רילוקיישן להייטקיסט - כיצד?

הצנובר

New member
רילוקיישן להייטקיסט - כיצד?

מוכרח להודות שאני קצת מקנא - רובכם עמוק בתהליך המעבר או שכבר נמצאים מעבר לים ואילו עבורי זה חלום רחוק... אפילו לא נראה באופק. ובכן, [אזהרה] שאלה כללית מאוד להלן:
אני נשוי+2, בתחילת ה-30, מהנדס תוכנה מאוניברסיטה טובה, סיימתי את התואר בהצטיינות ועובד בתעשיית ההייטק הישראלית קרוב לעשור. אומרים שאני לא רע במה שאני עושה...
מעבר לארה"ב תמיד קסם לי אבל מעולם לא עשיתי צעד בכיוון. אני מרגיש שהגיע הרגע אבל זה פשוט נראה לי כ"כ מסובך, אפילו בלתי-אפשרי: אין לי אזרחות, החברה שאני עובד בה כרגע לא מציעה אפשרות רילוקיישן וכו'. אני משאיר בצד את הקשיים שיש לכל משפחה (תעסוקה לבת הזוג, התאקלמות הילדים, שיקולים כלכליים וכו') ומתמקד בעניינים הפרקטיים, הטכניים. אין לי מושג איך בכלל למצוא קצה חוט שיאפשר לי להגיע לשם.

כמובן שבלוחות משרות אמריקאיים בענף ההייטק אני רואה המון תפקידים שאני יכול למלא, אבל (אני מניח ש) מדובר על הצעות למקומיים בלבד. אחוז קטן מהמשרות מציין שרילוקיישן הוא אופציה. לגבי כל היתר - אני תוהה למה שמעסיק יעביר אותי, עובד ישראלי, לארה"ב עם כל העלויות והסיבוכים שכרוכים בכך?!

אז אילו מהלכים כדאי לי לעשות כדי להתקרב ליעד? זה אכן כזה מסובך למצוא מהארץ עבודה שם ומישהו שיסכים להעביר אותי ואת משפחתי?
אודה אם תשתפו מנסיונכם, במיוחד אתם הייטקיסטים שעשו רילוקיישן.
 

orilina

New member
אין פתרונות קסם

יש שלוש דרכים עיקריות שאני מכיר:
1. רילוקיישן מטעם החברה
2. להתקבל לעבודה אצל מעסיק אמריקאי שמוכן להיות הספונסר לוויזה (H1B)
3. הגרלת גרין כארד

יש אולי דרך רביעית אפשרית:
4. תואר שני (או שלישי) בארה"ב ולאחר מכן למצוא מעסיק שמוכן להיות ספונסר לויזה

אני מכיר לפחות שני חברים בתחום ההי טק שעשו את אופציה 2 למעלה. הם כנראה ממש (ממש) "לא רעים" במה שהם עושים... לפעמים המעסיקים בארהב רוצים ישראלים שידועים ביכולות שלהם או ניסיון מסוים שהם מחפשים. לרוב אני מניח שגם המשכורות לישראלים שמגיעים למשרה ראשונה בארה"ב נמוכות יותר מאשר למקבילו האמריקאי בעל אותו ניסיון. זה גם שיקול לחברות

אני גם מכיר אישית חבר שעשה את אופציה 3. צריך מזל אבל כל שנה אפשר לנסות וזה חינם.

בהצלחה!
 

chopo

New member
חברות גדולות

חברות גדולות אולי יעשו ספונסרשיפ. אמזון אני חושב עושה.
מעבר לזה תנסה אמדוקס או חברות אחרות שזה אפשרי.
 

