ריג במאיה, שאלה.

GambiTAW

New member
ריג במאיה, שאלה.

האם מישהו יכול להסביר לי מה הדרך הכי טובה היום ליצור משקל נכון על עצם שמתעוותת, כגון אצבע? אני מתכוון לכך שאחרי שצבעתי משקל. כאשר מכופפים עצם, יש עיוות לא נכון וצריך לתקן בעזרת גורם חיצוני. אני מכיר שתי שיטות: 1. deformation. להשתמש ברכיב סקין זהה ולתת עליו את המשקל ואז לשנותו בעזרת SET DRIVEN. 2. ליצור Blendshapes ואז להשתמש ב SET DRIVEN. יש עוד שיטות עבודה ? השיטה הראשונה דווקא הולכת לי בקלות אבל היא פחות מדוייקת ואמרו לי שפחות משתמשים בה בגלל חוסר יציבות. השאלה אם זה נכון? השיטה השניה אני לא מצליח להסתדר איתה, זה נראה כמו עבודת נמלים ומשום מה נראה לי כאילו אני עושה אותה לא נכון. אני אשמח לאיזה מדריך או כיוון לסדר עבודה נכון עם ריג של הרבה ג'וינטס. מה שקורה שכדי שהבלנדשייפ יצא נכון, אני צריך לשנות את הוורטקסים על האובייקט בצורתו המקורית ולראות איך הוא משתנה באובייקט המקורי בצורה החדשה. (לדוגמא אצבע שמעוותת באובייקט המקורי, אני צריך לשנות בבלנדשייפ שבו האצבע לא מעוותת וזה מסבך את החיים) תודה מראש.
 
עד כמה שידוע לי השיטה של בלנדשייפס

עם סט דריוון מיועדת בעיקר לריגים של פרצופים. אבל הידע שלי במאיה די מוגבל. בידיים קורה הרבה פעמים שה rotation של הjoints לא מאופס וזה יוצר בעיות בסקינינג. תיקונים בסקין הייתי עושה דרך ה paint weights.
 

GambiTAW

New member
בעיקרון

העיוות שאני מציין הינן עיוותים נורמאליים בעבודה (אחרי צביעת וקביעת משקלים לורטקסים) שכן נוצר רווח לא הגיוני והצרת עובי הסקין. ידוע לי שבשתי השיטות האלו מטפלים בבעיה וקיבלתי טיפ שכבר לא משתמשים באינפלואנס. רק שכמו שציינתי, יש לי הרגשה שאני עושה את זה לא נכון.
 

ofer2003

New member
משתמשים עם מה שעובד

אם INFLUENCE OBJECTS עובדים לך, לך על זה. אפשר גם להשתמש במורפים כאשר מחברים את ההשפעה לזווית בין העצמות, הבעיה היא שאז חייבים למדל את המורפ בפוזה המקורית ולא בפוזה של האצבע המקופלת וקשה מאוד לעבוד ככה- בשביל זה המציאו את הPSD (POSE SPACE DEFORMATION. ישנם סקריפטים רבים שעובדים עם PSD חלקם טובים יותר וחלקם פחות. אחד הטובים אם כי לא הכי קל לשימוש הוא הסקריפט של COMET שאתה יכול למצוא באתר שלו - www.Comet-Cartoons.com מצד שני אפשר גם להגיע לתוצאות טובות עם SKIN, חשוב לדעת איפה למקם את העצמות. לדברים עדינים ועם מעט נקודות כמו האצבעות אני חושב שעדיף לך להכניס ערכים ידנית ולא לצבוע אותם. אני לא יודע למה אתה מתכוון שלא עובדים יותר עם INLFLUENCE OBJECT, אנשים עדיין עובדים עם זה וזה עדיין עובד. טכנולוגיות חדשות יוצאות מפעם לפעם אבל גם אם טכנולוגיה ישנה יותר עובדת לך זה מספיק. רק לסייג - יש באמת דברים כשמתעסקים בריג שעדיף להמנע מהם כי הם יוצרים ריג כבד ואיטי כמו EXPRESSIONS בהצלחה.
 
למעלה