Light of the World
New member
ריפוי, נסים וחטאים
מתי 9: 1-8 فرَكِبَ السفينةَ وعَبَر وأَتى إِلى مدينتِهِ * فقدَّموا إِليهِ مُخلَّعاً مُلقىً على فِراش. فلمَّا رأَى يسوعُ إِيمانَهُم قالَ للمُخَلَّع. ثِقْ يـا بُنَيَّ. مَغفورةٌ لكَ خَطاياك * فقالَ قَوْمٌ مِنَ الكَتَبةِ في أَنفُسِهم. هـذا يُجدِّف * فعَلِمَ يسوعُ أَفكارَهُم فقال. لماذا تُفكِّرونَ بالشَرِّ في قلوبِكُم * ما الأَيسَر. أَنْ يُقالَ مَغفورةٌ لكَ خَطاياك أَمْ أَنْ يُقالَ قُمْ وٱمشِ * ولكنْ لتَعلَموا أَنَّ ٱبنَ البشَرِ لهُ سُلطانٌ على الأَرضِ أَن يَغفِرَ الخطايا. حينئذٍ قالَ للمُخَلَّع. إِنهَض وٱحمِلْ فِراشَكَ وٱذهَبْ إِلى بَيتِكَ * فنَهَضَ ومضى إِلى بَيتِهِ * فلمَّا رأَتِ الجُموعُ تعَجَّبوا ومَجَّدوا اللهَ الذي أَعطى الناسَ سُلطاناً كَهذا וַיֵּרֶד בָּאֳנִיָּה וַיַּעֲבֹר וַיָּבֹא אֶל־עִירוֹ׃ 2 וְהִנֵּה הֵם מְבִיאִים אֵלָיו אִישׁ נְכֵה אֵבָרִים וְהוּא מֻשְׁכָּב עַל־הַמִּטָּה וַיְהִי כִּרְאוֹת יֵשׁוּעַ אֶת־אֱמוּנָתָם וַיֹּאמֶר אֶל־נְכֵה הָאֵבָרִים חֲזַק בְּנִי נִסְלְחוּ־לְךָ חַטֹּאתֶיךָ׃ 3 וְהִנֵּה אֲנָשִׁים מִן־הַסּוֹפְרִים אָמְרוּ בִלְבָבָם מְגַדֵּף הוּא׃ 4 וְיֵשׁוּעַ רָאָה אֶת־מַחְשְׁבֹתָם וַיֹּאמַר לָמָּה תַחְשְׁבוּ רָעָה בִּלְבַבְכֶם׃ 5 כִּי מָה הַנָּקֵל הֶאָמֹר נִסְלְחוּ־לְךָ חַטֹּאתֶיךָ אִם־אָמֹר קוּם הִתְהַלֵּךְ׃ 6 אַךְ לְמַעַן תֵּדְעוּן כִּי בֶן־הָאָדָם יֶשׁ־לוֹ הַשָׁלְטָן בָּאָרֶץ לִסְלֹחַ לַחֲטָאִים וַיֹּאמֶר אֶל־נְכֵה הָאֵבָרִים קוּם שָׂא אֶת־מִטָּתְךָ וְלֶךְ־לְךָ אֶל־בֵּיתֶך׃ 7 וַיָּקָם וַיֵּלֶךְ לְבֵיתוֹ׃ 8 וַהֲמוֹן הָעָם רָאוּ וַיִּשְׁתּוֹמֲמוּ וַיְשַׁבְּחוּ אֶת־הָאֱלֹהִים אֲשֶׁר נָתַן שָׁלְטָן כָּזֶה לִבְנֵי אָדָם׃ למה ישוע אמר לאיש הנכה "נסלחו לך חטאיך" ולא "קום התהלך"? בעבר, אנשים נהגו לחשוב כי מקור המחלות והמוגבלויות הוא מהחטיאם (בין אם חטאי האדם או חטאי הוריו). האדון רצה להוכיח כי יש לו שלטון לא רק לרפא ממחלות אלא גם למחול על חטאים. ישוע רצה להבהיר כי מחלות ומוגלבלויות הן פשוט מאוד רצונו של אלוהים. כאשר אנו מתפללים לאלוהים שירפה אותנו או את יקרינו ממחלות והנס שאליו אנו מחכים לא מתרחש, אזי אנו סוברים כי זו אשמתינו שאלוהים לא נענה לבקשותינו!! חשוב להבין, כי זהו רצונו של אלוהים, ובמקום להתפלל לנסים (לא בהקשר של מחלות בהכרח) אז עלינו להתפלל שיהי רצונו (עלי אדמה כמו שבמלכות).
