ריקודים חדשים

  • פותח הנושא gbr1
  • פורסם בתאריך

gbr1

New member
עמותת רעים מארגנת סוף שבוע

אין כמו פורום זה לפרסם את סוף השבוע אשר מארגנת עמותת רעים. טיול בעקבות המשוררת רחל בגליל - מרתון , כדוגמת הסחנה ובית קמה, באחד מקיבוצי הגליל - ויומיים של כיף בעלות מוזלת. ישתתפו הרבה מרקידים, צעירים וותיקים . הלינה באחד מקיבוצי עמק הירדן. יללה - כולנו לדרך.
 

moshil

New member
אני כבר לא יכול עם.....

הריקודים האלה שמבוססים על "שירי חפלה" כמו איך את מסובבת אותי או מתוקה שלי וכו´. נשבע לכם שאין כאן שום גזענות (אני בעצמי ממוצא עיראקי) אבל זה פשוט לא ריקודי עם. יש המון ריקודים מזרחיים נפלאים אבל לא הסגנון הזה. אני כשרוף על ריקודים כבר לאחר תקופה כה קצרה פשוט לא מסוגל לרקוד אותם עוד ויושב בצד.
 

איה10

New member
מרתון קיסריה

כל הכבוד לגדי ביטון וירון כרמל על המרתון שהיה בקיסריה. ראו השקעה וחשיבה על כל פרט. השעה של הריקודים הישנים עם התזמורת היתה מקסימה תמשיכו כך.
 

שרעבי

New member
גם אני מרגיש כמוך

אני מרגיש בשנה האחרונה שיש יותר מדי ריקודים לשירים שאם הייתי שומע אותם ברדיו הייתי מכבה אותו. לדעתי יש מספר סיבות לריבוי הריקודים שרבים מרגישים שאין להם חשק ללמוד או לרקוד אותם.הסיבה הראשונה היא שיש מעט שירים "טובים"ואיכותיים בלי לזלזל בשירים האחרים. היום כשיוצאים ל"שוק"הריקודים, עשרות ריקודים ויש וועדה אחת שמחליטה איזה ריקודים ילמדו בהשתלמות המרקידים, יש ניגוד אינטרסים בין ריקודים טובים של יוצרים לא מוכרים לבין ריקודים של חלק ממקבלי ההחלטות .וידוע לי על מספר מרקידים שמחוסר ברירה מלמדים ריקודים לא איכותיים, מה גם שלעיתים יש לחץ של רוקדים שלמדו ריקוד במקום מסויים ללמדו גם בהרקדות נוספות.בכול מקרה אני מציע לך לעשות הפסקת קפה בזמןששמים את הריקודים הללו,כמו שלצערי עושים רוקדים רבים.
 
צודק...

למרות שאני צעירה ולומדת את כל הריקודים החדשים וגם נהנית מהם, אני כבר מתעייפת מהקצב... הם ממש משריצים ריקודים, כל שבוע שלושה ריקודים חדשים... המוח שלי לא עומד בעומס! צריך לעשות עצומה שיעשו מעט ריקודים - אבל איכותיים!
 

mk2

New member
עד מתי נדבר ולא נעשה כלום

כל כך הרבה אנשים מקטרים על הריקודים החדשים , הנוצרים לפרקים - כמו שסתיו מישר אומרת - מושרצים" - הגיע הזמן לעשות משהו, ולא רק לדבר. אם תהפכו את הרקדות הנוסטלגיה למבוקשות ביותר , והמרקידים יראו , שכדאי להם ללמד ריקודים ישנים - תהיה מהפכה
 

