רכבת עילית "סופר קלה" תוקם בראשל"צ

מצב
הנושא נעול.

אלכסיי03

New member
רכבת עילית "סופר קלה" תוקם בראשל"צ

רכבת עילית "סופר קלה" תוקם בראשל"צ
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4767546,00.html

מרשים ביותר. עיריית ראשל"צ סיכמה עם חברה דרום קוריאנית על הקמת 3-5 ק"מ של מיני-רכבת (המכונה בכתבה מעלית אופקית) שתעזור לפזר אנשים מתחנת הרכבת משה דיין לנקודות שונות באיזור התעשיה החדש שיוקם במערב ראשל"צ.

ההספק של המערכת די צנוע - 6000 נוסעים בשעה בצורתה הסופית. אבל באמת התרשמתי מעלות ההקמה - רק 80 מלש"ח לקילומטר. ומדברים גם על תחילת ההקמה בשנה הבאה והפעלה תוך כשנתיים!
 
רצוי שעיריית ראשל"צ תשתף את משרד התחבורה בתוכניותיה, אחרת

רכבת עילית "סופר קלה" תוקם בראשל"צ
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4767546,00.html

מרשים ביותר. עיריית ראשל"צ סיכמה עם חברה דרום קוריאנית על הקמת 3-5 ק"מ של מיני-רכבת (המכונה בכתבה מעלית אופקית) שתעזור לפזר אנשים מתחנת הרכבת משה דיין לנקודות שונות באיזור התעשיה החדש שיוקם במערב ראשל"צ.

ההספק של המערכת די צנוע - 6000 נוסעים בשעה בצורתה הסופית. אבל באמת התרשמתי מעלות ההקמה - רק 80 מלש"ח לקילומטר. ומדברים גם על תחילת ההקמה בשנה הבאה והפעלה תוך כשנתיים!
רצוי שעיריית ראשל"צ תשתף את משרד התחבורה בתוכניותיה, אחרת
היחס של משרד התחבורה למיזם הזה יהיה כיחסו לכרמלית בחיפה וכרטוס משותף - יוק.
משרד התחבורה לא אוהב אמצעי תח"צ המופעלים על ידי או באחריות עיריות. הוא אוהב לשלוט על האמצעים בעצמו.
 

אלכסיי03

New member
נכון, רצוי מאוד שיהיה תיאום

רצוי שעיריית ראשל"צ תשתף את משרד התחבורה בתוכניותיה, אחרת
היחס של משרד התחבורה למיזם הזה יהיה כיחסו לכרמלית בחיפה וכרטוס משותף - יוק.
משרד התחבורה לא אוהב אמצעי תח"צ המופעלים על ידי או באחריות עיריות. הוא אוהב לשלוט על האמצעים בעצמו.
נכון, רצוי מאוד שיהיה תיאום
וכרטוס משותף, כמובן.
 

Ccyclist

Well-known member
במקום פודיפיקציה הם צריכים לאפשר את חיבור ראשונים ומשה דיין

רכבת עילית "סופר קלה" תוקם בראשל"צ
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4767546,00.html

מרשים ביותר. עיריית ראשל"צ סיכמה עם חברה דרום קוריאנית על הקמת 3-5 ק"מ של מיני-רכבת (המכונה בכתבה מעלית אופקית) שתעזור לפזר אנשים מתחנת הרכבת משה דיין לנקודות שונות באיזור התעשיה החדש שיוקם במערב ראשל"צ.

ההספק של המערכת די צנוע - 6000 נוסעים בשעה בצורתה הסופית. אבל באמת התרשמתי מעלות ההקמה - רק 80 מלש"ח לקילומטר. ומדברים גם על תחילת ההקמה בשנה הבאה והפעלה תוך כשנתיים!
במקום פודיפיקציה הם צריכים לאפשר את חיבור ראשונים ומשה דיין
היחידה הבסיסית של המערכת היא Pod לארבעה נוסעים בערך. מערכות כאלו אינן יעילות והן יותר קוריוז מתח"צ, ומערכות מסילתיות פנימיות בכלל הן עניין לשדות תעופה. ההצעה מזכירה את מערכת הפודים של חניון העסקים בטרמינל 5 בהית'רו, שהינו גימיק לנוסעי המחלקות הראשונות בלבד.
&nbsp
אלטרנטיבה יעילה יותר מבחינת נסועה (שאולי תתאים לחיבור טרמינל 1 לטרמינל 3 ותחנת הרכבת בנתב"ג, ואולי אף חיבור לתחנת "תעופה") הן יחידות רק"ל רובוטיות בדומה לחיבור בין שני הטרמינלים בגטאוויק או מערכת הרק"ל בין הטרמינל בסטאנסטד לבנייני השערים. לא שזה מתאים לחיבור של אזור תעשייה בשולי עיר לתחנת רכבת פרברית שתפקידה להסיע מהעיר למטרופולין.
&nbsp
מוטב שעיריית רשל"צ תאפשר את חיבור שלוחת הראשונים למשה דיין כי ההיסטוריה המסילתית מעידה ששלוחות דינן לדאוך ולהסגר, ואולי במקום להתנגד לרכבת קרובה לעיר במוטה גור / נאות אשלים.
 

