונה של סוס, אובייקט שנשים מכירות לא פחות טוב מגברים - והנה ההבדלים נעלמים. אמנם אנחנו איננו פסיכולוגים קוגניטיביים, אבל מי שכתבו את המאמר הזה הם בעלי הכשרה מספקת כדי לטעון את הטענות שלהם. אתה בוודאי צודק שמרבית המחקרים מספרים סיפור אחר, אבל אני לא מתרגשת מזה מפני שצריך מודעות מסוג מסוים כדי לערוך ניסויים כאלה. אגב, זה לא המחקר היחיד מאותו סוג. בכל מקרה, אנחנו רואים שהטענה של המאמר שקראת, לפיה אין בכלל מחקרים סותרים, היא לא נכונה, וממילא ראוי להתייחס בחשדנות למחקרים שמוצאים הבדלים כל כך מובהקים בין המינים. ממליצה על הרצאות של פרופ' דפנה יואל בהקשרים האלה, למי שמתעניין.

לצערי אני גם לא מסכימה עם הטענה שלך על פיתוח משחקים - האינטרס הכלכלי של חברה הוא שהמוצרים שלה יעוררו עניין אצל כמה שיותר אנשים, מכאן שהאינטרס הכלכלי שלה הוא בדיוק לפתח מוצרים שיתאימו לטווח רחב ככל האפשר של אנשים. אחרת, זה כמו לטעון שהוליווד צריכה רק להוציא סרטי "מהיר ועצבני" עד קץ כל הימים, ופשוט להשקיע יותר משאבים בלשכנע אנשים בלראות אותם (גילוי נאות: מצאתי את הטריילר של "מהיר ועצבני 7" מבאס
).
 
למעלה