רילוקיישן - התלבטות בין 2 הצעות

fishybid

New member
היי לכולם,

קיבלתי הצעה לעשות רילוקיישן לאחד מ-2 היעדים בארה"ב בהן יש לחברה משרדים - פלורידה + וושינגטון DC (החבילה זהה ל2 המקומות, הבחירה נתונה בידיי).
תחילה, אני מעוניין לגבש דעה האם ההחלטה לבצע רילוקיישן בכלל תהיה כלכלית עבורי או שמא אצטרך לחיות שם בצמצום.


קצת על עצמי:
- מתכנת עם ניסיון של 3+ שנים בחברת הייטק אמריקאית ציבורית עם מרכז פיתוח בישראל.
- רווק, ללא ילדים
- שכר בישראל - כ27K ש"ח (השכר כולל קרן השתלמות)


נתונים יבשים על ההצעה:
+ שכר 140K$ (בונוסים, אופציות והעלאות שכר פעם בשנה אבל אני לא מעוניין להתחשב בזה כלל)
+ 401K - התאמה של עד 4.5% מהשכר
+ מענק חתימה (החברה טוענת שזה עבור המעבר) - 11K$
+ כיסוי ביטוח רפואי - כיסוי של עד 8000$ בשנה
+ תקופת רילוקיישן - 3 שנים לפחות


כמה שאלות (שחלקן מפריעות לי):
1. האם השכר למדינות אלו סביר עבורי על מנת לפחות לשמור על רמת חיים דומה להיום ? (מצליח בכל חודש לחסוך כמה אלפי ש"ח בסקאלה העליונה)
2. האם מענק החתימה יספיק בהנחה ואני לא שולח מכולה אלא רוכש ציוד במדינת היעד ? (כולל עלויות מזוודות לטיסה לשם) אם לא, מה הסכום הסביר להוצאות כאלו ?
3. להבנתי ממספר אנשים הביטוח אמור להספיק עבור תכנית טובה, האם כך ?
4. מקריאה בפורום, אני מבין שההפקדה ל401K יחסית נמוכה להפקדות בישראל של סוציאליות ? ככלל אצבע, האם נכון לומר שבהשוואה לישראל ההפקדות שלי אמורות להיות:
- פנסיה 18.5%, כלומר על המעסיק להוסיף עוד 8% מעבר ל4.5%
- קה"ש - על המעסיק להוסיף 7.5% (ואני 2.5%)
5. האם סביר לבקש הגשה ל-GC לאחר שנה מתחילת העבודה ?
6. חופשות מולדת לא הוזכרו כלל - האם טיסות פעמיים בשנה כולל עלויות מחיה, סביר ?
7. כמה צפוי להישאר לחיסכון לאחר הורדת מיסים + סוציאליות + שכר דירה ? (שאר הדברים הם סובייקטיביים)

כמו כן, יש למישהו המלצה (מחוויה אישית) על רו"ח שיוכל לסייע בטיפול בענייני הניתוק ונכסים בישראל ?


תודה,
 

vinney

Well-known member
קצת על עצמי:
- מתכנת עם ניסיון של 3+ שנים בחברת הייטק אמריקאית ציבורית עם מרכז פיתוח בישראל.
- רווק, ללא ילדים
- שכר בישראל - כ27K ש"ח (השכר כולל קרן השתלמות)
לא ממש משנה...

נתונים יבשים על ההצעה:
+ שכר 140K$ (בונוסים, אופציות והעלאות שכר פעם בשנה אבל אני לא מעוניין להתחשב בזה כלל)
+ 401K - התאמה של עד 4.5% מהשכר
+ מענק חתימה (החברה טוענת שזה עבור המעבר) - 11K$
+ כיסוי ביטוח רפואי - כיסוי של עד 8000$ בשנה
+ תקופת רילוקיישן - 3 שנים לפחות

זה החלק המעניין.

מסים

השכר עצמו אתה יכול לבדוק בgalsdoor או אתרי השוואת שכר אחרים, וגם המיסוי לפי מדינה אתה יכול לבדוק בכל מיני אתרים באינטרנט (למשל בפלורידה אין מס הכנסה של המדינה, רק פדראלי, אבל מסי צריכה יכולים להיות יותר גדולים). בDC אתה כנראה תגור מסביב לעיר, לא בעיר עצמה, יש לכך השלכות על העלויות וגם על המסים (יש שם שלוש מדינות שונות, כולל DC עצמה, שימסו אותך).

בנוסף, מענק החתימה הוא לא עבור המעבר. מענק עבור המעבר מטופל באופן ספציפי לצרכי מס ומענק חתימה זה סתם בונוס למשכורת.

יתרה מזאת, אם אתה מתכוון לשמור את קרנות ההשתלמות בישראל - יש לזה השלכות על המסים בארה״ב.

