ריקול "שקט" לפנסים קדמיים לקיה ספורטאז'

  • פותח הנושא em28
  • פורסם בתאריך

em28

Well-known member
ניגשתי לטסט והספורטאז 2016 נכשל על עוצמת פנסים קדמיים.
בירור על מהות התקלה העלה שלפעמים מדובר בהתקנה הפוכה של הנורות,
אבל במקרים אחרים מדובר ברפלקטור שהחיים לא האירו לו פנ(ס)ים ונדרשת החלפה קומפלט של שני הפנסים.
מדובר בעסק לא זול בכלל, 5,200 לזוג לפני מע"מ ולפני עבודה.
מסתבר שמי שמגיע למוסכי היבואן לאחר שנכשל בטסט על עוצמת התאורה מוכנס ל"קמפיין פנסים" במסגרתו מוחלפים פנסי החזית על חשבון היבואן.
בבדיקה באתר קיה אין ריקול לרכב, אבל גם במכון הטסטים וגם במוסך החברה מודעים לעניין.
בבירור עם נציג חברת ליסינג מתברר שהבעיה קיימת גם ברכבים מ-2017-18-19.

אז מצד אחד זה יופי של שירות שהיבואן לוקח על עצמו שנתיים לאחר תום האחריות, מצד שני לא אמור להיות על זה ריקול ?
פנסים קדמיים זה מוצר בטיחות בסיסי.
 
נערך לאחרונה ב:

meirov

Member
רוצה לקנות ספורטאז חדשה .קצת מדאיג מה שקרה אצלך לפנסים הקדמיים .האם היו גם ריקולים יזומים ע"י היבואן ?
 

em28

Well-known member
רוצה לקנות ספורטאז חדשה .קצת מדאיג מה שקרה אצלך לפנסים הקדמיים .האם היו גם ריקולים יזומים ע"י היבואן ?
ספורטאז חדשה אמורה לצאת בסוף השנה.
לא הייתי קונה רכב (משום יבואן) משנת המודל 2021, מדובר ברכבים שיכולים להיות אפילו מ-2019 !
 

em28

Well-known member
בעקבות הקורונע משרד התחבורע אישר ליבוענים למכור רכבים ששכבו אצלם 18 חודשים.
היבוענים מסרבים לומר לצרכנים מהו תאריך היצור של הרכב.
שנת המודל 2021 מבחינתי (גם לעתיד) היא שנת מודל שצריך להתרחק ממנה - חור שחור שהיבואנים יכולים לדחוף לשם את כל הבררה.
 

meirov

Member
בעקבות הקורונע משרד התחבורע אישר ליבוענים למכור רכבים ששכבו אצלם 18 חודשים.
היבוענים מסרבים לומר לצרכנים מהו תאריך היצור של הרכב.
שנת המודל 2021 מבחינתי (גם לעתיד) היא שנת מודל שצריך להתרחק ממנה - חור שחור שהיבואנים יכולים לדחוף לשם את כל הבררה.
בקניית רכב מהניילונים אפס ק"מ כיד שניה המכונית עלולה להיות יותר משנה וחצי מייצורה .היבואן מוכר הרכב לחברת ליסינג זו מנפיקה רשיון רכב בו נרשם תאריך העלייה על הכביש ללא איזכור שנת הייצור כפי שהיה פעם . אבל במקרה זה העסקה כפופה לחוק גילוי נאות כמשווק מכונית מיד שניה .אבל המשווק נמנע לגלות תאריך ייצור הרכב ומפנה הרוכש לבדוק במשרד התחבורה ..אבל מידע נמסר רק לבעל הרכב הרשום ברשיון ..כלומר קודם תקנה הרכב ואז תדע באם מכרו לך רכב ישן ...
 

