רישיון נהיגה,כביש וזיקנה...

רישיון נהיגה,כביש וזיקנה...

האם לדעתכם יש צורך להגביל גיל נהיגה בדיוק כמו גיל סף לקבלת רישיון נהיגה ?! מהו הגיל שלדעתכם יש צורך להגביל את הנהגים ? יש על הכביש נהגים בני 70 גם,האם זה בסדר או לא ?! התייחסו למצב כיום ולא לעוד מאה שנים או קדימה או אחורה. בהתאם לתוחלת החיים הקיימת כיום.
 

מֵירַב

New member
כל עוד אדם, בכל גיל שהוא (מגיל קבלת

רישיון הנהיגה, כמובן), בריא, צלול ועובר מבדקים רפואיים ומוכשר (מלשון "הכשרה") לנהיגה טובה, נקייה ובטוחה לו, לנוסעיו ולסובב אותו - אין סיבה שלא ינהג גם כשהוא בן 100. אם כך, אני לא חושבת שיש קשר הדוק בין גיל ובין יכולת נהיגה תקינה: יש בני 20 שהייתי מורידה מהכביש לנצח ולא ממצמצת לרגע, ויש בני 80 שאין לי כל בעיה לשבת במושב שליד הנהג או לנהוג ברכב סמוך אליהם. ולהיפך, כמובן.
 
אני לא חושב שצריכה להיות הגבלת גיל

אבל אולי כמו שמכוניות וותיקות (מעל 15 שנה אאל"ט) צריכות לעבור מבחן רישוי פעמיים בשנה, כך אולי יש מקום לדרוש שנהגים מעל גיל 65-70 יצטרכו לחדש רשיון נהיגה לא פעם ב-5 (או 10 שנים כמו שרוצים עכשיו), אלא פעם בשנתיים-וחצי שלוש ויחד עם אישור רופא שהם כשירים לנהיגה.
 
אכן צדק בדבריך...

ורכב מעל 19 שנים עושה מבחן רישוי פעמיים בשנה. זה אכן יהיה נכון לעשות חידוש רישיון כל שנתיים או שלוש עם אישור רופא/רופא עיניים לכשירות הנהג. בעיקר צריכים לשים לב על עניין המוטוריקה אצל אנשים מבוגרים והיכולת לשפוט מצבים שונים במהירות סבירה. ככל שאני עולים בגילנו,המהירות תגובה שלנו יורדת.
 

isra533

New member
מה המטרה

להתיחס לגיל כאל גורם המשפיעה על אופן הנהיגה מוטעה מיסודו כמו הדרישה לדרוש מאנשים מבוגרים לעבור כל שנתיים טסט. האם זה כי אנשים בגילאים אלה מעורבים יותר מאחרים בתאונות, לפי מה שידוע לי זה לא נכון, האם בגלל שהם אולי נוסעים יותר לאט, זה נכון. הדרישות לעשות טסט נוסף צריכה להיות מרכיב של סיכון הנהג בכביש ולא גיל. למשל אנשים עם עבירות רבות, שלפי הרבה מחקרים סיכויהם להיות מעורבים בתאונות גבוהה, הם אלה שצריכים לעבור טסט שוב ושוב.
 
למעלה