רכבת מאגלב (ריחוף מגנטי) חצתה 500 קמ״ש ביפן

Tenguy

New member
רכבת מאגלב (ריחוף מגנטי) חצתה 500 קמ״ש ביפן

לראשונה נוסעים רגילים נסעו במהירות-על ביפן .... להזכירכם: 500 קמ״ש זה 10 דקות נסיעה מחיפה לתל אביב

http://www.bbc.com/news/world-asia-30067889
 

mishel s

New member
מדהים פשוט

כמה שהם משקיעים בתחבורה שלהם...
רכבת כזאת בארץ תהפוך את כל ישראל למטרופולין אחד גדול.
שעה וקצת מהצפון לאילת...
 

johnny d

New member
באמת מדהים

כמה הם משקיעים בתחבורה, בהתחשב במחיר המופקע של הטכנולוגיה ה-"פשוטה" הזו.
 

mishel s

New member
לא רק זה...

גם תחשוב שהם משקיעים כל כך הרבה
לרכבת שתסע 500 קמש שכבר יש להם אחת שנוסעת 320 קמש...
לנו אין כלום ואין השקעה בכלום...
הם משקיעים בלשפר משהו כבר מהיר ליותר מהיר.
&nbsp
 

johnny d

New member
יש לנו רכבת שנוסעת 110

ליד כביש שהגבלת המהירות בו היא 100 כדי חס וחלילה לא תעקוף את הרכבת...
 

innocence

New member
אבל לא משתלם לעשות דבר כזה,

לא רק בגלל העלות או ווטאבר, אלא כי אין סיבה לעשות רכבת שתביא אותך רק מנקודה A לB שהן רחוקות, כי המרחקים בתוך הארץ לא אלו גדולים, אז הם יעדיפו לעשות רבות מאספות מכל מיני סוגים.
 

mishel s

New member
ברור

גם רכבת תחתית לא משתלם לעשות.
בגלל זה אנחנו עדיין ללא.
כל הרכבות התחתיות בעולם בהפסדים, מכוסים על ידי הממשלה.
שמעתי פעם פודקאסט מעניין על הנושא, שעסק בשאלה האם לכרבת התחתית יש עתיד או לא.
הכל תלוי בסוג החברה כמבון...
אני מאוד אוהב רכבות תחתיות, הלוואי שהיה לנו משהו כזה פה בארץ.
אולי עוד יהיה בעתיד, נחזיק אצבעות.
למרות שלא נראה לי שזה יקרה בזמן שאני עדיין חי.
&nbsp
(אם כי זה יתכן, אם לשפוט לפי צמיחת הרכבות התחתיות בסין בתקופה קצרה...)
אבל כנראה זה דורש שישראל תפסיק להשקיע את כל כספה בציוד מלחמה...
 

innocence

New member
דווקא רכבת תחתית יותר

משתלם לא מבחינת "זה עולה מלא כסף", כמו מבחינת היכולת שלה לענות על צורך תחבורתי.
רכבת תחתית כן מחברת בין מקומות שמרחקים קצרים יחסית.
&nbsp
אבל כנראה שבאמת לא אזכה לראות אחת כזו בחיי בגוש דן.
 

mishel s

New member
זה שרכבת תחתית זה נוח אין ויכוח

אבל כלכלית, זה לא משתלם, לכן השאלה היא למה שיעשו אחת כזאת...
במדינות אחרות זה משהו שהמדינה "מעניקה" לאזרחים.
&nbsp
 

herouth

New member
השאלה מה זה נקרא ״לא משתלם״

מנקודת ראות כלכלית של חברה פרטית, שהמטרה שלה היא להשקיע X כסף ולקבל בתמורה 2X כסף, אז לא, זה לא משתלם.
&nbsp
מנקודת ראות של ממשלה, שיש לה הרבה צרכים ציבוריים לענות עליהם, זה כבר סיפור אחר: שעות העבודה המתבזבזות על תקיעה בפקקים, פעילות כלכלית איטית שמתעכבת ופוגעת בכלכלה, זיהום אויר שעולה יותר למערכת הבריאות הציבורית, חוסר יכולת של משטרה/כוחות ביטחון להגיע במהירות ליעדם בגלל פקקים יכול להביא לאי-יציבות ועליה בפשיעה. תלות בדלקים מבוססי נפט גוררת מחיר מדיני וכלכלי.
&nbsp
בגלל זה לא כל שירותי המדינה מופרטים או צריכים להיות מופרטים. ישנם דברים שאינם משתלמים כלכלית במודל השקעה מול רווח, אבל משתלמים כלכלית, חברתית, פוליטית ומדינית למדינה ככלל.
 

