ריטלין - כן או לא?

s h o o s h a

New member
ריטלין - כן או לא?

מבקשת להעלות נושא זה לדיון - קמפיין חדש: משרד הבריאות מעודד השימוש ב"ריטלין" קמפיין חדש של משרד הבריאות נועד להגביר את המודעות להפרעות קשב וריכוז אצל ילדים. ההמלצה להורים: לטפל בילדים הסובלים מהתסמונת באמצעות "ריטלין". המתנגדים: התרופה עלולה לגרום דיכאון. משרד הבריאות: "זו תרופה בטוחה ביותר"
 

עינת

New member
עם העייפות שלי היום

לא נראה לי שכדאי בכלל שאכנס לזה אבל מקפיצה ומבטיחה לחזור מחר כיוון שאין ספק כי הנושא חשוב.
 

מייקי69

New member
אז ככה....

אני לא רוצה להתייחס לזה האם צריך או לא לתת ריטלין. כל מקרה לגופו, ולי אין מספיק ידע מקצועי בתחום. מה עיצבן אותי? עיצבן אותי לגלות שריטלין זאת תרופה למערכת החינוך. היא מרגיעה הרבה הרבה... את המורים. הילד מקבל ריטלין רק בשעות הלימודים (בדרך כלל, אלא אם כן מדובר במקרה קשה וחריג), ורק בימי לימודים. שבתות, חופשים - נאדה. במקרה הספציפי שלי - כשהגעתי לרופא - הוא ראה את הילד ואמר: ריטלין ומיד. אמרתי לו: רגגגגגגגע. בוא נבדוק קודם, נמלא את הטפסים בבית הספר. (כי זה הנוהל המקובל) התרצה ונתן לי טפסים. כשחזרתי אליו עם הטפסים, הוא אמר: רגגגגע, אבל לילד יש ציונים מעולים. אז לקחתי אויר ושאלתי אותו: ריטלין זאת תרופה שמרפאת ציונים? שוב, אני לא מתנגדת לזה, ואני לא בטוחה שכל הרופאים כאלה - אבל הגישה מעצבנת אותי. הגישה הגורסת שריטלין זאת תרופה, שהיא ה"רגיעון" של מערכת החינוך. (לא שמישהו יודה בזה) בעקרון... ילד שלא מרגיש שהוא בשליטה - יכול להגיע למצוקה קשה. הילדים בכיתה ממש לא סבלניים לילד חסר שקט וחסר יכולת להתרכז. כמובן שכל אלה פוגעים בבטחון העצמי של הילד, כולל השגיו הלא טובים בבחינות. אבל: אם לא מדובר בילד היפר אקטיבי, אלא בילד שיש לו קשיים לא קיצוניים בקשב וריכוז... הייתי אני, אישית ואך ורק אישית, ממליצה על מיליון ואחת דרכים ללמד את הילד לשלוט בקשיים האלה. לפתח יכולות התמודדות. משימה קשה ביותר, במיוחד בקצב החיים של היום. למי יש זמן. אז מעדיפים את תרופת ה"הוקוס-פוקוס". אז תרשמי שאני נגד (לא כשמדובר בהיפר אקטיביות).
 

s h o o s h a

New member
רגיעון למערכת החינוך

כן, מנסיוני, מרגע שהמחנכת של בני ידעה כי הוא נוטל ריטלין -ומדובר על למעלה מ 14 שנים אחורה,(והוא בסה"כ בלע כדורי סוכרזית) היא נרגעה והורידה לחץ מבני והמצב חזר אל כנו ובני הפך להיות ילד ככל הילדים בכיתה ותופעות חוסר הסבלנות שלו יוחסו מייד לשיעמום שחש בכיתה. כמוך, גם אני, נגד ריטלין אלא אם הוכח מעבר לכל ספק שילד זקוק לכך וזאת לאחר שנעשו כל הבדיקות והאיבחונים באופן יסודי ומקיף.
 