על כל אלה ועוד - דבר עם יועץ מס מוסמך גם בישראל וגם בארה״ב. בדרך כלל חלק מחבילת הרילוקיישן זה מימון ייעוץ מס.

בריאות

הבריאות בארה״ב עובד אחרת לחלוטין ממה שאתה רגיל אליו בארץ. בארה״ב אין ביטוח בריאות ממלכתי, כל שירותי הבריאות שלך יהיו תלויים במעסיק. ״כיסוי של עד 8K בשנה״ נשמע כמו הרבה, אבל זה כלום בריבוע, זה סכום מזערי. מחיר מחירון לביקור אצל רופא משפחה יכול להיות כמה מאות דולרים, מחיר מחירון לאנטיביוטיקה בסיסית יכול להיות כמה מאות דולרים. אם שברת רגל ואתה צריך צילום - ה8 אלף האלה לא יספיקו.

תבדוק מה בדיוק הם מציעים לך שם. הם צריכים להציע לך ביטוח, לא החזר הוצאות, וביטוח שתואם את דרישות ACA ויש לו גם רשת רופאים ומרפאות טובה באזור בו אתה מתכוון לחיות. זה לא טריויאלי, וזה בהחלט יכול להשפיע על ההחלטה שלך לגבי המיקום (ככל שאתה חי במדינה יותר ליברלית כך מערכת הבריאות תהיה טובה יותר. למשל לא הייתי מחליף את מערכת הבריאות שיש לי פה בעמק הסיליקון בשום מערכת אחרת בארה״ב). מבחינת הבריאות ארה״ב זאת מדינת עולם שלישי ואתה צריך להתייחס לזה בהתאם. גם אם אתה בריא. אנשים תמיד בריאים רגע לפני שהם נהיים חולים.




כמה שאלות (שחלקן מפריעות לי):
1. האם השכר למדינות אלו סביר עבורי על מנת לפחות לשמור על רמת חיים דומה להיום ? (מצליח בכל חודש לחסוך כמה אלפי ש"ח בסקאלה העליונה)

בגדול כן. בקטן - מאוד תלוי באופי שלך, בסגנון חיים שלך, וברמת הצריכה שלך. הרבה דברים יהיו הרבה יותר זולים ממה שהם בארץ, הרבה דברים אחרים יהיו יותר יקרים, ויהיו דברים שבכלל אין בארץ שיהיו מאוד מפתים עבורך.

2. האם מענק החתימה יספיק בהנחה ואני לא שולח מכולה אלא רוכש ציוד במדינת היעד ? (כולל עלויות מזוודות לטיסה לשם) אם לא, מה הסכום הסביר להוצאות כאלו ?

יספיק למה? שוב, תלוי במה בדיוק אתה צריך. אתה כנראה תצטרך דיור זמני עד שתמצא דיור קבוע - האם הם מממנים לך מלון לאיזה חודש? אם לא - הנה הוצאה של אלפיים דולר. אתה תצטרך לשים פקדון וחודש ראשון של שכר דירה עם חתימת חוזה שכירות - הנה עוד אלפיים-שלוש יצאו לך. לרהט דירה - תלוי בגודל הדירה/בית וסגנון הריהוטים שלך, יכול להיות כמה אלפי דולרים ויותר. תצטרך לקנות אוטו כנראה, אלא אם כן תגור בוושינגטון העיר בה יש תחבורה ציבורית סבירה. לקנות אוטו שהוא לא גרוטאה כנראה יהיה איזה 10 אלף דולר אפילו בפלורידה. אם תרצה אוטו חדש - תכפיל או תשלש. אם תרצה ליסינג - זה לא ליסינג כמו בארץ, זה בעצם קניית אוטו בתשלומים, ותצטרך לפחות כמה אלפים במועד החתימה.


3. להבנתי ממספר אנשים הביטוח אמור להספיק עבור תכנית טובה, האם כך ?

הם מצפים שתקנה לעצמך ביטוח בעצמך? איך בדיוק?

4. מקריאה בפורום, אני מבין שההפקדה ל401K יחסית נמוכה להפקדות בישראל של סוציאליות ? ככלל אצבע, האם נכון לומר שבהשוואה לישראל ההפקדות שלי אמורות להיות:
- פנסיה 18.5%, כלומר על המעסיק להוסיף עוד 8% מעבר ל4.5%
- קה"ש - על המעסיק להוסיף 7.5% (ואני 2.5%)

אין מה להשוות הטבות סוציאליות בארץ עם אלה בארה״ב. בארה״ב אין חובה לשום תשלום סוציאלי. match של 4.5% ל401k זה לא רע. זה אומר שם אתה מפקיד את המקסימום שאתה יכול (19 אלף כמדומני השנה), הם יוסיפו עוד שליש מזה מכיסם. כסף חינם, שווה מאוד.

5. האם סביר לבקש הגשה ל-GC לאחר שנה מתחילת העבודה ?

