רוקאוטן-באיזה שלב כבר לא צומחים פצעים חדשים

nitz1231

New member
רוקאוטן-באיזה שלב כבר לא צומחים פצעים חדשים

שלום,
אני לוקחת רוקאוטן כבר קרוב ל5 חודשים, אני שוקלת 54, בחודשיים הראשונים המינון שלקחתי היה 20 מ"ג, אחר כך 3 חודשים במינון של 40 מ"ג ובחודש הבא אני גם אקח מינון של 40 מ"ג. לאחרונה התחילו להופיע לי פצעים חדשים בעיקר באיזור הבטן, הישבן, והרגליים. האם זה נורמלי בשלב זה של הטיפול? ומתי כבר לא יצמחו לי פצעים חדשים?
אשמח לתשובה מרופא עור :)
פסח שמח
 
טיפול באקנה

שלום , רואקוטן זהו טיפול יעיל מאוד באקנה ( פצעי בגרות ) מכיוון שהוא פועל למגר את מקור הבעיה - בלוטות החלב אשר מפרישות שומן באופן עודף.
מקומות אופיינים לאקנה - פנים , גב , חזה , קרקפת.
את מתארת כי לאחרונה החלו להופיע פצעים במקומות שאינם אופיינים לאקנה - בטן , ישבן ורגליים . שתי האפשריות הסבירות ביותר להופעת פצעונים אלו תחת טיפול ברואקוטן :
1- לא מדובר באקנה אלא בפוליקוליטיס , דלקת בזקיק השיערה שאינה תלויה בהפרשה עודפת מבלוטות חלק ולכן פחות מגיבה לטיפול ברואקוטן . המנגנון אינו ברור לחלוטין למה נוצרים אותם פצעים אך ידוע כי להזעת יתר וחום יש קשר. הטיפול כולל רחצה בסבונים אנטיבקטריאלים ומריחת ג'לים אנטיביוטים או נטילת אנטיוביוטיקה ( לא במקביל לנטילת רואקוטן )
2- טרם הגעת למינון המצטבר המקסימלי של רואקוטן . על פי משקלך עליך להגיע למינון בין 6500 ל8000 מ"ג ועד כה הגעת רק ל-6000. במצב שבו האקנה ממשיכה להיות פעילה יש מקום להמשיך את הטיפול עד שמגיעים למינון הגבוה ביותר האפשרי- 8000 מ"ג במקרה שלך .
הייתי ממליצה לפנות לרופא עור מומחה לצורך בירור ואיבחון מה המשך הטיפול הרצוי במקרה שלך
ממליצה לך להכנס לקרוא עוד על הנושא במאמר שכתבתי לMAKO
http://www.mako.co.il/health-magazine/articles/Article-fb914f1dd458351006.htm
 
למעלה