"רכבת המטרופולין של תל אביב"
בעיות התחבורה של גוש דן יוצרים שלל תוכניות תחבורה שונות למטרופולין. נתיבים מהירים בתשלום שהראשון בהם נחנך עד כביש 1, כבישים מהירים שיקיפו בטבעות את המטרופולינים, רכבת קלה ועוד.
העיכובים בביצוע פרוייקט הרכבת הקלה יצרו ואקום תחבורתי שנבחנים לו פתרונות שונים. אחד מהם היה תוכנית לאוטובוסים מהירים מסוג המטרונית של חיפה שינועו על נתיבי תחבורה ציבורית עד שתושלם פריסת הקווים של הרכבת הקלה אי שם בעתיד. אבל עכשיו עיתון כלכליסט פרסם כי בשל העיכובים בתוכנית פריסת הרכבת הקלה בגוש דן משרד התחבורה שוקל ליצור מעין מסלול טבעתי של רכבות שינועו על מסילות הרכבת הקיימות אבל בקרונות של רכבת קלה כלומר קרונות קטנים יותר עם הרבה פחות מושבים, מושבים מתקפלים והרוב מקומות עמידה. בתכנון שהוצג מוצגים 2 מסילות. הדרומית שמכונה מסילת הירקון אמורה לחבר בין תל אביב-ברק-פתח תקווה-ראש העין והצפונית שמכונה מסילת השרון אמורה לחבר בין תל אביב-הרצליה-רעננה-כפר סבא-ראש העין. הפרויקט אמור לפעול כבר ב2017 ולעלות כ250 מיליון שקל לרכישת הקרונות והשלמת פריסת המסילות והתאמת הקיימות לתנועה המורכבת של רכבות כבדות רגילות לצד הרכבת המטרופולינית החדשה. התקוות הן שכל 10 דקות תנוע רכבת שתעצור בתחנות הקיימות של רכבת ישראל באזור המרכז שכידוע מספר התחנות שלה בגוש דן די מרשים ולפי התוכנית 15 תחנות רכבת יחוברו ב2 הקווים המתוכננים
בעיות התחבורה של גוש דן יוצרים שלל תוכניות תחבורה שונות למטרופולין. נתיבים מהירים בתשלום שהראשון בהם נחנך עד כביש 1, כבישים מהירים שיקיפו בטבעות את המטרופולינים, רכבת קלה ועוד.
העיכובים בביצוע פרוייקט הרכבת הקלה יצרו ואקום תחבורתי שנבחנים לו פתרונות שונים. אחד מהם היה תוכנית לאוטובוסים מהירים מסוג המטרונית של חיפה שינועו על נתיבי תחבורה ציבורית עד שתושלם פריסת הקווים של הרכבת הקלה אי שם בעתיד. אבל עכשיו עיתון כלכליסט פרסם כי בשל העיכובים בתוכנית פריסת הרכבת הקלה בגוש דן משרד התחבורה שוקל ליצור מעין מסלול טבעתי של רכבות שינועו על מסילות הרכבת הקיימות אבל בקרונות של רכבת קלה כלומר קרונות קטנים יותר עם הרבה פחות מושבים, מושבים מתקפלים והרוב מקומות עמידה. בתכנון שהוצג מוצגים 2 מסילות. הדרומית שמכונה מסילת הירקון אמורה לחבר בין תל אביב-ברק-פתח תקווה-ראש העין והצפונית שמכונה מסילת השרון אמורה לחבר בין תל אביב-הרצליה-רעננה-כפר סבא-ראש העין. הפרויקט אמור לפעול כבר ב2017 ולעלות כ250 מיליון שקל לרכישת הקרונות והשלמת פריסת המסילות והתאמת הקיימות לתנועה המורכבת של רכבות כבדות רגילות לצד הרכבת המטרופולינית החדשה. התקוות הן שכל 10 דקות תנוע רכבת שתעצור בתחנות הקיימות של רכבת ישראל באזור המרכז שכידוע מספר התחנות שלה בגוש דן די מרשים ולפי התוכנית 15 תחנות רכבת יחוברו ב2 הקווים המתוכננים