בי

New member
לעשות? להצביע ברגליים

כולם מקטרים, אבל ממשיכים ללכת להרקדות הגדולות שבהן המרקידים מרגישים חייבים לעמוד בקצב. היה בתל אביב חוג לריקודים ישנים בכל יום שלישי בביכורי העיתים. את החוג העביר נצחי פולת, שהוא מדריך מעולה. אבל הוא לא הצליח למשוך את מסת האנשים שבאים לראות ולהיראות באותו יום אצל גדי ביטון. נצחי נסע לארה"ב, החוג עבר ידיים והתמסמס. לו היו מגיעים דרך קבע חלק מאותם אנשים שמרגישים רצון לרקוד ריקודים ישנים, החוג היה מתרומם, היה לחץ על מרקידים ללמד ולהכניס כחלק מהרפרטואר ריקודים ישנים, והמקום של הריקודים הישנים היה איתן. כך גם לגבי הרקדות אחרות ברחבי הארץ. או שלא מצליחים להחזיק חוג, או שמצליחים עם מספר זעום של רקדנים. מסקנה: מי שריקודי העם הישנים יקרים לו, יעשה מאמץ ויבוא לרקוד אותם!!! לגבי כמות הריקודים החדשים ואיכותם, נראה לי שהתופעה היא חלק מהתופעה הכללית יותר של התרבות השלטת בארץ. אין שירים חדשים ראויים, וממילא אין בסיס לחיבור ריקודים. השירים שכן תופסים הם השירים המזרחיים, ועל כן גם הריקודים החדשים מבוססים על שירים אלה. ה"יוצרים" החדשים של ריקודי העם, ברובם ללא הכשרה מוזיקלית, והדבר ניכר בריקודים עצמם. ריקוד טוב חייב לשבת על המנגינה, ממש בילט אין. הוא צריך לנבוע מהמנגינה, להתאים לה באופי ובחלוקה לחלקים. אנשים ללא הבנה מוזיקלית חושבים בטעית שכל המוסיף הרי זה משובח, ולא מבינים שכל המוסיף גורע. לפי כל קנה מידה לא ייתכן שמשפט מוזיקלי שחוזר פעמיים יקבל צעדים שונים בכל פעם, אבל אם יוצר חושב שבכך הוא ירשים את הרוקדים, הדבר נעשה. לא נעים למתוח ביקורת על הרוקדים, אבל לדעתי הם האשמים העיקריים בתופעת ריבוי הריקודים שלא איכותיים. למרות שרוב הרוקדים כיום אינם צעירים מאד, הרי רובם רוקדים רק כמה שנים, אינם מכירים את הריקודים החדשים, ולכן חוש הביקורת שלהם לא כ"כ מפותח. הם מקבלים כל ריקוד חדש ברצון ובאהבה מבלי לנתח אותו אם הוא טוב או רע. אולי יש בזה אפילו איזה עניין סמוי של רצון להיות צעיר ע"י קבלת דברים חדשים ולא להיראות כבד או מיושן ע"י הידבקות לריקודים הישנים והימנעות מחידושים. חלקם של המרקידים ברור, אבל הם נסחפים עם התהליך, ואף אחד לא רוצה להישאר מאחור. אפשר להבין אותם, אף אחד לא רוצה לשבור את מקור לחמו, והם בטוחים שאם לא ילכו עם הזרם, זה מה שיקרה. ראו מישאל ברזילי, שמכיר ומוקיר את הריקודים הישנים, אבל אין לו ברירה, אלא ללכת עם הזרם. יד על הלב, במידה והוא לא היה מלמד את כל הריקודים החדשים והיה מגדיל משמעותית את כמות הריקודים הישנים, הייתם ממשיכים לבוא אליו לחוג? כמה היו ממשיכים וכמה עוזבים? חזרנו לאחריות של הרוקדים עצמם. בנוסף, אין מה לעשות, אבל יש "קליקות" של מדריכים. למדריך לא נעים שלא ללמד ריקוד של חבר אחר, במיוחד אם הוא מגיע בתור אורח לחוג, וגם אם הוא לא מגיע. שימו לב שמי שהכניס את תופעת השירים המזרחיים הוא בעיקר גדי ביטון, שהחוג שלו גדול מאד, ויש לו בו במה להכניס מריקודיו עוד ועוד.
 

בי

New member
ועוד משהו...