oshlick1

New member
חבל שלא מאלצים את עיריית ראשל''צ להסכים לרכבת בתחומה

במקום פודיפיקציה הם צריכים לאפשר את חיבור ראשונים ומשה דיין
היחידה הבסיסית של המערכת היא Pod לארבעה נוסעים בערך. מערכות כאלו אינן יעילות והן יותר קוריוז מתח"צ, ומערכות מסילתיות פנימיות בכלל הן עניין לשדות תעופה. ההצעה מזכירה את מערכת הפודים של חניון העסקים בטרמינל 5 בהית'רו, שהינו גימיק לנוסעי המחלקות הראשונות בלבד.
&nbsp
אלטרנטיבה יעילה יותר מבחינת נסועה (שאולי תתאים לחיבור טרמינל 1 לטרמינל 3 ותחנת הרכבת בנתב"ג, ואולי אף חיבור לתחנת "תעופה") הן יחידות רק"ל רובוטיות בדומה לחיבור בין שני הטרמינלים בגטאוויק או מערכת הרק"ל בין הטרמינל בסטאנסטד לבנייני השערים. לא שזה מתאים לחיבור של אזור תעשייה בשולי עיר לתחנת רכבת פרברית שתפקידה להסיע מהעיר למטרופולין.
&nbsp
מוטב שעיריית רשל"צ תאפשר את חיבור שלוחת הראשונים למשה דיין כי ההיסטוריה המסילתית מעידה ששלוחות דינן לדאוך ולהסגר, ואולי במקום להתנגד לרכבת קרובה לעיר במוטה גור / נאות אשלים.
חבל שלא מאלצים את עיריית ראשל''צ להסכים לרכבת בתחומה
דרך התחנה המרכזית הנטושה במחלף גן רווה והמכללה.
&nbsp
התחבורה הציבורית בעיר הזאת תקועה בפקקים של מרכז העיר הישן
 

אלכסיי03

New member
לדעתי אין קשר בין שני הנושאים

במקום פודיפיקציה הם צריכים לאפשר את חיבור ראשונים ומשה דיין
היחידה הבסיסית של המערכת היא Pod לארבעה נוסעים בערך. מערכות כאלו אינן יעילות והן יותר קוריוז מתח"צ, ומערכות מסילתיות פנימיות בכלל הן עניין לשדות תעופה. ההצעה מזכירה את מערכת הפודים של חניון העסקים בטרמינל 5 בהית'רו, שהינו גימיק לנוסעי המחלקות הראשונות בלבד.
&nbsp
אלטרנטיבה יעילה יותר מבחינת נסועה (שאולי תתאים לחיבור טרמינל 1 לטרמינל 3 ותחנת הרכבת בנתב"ג, ואולי אף חיבור לתחנת "תעופה") הן יחידות רק"ל רובוטיות בדומה לחיבור בין שני הטרמינלים בגטאוויק או מערכת הרק"ל בין הטרמינל בסטאנסטד לבנייני השערים. לא שזה מתאים לחיבור של אזור תעשייה בשולי עיר לתחנת רכבת פרברית שתפקידה להסיע מהעיר למטרופולין.
&nbsp
מוטב שעיריית רשל"צ תאפשר את חיבור שלוחת הראשונים למשה דיין כי ההיסטוריה המסילתית מעידה ששלוחות דינן לדאוך ולהסגר, ואולי במקום להתנגד לרכבת קרובה לעיר במוטה גור / נאות אשלים.
לדעתי אין קשר בין שני הנושאים
ברור שצריך לחבר את תחנת הראשונים למסילת איילון. התנגדות למהלך הזה היא מעשה חמור של העיריה.

אבל חיבור כזה בשום פנים ואופן לא היה עוזר בפיזור הנוסעים מתחנת רכבת לרחבי איזור התעשיה. למטרות כאלה הפתרון שנבחר מתאים בול.
 

Ccyclist

Well-known member
אבל מי נוסע לראשונים בבוקר מלוד והאיילון?

לדעתי אין קשר בין שני הנושאים
ברור שצריך לחבר את תחנת הראשונים למסילת איילון. התנגדות למהלך הזה היא מעשה חמור של העיריה.