mishel s

New member
נכון, בגלל זה באמת יש רכבת תוחתית

בכמה ערים ראשיות בעולם.
אם לא בתמיכת הממשלה, גם שם לא היה.
אצלנו יש סדרי עדיפויות אחרים כנראה.
 

herouth

New member
אצלנו, הפוליטיקאים רק חושבים על הבחירות הבאות

ולכן לא מעניין אותם שום דבר בטווח הארוך.
&nbsp
מי ששולט בתוכניות לטווח ארוך (וגם במידה רבה בתוכניות לטווח קצר) הם הפקידים בעלי הקביעות במשרדי הממשלה. משרד התחבורה בישראל הוא מהגרועים בעולם לדעתי. הפקידים עסוקים רק בנפוטיזם ובביורוקרטיה ואין להם שום חזון, והשרים הממונים שם לא מועילים בכלום.
&nbsp
יפן ידועה כמדינה שבה הפוליטיקאים כמעט ולא קובעים כלום ומה ששולט זה הסטטוס-קוו של הפקידים שקיים בערך מתקופת מייג׳י אז כנראה שתחומי התחבורה והעבודות הציבוריות שלהם כן זוכים לפקידים בעלי סוג של חזון או ראיה לטווח ארוך. לפעמים על חשבון אינטרסים ציבוריים אחרים (ראה את הפוסט ששיתפתי כאן בנושא האולימפיאדה וההרס שנוצר בעקבותיה). מה גם שהם מנסים לשמור על השוק הבינלאומי שיש לתעשיה היפנית בתחום הרכבות והאוניות ע״י שמירה על מצויינות וחדשנות (לא בטוחה עד כמה זה עוזר, כי הסינים זולים יותר...).
 

anigodin

New member
אצלנו מנסים להמציא מחדש את הגלגל

ולהגיע למודל של רכבת תחתית שמרויחה כסף.
אבל כמו שאמרת, אין דבר כזה בשום מקום בעולם.
רכבת תחתית זה שירות ציבורי והוא אמור להפסיד כסף או לפחות להיות מאוזן.
הבעיה אצלנו מעבר לפוליטיקאים חסרי חזון וראיה לטווח קצר (מבחירות לבחירות), הממשלות התרגלו שהציבור מכניס למדינה מיליארדים כל שנה בכך שהוא משתמש ברכב פרטי.
רכב פרטי מכניס המון המון כסף למדינה - מיסים על הרכב עצמו, מיסים על דלק, רישוי, דוחות תנועה, ביטוח (מיסוי בצורה עקיפה) וכו'. כל זה מסתכם לאלפי שקלים בחישוב חודשי ועשרות אלפים בחישוב שנתי.
אף אחד לא מחשב את ההפסד בשעות עבודה, זיהום אויר, הפסד ימי עבודה בגלל מחלות מהזיהום וכו'. רואים רק את מה שנכנס.
&nbsp
אם הייתה רכבת תחתית או סתם תחבורה ציבורית יעילה 50 אחוז מאלו שנוסעים ברכב לעבודה היו משתמשים בה ואז הוצאות התחבורה שלהם בחודש היו בסביבות ה-200-300 שקלים. המדינה הייתה מפסידה באחת מיליארדים.
ברגע שייפול פה האסימון שצריך לתת שירות ציבורי בתמורה למיסים, תהיה פה תחבורה ציבורית/רכבת תחתית ועוד כמה דברים..
 

johnny d

New member
זה הקו הקבוע שלי

איזה קטע לא ידעתי שעשו כזה שינו.
פשוט לא יאומן המהירות שהם עושים שינו שכזה.
 

jonbaum

New member
כשהייתי ביפן השנה

(אחרי שלא הייתי שם 8 שנים) ראיתי השקעה עצומה ברכבות.
קו ה-Odakyu הידוע לשמצה נכנס למנהרות כמעט עד Seijo, לעומת זאת ה-Chuo Line של JR עלה למעלה למסילה על עמודים וכך התבטלו כל ה-level crossings שכמעט ולא נפתחו מרוב רכבות. מה שנקרא ביפנית akazu-fumikiri
 
למעלה