onetwo5

New member
נסיון

אני הייתי במצב דומה לשלך לפני אי אילו שנים. מצב ה H-1B היה דומה, רק שהתזמון שלי היה אנטי-מושלם והתחלתי לחפש בערך שבוע אחרי שנגמרה המיכסה. היה מאוד מאוד קשה, השקעתי בזה המון זמן. הרבה חודשים, הרבה מאמץ ממושך.
שליחת קו"ח, סריקה ממושכת של אתרי דרושים, לינקדאין. אחרי כמה ראיונות (טלפוניים) שנגמרו ב"מצטערים, אין ויזות, אין לנו על מה לדבר כרגע", הגעתי למצב של "אנחנו מעוניינים להמשיך בתהליך, בוא נדבר יותר מאוחר כשאפשר יהיה להתחיל לחשוב על להוציא ויזה". אח"כ הטיסו אותי לראיון בארה"ב, וזה הוביל להצעת עבודה.
משרה נוספת שקיבלתי בה הצעת עבודה (שלקחתי בסופו של דבר) היתה מאוד יוצאת דופן, אבל בלי להיכנס לפרטים יצא שהתחלתי לעבוד טיפה כיועץ מהארץ, ואח"כ הביאו אותי לארה"ב. עבודת הייעוץ שעשיתי עזרה לשני הצדדים (לי ולחברה) להחליט שאנחנו מעוניינים לעבוד ביחד. אבל זה מקרה מאוד ייחודי, שאני לא יודע אם רלוונטי למשהו. החברה הזו לא הביאה אותי לראיונות בארה"ב, אבל נפגשתי בארץ עם בעלי תפקידים רלוונטיים שהגיעו מארה"ב.
חוץ מזה היתה חברה שלישית שגם הביאה אותי לראיונות לארה"ב, אבל הם השתהו יותר מדי וכבר הייתי צריך לתת תשובה בחברות האחרות.
מה שלי עבד זה התמקדות בתחומים שהיה לי נסיון יחודי מוכח שיכולתי להציע. סריקה קבועה של מילות מפתח מסוימות. הרבה סבלנות, עקביות, וגם קצת מזל לא יכול להזיק (אפילו די נדרש).

תיצור קו"ח אמריקנים, תכין Cover Letter. אבל אל תשלח אותם כמו שהם לכל משרה. תתפור ותעדכן אותם לפי המשרה שאתה מגיש אליה. תדגיש את הדברים הרלוונטיים למשרה. תחפש בחברות גדולות עם סניפים בינלאומיים, אילו חברות שיש יותר סיכוי שיעשו את המאמץ. אבל לא רק.
תברר בחברות טכנולוגיה בארץ, דרך חברים למשל. אם חברה מוכנה לגייס אותך עם ידיעה שתעבור לחו"ל אחרי יותר משנה. יש כאלה חברות.
 

הצנובר

New member
שתי שאלות

1. בנוגע ל-cover letter, האם כוונתך פשוט למייל שאליו אני מצרף את קובץ הקו"ח?
2. שלחת קו"ח למשרות גם אם לא מצוין שהן משרות רילוקיישן?
&nbsp
תודה
 

onetwo5

New member
תשובות

cover letter הוא מכתב שבד"כ מצרפים בשליחת הקו"ח שבו מפרטים מעבר לקו"ח היבשים. מי אתה, מה אתה, מה אתה מחפש, ולמה.

כן, בהחלט שלחתי למשרות שלא צויין בהן שהן משרות רילוקיישן. לא זכור לי שראיתי המון משרות רילוקיישן, ואם כבר ציינו את המונח הכוונה היתה למעבר בתוך ארה"ב. במקרה הכי גרוע היו חוזרים אלי, מבררים מה הסטטוס שלי, ואז דוחים אותי כי זאת לא היתה אופציה.
 

ilanvag

New member
כל מה שכתבו פה הוא נכון, ויש עוד אופציה -

אם אתה תותח בתחומך, אבל באמת תותח ובעל שם, אז יש ויזה נוספת שאפשרית לאנשים שכאלה, והיא נקראת O-1.
&nbsp
יש פה לפחות אדם אחד בפורום שקיבל את הוויזה הזו, אבל אני לא רוצה לחשוף אותו. אולי הוא יראה את השרשור ויספר מנסיונו האישי, ועל התנאים לקבלת הוויזה הזו.
&nbsp
כאמור, להדגיש שוב - זו ויזה שממש לא מיועדת לכל איש היי-טק, אלא רק למאיון (או האלפיון) העליון, של העילויים שבעילויים. היתרון שלה הוא שאין לה מכסות - אם מוכיחים שעומדים בתנאי הוויזה הזו, וכמובן מוצאים מעסיק שרוצה אותך, אפשר לעבור לארה"ב בכל שלב שהוא.
 

onetwo5

New member
גם זאת אופציה

בהחלט אופציה ששווה לבדוק.

במאמר מוסגר לגבי O-1, ובאמת בלי זלזול, אני לא בטוח שאני מסכים לגבי הדירוג של מאיון או אלפיון. אמנם יש לדרישות של הויזה קורלציה כלשהי למיצוב של מי שמקבל אותה, אבל הן לא בהכרח תופסות לגבי תחומים די רחבים. למשל דרישה להשתתפות בפאנל ששופט, או פרסומים שנעשו על המועמד. או שכר גבוה באופן משמעותי. יצא לי להכיר לא מעט אנשים שעונים על שלושת הדרישות האלה, ולא הייתי מגדיר אותם כבעלי יכולות יוצאות דופן. בטח לא בהקשר של העבודה שהם מבצעים. אני כן מכיר בעלי יכולות יוצאי דופן באמת במאיון העליון שלא היו עונים על O-1 בהכרח, כי הם עסוקים מדי מכדי לחלק פרסים לעצמם.
 