מתי 9: 1-8 فرَكِبَ السفينةَ وعَبَر وأَتى إِلى مدينتِهِ * فقدَّموا إِليهِ مُخلَّعاً مُلقىً على فِراش. فلمَّا رأَى يسوعُ إِيمانَهُم قالَ للمُخَلَّع. ثِقْ يـا بُنَيَّ. مَغفورةٌ لكَ خَطاياك * فقالَ قَوْمٌ مِنَ الكَتَبةِ في أَنفُسِهم. هـذا يُجدِّف * فعَلِمَ يسوعُ أَفكارَهُم فقال. لماذا تُفكِّرونَ بالشَرِّ في قلوبِكُم * ما الأَيسَر. أَنْ يُقالَ مَغفورةٌ لكَ خَطاياك أَمْ أَنْ يُقالَ قُمْ وٱمشِ * ولكنْ لتَعلَموا أَنَّ ٱبنَ البشَرِ لهُ سُلطانٌ على الأَرضِ أَن يَغفِرَ الخطايا. حينئذٍ قالَ للمُخَلَّع. إِنهَض وٱحمِلْ فِراشَكَ وٱذهَبْ إِلى بَيتِكَ * فنَهَضَ ومضى إِلى بَيتِهِ * فلمَّا رأَتِ الجُموعُ تعَجَّبوا ومَجَّدوا اللهَ الذي أَعطى الناسَ سُلطاناً كَهذا וַיֵּרֶד בָּאֳנִיָּה וַיַּעֲבֹר וַיָּבֹא אֶל־עִירוֹ׃ 2 וְהִנֵּה הֵם מְבִיאִים אֵלָיו אִישׁ נְכֵה אֵבָרִים וְהוּא מֻשְׁכָּב עַל־הַמִּטָּה וַיְהִי כִּרְאוֹת יֵשׁוּעַ אֶת־אֱמוּנָתָם וַיֹּאמֶר אֶל־נְכֵה הָאֵבָרִים חֲזַק בְּנִי נִסְלְחוּ־לְךָ חַטֹּאתֶיךָ׃ 3 וְהִנֵּה אֲנָשִׁים מִן־הַסּוֹפְרִים אָמְרוּ בִלְבָבָם מְגַדֵּף הוּא׃ 4 וְיֵשׁוּעַ רָאָה אֶת־מַחְשְׁבֹתָם וַיֹּאמַר לָמָּה תַחְשְׁבוּ רָעָה בִּלְבַבְכֶם׃ 5 כִּי מָה הַנָּקֵל הֶאָמֹר נִסְלְחוּ־לְךָ חַטֹּאתֶיךָ אִם־אָמֹר קוּם הִתְהַלֵּךְ׃ 6 אַךְ לְמַעַן תֵּדְעוּן כִּי בֶן־הָאָדָם יֶשׁ־לוֹ הַשָׁלְטָן בָּאָרֶץ לִסְלֹחַ לַחֲטָאִים וַיֹּאמֶר אֶל־נְכֵה הָאֵבָרִים קוּם שָׂא אֶת־מִטָּתְךָ וְלֶךְ־לְךָ אֶל־בֵּיתֶך׃ 7 וַיָּקָם וַיֵּלֶךְ לְבֵיתוֹ׃ 8 וַהֲמוֹן הָעָם רָאוּ וַיִּשְׁתּוֹמֲמוּ וַיְשַׁבְּחוּ אֶת־הָאֱלֹהִים אֲשֶׁר נָתַן שָׁלְטָן כָּזֶה לִבְנֵי אָדָם׃ למה ישוע אמר לאיש הנכה "נסלחו לך חטאיך" ולא "קום התהלך"? בעבר, אנשים נהגו לחשוב כי מקור המחלות והמוגבלויות הוא מהחטיאם (בין אם חטאי האדם או חטאי הוריו). האדון רצה להוכיח כי יש לו שלטון לא רק לרפא ממחלות אלא גם למחול על חטאים. ישוע רצה להבהיר כי מחלות ומוגלבלויות הן פשוט מאוד רצונו של אלוהים. כאשר אנו מתפללים לאלוהים שירפה אותנו או את יקרינו ממחלות והנס שאליו אנו מחכים לא מתרחש, אזי אנו סוברים כי זו אשמתינו שאלוהים לא נענה לבקשותינו!! חשוב להבין, כי זהו רצונו של אלוהים, ובמקום להתפלל לנסים (לא בהקשר של מחלות בהכרח) אז עלינו להתפלל שיהי רצונו (עלי אדמה כמו שבמלכות).