רוק(י) & רול!

רוק(י) & רול!

בוקר טוב :) אני מגיעה (לבד וללא רכב) לוונקובר בתחילת ספטמבר ואשמח לשאול כמה דברים:

1. היכן בעיר כדאי לי להתאכסן (יש לי שם יומיים עד הנסיעה לג'ספר)
2. האם להזמין מקום לינה לוונקובר (ובכלל לשמורות) כבר מעכשיו
3. מהי הדרך הנוחה והזולה ביותר להגיע לג'ספר, משם לבאנף ואז קלגרי (חשבתי על אוטובוס גרייהאונד)
האם להזמין כרטיסים מראש? או שיהיה מקום באותו הרגע?
4. עד כמה נפוץ לטייל לבד בשמורות? וכמה הערים רחוקות ממקומות הטיול (למשל באנף וג'ספר)

תודה רבה לעונים.
מזאת שעדיין חוקרת ומתרגשת לקראת ההגעה לרוקי!
 
לגבי הלינה

בוונקובר- התכוונתי באיזה חלק של העיר מומלץ לישון
וגם אם למישהו יש המלצות

שוב, תודה :)
 
קודם כל, האם ראית את התשובות הקודמות שלי לשאלות שלך?

נתחיל מהסוף - אם עוד לא קנית כרטיסי טיסה, שלחי לי מסר שנוכל לדבר ביתר פירוט כי לדעתי ונקובר לא תהיה היעד המיטבי עבורך.
&nbsp
ולעניין השאלות האחרות, לטובת ארכיון הפורום ושואלים אחרים...
1. היכן בעיר כדאי לי להתאכסן (יש לי שם יומיים עד הנסיעה לג'ספר)
פחות משנה איפה ויותר משנה איפה לא. ונקובר מאוד יקרה. כדאי לנסות למצוא חדר AIR BNB או מלון שלא נמצאים ב EAST VANCOUVER. אז איפה כן? YALETOWN, GASTOWN והדאונטאון הם סביבה סימפטית יחסית וגם קרובים במרחק הליכה למרבית הדברים המעניינים. ישנם כמה מלונות על רחוב BURRARD באזור של הרוג'רס ארנה ו BC PLACE שאינם יקרים. לג'ורג'יאן קורט יש 'קומת נשים' - כנסי לאתר שלהם ותקראי על זה.
&nbsp
2. האם להזמין מקום לינה לוונקובר (ובכלל לשמורות) כבר מעכשיו.
תגדירי 'לינה'. לינת שטח - צריך רישיונות, מאהלים מסודרים וכדומה וצריך לדאוג לכך מראש.
במאמר מוסגר, לא הייתי ממהר לתכנן לינת שטח מבלי שאת אפילו מכירה את האיזור, את התנאים הסביבתיים שלו (מזג אוויר, חיות בר וכדומה).
לגבי לינה במקומות מוסדרים, אם אני זוכר נכון את אמורה להגיע בספטמבר. זה קצת OFF SEASON אז גם ברגע האחרון תוכלי למצוא משהו בבאנף. אבל לא בג'אספר! אם את רוצה לינה מעט יותר זולה תוכלי למצוא מקומות כאלו בעיירות שמחוץ לפארקים וקרובות אליהם (גולדן ופילד בצד של BC, קנמור בצד של אלברטה).
&nbsp
3. מהי הדרך הנוחה והזולה ביותר להגיע לג'ספר, משם לבאנף ואז קלגרי (חשבתי על אוטובוס גרייהאונד)
אני אהדהד את ההערה הראשונה שלי - לטיול ברוקיז ורק ברוקיז (כלומר לא באי ונקובר, לא באוקנגן, לא בוושינגטון סטייט) אין שום היגיון לצאת ולחזור מונקובר. קלגרי קרובה משמעותית בסדרי גודל (קלגרי 157 ק"מ מהעיירה באנף, ונקובר יותר מ-400 ק"מ מהעיירה פילד). הגיוני הרבה יותר לעשות מסלול טבעת קלגרי-באנף-ג'אספר-אדמונטון-קלגרי מאשר לכלול את ונקובר. אם את רוצה 'לחוות' את העמקים הפנימיים של BC (קוטני, קולומביה, אוקנגן או פרייזר) אפשר לעשות מעקף קטן מבאנף לשם וחזור וזה הרבה יותר הגיוני (קילואונה, קמלופס, אינורמיר או אפילו פרני עדיין קרובות יותר לקלגרי מאשר לונקובר).
האם להזמין כרטיסים מראש? או שיהיה מקום באותו הרגע?
לגבי התניידות כבר עניתי לך בהודעה שנמצאת מעט למטה פה בפורום. רכב שכור זה הדבר הכי הגיוני.