KallaGLP

New member
ממש לא מתבססים רק על הדרישות האלה.

במכתבי ההמלצה הרבים שצריך להגיש צריך תיאור מפורט ביותר של כל מה שתרמת וחידשת בתחום שלך. יורדים ממש לפרטים, שמות, מספרים, השוואות למוצרים ולביצועים אחרים הקיימים בשוק וכו'. בטח כשמדובר באנשי היי טק שאינם נמצאים באקדמיה ולכן אינם מתבססים על מאמרים אלא על פטנטים. כל מכתב כזה זה כמה עמודים ואסור שהם יחזרו על עצמם.
 

KallaGLP

New member
אפשר כמובן תמיד לנסות, אך בלי לפחות תואר שני יהיה מאוד קשה.

 

nerod

New member
בתור הלא נחשף

אני תחת O1 בניגוד kallaglp ובני ביתה אני ממוקם איפהשהו בין התחת של O1 למרכז שלו מבחינת המיקום שלי בעולם....
&nbsp
מנסיוני בויזה ובגלל הרקע שלי, לא צריך להיות עילוי עולמי וגם מכתבי ההמלצה מעולים זה קצת הגזמה. אני מכיר ממש טוב את מי שכתב את הטיוטה של מכתבי ההמלצה המעולים שלי. ממש ממש טוב אם אתם מבינים למה אני מתכוון.
&nbsp
מה שכן יש לי דוקטורט בערך טוב ממקום טוב בתחום חם (machine learning) אז זה בטח לא מזיק.
&nbsp
אבל בשורה התחתונה כל זה פרטים לא הכי רלווונטים לשואל. כלומר לצנובר.
&nbsp
רוצה לעשות רילו?
שכח מאמדוקס וכל מיני דברים מוזרים של הננינטיז (עם עובדי אמדוקס סליחה).
&nbsp
אמזון,אפל,גוגל,פייסבוק,טוויטר,מיקרוסופט מגיסים המון תחת h1b מכל העולם. ועל כל אחת מענקיות האלו יש 10 חברות גדולות של אלפי עובדים שאולי מגיסות, ועוד מאות חברות של מאות עובדים שיתכן ומגיסות מחוץ לארהב...
&nbsp
אז צנובר יקר, אם נסיון וקצת כשרון יש לך, אז מצא אנשי קשר בחברות גדולות (או לא גדולות) בארה״ב שלח דרכן קוח מעולים (פורמט אמריקאי, אילן יפרט) וסיכוי לא רע שתמצא משהו (לעניות דעתי).
&nbsp
נאמר אם אתה מעונין בהכנסת קוח למערכת במנוע חיפוש מוביל (לא בינג :)) פנה אלי בפרטי. זה צעד ממש ממש קטן במסע ארוך.
 

הצנובר

New member
אכן לא הכרתי את אופציית O1

אבל בכל מקרה עושה רושם שזה לא לגמרי רלוונטי עבורי, כמו לרוב, כנראה :)
יש לי קו"ח באנגלית שהשקעתי בו לא מעט, אבל אני מתרשם שכשאתה מציין "פורמט אמריקאי" אתה לא מתכוון רק לשפה, אז...
אילן - אפשר פירוט?
 

nerod

New member
קו״ח

נדמה לי הדבר נאמר כבר 1000 פעם בדרכים שונות. אבל הנה הגרסה שלי.
&nbsp
קו״ח ישראלים (באנגלית או לא) נותים להיות בפוקוס על העובד. מה אני יודע, מה עשיתי, ורשימת מכולת של טכנולוגיות בלב של התאור.
&nbsp
(להבנתי, ובמשפט אחד) האמריקאים מצפים שהקו״ח יהיו בפוקוס על המעסיק. מה הערך שהבאתי למעסיק הקודם, מה ערך שאני יכל להביא למעסיק הבא.
זה מורכב משני דברים:
1. עשיתי א׳ באמצעות תכונה ב׳ שלי, והגעתי לתוצאה (קרי ערך למעסיק) ג׳.
2. ציפיה למספרים וביטויים כמותיים, כמה מכירות, כמה חודשים, כמה עובדים, כמה שיפור בביצועים, כמה משתמשים. מספרים שאתה יכל לעמוד מאחוריהם (בגדול).
&nbsp
כמובן שגם בגלל סינוני hr וגם בגלל צורך לגיטימי יש צורך לפרט את הכלים/טכנולוגיות שאתה מכיר.
עוד עניין הוא שרצוי (כנראה נכון גם בארץ) להתאים את קוח לתאור המשרה. יש למצא את כל הrequired וחלק מה כישורים הנוספים הרצויים לציין אותם בפרום בקו״ח.
בצורה הקיצונית זה משהו כמו:
אם כתוב בתאור משרה ארכיטקט גאווה ראשי עם 10 שנות ניסון וגם יכלת להדליק מחשב. צריך לציין בקוח שיש לך יכלת להדליק מחשב, גם אם זה נראה לך ברור משאר הקו״ח.
&nbsp
כל כמובן לעניות דעתי, מספר הדעות הוא כנראה כמספר הקוראים.
&nbsp
 

