רישום שעות טיסה!

tom kook

New member
רישום שעות טיסה!

בסוף השבוע האחרון יצא לי להצתרף לחבר לטיסת ניווט ארוכה בתור נוסע כלומר טייס משנה - אני הייתי אחראי על הניווט והקשר והוא הטיס... על המטוס הספציפי הזה אין לי הגדר ומעולם לא טסתי עליו עד אותה טיסה אבל יש לי הגדר אז"מ על הג´ט פוקס! השאלה שלי היא האים אני יכול לרשום את שעות הטיסה הללו בתור טייס משנה למרות שעל המטוס הספציפי הזה אין לי הגדר אבל יש לי הגדר על אותה קטגוריה שבה נכלל המטוס??? תודה תום
 
שעות טייס משנה מוכרות רק על מטוס

שעות טייס משנה מוכרות רק על מטוס שמוגדר שלתפעולו צריך טייס משנה. אתה לא יכול לרשום את השעות האלו כלל.
 

laronpilot

New member
תום ידידי, לפי החוק...

טייס רשאי לרשום ביומן (לוגבוק) כזמן טיסת טייס משנה רק אותו זמן בו הוא שימש כטייס משנה של כלי טיס, שהצוות המזערי הדרוש להפעלתו, לפי תעודת הסוג של כלי הטיס או לפי התקנות הישימות, הוא שני טייסים או יותר. טייס פרטי, המשמש כטייס משנה בכלי טיס שיש להפעילו עם טייס משנה - זכאי שמחצית זמן טיסתו כטייס משנה, ייזקף לחשבון זמן הטיסה הכולל הנדרש לפי תקנות אלה לקבלת טייס מסחרי ובלבד, שלא ייזקפו כאמור יותר מחמישים שעות. בקיצור, א. זה לא מוכר. ב. לא כתוב שאסור לרשום - רק כתוב שזה לא יוכר. אני, אישית, כותב כל טיסה רק למעקב. מקווה שהעניין ברור יותר. נחיתות בטוחות יפתח לרון
 

laronpilot

New member
במחשבה שניה... מה דעתכם???

אם החוק אומר "טייס רשאי לרשום רק את אותו הזמן", הרי שהמחוקק התכוון שבכלל אסור או טייס לא רשאי לרשום כל דבר שהוא ההיפך מרשאי, כלומר בכלל אסור לרשום בלוגבוק שעות שאינן עפ"י החוק לכאורה. מה דעתכם?
 
הנייר סובל הכל .

אני מכיר כאלו שרושמים בלוג בוק בעמודת טייס משנה כל טיסה בהם הם יושבים במושב ימין באיצטלה של: נווט/קשר/טייס בטחון/טיסה בינ"ל/עוזר/מנחה ועוד מיני יצירות. ישנם גם כאלו שרושמים זמן טיסה מכשירים בנוסף לזמן הטיסה כמפקד/מתלמד. ופתאום הם טייסים עתירי נסיון ,עם הרבה שעות טיסה. לעניות דעתי וכן לדעתם של מומחים ההגדרות ברורות כפי שציין יפתח בהתייחסותו הראשונה.
 
רק לטייסים שבאמת מבינים בתקנות.

חברה, נמאס. כתבתי כבר בעבר. (כשהיינו בוואלה). הנה הקישורים. מתי הטייסים באמת יבינו בתעופה ובתקנות??!! כולל המדריכים.... המינהל כבר מסכים איתי. (אדוארד). קדימה, לקרוא, ללמוד, להבין ולא לשאול יותר. שלמה זלקין. 206964-052 http://community.walla.co.il/ts.cgi?tsscript=f/m/object&id=5609941 http://community.walla.co.il/ts.cgi?tsscript=f/m/object&id=6051807
 
מה לעשות שלמה...../images/Emo46.gif

שלא כולם ותיקים כמוך בפורום התעופה הכללית , אולי לא לטעמך שנוספים כל יום אנשים חדשים
 
יעל, לא שכולם לא וותיקים בפורום.