Harrington

Well-known member
מנהל
בקניית רכב מהניילונים אפס ק"מ כיד שניה המכונית עלולה להיות יותר משנה וחצי מייצורה .היבואן מוכר הרכב לחברת ליסינג זו מנפיקה רשיון רכב בו נרשם תאריך העלייה על הכביש ללא איזכור שנת הייצור כפי שהיה פעם . אבל במקרה זה העסקה כפופה לחוק גילוי נאות כמשווק מכונית מיד שניה .אבל המשווק נמנע לגלות תאריך ייצור הרכב ומפנה הרוכש לבדוק במשרד התחבורה ..אבל מידע נמסר רק לבעל הרכב הרשום ברשיון ..כלומר קודם תקנה הרכב ואז תדע באם מכרו לך רכב ישן ...
אז בקניה ישירה מהיבואן זה לא אמור לקרות, אם אני מבין אותך נכון.
 

Kiapicanto1000

Active member
בעקבות הקורונע משרד התחבורע אישר ליבוענים למכור רכבים ששכבו אצלם 18 חודשים.
היבוענים מסרבים לומר לצרכנים מהו תאריך היצור של הרכב.
שנת המודל 2021 מבחינתי (גם לעתיד) היא שנת מודל שצריך להתרחק ממנה - חור שחור שהיבואנים יכולים לדחוף לשם את כל הבררה.
מעניין וחשוב. אני ממליץ לכל מי שרוכש רכב חדש לבדוק את תאריך ייצור הצמיגים. פער של 4-5 חודשים הוא המקסימום (בד"כ פחות, כחודשיים-3) שניתן לקבל מבלי להניח שהרכב "שכב על המדף".
 

meirov

Member
באם הרכב בן 18 חודשים היבואן עשוי להחליף צמיגים לחדשים לפעמים מאיכות ירודה יותר . אבל יש דרכים נוספות בכדי גלות מתי הרכב ייצור : לפי מספר שלדה אבל לא כל יצרני הרכב מציינים תאריך ייצור לפי פורמט בר זיהוי .שיטה נוספת לפי תאריך המודפס על חגורות הבטחון ,פנסי הרכב הקדמיים ועוד ..
 

חן 1111

Active member
ניגשתי לטסט והספורטאז 2016 נכשל על עוצמת פנסים קדמיים.
בירור על מהות התקלה העלה שלפעמים מדובר בהתקנה הפוכה של הנורות,
אבל במקרים אחרים מדובר ברפלקטור שהחיים לא האירו לו פנ(ס)ים ונדרשת החלפה קומפלט של שני הפנסים.
מדובר בעסק לא זול בכלל, 5,200 לזוג לפני מע"מ ולפני עבודה.
מסתבר שמי שמגיע למוסכי היבואן לאחר שנכשל בטסט על עוצמת התאורה מוכנס ל"קמפיין פנסים" במסגרתו מוחלפים פנסי החזית על חשבון היבואן.
בבדיקה באתר קיה אין ריקול לרכב, אבל גם במכון הטסטים וגם במוסך החברה מודעים לעניין.
בבירור עם נציג חברת ליסינג מתברר שהבעיה קיימת גם ברכבים מ-2017-18-19.

אז מצד אחד זה יופי של שירות שהיבואן לוקח על עצמו שנתיים לאחר תום האחריות, מצד שני לא אמור להיות על זה ריקול ?
פנסים קדמיים זה מוצר בטיחות בסיסי.
אין ריקול כי כנראה זו תופעה נדירה, וגם לא נחשבת בטיחותית. אז מה שכנראה יש זה הרחבת אחריות, או סתם מה שנקרא "מחווה מסחרית". יבואנים רבים עושים את זה במקרה של פגמי ייצור שמתגלים רק אחרי תקופת האחריות.
 

יוצאים

New member
ניגשתי לטסט והספורטאז 2016 נכשל על עוצמת פנסים קדמיים.
בירור על מהות התקלה העלה שלפעמים מדובר בהתקנה הפוכה של הנורות,
אבל במקרים אחרים מדובר ברפלקטור שהחיים לא האירו לו פנ(ס)ים ונדרשת החלפה קומפלט של שני הפנסים.
מדובר בעסק לא זול בכלל, 5,200 לזוג לפני מע"מ ולפני עבודה.
מסתבר שמי שמגיע למוסכי היבואן לאחר שנכשל בטסט על עוצמת התאורה מוכנס ל"קמפיין פנסים" במסגרתו מוחלפים פנסי החזית על חשבון היבואן.
בבדיקה באתר קיה אין ריקול לרכב, אבל גם במכון הטסטים וגם במוסך החברה מודעים לעניין.
בבירור עם נציג חברת ליסינג מתברר שהבעיה קיימת גם ברכבים מ-2017-18-19.

