ריינבאו - זוועה

Nirwood

New member
ריינבאו - זוועה

לאחר צפייה במודעה שהחל היום הבלאק פריידי, קפצתי לסניף רוזן מינץ הקרוב לביתי, כמובן שהמודעה לא הייתה רלבנטית עבורי שכן הגובה שלי הוא 1.80, והמודעה רלבנטית רק למי שהוא 1.90 ומעלה, אז המוכר הציע לי אופנים של החברה ריינבאו ב850 ש"ח, מבחינה ויזואלית הן היו נראות נחמד, כשלקחתי אותן לסיבוב התאכזבתי מאוד, היה צורך בלא מעט מאמץ פידול לצורך צבירת מהירות (ברמה שכבר היה עדיף לי לרוץ מאשר לדווש), כשבלמתי היה רעש חריקה, ובגדול חווית רכיבה מזעזעת.

כשניסיתי לקבל פרטים על החברה, בסה"כ הוסבר לי שמדובר ב"חברת בת" של רוזן מינץ, ככה שבמילים אחרות - מדובר בזבל סיני שהם מביאים בגרושים במכולות, משקיעים עוד כמה שקלים על מיתוג "ריינבאו" ומוכרים בפער ענק.

זה ברור לי שבתחום האופנים יש משמעות קריטית בין המחיר לאיכות הכלי, אבל לא ציפיתי לקבל כזה זבל ב850 ש"ח, עדיין - מדובר בלא מעט כסף (כמעט רבע ממשכורת מינימום).

בקיצור, אני בחיפושים עכשיו אחר אופנים איכותיות, אשמח לקבל המלצות, התקציב הוא לא מוגבל, אבל אני מעדיף להתמקד ביד 2 מאשר בחדשות.

אני 1.80 סובל קצת מעודף משקל (שוקל באיזור ה100 ק"ג), מעוניין לרכוש אופנים איכותיות מיצרן אמין, ולא חברת מדבקה סינית.

השימוש באופנים הוא 5% שטח ו95% כביש - אספלט (השטח דרוש לי כדי לעלות על הכביש).

תודה לממליצים.
 

steiff

New member
You get what you pay for

ב-850 ש׳ח מה שתקבל זה אופני מדבקה.

תצטרך להכפיל את התקציב כדי לרכוש אופנים ממותג של ממש.

100 קילו זה משקל שכל אופנים יוכלו לשאת. קח את המועמדים לסיבוב נסיון ובחר בזה הנוח ביותר.
 

Nirwood

New member
כן, תיארתי לעצמי

אגב,
לדעתך כדאי לי ללכת על אופני כביש, או שכדאי משהו אורבני?

מה שמרתיע אותי באופני הכביש זה העובדה שצריך להתרגל לתנוחה קשתית על מנת לא לדפוק את הגב, ומהצד זה לא ממש נראה נוח.

אבל כאמור, באופני כביש חווית הרכיבה היא כנראה הטובה ביותר (לחובבי המהירות).
 

steiff

New member
על אופניים כדאי לרכוב. לא ללכת.

יש קטגוריה שנקראת סייקלוקרוס שהיא בעצם אופני כביש בעלי תנוחת רכיבה פחות ״קרבית״ יותר זקופה, ובעלי גלגלים קצת יותר רחבים וצמיגים קצת יותר רחבים שמאפשרים רכיבה שמשלבת שטח עם כביש. נראה לי שזה הכיוון אליו אתה מכוון. רק הגדר תקציב מתאים.

האלטרנטיבה תהיה אופני שטח בעלי מזלג שניתן לנעילה. התקן בהם צמיגים צרים וחצי-חלקים ותקבל מכונה בעלת תנוחת רכיבה נוחה והתנגדות נמוכה לגלגול. בשטח פתח את המזלג. בכביש נעל אותו.
 

nightjar

New member
אין לי נסיון אישי עם סייקלוקרוס

אבל נראה לי שאלה אופניים למי שיש לו כבר ארבעה זוגות. זה לא נישה, זה תת-נישה.
 

steiff

New member
יש בזה הרבה אמת כשמדובר ברכיבה תחרותית או ספורטיבית.

אבל מצד שני תת הנישה הזו מגדירה אופניים עם סל תכונות שעונה די מדוייק על הצרכים שהוגדרו פה.

הבעיה העיקרית עם סייקלוקרוס היא שבגלל שמדובר בתת-נישה האופניים יהיו לרוב יקרים יחסית ולא יהיה פשוט למצוא זוג בסיסי במחיר של פחות מ-4000 ש׳ח.

מכאן ההמלצה לבחון במקביל אופני הרים ז׳ק עם מזלג ננעל ולהרכיב עליהם צמיגים צרים וחצי חלקים. כאן אפשר להגיע לחבילה סבירה באזור 2000 ש׳ח ואולי אפילו קצת פחות.
 

oren_hershco

New member
כידון Drop בעיר זה מעאפן

במיוחד לרוכב מתחיל.

ההמלצה לנישה הזאת, Cyclo-Cross, היא הלפני-אחרונה שהייתי ממליץ לבחור (אופני כביש היא כמובן הקטגוריה הכי פחות מומלצת עבורו)

אופני עיר נורמליים, כמו Specialized Sirrus או Charge יתאימו לו הרבה יותר, ויש גם במחירים סבירים (סבירים למי שכבר הבין ש- 850 ש' זה הרבה מתחת לסביר)
 

enigo

New member
לקחת את הדגם הכי פשוט של ריינבו - אז על מה אתה מתלונן?

ולפי מה שאתה מתאר, קיבלת אופניים שלא הותאמו לך. בהחלט יכול להיות שהצמיגים לא היו מנופחים במשקל מתאים עבורך, למשל. מפרט בסיסי לא גורם ל"קושי בדיווש" כמו שאתה מתאר, אלא יתבטא בהעברות הילוכים לא חלקות, בלמים לא מדויקים או בלאי מהיר בשימוש מאסיבי.
מניסיון עם האופניים הללו, הם בסיסיים בהחלט, אבל עם אביזרים ברמה סבירה - זרועות הבלמים, למשל, יצוקות ולא עשויות פח מכופף כמו בדגמים אחרים שראיתי, הכידון הוא מהסוג המודרני (עם סטם נפרד, ולא אחוד), ציר מרכזי סביר וכן הלאה.
אגב, המותג הזה נולד מתוך ההחלטה של מרידה להפסיק לייצר דגמי כניסה זולים, מה שהשאיר את רוזן מינץ בלי דגמים זולים. הדור הראשון של הריינבו שעליו רכבת היה עם מפרט ושלדה זהים לשל דגם של מרידה משנה קודם (נדמה לי שהסאב-7).
אבל כמו שאמרו לך - רוצה אופניים איכותיים יותר? תשלם.
 
למעלה