לבקש סביר, לקבל סירוב גם סביר. אם אתה קיבלת H1b, יש לך 5 שנים להתחיל בתהליך לפני שהויזה פגה ואתה צריך לחזור לארץ. אתה גם תוכל לעבור מעסיקים איתה. אם אתה על L1 אז זה שבע שנים, אבל אתה כבול למעסיק לתקופה הרבה יותר ארוכה (אם הם מגישים גרין קארד לקראת תום הויזה, עד שתוכל להשתמש בAC21 לעבור מעסיקים יעבור עוד איזה שנה בערך).

6. חופשות מולדת לא הוזכרו כלל - האם טיסות פעמיים בשנה כולל עלויות מחיה, סביר ?

זה חלק מהמו״מ שלך איתם. בדרך כלל חופשת מולדת פעם בשנה זה די סטנדרטי, פעמיים בשנה זה לא מוגזם. אם אתה מצפה שהם יממנו לך את זה זה צריך להיות במפורש בחוזה.

7. כמה צפוי להישאר לחיסכון לאחר הורדת מיסים + סוציאליות + שכר דירה ? (שאר הדברים הם סובייקטיביים)
ע״ע #1.

כמו כן, יש למישהו המלצה (מחוויה אישית) על רו"ח שיוכל לסייע בטיפול בענייני הניתוק ונכסים בישראל ?

תדרוש שהם יממנו לך רו״ח בשביל זה. בד״כ לחברה שמעבירה אנשים בדרך קבוע יש משרד שהם עובדים איתו כל הזמן בנושא הזה, גם בארץ וגם בארה״ב. תדרוש גם שיממנו לך את העלויות של הכנת דו״ח מס שנתי גם בארץ וגם בארה״ב, לפחות בשנה הראשונה, זה יכול להיות די יקר.
 

fishybid

New member
לגבי הביטוח, אני מניח שהתכוונו שאוכל לבחור איזו תכנית שארצה לשיקולי, והם יממנו את עלות התכנית עד לתקרה הזו.

יכול לפרט על עניין ההפקדה המקסימלית שאני יכול ? מה החישוב ?

לגבי מענק חתימה/עלויות מעבר, כלומר רצוי לבקש ספציפית החזר עלויות שילוח או לחילופין החזר על רכישת ריהוט על מנת להימנע מתשלום מס מיותר ?
 

vinney

Well-known member
לגבי הביטוח, אני מניח שהתכוונו שאוכל לבחור איזו תכנית שארצה לשיקולי, והם יממנו את עלות התכנית עד לתקרה הזו.

בדרך כלל למעסיקים יש 2-3 תוכניות שהעובדים יכולים לבחור מהן שהמעסיק מממן. לא שמעתי על מעסיקים שמממנים תוכניות חיצוניות. ההבדלים בין ה2-3 תוכניות האלה הם בדרך כלל בסוג היחסים עם המבטח והעלויות הנלוות. תצטרך ללמוד מה זה HMO, PPO, deductible, coinsurance - מושגים שלא תמיד קל להבין, אבל ההבדלים שמסתתרים מאחוריהם יכולים להיות משמעותיים.

יכול לפרט על עניין ההפקדה המקסימלית שאני יכול ? מה החישוב ?

ההפקדה המקסימלית נקבעת בתקנות מס הכנסה, זה סכום קבוע, אין פה חישוב. הmatch של המעסיק זה בדרך כלל אחוז כלשהו מההפקדה שלך, מוגבל בתקרה כלשהי (במקרה שלך התקרה היא 4.5% מהשכר הכולל).

לגבי מענק חתימה/עלויות מעבר, כלומר רצוי לבקש ספציפית החזר עלויות שילוח או לחילופין החזר על רכישת ריהוט על מנת להימנע מתשלום מס מיותר ?

בדיוק.
 

fishybid

New member
המון תודה על העזרה,
מעדכן שהחברה נענתה לבקשות שלי.
 

BGMichael

New member
רק להבהיר כמה דברים בנוגע ל- (k)401:

תקרת ההפקדה היא $19.5K בשנה. אולם, המעסיק יפקיד את ה - 4.5% רק עד לתקרת השכר (לדוגמא, לשכר של 140K, הוא יפקיד MATCH של $6,300). מכאן, שכדאי בכל מקרה להפקיד לפחות $6,300 מכספי העובד כיוון שהתשואה היא 100%. היתרון בהפקדה מעבר לתקרת ה- MATCH היא בהקטנת חבות המס (משמעותי מכיוון שאתה לא-נשוי). בנוסף, מעסיקים רבים מאפשרים גמישות לעובד לבחור בין (K)401 ו - ROTH (K)401 (או שילוב בין שניהם). יש לכך השלכות מיסוי.

לגבי מיסוי בכלל - ברור לך שאין מס STATE בפלורידה, מה שישאיר לך כמה אלפי $$ נוספים בארנק יחסית ל- DC?
 
למעלה