כן, יש אוטובוסים (רד ארוו וברוסטרס עדיפים על גרייהאונד לטעמי). אבל, הם עוצרים במקומות מאוד מוגבלים ולא יועילו לך להתניידות לכל המקומות ש'בדרך' (ויש יותר 'בדרך' מאשר 'ב..' - ראי הערה בתשובה לשאלה הבאה). רק ברוסטרס מגיעים לג'אספר ככל שזכור לי והכרטיס יקר להחריד. בסדר גודל של עלות רכב ליומיים יקר! אם תשכרי רכב לשבועיים על בסיס מחיר שבועי זה ייצא זול יותר מכל הדברים האלו ותוכלי (בסבירות גבוה) גם להכניס חזרה לונקובר דרך כביש 3 ולראות את דר' אלברטה ודר' BC. לקצת יותר מידע על הדרך לונקובר הנה פוסט שאשתי ואני כתבנו בבלוג שלנו לפני שנתיים בערך (http://blog.giriofer.com/בדרך-לוונקובר-אה-הא/) אגב, יש בו הרבה מאוד פוסטים על טיולים ברוקיז בכל עונות השנה.
&nbsp
4. עד כמה נפוץ לטייל לבד בשמורות?
תגדירי לטייל? טיולי יום במסלולים הומי אדם - מאוד נפוץ ומקובל. טיולי שטח כולל לינת שטח - מאוד לא מומלץ. עדיף למצוא קבוצות טיילים (ה OUTDOOR CENTRE של אוניב' קלגרי למשל או קבוצות MEET UP שונות).
לשהות לבד בעיירות בפארקים - הרבה אנשים עושים זאת.
&nbsp
וכמה הערים רחוקות ממקומות הטיול (למשל באנף וג'ספר)
תגדירי ערים ותגדירי מקומות טיול. קלגרי רחוקה כ-160 ק"מ מהעיירה באנף. בין באנף וקלגרי יש עוד שתי ערי שדה של כמה עשרות אלפי אנשים (קוקרן וקנמור). ונקובר רחוקה מפילד (בפתחת פארק יוהו) כ-600 ק"מ. ג'אספר רחוקה מבאנף כ-300 ק"מ ולמעשה קרובה יותר לאדמונטון (כ-200 ק"מ) שרחוקה בתורה כ-300 ק"מ מקלגרי.
שדרת הפארקים הלאומיים ברוקיז (ג'אספר, באנף,גליישר, יוהו, קוטני) גדולה פעמיים וחצי מישראל. פארק לאומי באנף לבדו גדול מכמה סטייטים אמריקאים ומדינות אירופאיות קטנות. לאלו תוסיפי את הפארקים הפרובינציאליים (לא זוכר את כל האלו ב BC, באלברטה זה רוקי מאונטן האוס, קננסקיס, פיטר לוהיד, ביג-הורן, CHAIN LAKES ועוד אחד בדרום שברח לי שמו).
העיירה באנף היא ישוב של פחות מ-10K איש (כולל התיירים). ג'אספר קטנה אפילו יותר. כשאת שומעת שמשהו נמצא בפארק הלאומי באנף (למשל לייק לואיז) הוא (סביר להניח) מינימום שעה נסיעה וכמה עשרות קילומטרים של יער פראי מלא דובים,איילים,זאבים,עזי בר וכדומה מהעיירה בעלת השם הזה. ג'אספר - שוב - אפילו יותר 'גרועה' בהיותה חור נידח באמצע היער. אלו לא מקומות ש'הולכים' אליהם מהחניון לילה כמו שהולכים מהחניון של היהודיה למסלול הזויתן.
&nbsp
ולכל אלו צריך להוסיף את ההערות הכלליות הידועות בנוגע לאיזור...
א. אי אפשר 'לרוץ' להרים יומיים אחרי הנחיתה כי תקבלי מחלת גבהים! (ונקובר גובה פני הים, באנף או פילד מעל 2000 מ' מעל פני הים).
ב. כמעט כל מסלול טיול 'מעניין' ברוקיז הקנדיים מתחיל עם משפט הפתיחה 'טפסי X מאות מטרים במעלה ההר לעמק/אוכף/מפל/וכד' (מחקי את המיותר)'. ה-X יכול להיות 300-400 מ' במקרה הטוב (בית התה בלייק לואיז, פסגת הר סולפור או אגם צ'סטר למשל) ויכול להיות 900 מ' (שביל קראסי במעלה אבוט פס לכיוון פסגת הר ויקטוריה) או אפילו 1200 מ' (מעלה האייס-ליין טרייל בקרחון סאנוופטה). ישנם כמה מסלולים (ובאמת אני יכול לספור אותם על יד אחת) שהטיפוס הבסיסי שלהם הוא פחות מכך או שאפשר עם רכב להגיע לגובה ההתחלתי ו'ישר' לטייל. אבל הם היוצאים מן הכלל שמוכיחים את הכלל.
&nbsp
את חייבת לשבת ולהגדיר לעצמך מה את רוצה לעשות, איך את רוצה לעשות את זה וכמה זמן עומד לרשותך.
ותרגישי חופשי לשלוח לי מסר עם התשובות...
&nbsp
&nbsp
 
למעלה