רישום שלילי ב BDI ע"י חברת סלקום. לשון הרע?

malkaeli7

New member
רישום שלילי ב BDI ע"י חברת סלקום. לשון הרע?

שלום,
אנסה לקצר כמה שיותר את המקרה.
יש לי טלפון שקיבלתי ממקום העבודה. כאשר חלק משולם על ידי העבודה,
וחלק יורד מכרטיס האשראי שלי. החן החודשית מונפקת על השם שלי,
אף על פי שאני לא בעל הקו, ולא רשאי לבצע פעולות בקו, אלא רק על ידי
איש הקשר בחברה.
אין לי שום חוזה עם חברת סלקום, פרט לפרטי כרטיס אשראי שהעברתי להם לצורך החיוב החודשי.
נגנב לי כרטיס הסים, ובוצעו שיחות ב 12,000 ש"ח לחו"ל.
פניתי מספר פעמים לחברה בכך שהם לא פעלו על פי תנאי הרישיון שלהם,
שהיו צריכים לחסום את הקו או להתריע בפניי כשיש חריגה מוגזמת בחן
(זה כתוב בפירוש), אולם הם מתעלמים מהטענה הזאת.
וכל התשובות שלהם (גם אחרי שנשלח להם מכתב ע"י עו"ד),
כי היה עליי להודיע על ניתוק הקו (באמת?), ובעצם הקו הוא על שם החברה,
ויש לפנות לאיש הקשר בחברה.
מהחברה אפשר להגיד שמנסים להתנער, ואומרים שזה עניין שלי עם סלקום.
תשובה עניינית לעצם הטענה שלי, לא קיבלתי עד כה.
כך או כך, העניין נמשך כבר כ 4 חודשים (ביטלתי להם את ההוראת קבע, על מנת שלא יחייבו לי את הכרטיס בסכום ההזוי הזה).
לאחרונה נודע לי שחברת סלקום מסרה מידע שלילי עלי ל BDI,
שאני חייב להם כסף.
חברת ויזה כ.א.ל חסמה לי את כ.א. בעקבות כך, וגם עשו לי בעיות בבנק כאשר רציתי לבצע מיחזור משכנתא.
פניתי לחברת BDI לבקשת מחיקת המידע, מאחר ואין לי שום חוזה עם סלקום בעניין הקו הזה עם "החוב" לכאורה.
תגובת סלקום הייתה שאין עילה למחיקת המידע, ושאני הוא בעל החוב.
BDI מצידה לא מוכנה למחוק את המידע, הם טוענים שעל פי החוק הם חייבים לרשום את המידע שהחברה מדווחת להם, ואינם צד להכריע מי צודק.
ורק החברה המדווחת או בית משפט יכול להורות להם למחוק את המידע.

שלחתי לסלקום מכתב שאני מתכוון לתבוע אותם על לשון הרע בעקבות כך,
מאחר ולמעשה אין לי שום חוזה איתם, ומבחינה משפטית הם לא יכולים לבוא ולטעון שאני חייב להם כסף, כי אני לא בעל הקו.
התשובה שלהם, לא מפתיעה כאמור, לפנות לאיש הקשר בחברה.
נראה שזה תשובה אוטומטית שיוצאת להם מהמחשב.

האם לדעתכם על פניו יש כאן משום לשון הרע?
האם יש מקום לתבוע אותם על כך?

תודה
ושבת שלום.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
כל אחד יכול לתבוע על לשון הרע

אבל זה מסובך
לדברייך הבנתי שאתה כן חייב לסלקום כסף ובעניין החוזה - אם אין לך חוזה מדוע מסרת מספר כרטיס אשראי? האם לא כדי שהם יוכלו לחייב אותך ?
במידה ולדעתך אינם פועלים לפי תנאי הרשיון כדאי שתתלונן במשרד התקשות
 

malkaeli7

New member
פניתי למשרד התקשורת

וזה התשובה שלהם:

"כל חברה מאפיינת וקובעת קריטריונים במערכת גילוי ההונאות בהתאם לשיקוליה. המשרד לא מתערב בכך."

כמו כן, את הכ.א. שלי מסרתי לשם תשלום החלק שלי בשיחות.
מקום העבודה משתתף עד סכום מסויים.
העניין האם מבחינת החוק, בעל הקו (החברה) הוא חייב את הכסף לסלקום,
או אני.
 

Shfangen

New member
תערער לבית משפט שלום

ובמקביל תתבע בתביעות קטנות על עוולה נזיקית.
אין שום טעם בלשון הרע אם החוק פוטר את החברה
 

malkaeli7

New member
מי ש"מוגן" מתביעה

היא חברת BDI. היא מבחינתה כותבת בדו"ח
את מה שהחברות מעבירות.

את מי שחשבתי לתבוע, זאת חברת סלקום.
מבחינה חוקית עד כמה שאני מבין בעל החוב בשורה התחתונה
הוא בעל הקו.
אלא אם כן אני מפספס משהו...
 

Shfangen

New member
לא אמרתי לתבוע את BDI

,תביעה בבית משפט לחייב שת BDI להסיר את הרישומים. ובמקביל תביעה נזיקית נגד החברה הסלולרית.

לא יודעת להגיד לך מי בעל החוב. בכל אופן לא ברור אם ומתי דיווחת על גניבת הסים. האם ההתנהגות שלך סבירה ודיווחת בזמן סביר ומה חובות החברה הסלולרית להגיב להתנהלות חריגה זה משהו שיצטרך להתברר בבית משפט. אני לא חושבת שזה שטכנית הקו של מקום העבודה משחרר אותך לגמרי מאחריות לנהוג באופן סביר ולדווח במהירות האפשרית על גניבה. כאמור מי שמחליט מה סביר זה בית המשפט
 

prizman

New member
אצלי בעבודה היה הסדר דומה.

משרד ממשלתי, הקו של המדינה, המדינה מכסה באופן מדורג לכל קבוצת עובדים את הקו עד עלות מסויימת שלדעתה
דרושה לצרכי עבודה ומשם תשבור את הראש לבד.
אפשרות חיוב בכ"א או ביטולו לא הייתה כי הסכום ירד ישירות מהמשכורת. חריגות מההקצבה כמובן שהיו,
גם אנשים שחלקו על סכום החיוב היו, הם נשלחו להתמודד בעצמם מול החברה הסלולרית.
אין בסיפור הזה תשובה לשאלה העקרונית כי בזמני לפחות הנושא לא הגיע לבימ"ש ככל הידוע לי,
אבל סביר שהנושא נבדק מבחינה משפטית לפני הכניסה להסדר הזה.
 
למעלה