nerod

New member
לדורון + צנובר

היה יכל להיות נחמד במאמרים להראות קו״ח בפורמט של ״לפני״ ״אחרי״.
אם צנובר יסכים אפשר להעלות גרסה (אנונימית) של הקו״ח שלו למאמרים בגרסה ה״ישראלית״ ו״האמריקאית״, נראה לי שזה יכל לתרום לא מעט.
אני גם מתנדב להיות חלק מהמאמץ, על ידי שאתן טיפים לשינוי הקו״ח...
 

הצנובר

New member
אשקול זאת :)

אשפץ את הקו"ח. לא בטוח שארגיש בנוח להעלות הנה גרסא (אפילו אם אנונימית), אבל אחשוב על זה.
תודה!
 

KallaGLP

New member
אף אחד לא אמר שצריך להיות "עילוי עולמי".

כמה עילויים עולמיים כבר יש? שלושה בכל תחום? מה שחשוב זה להוכיח את התרומה האישית שלך בתחום. כעקרון לדוקטורים יותר קל, דוקטורט הוא מקרה יותר קלאסי של הוויזה הזו, כל ניסוחי הדרישות (פרסומים וכד') מכוונים לשם. לבעלי תואר שני זו כבר עבודה יותר קשה. את זה כבר אמרתי מלכתחילה בזמנו. בקשר למכתבים - זה ממש לא משנה מי כותב אותם, כי התוכן (לפחות במקרה שלנו) אמיתי לגמרי ובאמת נדרש להראות בהם את ההישגים והתרומה שלך, תוך ירידה לפרטי פרטים. והאנשים הרלוונטיים, שגם אותם לא פשוט כלל למצוא וגם הם צריכים לעמוד בקריטריונים מסוימים, אמורים לחתום אחרי שהם קראו והסכימו לכל מילה הכתובה שם מבלי שרובם בכלל מכירים אותך אישית ורק מסתמכים על העבודה שהם יודעים שעשית.
בקיצור, הוויזה הזו לדעתי פחות רלוונטית לבעלי תואר ראשון, רלוונטית במאמץ גדול מאוד לבעלי תואר שני שהוכיחו את עצמם בתעשייה והכי רלוונטית לבעלי תואר דוקטור. הביטוי "עילוי עולמי" לא הוזכר בשום שלב.
 

nerod

New member
ציטוט

״לא רק למאיון (או האלפיון) העליון, של העילויים שבעילויים.״
אילן 11.11.15 שעה 2:48
&nbsp
מכל מקום אנו, נדמה לי שאנו מסכימים על העובדות :) רק דרך התצוגה קצת שונה.
 

KallaGLP

New member
אבל זה לא הציטוט שלי.

אני מעולם לא השתמשתי בהגדרה הזאת. התייחסת בדבריך לדברים אחרים שאני כתבתי (מכתבי המלצה) ולכן זה נראה כאילו אתה מייחס לי גם את ההגדרה הזו על אף שמעולם לא השתמשתי בה ולא התכוונתי להשתמש בה. התייחסתי בעיקר לקושי להוציא את הוויזה לבעל תואר ראשון בלבד, כי זה מה הרלוונטי לפותח השרשור.
 

ilanvag

New member
אוקיי נרוד, אז אתה לא עילוי


תמיד משעשע אותי לראות אנשים שמגיעים עם דוקטורט, רשימת פרסומים, ועוד ועוד, וטוענים שהם הממוצע.
&nbsp
מה שכתבתי זו לא המצאה שלי - זו ההגדרה של הרשויות האמריקניות לוויזה עצמה - "יחידים בעלי יכולות יוצאות דופן או הישגים יוצאי דופן":
http://www.uscis.gov/working-united...ividuals-extraordinary-ability-or-achievement
&nbsp
אבל בסדר, אין בעיה, אני אזרום איתך - גם אתה וגם קאלה כולכם סתם אנשים רגילים, הממוצע של הממוצע, וקיבלתם את הוויזה הזו בטעות...
 

KallaGLP

New member
רגע, רגע, אני לא קיבלתי שום ויזה (פרט לוויזת נלווה).

אמנם במקרה יש לי תואר דוקטור, אך לא בתחום הנכון כנראה
.
אם כבר, אז בעלי...
 
למעלה