ריקי עובדיה- מומחית לאספרגר ו- PDD

ריקי עובדיה- מומחית לאספרגר ו- PDD

שלום לכם, דר' ריקי עובדיה, קלינאית תקשורת בעלת נסיון רב בעבודה עם ילדים מהספקטרום התקשורתי תוכל לענות לשאלותיכם בנושא שפה, תקשורת ןדיבור של ילדים. דר' ריקי עובדיה Ed.D, ccc-SLP, היא בעלת תואר דוקטור בחינוך (פסיכולוגיה והתפתחות אנוש) מאוניברסיטת הארווארד בארה"ב. היא בעלת תעודת קלינאית תקשורת מארה"ב -ASHA. עבודת התזה שלה לתואר שני היתה בנושא התפתחות השפה בילדי אספרגר (סיימה בהצטיינות ויש לה המון מידע בנושא). היא עובדת כיום כקלינאית תקשורת בבי"ח פסיכיאטרי במרכז הארץ ובקליניקה הפרטית שלה. תחומי ההתמחות שלה הם כאמור: PDD, אוטיזם, תסמונת אספרגר והפרעות התפתחותיות נוספות. אתם מוזמנים לשאול אותה שאלות.
 

ננה f

New member
לא לומדים שחיה בהתכתבות.אבל..

ברוכה הבאה לפורום ד"ר עובדיה. ידוע ששחיה לא לומדים בהתכתבות, וכישורים חברתיים לא לומדים בלי ל"הרטב" אבל אני בטוחה שאפשר לתת לילדי אספרגר (בני בן 13)/אג'נדה מסודרת שממלאה חסרים בכישורים חברתיים שאותם ביכולתנו כהורים לתרגל בבית או לבצע כמשחק וסימולציה ובכך לתת להם להרגיש אמפטיה לזולת, לאפשר להם לגלות מה השני מרגיש כלפיהם, איך הם נתפסים ובכך לחוות אינטראקציה ותיקונה, מבלי להיכוות כל פעם מחדש. מעוניינת לדעת אם יש ספרות קלה לעבודה, שמסמנת את הנקודות עליהן יש לעבוד, אני כבר אוכל להתאים לחסרים שיש אצלנו .אם ישנם טיפים גם איך לעשות זאת (אילו שאלות לשאול?מה צריך ילד בגיל המתאים לענות? וכו'. זה לא במקום, זה בתוספת לחלק המקצועי. בנוסף לספרות גם חומר אינטרנטי (אבל ברמת פרטים ולא ברמת עיקרון) יכול מאוד לעזור .למשל,שמעתי על ה-coaching cards , האם את מכירה איך זה בעבודה? תודה
 

shmuely20

New member
תכנית כישורים חברתיים - אספרגר

ננה שלום, כדי לבנות תוכנית כישורים חברתיים אני תמיד מבקשת להכיר את הילד. בעבודה שלי עם ילדים עם PDD ואספרגר אני פוגשת את ההורים ואנשי הצוות החינוכי. מעבר להתרשמות שלי לגבי הצרכים המיוחדים של הילד, אני מקבלת אינפורמציה חיונית מההורים ומהמורים לגבי מצבים חברתיים שבהם קל לילד לתפקד, ומצבים שמהווים בעיה. ולכן, לשאלתך, חשוב להבין בדיוק באיזה מצב הבן שלך מתקשה לגלות אמפטיה, להבין אחרים וכו', כדי אפילו לתת "טיפים". חלק מהילדים שאני עובדת אתם מאד אינטלגנטים עם קשיים חברתיים משמעותיים. יש ילדים עם אספרגר שבאים לטיפול משותף עם ילד אחר (ללא קשיי תקשורת) מהכיתה, שנבחר "למשימה" ביחד עם ההורים, כשהיעד הוא לעזור בשילוב מלא (משחקים או אינטראקציה בכיתה, בחצר ביה"ס או בבית). לדעתי, כדי לבנות תכנית טובה כדאי למצוא מטפל מתאים (פסיכולוג, קלינאי תקשורת) שיכיר את המשפחה שלכם והצרכים הספציפיים שלכם. לגבי חומר באינטרנט, אינני מכירה את ה- coaching cards. שני ספרים עם רעיונות פרקטיים לחיי היומיום שאני ממליצה עליהם הם: /Incorporating Social Goals in the Classrom/Rebecca Moyes וכמובן: Asperger's Syndrome/Tony Attwood שני הספרים בהוצאת Jessica Kingsley Publishers יופי של רעיונות. אשמח לשמוע אם יש עוד שאלות. להת' ד"ר ריקי עובדיה, ק"ת
 
למעלה