iliketrains
New member
רכבת אל הנגב
רכבת אל הנגב
גם אני וחברי איתי נסענו אתמול ברכבת אל הנגב, מתל-אביב מרכז אל דימונה. הרכבת נסעה בנתיב הרגיל, דרך לוד, קרית גת ובאר שבע צפון. לא עברנו דרך אשקלון. אני להבדיל מעמרי דווקא מאוד נהנתי מהנסיעה. הרכבת אמנם היתה ישנה, אך המיזוג פעל בלי כל בעיות. הרכבת היתה ארוכה מהרגיל - היו בה 12 קרונות, 11 נוסעים ואחד קרון כח. הנסיעה אכן היתה איטית יחסית, בעיקר בקטע שבין צומת גור לתחנת לוד, ובקטע שבין באר שבע צפון לדימונה. יחד עם זאת יש לזכור, שהקטע האחרון לא שודרג לשימושן של רכבות נוסעים. בזמן הנסיעה ניתן היה להתרשם מעבודות השדרוג לאורך הקו לבאר שבע: גשרים רחבים נבנים, וסוללת המסילות החדשה, הרחבה, נראית בכמה מקומות לאורך הקו. התרשמתי מאוד גם מה"פיתול הגדול", 13 ק" מ לפני תחנת דימונה. הרכבת הארוכה נסעה בו באיטיות רבה, ואפשר היה לראות את הקטר מהקרונות האחרונים. הפיתול הזה נעשה בזמנו כדי לחסוך סלילה בשיפוע חד יחסית. (יש לזכור שבקו נוסעות רכבות משא כבדות מאוד). בתחנת דימונה אפשר היה לראות את מוסך הקטרים, ובו קטרים שונים שחנו שם. תחנת דימונה עצמה היא גדולה יחסית, ויש בה קרונות רבים. איזור הנוסעים בתחנה משמש כיום (מלבד משרדים) את ועד העובדים של הרכבת באותו איזור. תחנת הנוסעים עצמה היא כמו מסע אחורה בזמן אל שנות השבעים: השלטים, ספסלי הבטון, העיצוב - הכל מזכיר את שנות ה- 70. אין ספק שיש צורך לשפץ היטב את התחנה לפני שתפתח שוב לשירות נוסעים (שיפוץ זה מחייב גם בניית רציף חדש, שכן זה הקיים קצר מידי ונמוך מידי). היה כיף ומעניין!
רכבת אל הנגב
גם אני וחברי איתי נסענו אתמול ברכבת אל הנגב, מתל-אביב מרכז אל דימונה. הרכבת נסעה בנתיב הרגיל, דרך לוד, קרית גת ובאר שבע צפון. לא עברנו דרך אשקלון. אני להבדיל מעמרי דווקא מאוד נהנתי מהנסיעה. הרכבת אמנם היתה ישנה, אך המיזוג פעל בלי כל בעיות. הרכבת היתה ארוכה מהרגיל - היו בה 12 קרונות, 11 נוסעים ואחד קרון כח. הנסיעה אכן היתה איטית יחסית, בעיקר בקטע שבין צומת גור לתחנת לוד, ובקטע שבין באר שבע צפון לדימונה. יחד עם זאת יש לזכור, שהקטע האחרון לא שודרג לשימושן של רכבות נוסעים. בזמן הנסיעה ניתן היה להתרשם מעבודות השדרוג לאורך הקו לבאר שבע: גשרים רחבים נבנים, וסוללת המסילות החדשה, הרחבה, נראית בכמה מקומות לאורך הקו. התרשמתי מאוד גם מה"פיתול הגדול", 13 ק" מ לפני תחנת דימונה. הרכבת הארוכה נסעה בו באיטיות רבה, ואפשר היה לראות את הקטר מהקרונות האחרונים. הפיתול הזה נעשה בזמנו כדי לחסוך סלילה בשיפוע חד יחסית. (יש לזכור שבקו נוסעות רכבות משא כבדות מאוד). בתחנת דימונה אפשר היה לראות את מוסך הקטרים, ובו קטרים שונים שחנו שם. תחנת דימונה עצמה היא גדולה יחסית, ויש בה קרונות רבים. איזור הנוסעים בתחנה משמש כיום (מלבד משרדים) את ועד העובדים של הרכבת באותו איזור. תחנת הנוסעים עצמה היא כמו מסע אחורה בזמן אל שנות השבעים: השלטים, ספסלי הבטון, העיצוב - הכל מזכיר את שנות ה- 70. אין ספק שיש צורך לשפץ היטב את התחנה לפני שתפתח שוב לשירות נוסעים (שיפוץ זה מחייב גם בניית רציף חדש, שכן זה הקיים קצר מידי ונמוך מידי). היה כיף ומעניין!