רכב המאדים אופורטיוניטי הגיע ליעדו החדש
לאחר מסע של 21 ק"מ במאדים, הגיע רכב המחקר אופורטיוניטי (Opportunity) למכתש אנדוור. במכתש אנדוור, צפוי הרכב לחקור סוגים חדשים של סלעים בהם עדיין לא נתקלו הרכבים אופורטיוניטי וספיריט. קוטר המכתש הוא 22 ק"מ (פי 25 יותר ממכתש ויקטוריה), והוא מכיל סלעים עתיקים יותר ממה שחקרו הרכבים עד כה. המכתש הפך למטרת מחקר כאשר החללית MRO (Mars Reconnaissance Orbiter), המקיפה את מאדים, זיהתה במכתש מינרלים שאולי נוצרו בתקופות בהם מאדים היה חם ולח יותר. שני רכבי המחקר נחתו על מאדים ב-2003. מאז הם חקרו את סביבתם וסיפקו מידע רב לגבי אדמת מאדים והאטמוספירה שלו. בינואר 2010 נתקע ספיריט בדיונת חול קטנה. לאחר שנסיונות חילוץ רבים עלו בתוהו, הוא הוכרז כאבוד במאי 2011. יחד עם זאת, ספיריט ואופורטיוניטי פעלו הרבה מעבר לשנה הבודדת שהוכרזה כתוחלת חייהם הצפויה. בנובמבר השנה צפוי להישלח למאדים ה-MSL (Mars Science Laboratory), רכב מחקר שגודלו כמכונית ומשקלו 900 ק"ג. רכב זה, כאשר מכשיריו פרוסים, מגיע למוטה של כ-10 מטר. בניגוד לרכבים שקדמו לו, ל-MSL יחידת כוח גרעינית, שתספק את צריכת החשמל של מנועיו ומכשיריו גם בלילות ובחורף המאדימיים. לקריאה נוספת: http://www.nasa.gov/mission_pages/mer/index.html
לאחר מסע של 21 ק"מ במאדים, הגיע רכב המחקר אופורטיוניטי (Opportunity) למכתש אנדוור. במכתש אנדוור, צפוי הרכב לחקור סוגים חדשים של סלעים בהם עדיין לא נתקלו הרכבים אופורטיוניטי וספיריט. קוטר המכתש הוא 22 ק"מ (פי 25 יותר ממכתש ויקטוריה), והוא מכיל סלעים עתיקים יותר ממה שחקרו הרכבים עד כה. המכתש הפך למטרת מחקר כאשר החללית MRO (Mars Reconnaissance Orbiter), המקיפה את מאדים, זיהתה במכתש מינרלים שאולי נוצרו בתקופות בהם מאדים היה חם ולח יותר. שני רכבי המחקר נחתו על מאדים ב-2003. מאז הם חקרו את סביבתם וסיפקו מידע רב לגבי אדמת מאדים והאטמוספירה שלו. בינואר 2010 נתקע ספיריט בדיונת חול קטנה. לאחר שנסיונות חילוץ רבים עלו בתוהו, הוא הוכרז כאבוד במאי 2011. יחד עם זאת, ספיריט ואופורטיוניטי פעלו הרבה מעבר לשנה הבודדת שהוכרזה כתוחלת חייהם הצפויה. בנובמבר השנה צפוי להישלח למאדים ה-MSL (Mars Science Laboratory), רכב מחקר שגודלו כמכונית ומשקלו 900 ק"ג. רכב זה, כאשר מכשיריו פרוסים, מגיע למוטה של כ-10 מטר. בניגוד לרכבים שקדמו לו, ל-MSL יחידת כוח גרעינית, שתספק את צריכת החשמל של מנועיו ומכשיריו גם בלילות ובחורף המאדימיים. לקריאה נוספת: http://www.nasa.gov/mission_pages/mer/index.html