אבל חיבור כזה בשום פנים ואופן לא היה עוזר בפיזור הנוסעים מתחנת רכבת לרחבי איזור התעשיה. למטרות כאלה הפתרון שנבחר מתאים בול.
אבל מי נוסע לראשונים בבוקר מלוד והאיילון?
התחנה היא בשולי רשל"צ אז אם מדובר בנוסעים שמגיעים בקווים הפנימיים עדיף להאריך אותם קצת לאזור התעשייה. פתרון של שאטל לשאטל פשוט גדול על המיקום הזה.
 

Ccyclist

Well-known member
וגרוע יותר - מי מגיע לעבודה ברכבת של 7:21 וזו של 8:21 ???

אבל מי נוסע לראשונים בבוקר מלוד והאיילון?
התחנה היא בשולי רשל"צ אז אם מדובר בנוסעים שמגיעים בקווים הפנימיים עדיף להאריך אותם קצת לאזור התעשייה. פתרון של שאטל לשאטל פשוט גדול על המיקום הזה.
וגרוע יותר - מי מגיע לעבודה ברכבת של 7:21 וזו של 8:21 ???
זו שלוחה שזוכה לרכבת אחת בשעה, שזמן הגעתה אינו מתחבר להגעה בשעה עגולה כלשהי. מגוכח להשקיע באמצעי מסילתי למקום כזה.
 

alantan

New member
מדובר בחיבור למסילה לכיוון ענבה ומודיעין, מעבר למסילה ללוד

וגרוע יותר - מי מגיע לעבודה ברכבת של 7:21 וזו של 8:21 ???
זו שלוחה שזוכה לרכבת אחת בשעה, שזמן הגעתה אינו מתחבר להגעה בשעה עגולה כלשהי. מגוכח להשקיע באמצעי מסילתי למקום כזה.
מדובר בחיבור למסילה לכיוון ענבה ומודיעין, מעבר למסילה ללוד
כמו כן, ברגע שיהיה החיבור הזה, אז כל הרכבות הפרבריות שבאות מתל אביב למשה דיין תוכלנה להמשיך למודיעין או בלולאה חזרה לתל אביב. בראשונים כבר לא תהיה רכבת פעם בשעה והתחנה תהפוך לשימושית יותר עבור תושבי דרום ראשון לציון ונס ציונה.
 

אלכסיי03

New member
התבלבלת עם התחנות...

וגרוע יותר - מי מגיע לעבודה ברכבת של 7:21 וזו של 8:21 ???
זו שלוחה שזוכה לרכבת אחת בשעה, שזמן הגעתה אינו מתחבר להגעה בשעה עגולה כלשהי. מגוכח להשקיע באמצעי מסילתי למקום כזה.
התבלבלת עם התחנות...
התחנה שממנה יופעל השאטל היא משה דיין. בבוקר עוצרות שם רכבות מכיוון ת"א כל 15 דקות ומכיוון אשדוד כל חצי שעה.
מאיפה בדיוק יגיעו האנשים קשה לדעת בינתיים כי איזור התעשיה עצמו טרם נבנה. אבל אם מראש יהיה ידוע על נגישות טובה לרחבי איזור התעשיה, זה ישפיע לטובה גם על החברות שירצו להתמקם שם וגם על העובדים הפוטנציאליים שירצו לעבוד בהן.
 
כי היא מתנגדת לחיבור תחנת הראשונים למשה דיין דרך העיר

רכבת עילית "סופר קלה" תוקם בראשל"צ
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4767546,00.html

מרשים ביותר. עיריית ראשל"צ סיכמה עם חברה דרום קוריאנית על הקמת 3-5 ק"מ של מיני-רכבת (המכונה בכתבה מעלית אופקית) שתעזור לפזר אנשים מתחנת הרכבת משה דיין לנקודות שונות באיזור התעשיה החדש שיוקם במערב ראשל"צ.

ההספק של המערכת די צנוע - 6000 נוסעים בשעה בצורתה הסופית. אבל באמת התרשמתי מעלות ההקמה - רק 80 מלש"ח לקילומטר. ומדברים גם על תחילת ההקמה בשנה הבאה והפעלה תוך כשנתיים!
כי היא מתנגדת לחיבור תחנת הראשונים למשה דיין דרך העיר
זה טריק פוליטי ידוע להציע תוכנית שלא תאושר בחיים, (כי הממשלה, משרד התחבורה, תוכניות התח"ץ לא כאלה) כדי להתנגד לתוכנית שכן יכולה להתבצע.
&nbsp
בדיוק כמו הצהרות השרים על "רכבת לאילת" כאשר יש דרישה לפרויקטים אחרים.
 

אלכסיי03

New member
לא נראה לי קשור...

