רישומי ביקור, איבחון וטיפים (ארוך!)

רישומי ביקור, איבחון וטיפים (ארוך!)

כתבתי הודעה זו גם ב"חינוך לגיל הרך" וב"להיות הורים". מעדכנת גם כאן
גל עולה לגן חובה. הגננת המליצה לאבחן אותו אצל מרפאה בעיסוק. ריפוי בעיסוק: הבוקר היה האבחון וגל היה מקסים כמו תמיד. המרפאה בעיסוק מאוד מקצועית ובעלת ניסיון של שנים רבות (טיפלה בבכור שלי). ההתרשמות: נצפה קושי באחיזת עיפרון, קושי בסריקה חזותית, קושי בדמות ורקע (פאזלים לדוגמא), לתכנון ורצף בפעילות - דרוש תיווך מטפל. הכי קטע, שהיא ציירה לו צורות וביקשה שישרטט אותו דבר. אחרי שהדברים חזרו על עצמם (חלק מהאבחון), הוא קצת קיטר שהדברים חוזרים על עצמם ועכשיו הוא רוצה לאבחן אותה... "עכשיו אני אאבחן אותך, נראה אם את יודעת...", צייר צורות וביקש שהיא תצייר גם. ואתם חושבים שהוא היה רך מידי? הוא ידע לבקר אותה, לתקן ולשבח על כל צורה וצורה פשוט נגנבנו ממנו כמה שהוא חמוד...
לענין מוטוריקה גסה - ערכנו רק חלק מהאבחון ובשבוע הבא אנחנו נמשיך. נצפה קושי קל, אולם אין רגישות יתר, הוא אוהב שנוגעים בו ובסך הכל ההתרשמות די חיובית. הילד לדבריה מאוד נבון ומשתף פעולה, עם בטחון עצמי גבוה, חברותי ותקשורתי. קלינאית תקשורת: אתמול - היינו באיבחון אצל קלינאית תקשורת - אחרי שעברנו כבר 4 והתאכזבנו קשות. סוף סוף אישרו לנו לעבור לקלינאית אחרת אחרי פסק זמן שעשינו. האבחון היה מצוין, יש קושי בהגיית האות ל' ובאותיות השורקות (וזה יטופל בשלב מאוחר יותר). בסך הכל ההתרשמות היא מאוד חיובית. הקלינאית היתה מאוד נחמדה ואמרה לי "רואים שהילד מאוד מטופח". היא התרשמה מאוד מאוצר המילים שלו, מהבנת הנשמע, יש לו תקשורת טובה, והוא פשוט חברמן
. מה אומר לכם, אחרי תקופה כה קשה שאני עוברת, לשמוע דברים כאלה משתי בעלות מקצוע תותחיות בתחום, פשוט פתחו לי את הנוצות והלכתי כמו טווסה גאה
(לא מצאתי אייקון של טווס.....). מסקנות וטיפים: 1. זרעת, השקית, השקעת וטיפלת - קטפת! סוף סוף אני רואה ונהנית מהפירות. 2. למרות התקופה הקשה והזעזועים בבית בעקבות הבעיה הבריאותית הפתאומית, אני לא שוקעת ברחמים עצמיים ומצליחה לתחזק, לטפח, להשקיע ולדאוג לבית ובמיוחד לילדים. זה לא קל - אבל זה שווה! 3. לא להתבייש להתייעץ עם הגננת/מחנכת לגבי קושי שנצפה אצל הילד. כל הזמן הייתי עם "היד על הדופק" והתייעצתי עם הגננת אם היא רואה קושי, שאלתי, הטרחתי טרחתי. 4. לא להכנס ל"אנטי". הגננת/המחנכת רואה מה שאנחנו לא תמיד רואים. הן אובייקטיביות ויש להן את הכלים לאבחן. לא להתבייש ולא לשלול. לאבחן ולטפל, וכמה שיותר מוקדם יותר טוב. 5. דבר נוסף ואחרון. שהטיפולים יהיו בשעות הבוקר. גל הגיע לטיפול עם הרבה מרץ, לא עייף, אחרי ארוחת בוקר וכשהוא במלוא הריכוז. אצל היתר היינו בשעות לא נוחות, או בצהריים- כשאני מנתקת אותו מפעילות בצהרונית, או בשעות הערב על חשבון חוגים וחברים. פשוט לא הלך. הפעם בהמלצת אחותי - אמרנו לגל שהטיפולים הם הכנה לכיתה א'. הוא מתרגש ומשלב פעולה. החזיקו לי אצבעות שימשיך להיות כזה מקסים וישתף פעולה בטיפולים. זה מאוד חשוב לו כי באמת זו הכנה כדי שהנחיתה לכיתה א' תהיה רכה יותר. ולמי שהגיע עד הלום
מראש ומתנצלת על האורך
 

פלגיה

New member
נשמע ממש טוב

אתם עם יד על הדופק, ולא מזניחים. אפשר להכניס את מה שכתבת למאמרים של הפורום?
 

פלגיה

New member
../images/Emo118.gif הוספתי

פתחתי קטיגוריה שנקראת "מניסיון אישי". המטרה היא לשים בתוכה כל מיני תובנות, ומעקב אחרי תהליכים בטיפול בילד - לטובת אחרים שגם אולי יהיו מעוניינים.
 
למעלה