ריח רע

aviאא

New member
ריח רע

אני מחנך כיתה בחינוך מיוחד והתלמידים מאוד ממושמעים אצלי ועומדים ברוך השם בכל הנדרש מהם ואף יותר מכך. הבעיה היא שישנן שתי מורות שנכנסות לכיתה 10 שש' והתלמידים מתעללים בהם (ממש כך!) התלמידים מתלוננים שיש לאחת המורות ריח רע (מסריח לדבריו)מהפה והם נגעלים ממנה ולא יכולים להתקרב אליה והם פשוט מראים לה את זה בצורה אחרת ועושים הכל כדי לא לקרב אותה אליו.בקיצור כל התלמידים הטובים הופכים פשוט למטורפים! (יש עוד הרבה טעויות ששתי המורות עושות ,כמו שהן לא מאמינות ביכולות של התלמידים וכו') האם אני לדעתכם אמור להעיר להן? כי אני יכול לשנות את היחס שלהם כלפיהן. ואם כן אז איך? יש לי הרבה שיטות ללמד אותן, ויש לי רגש שהן לא מעוניינות בכלל לשמוע אותי,מה לעשות?? תודה , ואחלה פורום .אבי
 
ישירות.

מציעה לך ראשית לבדוק בעצמך אם אכן הדברים נכונים. לפעמים ילדים יכולים לעוות טיפה או להקצין מעט. במקרה והדברים נכונים, אני חושבת שאתה צריך לגשת אליהן ישירות.. ולהעיר בצורה נחמדה ואמיתית על כך. הביקורת בסך הכול תעזור להן ותסייע להן לשנות דברים שמפריעים לעבודתן.
 

Diana M

New member
מורים מקצועיים

שלום אבי, מצב בו למחנך אין קשיים מיוחדים בכתה ולעומת זאת מורים מקצועיים האוכלים מרורים באותה כתה עצמה, מוכר ואינו חדש. יפה בעיני שאתה לוקח אחריות על תלמידי הכתה גם כאשר אינך נמצא שם. זו המשמעות בלהיות מחנך לעומת עובד הוראה. כעת מה ניתן לעשות? האם המורות המקצועיות פנו אליך? האם ידוע לך מהן כי יש בעיות? במידה וכן אתה יכול לבקש מהן להכנס לכתה בשעת השיעורים שלהן על מנת להתרשם בעצמך לגבי מה קורה שם. מאוד יכול להיות שבזמן שתהייה שם לא יקרה הרבה כי התלמידים יתנהגו אחרת בזמן שאתה בכתה, אך עדיין תוכל להתרשם לגבי התלונות שלהן/ם. כמו כן אתה יכול להזמין את המורות המקצועיות לבקר בשיעורים שלך בכתה. כך שהן תוכלנה לראות את התלמידים מתנהגים אחרת. מה שילמד אותן שזה אפשרי ואם זה אפשרי מולך זה אפשרי גם מולן. אחרי כן, יש מקום לשבת ולשוחח. לא להאשים את המורות בריח רע ובחוסר אכפתיות. אלא לספר למורות מה עוזר לך לרכוש את לב התלמידים: התייחסות של כבוד, בגובה העיניים, אכפתיות, התעניינות אישית בכל תלמיד, ביקור בית, סיוע ממוקד וכד'. תוך כדי אתה יכול גם להשחיל כי התרשמת שהם מאוד רגישים למראות, לריח לאסטטיקה בכתה ושאתם משקיעים בכך מחשבה. רמז עדין אך ברור.. תן למורות טיפים לגבי כל תלמיד באופן אישי. מה יעזור לרכוש את ליבו וכיצד מומלץ לפנות אליו. הפוך את עצמך לחלק מהשיעורים. אפשר בדמות דף מעקב, מחברת קשר. ביקורים תקופתיים . משוב. כך שבעצם התלמידים ידעו כי אתה ממשיך לחנך אותם גם בשיעורים המקצועיים ואם דעתך עליהם חשובה להם הרי שהם יתאמצו יותר. בקיצור..יש המון מה ניתן לעשות. בהצלחה ושנה טובה דיאנה
 
למעלה