רכבת רוכנת

luisluis

Active member
לקראת שנות ה 2000 היה בישראל ניסוי עם רכבת רוכנת במטרה להתגבר על הצורך לתקן עיקולי מסילה כיוון שרכבת רוכנת יכולה לנסוע במהירות בעיקול.
לפי מה שאני יודע הניסוי הוכתר בהצלחה וגם היה מכרז שבסוף בוטל משיקולים הנדסיים כלכליים?

למישהו יש מידע מה בדיוק היה שם.
 

Ccyclist

Well-known member
לקראת שנות ה 2000 היה בישראל ניסוי עם רכבת רוכנת במטרה להתגבר על הצורך לתקן עיקולי מסילה כיוון שרכבת רוכנת יכולה לנסוע במהירות בעיקול.
לפי מה שאני יודע הניסוי הוכתר בהצלחה וגם היה מכרז שבסוף בוטל משיקולים הנדסיים כלכליים?

למישהו יש מידע מה בדיוק היה שם.

רכבות רוכנות זה למהירויות ביניים (200 קמ"ש +) לא קיימות ברשת המהירות הסטנדרטית (160 קמ"ש) בישראל.

בבריטניה יש מפעילה אחת, בעבר Virgin וכיום Aventi, שיש בצי שלה רכבות Pendolino רוכנות מאיטליה. בהפעלה ללא רכינה הן מגיעות ל 200 קמ"ש ובהפעלה רוכנת הן מסוגלות להגיע ל 225 קמ"ש אבל אחרי שהטכנולוגיה נוסתה הוחלט שלא להפעיל את הרכינה. הרכבות פועלות בקו הראשי של החוף המערבי מתחנת יוסטון שבלונדון דרך ברמינגהאם ומנצ'סטר לגלאזגו שבסקוטלנד.
 

luckydude

Active member
לקראת שנות ה 2000 היה בישראל ניסוי עם רכבת רוכנת במטרה להתגבר על הצורך לתקן עיקולי מסילה כיוון שרכבת רוכנת יכולה לנסוע במהירות בעיקול.
לפי מה שאני יודע הניסוי הוכתר בהצלחה וגם היה מכרז שבסוף בוטל משיקולים הנדסיים כלכליים?

למישהו יש מידע מה בדיוק היה שם.
לאחר הניסוי היו אמורים לרכוש סטים של רכבות רוכנות מגרמניה. הכוונה היתה להתגבר על העיקולים הרבים שהיו בקווים שונים (במיוחד בקו לבאר שבע) שהאטו מאוד את מהירות הנסיעה... והתגברות בעצם על חוסר היכולת של המדינה לשדרג תשתיות מסילה באותם ימים ממגוון סיבות. בסוף הבינו שעדיף בכל זאת להתאמץ ולהשקיע בשדרוג התשתית המסילתית, מה שפתר לא רק את בעיית העיקולים אלא גם את בעיית קיבולת המסילות תודות להכפלתן במסגרת השדרוג. בנוסף, היה גם את העניין שהרכבות האלו מצריכות תחזוקה מוגברת ומורכבת. בדיעבד לדעתי מדובר היה בהחלטה נכונה.
 
נערך לאחרונה ב:
לאחר הניסוי היו אמורים לרכוש סטים של רכבות רוכנות מגרמניה. הכוונה היתה להתגבר על העיקולים הרבים שהיו בקווים שונים (במיוחד בקו לבאר שבע) שהאטו מאוד את מהירות הנסיעה... והתגברות בעצם על חוסר היכולת של המדינה לשדרג תשתיות מסילה באותם ימים ממגוון סיבות. בסוף הבינו שעדיף בכל זאת להתאמץ ולהשקיע בשדרוג התשתית המסילתית, מה שפתר לא רק את בעיית העיקולים אלא גם את בעיית קיבולת המסילות תודות להכפלתן במסגרת השדרוג. בנוסף, היה גם את העניין שהרכבות האלו מצריכות תחזוקה מוגברת ומורכבת. בדיעבד לדעתי מדובר היה בהחלטה נכונה.
ואם אני ללא טועה גם היתה בעייה של תחושת בחילה עם הרכבות הרוכנות...
 
למעלה