ריקודים חדשים

armotlts

New member
ריקודים חדשים

אני שואל: אני הרקדן היחידי שתמיד משתוקק לדעת מהי מנגינת הריקוד שמלמדים? מי יכל להגיד לי למה מרקידים לעולם לא מגלים זאת ומעדיפים לשמור זאת בסוד עד סוף לימודו? אני חושב שיש לי תשובה אך אעדיף לשמוע קודם הסברים למי שיש. אודה לכם מאוד אם תגיבו לשאלתי, ואני מבטיח לגלות לכם בסוף את דעתי. רמז: התשובה תוביל אותנו למציאות חדשה שבה יוכלו המרקידים והרוקדים להחליט יחד ומראש לאיזה מנגינות יחוברו ריקודים.
 
אתה יודע מה-גם אני שואלת עצמי

לא פעם את אותה השאלה בדיוק - ותשובה אין... מה התעלומה הגדולה, למה לשמור את שם הריקוד החדש בסוד - אף פעם לא הצלחתי להבין, ולמען האמת זה די מעצבן. ללא ספק היה עדיף בעבורי לדעת מראש את שם הריקוד שלומדים כרגע, וכך היתה ניתנת לי האפשרות להחליט האם אני מעוניינת להמשיך וללמוד את הריקוד הנ"ל או לקחת לי פסק זמן - הפסקה עד תום לימוד הריקוד. רק לא ברור לי, אגב, איך בדיוק תצא אל הפועל אותה מציאות חדשה שאליה אתה שואף... לי נראה שלכל היותר יובילו תשובותינו למצב (מבורך) שבו הרוקדים יודעים מראש מה המדריך הולך ללמד, וכך יתאפשר להם להחליט מיד האם ללמוד את הריקוד או לא - מבלי לבזבז זמן מיותר על ניחושים...
 

איה10

New member
זו בדיוק הסיבה שלא מגלים

את שם הריקוד, שלא תבחרו לא לרקוד. ברגע שלא מגלים, כולם לומדים ואז אח"כ ששמים כבר את המוסיקה, אתם תרקדו בכל מקרה, כי כבר למדתם. גם אני לא אוהבת שלא מגלים את שם הריקוד אבל רק בגלל סקרנות כי בחיים לא למדתי ריקוד - אין לי סבלנות לזה.
 

בי

New member
זה ממש מטופש

ממילא אם אח"כ המנגינה או הריקוד לא מוצאים חן בעיני אני לא ארקוד את הריקוד, גם אם למדתי את הצעדים. לדעתי זה סתם מטופש, וגם מאריך את זמן הריקוד. פעם היו מלמדים קטע, על יבש, שמים את המנגינה כדי שירקדו את הקטע הנלמד עם המנגינה, ועוברים ללימוד הקטע הבא. בצורה זאת יש יותר מוטיבציה ללמוד ויותר קל ללמוד, כי זה לא רק אוסף ארוך של צעדים. ואם פעם, בריקודים הפחות מורכבים נהגו כך, על אחת כמה וכמה שיש צורך בכך בריקודים המתוסבכים של היום.
 
יש עוד כמה סיבות

לדוגמא... אם אתה מכיר את הבית ואו החלק הראשון אז אתה יודע את הריקוד ולכן אתה יכול ללכת לנוח או לצאת מהמעגל ,ואם לא אזי תלמד אותו עד הסוף וגם תדע את שמו,לחנו ,יוצרו ,וזמרו,
 
ועוד תוספת קטנה

כשאני מלמד ריקוד? מאוד איכפת לי ללמדו בצורה מדויקת כפי שהיוצר בנה אותו. וכך גם הרוקדים לומדים אותו.ישנה תופעה שכשאתה מלמד ריקוד? תמיד ישנם כאלה שלא מכבודם ללמוד,או שהעתיקו אותו ממקום אחר.ולצערי, תמיד יוצא שההעתקה או למידת הריקוד בצפיה בישיבה? יוצאים לא טוב וממש לא כפי שהיוצר ביקש וחבל.וע"י זה שלא אומרים את שם הריקוד תחילה? כולם מתקבצים ללמוד.וקרה לא אחת,שאחרי שסיימתי ללמד, המתי מעט אמרו:אה?זה הריקוד? למרות שידעו אותו בהעתקות? לא זיהו אותו בלימוד. ובכך אני כמדריך עזרתי להפיץ את הריקוד הנכון, עם הצעדים המבוקשים. דרך אגב,לא תמיד שם הריקוד אומר משהו לרוקד, לפעמים הוא גם לא מכיר את השיר,וזו לו פעם ראשונה לשמוע אותו. אז מה הלחץ בלדעת את השם? תמיד אחרי הלימוד יבואו כל הפרטים כגון: שם היוצר, הזמר,המלחין,ועוד...קצת סבלנות חברה. שיהיה לכם ערב טוב מיום טוב.
 
תגובה לכולם

לצערי, היו חוסכים מן הרוקדים את שם היוצר, הזמר, המלחין, וזה מאד חבל! על מנת להוסיף על דברי יום טוב, לפעמים הרוקדים חושבים שהם יודעים את הריקוד אך תכלס בשטח אינם יודעים אותו לאשורו. לפעמים המתקדמים מוסיפים תנועות (וארייציות) והמדריכים מכבדים את היוצרים וממלאים את תפקידם נכונה כאשר הם מלמדים במדוייק את הצעדים על פי היוצרים, לפעמים המתקדמים מפריעים למתחילים כאשר הם יודעים או חושבים שהם יודעים. לכן, המדריכים מעדיפים לשמור את שם הריקוד והמנגינה לסוף, הם חושבים שלא יזיק גם לכאלה שחושבים שהם יודעים לחזור על הריקוד ולדעת אותו במדוייק.
 
למעלה