קלות הדעת הבלתי נסבלת של הריטלין

ראשית, אין לי מאומה נגד התרופה אם היא ניתנת למי שנזקק לה באמת ובתמים, אין לי מושג על השפעות הלוואי האלו והאחרות ומכירה מספיק את התקשורת שלכל מאמר ומחקר יש מחקר הפוך לו במסקנותיו. אחד מילדיי, הופנה לנוירולוג עקב חוסר עיניין בכיתה ,העדרויות ואי שתוף פעולה אקטיבי- חייבת לציין כיתה ח. השתעמם לחלוטין ,והיו לו עינינים אחרים בראש (להקה שהקים, חברה וכו). לא הפריע בכיתה .פשוט היה נעלם . המורה הפנתה -היועצת- ואני כאימא חסרת ניסיון ,רצתי כמובן לנורולוג המומלץ המהולל. הנ"ל שאל אותו בערך 10-15 שאלות התנהגות ואמר " אין ספק שמדובר בהפרעת קשב ולכן אני רושם 3 חודשי ריטאלין ,בנתיים נעשה סריקה גם של גלי מוח, אבל בעוד 3 חודשים ניפגש ונראה איך משפיע" הילד ממושמע האימא גם. לקח את הריטלין חודש שלם. אמר לי אחרי החודש- שאין שום שינוי ברמת העיניין שלו בבית הספר. אמרתי- אז בוא נחכה לסריקה של גלי המוח. בנתיים עבר הזמן, והגיע מועד יום הורים. הגעתי לפגישה עם המחנכת והיועצת ושתיהן דיווחו בהתלהבות רבה שמאז שהילד נוטל ריטלין באופן קבוע- כבר 3 חודשים יש שינוי דרסטי בתפקוד הלימודי שלו. באותו הרגע- באופן חד צדדי - החלטתי שחסל סדר ריטלין. לאחר שלמדתי עוד קצת את נושא הפרעות הקשב, ראיתי מיתאם מבהיל בין ילדים מחוננים,או ברמת מישכל גבוהה ומוגדרי הפרעת קשב. ואולי? אולי אולי הבעיה אינה של הילד ,אלא של המערכת הלמודים המשעממת עד מוות? משעממת תלמיד "רגיל" משעממת שבעתיים ילדים יותר אינטלגנטים? אז במקום להודות שיש בעיה, שיש למערכת בעיה, ששיעור תורה לא ממש מרתק (לפעמים) שלחזור על לוח הכפל בפעם השמינית אפילו משעמם- אז פותרים את חוסר העיניין של הילד ב"חסר קשב" וזהו הילד צריך להתעניין בקורה בכיתה. אפילו אם זה משעמם. תקציר אודטה דנין: האם ריטלין נחוץ לילדים היפר?- אולי כן. לא יודעת. האם הוא נחוץ להפרעות קשב?- כנראה שלא. אבל הוא עושה שקט במערכת הלמודים למורים.
 

fipo

New member
אנח חושבת

ריטלין?! זה מה שפסיכולוגית של בי"ס אמרה לי שאני צריכה לקחת והיא שלחה אותי לספכיאטר שאמר שאני היפראקטיבית ואני צריכה רטלין... אני טענתי זה כי משעמם לי בשיעור (ובאמת משמעמם לי גם עם הריטלין) ואז הם הוציאו אותי פסיכית כי הרי לא יכול להיות שבמדינת ישראל הנהורה יהיה כזה דבר שיעור משעמם.. הרי כל המורים הם כאלה מעניינים.. אז דחפו לי ריטלין... זה עזר להם במשך שנתיים עד שגדלתי והבנתי שאני לא לוקחת ריטלין יותר...ושזה רעל כימי לגוף....(במובן מסוים זה נכון) זה דיכא אותי.. ושנאתי את זה... וחוץ מזה למה אני צריכה לקחת ריטלין רק בבי"ס??? למה מחוץ לבי"ס אני לא היפר...?! אז החלטתי שהבי"ס יכול לחפשאת החברים שלו ובמקום למלאות אותי ברעל כימי שיפתרו את הביעה... ותאמינו או לא.. הם הצליחו לפתור את הביעה יפה מאוד!! אז לא ישר צריך לדחוף ריטלין לגוף..שזה הדרך הכי קלה למורה להתמודד איתך... וחוץ מזה אני לא רואה כל כך רע בלהיות היפר...
 

עינת

New member
טוב אז עד שהגעתי

נאמר כבר הכל ובכל זאת חייבת להוסיף ולומר שמשרד החינוך ייטב אם יטפל בבעיותיו וילמד לפתור אותן ילמד להתמודד ולהתייחס אל ילדינו כאל בני אדם ולא כאל רובוטים שצרכים להיות שווים כולם בתחומי הענין ההתנהגות וההישגים!!! ואגב כן... גם "לנו" ניסו לדחוץ ריטלין
 
למעלה