אז מצד אחד זה יופי של שירות שהיבואן לוקח על עצמו שנתיים לאחר תום האחריות, מצד שני לא אמור להיות על זה ריקול ?
פנסים קדמיים זה מוצר בטיחות בסיסי.
הי,
אפשר לשאול באיזה מוסך החליפו לך ללא תשלום?
והאם מחליפים רק למי שרכש בחברה עצמה, או גם למי שקנה מאחת מחברות הליסינג (בקילומטר 0)?
תודה.
 

em28

Well-known member
הי,
אפשר לשאול באיזה מוסך החליפו לך ללא תשלום?
והאם מחליפים רק למי שרכש בחברה עצמה, או גם למי שקנה מאחת מחברות הליסינג (בקילומטר 0)?
תודה.
החלפתי במוסך ערן בירושלים, הבנתי שמבצעים את ההחלפה למי שנכשל בטסט.
בבירור לאחר ההחלפה התברר שנסיעה רצופה עם אורות דרך דלוקים יוצרת חום בתוך הפנס שהורס את הרפלקטור.
לא ברור אם התקלה יכולה לחזור ואם החברה/יבואן יקח את זה שוב על עצמו.
 

WHAAAT

Active member
לפחות לו 2 ריקולים על כרית בטיחות, שהאחרון נעשה בשנה האחרונה לרכב שכבר 13 שנה על הכביש.
 

meirov

Member
חוץ מריקולים על כרית בטיחות האם היו עוד קריאות שירות ?
 

em28

Well-known member
לי לא היה ריקול על כריות אויר, נדמה לי שזה ספחים של טאטא - הונדה/טויוטא/יונדאי ובעצם כמעט כולם מלפני עשור.
היה עוד אחד על מנעולים - חשש שלחות יוצרת חלודה ומונעת פתיחה בתאונה.
סך הכל רכב די אמין
 

WHAAAT

Active member
לי לא היה ריקול על כריות אויר, נדמה לי שזה ספחים של טאטא - הונדה/טויוטא/יונדאי ובעצם כמעט כולם מלפני עשור.
היה עוד אחד על מנעולים - חשש שלחות יוצרת חלודה ומונעת פתיחה בתאונה.
סך הכל רכב די אמין
בלי העין הרע עם הטויוטה אין כאב ראש מיותר. פשוט מלחיץ שאחרי תקופה כה ארוכה מתגלה פגם ביצור של הכריות אויר.
 
לי לא היה ריקול על כריות אויר, נדמה לי שזה ספחים של טאטא - הונדה/טויוטא/יונדאי ובעצם כמעט כולם מלפני עשור.
היה עוד אחד על מנעולים - חשש שלחות יוצרת חלודה ומונעת פתיחה בתאונה.
סך הכל רכב די אמין
טקאטה. טאטא זו חברת רכב הודית, שלא קשורה לעניין (לא כאשמה בתקלה, בכל אופן).
 

em28

Well-known member
הסיפור של כריות האויר חצה כמעט את כל היצרנים בערך מ-2005 עד 2015, חברה אחת סיפקה לכולם.
 

em28

Well-known member
עדכון: הוזמנו והותקנו פנסים, מתברר שהם לא מחליפים לחדשים אלא לפנסים שיבואן שיפץ.
לשאלתי אם הרפלקטור יכול להיהרס שוב לא היתה תשובה אמיתית.
הם אומרים שזה קורה כמעט בכל הרכבים משנת ייצור 2016 ובחלק מהמודלים היותר חדשים.
מה שכן, במוסך המליצו לא לנסוע על מצב ON של האורות, אלא על מצב AUTO (הדלקה אוטומטית ע"י חייישן),
טוענים שבגלל שהלדים של הרכב מתכוונני עוצמה אפשר לנסוע איתם גם בדמדומים ואפילו בלילה בעיר.
מכירים דבר כזה ?
 
למעלה