כי היא מתנגדת לחיבור תחנת הראשונים למשה דיין דרך העיר
זה טריק פוליטי ידוע להציע תוכנית שלא תאושר בחיים, (כי הממשלה, משרד התחבורה, תוכניות התח"ץ לא כאלה) כדי להתנגד לתוכנית שכן יכולה להתבצע.
&nbsp
בדיוק כמו הצהרות השרים על "רכבת לאילת" כאשר יש דרישה לפרויקטים אחרים.
לא נראה לי קשור...
1) חיבור המסילות היה פותר בעיות אחרות, אבל לא את הבעיה הספציפית של קיצור הדרך מתחנת רכבת למקום העבודה. אין כל אפשרות לשים תחנות רכבת כבדה במרחק קצר אחת מהשניה שדרוש במקרה כזה.
2) למיטב הבנתי את הכתוב, יש סיכום בין החברה לעיריה ואני לא חושב שהמדינה תתערב ותמנע את מימוש הפרויקט.
3) גם לגבי הרכבת לאילת, תמיד סברתי ועודני סבור כי הפרויקט נחוץ וכי הוא ייצא אל הפועל בעתיד הנראה לעין.
 
קווי אוטובוסים יפתרו את הבעייה יותר בזול

לא נראה לי קשור...
1) חיבור המסילות היה פותר בעיות אחרות, אבל לא את הבעיה הספציפית של קיצור הדרך מתחנת רכבת למקום העבודה. אין כל אפשרות לשים תחנות רכבת כבדה במרחק קצר אחת מהשניה שדרוש במקרה כזה.
2) למיטב הבנתי את הכתוב, יש סיכום בין החברה לעיריה ואני לא חושב שהמדינה תתערב ותמנע את מימוש הפרויקט.
3) גם לגבי הרכבת לאילת, תמיד סברתי ועודני סבור כי הפרויקט נחוץ וכי הוא ייצא אל הפועל בעתיד הנראה לעין.
קווי אוטובוסים יפתרו את הבעייה יותר בזול
הפתרון חדש, יקר ולא נוסה בארץ, לכן , זה לא פתרון שהם באמת מתכוונים לישם,
רק כדי להרחיק את חיבור המסילה דרך ראשון מה שכן תוכנן.
 

סנוי

New member
זה כמו ה"ניסוי" שרוצים לעשות עם Skytrain בהרצליה (אאל"ט)

קווי אוטובוסים יפתרו את הבעייה יותר בזול
הפתרון חדש, יקר ולא נוסה בארץ, לכן , זה לא פתרון שהם באמת מתכוונים לישם,
רק כדי להרחיק את חיבור המסילה דרך ראשון מה שכן תוכנן.
זה כמו ה"ניסוי" שרוצים לעשות עם Skytrain בהרצליה (אאל"ט)
רק רעיון ו/או ספין. לא פתרון מעשי וכלכלי.
 


זה כמו ה"ניסוי" שרוצים לעשות עם Skytrain בהרצליה (אאל"ט)
רק רעיון ו/או ספין. לא פתרון מעשי וכלכלי.
 

darkshadow1

New member
או בנמל תל אביב.

זה כמו ה"ניסוי" שרוצים לעשות עם Skytrain בהרצליה (אאל"ט)
רק רעיון ו/או ספין. לא פתרון מעשי וכלכלי.
או בנמל תל אביב.
והנה כתבה מ-2012 שהרכבת תתחיל לפעול תוך שנה וחצי, ותציע נסיעה מחניון רידינג לנמל תל אביב (למי שלא מכיר את האזור מדובר במרחק הליכה של 500 מטר) ב-6 שקלים "בלבד". אה, וכל קרון מכיל עד שני נוסעים- אז נא להגיע לנמל רק במספרים זוגיים!
[URL]http://www.mako.co.il/news-money/tech/Article-91deaca05615a31004.htm[/URL]
 
נסיעה רומנטית מול השקיעה לזוגות אוהבים.

או בנמל תל אביב.
והנה כתבה מ-2012 שהרכבת תתחיל לפעול תוך שנה וחצי, ותציע נסיעה מחניון רידינג לנמל תל אביב (למי שלא מכיר את האזור מדובר במרחק הליכה של 500 מטר) ב-6 שקלים "בלבד". אה, וכל קרון מכיל עד שני נוסעים- אז נא להגיע לנמל רק במספרים זוגיים!
[URL]http://www.mako.co.il/news-money/tech/Article-91deaca05615a31004.htm[/URL]
נסיעה רומנטית מול השקיעה לזוגות אוהבים.
 

אלכסיי03

New member
גם SKYTRAN לא הולך לשום מקום

זה כמו ה"ניסוי" שרוצים לעשות עם Skytrain בהרצליה (אאל"ט)
רק רעיון ו/או ספין. לא פתרון מעשי וכלכלי.
גם SKYTRAN לא הולך לשום מקום
הם מתכוונים לערוך ניסוי בשטח מפעלי התעשיה האווירית כבר בחצי הראשון של 2016.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה