Free Smile
New member
ריבוי או מיקוד
עלתה בקטנה נקודה זו בשיחה עם חבר האם יש טעם מספיק גדול בחיפוש אחר הקבלות בין אמונות (שזה מענין, נחמד לשכל, ואף משרה תחושה של תיקוף התיאוריה/אמונה); או שמשלב מסוים, שאדם יודע מספיק שאינו יודע מספיק/כלום (יעני, הבנת שאינך מבין ואילו הינך כן מעונין להבין) רצוי לא להתבלבל ולא להסחף עם הסחות דעת אלא ללמוד ולהשכיל בדקך ממוקדת אחת... זאת כמובן תוך לקיחה בחשבון של רעיון ההתמחות - שמרגע שאדם מתמחה בסוג מסוים של ידע/הבנה, יוכל בקלות רבה יותר גם להבין אותו במערכת/השקפת עולם אחרת? כפי שאמר חבר שהרב קוק אמר - עדיף לאדם לפתח שכל של תורה, שלוקח איזה 10 שנים להשכיל בו, ואחר כך אפשר גם להציץ לפילוסופיות חיצוניות -(מה שמתוקף בעצמו, שזה קצת מצחיק כי זה בין היתר נופל על מה שאני שואל מלכתחילה: בכך שלפי מרצה חוקר נוירו ואינטליגנציה, אדם צריך להתמקד כ10 שנים כדי להיחשב למומחה בתחומו)
עלתה בקטנה נקודה זו בשיחה עם חבר האם יש טעם מספיק גדול בחיפוש אחר הקבלות בין אמונות (שזה מענין, נחמד לשכל, ואף משרה תחושה של תיקוף התיאוריה/אמונה); או שמשלב מסוים, שאדם יודע מספיק שאינו יודע מספיק/כלום (יעני, הבנת שאינך מבין ואילו הינך כן מעונין להבין) רצוי לא להתבלבל ולא להסחף עם הסחות דעת אלא ללמוד ולהשכיל בדקך ממוקדת אחת... זאת כמובן תוך לקיחה בחשבון של רעיון ההתמחות - שמרגע שאדם מתמחה בסוג מסוים של ידע/הבנה, יוכל בקלות רבה יותר גם להבין אותו במערכת/השקפת עולם אחרת? כפי שאמר חבר שהרב קוק אמר - עדיף לאדם לפתח שכל של תורה, שלוקח איזה 10 שנים להשכיל בו, ואחר כך אפשר גם להציץ לפילוסופיות חיצוניות -(מה שמתוקף בעצמו, שזה קצת מצחיק כי זה בין היתר נופל על מה שאני שואל מלכתחילה: בכך שלפי מרצה חוקר נוירו ואינטליגנציה, אדם צריך להתמקד כ10 שנים כדי להיחשב למומחה בתחומו)