למה לא תבואו, כל המקטרים וחבריהם, להרקדות נוסטלגיה? בכל מוצ"ש יש אי שם ברחבי הארץ הרקדות נוסטלגיה. אנשים נוסעים מרחקים גדולים להרקדות אלה, והדבר אכן מומלץ. הצביעו ברגליים!!!
 

mk2

New member
בי היטבת לבטא את הבעיה

אני שמח שכתבת מן הלב , וקלעת בול לבעיה. הרקדבה נוסטלגית חייבת להיות מקצועית ומענינת כמו כל ההרקדיות האחרות. במרחביה יש בכל מוצ"ש - הראשון בחודש - הרקדה מצוינת. חדר האוכל בקיבוץ מרחביה מלא . אבי אמסלם מרקיד בצורה מיקצועית ומענינת. ומהי הרקדה מיקצועית ? יש ללמד בכל הרקדה נוסטלגית משהו "חדש" - הכוונה ללמד בצורה יסודית, ריקוד שנשכח. ולימוד - פרושו שבפגישה הבאה חוזרים עליו , ומרקידים אותו. יש לרענן את הרפרטואר - כפי שעושה המרקיד עם הריקודים החדשים. הרקדה נוסטלגית שחוזרת על עצמה - סופה שתיעלם ותכשל. מישאל בכפר המכביה , נוהג ללמד ריקוד ישן , לפעמים על ידי היוצר בעצמו. וההרקדות האלה נהדרות. אם נבוא כולנו לרקוד ולשמוח בנוסטלגיה - יבואו גם כל המאוכזבים מההרקדות הרגילות.
 
בי !!!!

כמה נכונים דבריך. קראתי ונהנתי מהניתוח. הלוואי שעוד רבים יקראו ויפנימו.
 

duldy

New member
הרקדות נוסטלגיה

מציע להודיע היכן מתקיימים ריקודי עם "אמיתיים" ע"ג הודעות הפורום.
 
מה זה ריקודים "אמיתיים"?

בכל אופן אם ברצונך במה שמכונה ריקודי נוסטלגיה, תוכל למצוא אותם בלוח ההרקדות באתר "רוקדים". יש ללחוץ על הכותרת בראש הפורום
 

איה10

New member
אבל למה לא כתבת תאריך

בד"כ שמפרסמים משהו כזה, כדאי לציין תאריך של סוף השבוע ואיך אשפר להירשם. סתם לידע כללי
 
ריקודים חדשים

אתמול הייתי בהרקדה של מישאל בבית דני והרגשתי שאני נמצא באיזה חפלה מרוקאית ולא בחוג לריקודי עם רוב הריקודים שירים מיזרחיים אין קשר בין צעדיי הריקוד למנגינה ובין מילות השיר שחלק מהם במרוקאית לשיריי עם ישראלים.... וחבל שמישאל שהוא בין המרקידים הוותיקים נותן ידו לתופעה זו. אני רקדן דיי וותיק רוקד קרוב ל 15 שנה. לאחר הפסקה של שנתיים חזרתי ופשוט הייתי בהלם ,,,,, חצי מהריקודים ויותר אני פשוט לא מכיר חבל חבל שדבר זה קורה....ועוד פעם חבל
 

איה10

New member
הבעיה היא שזה ככה בכל ההרקדות

כרוקדת ותיקה בכלל ושל מישאל, וכרוקדת בעוד המון הרקדות אחרות עם מרקידים שונים, אני יכולה לומר שהמצב הזה קיים בכל ההרקדות, זה נהיה הרקדה המונית של שירים שאפילו עוד לא יצאו לרדיו, רדיפה אחרי שירים חדשים, זה נותן הרגשה של עסק מסחרי ולא ההווי הזה של ריקודי העם שהיו פעם.
 

איריס2210

New member
ריקודים חדשים

שוק ריקודי העם נהפך מזמן לשוק מסחרי שכל מחבר חושב שהוא יכול ליצור ריקוד חדש. יש רוקדים ואני בתוכם שנמאס נמאס מאוד מלמידת ריקודים חדשים. לפי דעתי הרוקדים החדשים דורשים כל פעם למידת ריקוד חדש וכך השוק מוצף בריקודים חדשים שחלק נעלם עם הזמן. נשארים רק הריקודים הישנים והטובים באמת. רק תתנו לי לרקוד מהריקודים הישנים. בינתיים אחת הסיבות שהפסקתי לרקוד היא הריקודים החדשים. האם חייבים לחבר לכל שיר ריקוד?
 
למעלה