רזון אצל כלבה מבוגרת

רזון אצל כלבה מבוגרת

הכלבה היקרה שלי בת 10.5...מגובה הקפיצות ומהירות הריצות שלה אי אפשר בכלל לשים לב לגיל
אבל לאחרונה היא נהייתה ממש כחושה בצורה שממש לא אופיינית לה...להפך, דווקא היתה לה נטיה להשמנה והיינו אומרים עליה שהיא נקניקיה עם 4 רגליים (גוף ארוך ורגליים קצרות יוצרים מראה שמנמוכי למדי) ולכן גם הרגלתי אותה לאורך השנים למנת מזון יבש מדודה פעם ביום.
בזמן האחרון רזתה בהדרגה, ממש רואים לה את הצלעות בבירור
וכלב רוח היא לא...

צריכת המזון שלה לא השתנתה, אם אני מנסה להגדיל לה את הכמות היא תאכל כמה שמתאים לה ותשאיר את השאר בצלחת, כנ"ל לגבי מנה בבוקר כשהיא לא רעבה. חשוב לציין שחוץ מזה היא בריאה וההתלהבות שלה מצ'ופרים גדולה כרגיל..לא מדובר באבדן משקל פתאומי או מתמשך (היא לא ממשיכה לרזות עוד ועוד)כלומר לא מדובר בחוסר תאבון מדאיג...

ועוד דבר- יש לה נטיה לפתח אבן שן כל החיים ובעיקר לעת זקנה, אז לא הייתי רוצה לתת אוכל רטוב או שטויות כמו טונה באופן קבוע. או שאולי יש דברים שכן אפשר? מה הייתם מציעים?
תודה!


 
רזון אצל כלבה מבוגרת

אוקיי... ההודעה שלך קצת מורכבת.
קודם כל- אצל פינצ'רים 10.5 זה לא מבוגר כל כך (הם חיים כ- 18-22 שנה...).
שנית- את אומרת שהיא תמיד היתה ממש כמו "חבית" שמנה מאד ועכשיו היא רזתה ברמה שרואים לה את הצלעות. החלפת לה את סוג המזון? איזה מזון היא מקבלת?
אולי עכשיו היא בעצם כן נמצאת במשקל התקין שהיא אמורה להיות בו מלכתחילה? כן צריך לראות טיפה את הצלעות לכלבים, וצריך לראות את קו המותניים.
תתני לה לאכול פעמיים ביום, תחלקי את הכמות היומית שלה לשתי ארוחות זה עדיף.
לגבי אבן שן- לגזעים האלה יש נטיה לפתח אבן . תתני לה כל מיני דברים קשים ללעוס כמו עצמות לכלבים, חטיפים דנטלים, תצחצחי לה שיניים באופן קבוע ותתני לה לאכול מזון שמכיל כופתיות גדולות כדי שהיא תצטרך להתאמץ ולנקות את השיניים בזמן האכילה. שלא יהיה גדול מדי כי אז היא לא תרצה לאכול. אם המצב גרוע- תלכי לוטרינר, עושים ניקוי אבן בהרדמה.
אני יכולה עוד לייעץ לך אבל אני לא יודעת את סוג המזון שאת נותנת...
 
היי ותודה

אני נותנת לה פרופק סניור גזעים קטנים.. לא החלפתי לה כבר המון זמן זה מה שמוזר! והיא גם לא מעוניינת בעוד מנת אוכל בבוקר, ניסיתי היא לא אוכלת:( רק בערב אוכלת את המנה הרגילה. מבחינת ניקוי אבן יש לה כל מה שצריך. יש איזה תוספת שאפשר לתת לה? אולימזון רטוב שמומלץ. ולא נורא להוסיף?
 
אוקיי

מזון רטוב- מומלץ לא לתת אם יש לה נטיה לפתח אבן שן.
אולי תנסי להחליף לה את האוכל למשהו אחר, רק כדי לגוון לה. זה יכול להיות סוג אחר או גם אוכל שמבוסס על סוג בשר אחר (סוג חלבון שונה). למשל- אם עד עכשיו אכלה עוף, שזה יהיה משהו על בסיס כבש. הגיוון חשוב ואולי התיאבון יחזור אליה.
בנוסף הייתי הוכת לבדוק אותה אצל וטרינר- שיבדוק את מצב השיניים- אולי היא לא כל כך אוכלת כי משהו מציק לה? אולי דלקת בשן או בחניכיים או בעיות דנטליות אחרות... ושיעשו לה בדיקות דם שיראו שהכל תקין.
אם הכל תקין- אז תחליפי לה את סוג המזון ותראי מה קורה.
וחוץ מזה אשמח שתעדכני אותי!!
 
למעלה