אלא שכולם לא "טייסים" !!!!. אני מקוה שאת מבינה למה כוונתי. טייס (או טייסת כמובן) צריך להיות חצי עורך דין וללמוד את התקנות שמתייחסות אליו. בעיני, רובנו לא "טייסים", כי פשוט לא יודעים כלום, כולל מדריכים. (ואני מדריך בכמה מדינות....). אני מאוד מאוד שמח שנוספים אנשים לתעופה ולפורום, אבל אם הם טייסים אז שיהיו "טייסים!". שידעו מה שטייס צריך לדעת!! אם הם אורחים אז שיקראו קצת את ההתכתבות בפורום וילמדו לפני ששואלים שאלות. רוצה דוגמה? (שתדהים אותך?). כמה דלק צריך לקחת טייס לטיסת ראיה בישראל CVFR? התשובות שעכשיו יתנו לך יהיו מצחיקות ולא נכונות על ידי רוב העונים. הנה, אתגר ל"טייסים"... שלא יגידו שאני סתם משמיץ את עצמנו אלא יראו עכשיו שהתשובות שהם עכשיו יתנו לא נכונות!!! שלמה זלקין 206964-052
 
אז מה ?

מה רע לקבל 20 תשובות שונות, זה מה שעושה את הדיון למעניין, עצם הוויכוח.
 

laronpilot

New member
דלק לטיסה

לפי מה שאני יודע: 1. יש לתכנן דלק לשדה היעד אליו אתה מתכנן להגיע. 2. להוסיף תוספת דלק לשדה משני הרחוק ביותר, אם נאלץ לנחות בו 3. להוסיף תוספת דלק ל 45 דקות בתנאי צריכת דלק רגילה בשיוט וכל הנ"ל מתייחס למטוסים שאינם טורבו פרופ אם אתה יודע משהו אחר, אנא חסוך מאיתנו התנסאות ולמד אותנו למען נחכימה. יפתח לרון
 
דלק

בטיסה לפי כטר"מ: ביום - מספיק דלק להגעה ליעד + 30 דקות בנתוני שיוט בילה - מספיק דלק להגעב ליעד + 45 דקות בנתוני שיוט. יפתח - מה שכתבת מתייחס לדלק לטיסת מכשירים. בטיסת מכשירים צריך דלק ליעד + לשדה המשנה + 45 דקות בנתוני שיוט. מלבד עם מז"א הצפוי שעתיים לפני ההגעה ליעד עד שעתיים אחרי ההגעה הוא בסיס ענן של 1000 רגל פחות מה- MEA או פחות מה- MOCA או מגובה תחילת התהליך (הנמוך, כמובן) והראות היא לפחות 5 ק"מ או 3 ק"מ יותר מהראות המינימלית לנחיתה. במז"א אוויר נפלא שכזה לא צריך לקחת דלק להגעה לשדה המשנה.
 
תקנות לגבי דלק

לגבי דלק לטיסת מכשירים - אני לא זוכרת את מספר התקנה, אבל אני זוכרת שזו אחת התקנות הראשונות בקובץ הפעלת כלי טיס וכללי טיסה (התקנה נקראת משהו כמו כמות דלק לטיסת כט"מ). לגבי כמות דלק לטיסת כטר"מ - בפרק 12 - מגבלות הפעלה ודרישות מזג-אויר. פרק 12 מדבר על מונית אוויר (טיסות מסחריות) ואני לא מכירה תקנה המדברת על כמות הדלק בטיסת כטר"מ פרטית. אשמח לדעת אם יש תקנה אחרת לטיסה פרטית (ומהי...)
 
נטע בן שלמה: כל הכבוד!!!

ליפתח לרון ולשאר החברים: אני מקוה שברור שאני לא מתנשא וכולל את עצמי בחבורה שלא יודעת מספיק. לעיניניינו: התשובה של נטע, וצורת המחשבה שלה נכונות! נטע, הרשמת אותי. כמו שאמרתי, אני לא יודע הכל ואת התשובה הזו לא ידעתי. אכן, פרק 12 מתייחס לטיסות מסחריות ושם יש דרישה ל-30 דקות דלק במיכל לאחר הנחיתה בטיסת CVFR בישראל. לטיסות פרטיות אין דרישה! מספיק דלק הדרוש לטיסה וזהו. שום דבר יפתח לרון שמתייחס לשדה משנה, 45 דקות וכולי! עד כאן. שלמה זלקין.
 
בכל מקרה צריך לקחת...

דלק לשדה ALTERNATE, לא רק מזג אויר יכול למנוע נחיתה כמתוכנן.
 

צור בנר

New member
שלמה, עם כל הכבוד

אף אחד לא צריך ללמוד כלום לפני שהוא רושם משהו בפורום!! יכולים לכתוב כאן כמה שאלות שרוצים אפילו אם חוזרים עליהן 10 פעמים. מיש לא רוצה לענות - לא חייב. זו בדיוק הגישה שמונעת מאנשים לשאול שאלות - אז אנא הפגן יותר סבלנות. זה יועיל לאווירה. תודה, צור
 
למעלה