זו לא הסעה פרטית, זה קו ארצי עורקי עם פוטנציאל למאות נוסעים בכל רכבת. הנוסעים ממנו יחליפו לשלל אמצעים מקומיים ואזוריים (קווי לילה, מוניות, הקפצות) כשיגיעו לתחנות הרכבת הקרובות ליעדיהם אז אין סיבה שתהיה החלפה פדנטית בהרצליה. העובדה שיהיו שתי רכבות בשעה לתחנות מפתח בגוש דן היא חיובית.
אם כבר שאלת שירות - מדוע שהקו לא ישרת את מודיעין, עיר בת כ 100,000 תושבים, ועם מודיעין עילית - גוש עירוני המתקרב ל 200,000.
מה הקשר להסעה פרטית? ראית הצעה לקשר מכל תחנה לכל תחנה?
כששתי רכבות
לילה חולפות בהפרש של דקות זו מזו, באותו המסלול בדיוק - אין בזה טעם. מילא אם היה הבדל של חצי שעה, אבל זה לא ככה, כדי לאפשר החלפה נוחה לירושלים וממנה.
אני בכלל הייתי חושב על שינוי תפיסה, כדי להרחיב את הרשת הלילית - להפוך את תל אביב מרכז לתחנת החלפה יחידה, שתנקז אליה 3-4 קווי לילה: אחד מב"ש דרך אשקלון, אחד מיבנה מערב לערי השרון, אחד לירושלים ואחד צפונה. כל הרכבות יגיעו בערך באותו זמן לתל אביב מרכז/ההגנה, ויצאו משם כל אחת לדרכה בהפרש של 2-3 דקות חזרה.
אם הולכים על מינימליזם - החיבור צריך להיות בנתב"ג כולל עצירה של 5-10 דקות כדי לאפשר מעבר נוח. השאלה באמת למה הולכים על לו"ז צמוד במקום שיהיה שירות חצי שעתי בין נתב"ג להרצליה.
לצערי כשניסיתי למצוא לוחות זמנים באתר הרכבת לא עלה מידע לא באפריל ולא במאי.
מדובר ברכבת ארצית שהיא השדרה הראשית של רשת התחבורה בלילה. היא צריכה להיות יעילה ככל האפשר כי אמצעים אחרים יסתמכו עליה. למרבה המזל האיילון הוא פרוזדור מעבר ולא תחנת טרמינל, אז הגיוני שרכבות בחשיבות כזו יעברו בו במקום שיסתיימו בו בטרמינל מאולץ. אם יוסיפו את קווים נוספים לעסק - עדיף שהם יהיו קווים ישירים דרך האיילון במקום קווים עם חיוג שיסבך את העסק.
אפשר להפוך אותם לקווים עורקיים עם זמן ויסות בתל אביב מרכז:
קו אחד בש-אשקלון-רחובות-לוד-תא וצפונה
קו שני יבנה מע'-משה דיין-קוממיות-תא-פתח תקוה-כפר סבא-הרצליה
קו שלישי ירושלים-נתבג-תא
ככה אין צורך בחיוגים, רק בתיאום נכון של החלפות וויסותים.