רכב ליווי - לא במחוז דרום

אבישי10

New member
רכב ליווי - לא במחוז דרום

יום שיש האחרון בבוקר, קבוצה של 9 רוכבי כביש עם רכב ליווי כולל כל הציוד הנדרש, כביש 31 בקטע בין ערד לצומת תל ערד.
זה קטע כביש לאחר שיפוץ ועם שוליים רחבים.
לפתע עוצרת אותנו ניידת, השוטר מבקש לברר אם זה תואם עם מתנ"א, ניסינו להסביר שכבר שנים שלא נדרש תיאום כזה, אך הוא בשלו. "תרדו מהכביש ותרכבו בשדות...".
התייעץ עם הממונים, חשב, שוב התייעץ ולהלן הפתרון:
הרכב ליווי לא רשאי ללוות אתכם, אתם יכולים להמשיך לרכב בשוליים אבל כל רוכב לבד. וכך רכבנו (עד שעזב אותנו לנפשנו....) במרחקים של 50 מ' וללא רכב ליווי.
מכיוון ששמעתי כבר על עוד מקרים כאלו במחוז הדרומי,איך ניתן ליישר את מחוז דרום עם שאר מחוזות המשטרה?

פרטי השוטר שמורים במערכת אבל זה ממש לא העניין, רוצה לשפר המצב ולא לבוא בחשבון עם השוטר והממונים עליו שסיכנו אותנו לשווא.
 

rubber duck

New member
נשמע כמו יוזמה מקומית של שוטר

שחיפש דרך להראות שהוא עושה משהו
רוב הסיכויים שהוא התיעץ עם התחנה אליה הוא שייך
ושם בכלל לא מבינים מה ההבדל בין אופניים לקורקינט ............
הזוי

מצד שני , כל מי שרכב בסופש האחרון אמר שהיה הזוי .........

שרון
 

ItsikH

Member
אם הייתם מוסיפים רוכב אחד בלבד, הייתם נדרשים ממש בחוק
לרכב מלווה. דעתי - לקחת את זה כמה שיותר רחק, אבל להתייעץ קודם כל היטב עם עורך דין [ורצוי ליווי מקצועי לכל הענין]. זה לא ענין למקרה, כי יוזמה כזו עלולה להפוך לסטנדרט אם לא עוצרים אותה מיד.
אם רוצים להתחכם משפטית [מה שאני קורא פרקליטוציה] - המחוקק קבע שרכב מלווה נועד להגנה על בטיחות הרוכבים, אמת שהייתם "רק" 9 רוכבים אבל להסיק מהחוק הקיים שאסור לכם לרכב עם ליווי ושאתם חייבים לשמור מרחק זה מזה - לא הגיוני ולא עולה בקנה אחד עם החוק, אלא להיפך - שפחות מ-10 רוכבים רשאים לרכב עם רכב מלווה וזה אף רצוי ומומלץ. הסכנה בגישה כזו היא עידוד אכיפת החוק הבעייתי הזה לגבי 10 רוכבים ומעלה.
 

אבישי10

New member
כשיצאה ההנחייה

בזמנו של ברונו שטיין, מפקד מתנ"א לשעבר, בדבר האישור לרכב ליווי ללא תיאום מראש, הייתי רוכב עם התכתובת הזו מנויילנת בכיס....
מאז חלפו שנים וסברתי שהשינוי הוטמע, מסתבר שלא.
ואני בעד אכיפת החוק. עם כל האהבה לרכיבה, 10 רוכבים ללא רכב ליווי זה גובל בהפקרות.
 

nachshon4

New member
אתה יכול להסביר את זה?

למה זה גובל בהפקרות? לדעתי הרבה יותר בטוח לרכב 10 ביחד מאשר רוכב בודד.
 

אבישי10

New member
הכוונה לעשרה עם רכב ליווי

10 יחד ללא רכב ליווי מול 10 בודדים זו כבר שאלה של הסתברות, מזל, פיזור הסיכון
וכו'
 

ItsikH

Member
אפשרי בהחלט מצב בו רכב עוקף את רכב הליווי ואז חוזר לימין...
ומרסק את הקבוצה כולה.
 

ItsikH

Member
גם רוכב בודד ללא רכב ליווי גובל בהפקרות

רכיבת כביש מסוכנת - אפילו בהתעלם מהסכנה שבמכוניות, גם הרוכב לבדו מסוכן לעצמו ולרוכבים האחרים - נפילה במהירות גבוהה יכולה להסתיים בפציעה קשה.
מה זה אומר - רק שצריך להזהר ככל האפשר, זה הכל. זה נכון לכל פעולה שאנחנו עושים בחיינו שיש בה סכנה, לרוב אנחנו אפילו לא חושבים על הסכנה הזו, אחרת היינו פוחדים לצאת מהבית.
שים לב שהשוטר בארוע דרש מהרוכבים לשמור מרחק ביניהם - זה מנוגד בתכלית לרכיבת כביש סטנדרטית, אבל מסתבר שהחוק הקיים אוסר ממש על רכיבה בדבוקה מטעמי שמירת מרחק. האם גם את החוק הזה אתה מציע לאכוף? ושים לב שאכן רכיבה בדבוקה מסוכנת בדיוק מטעמי אי שמירת מרחק.

ספציפית בענין רכב הליווי - כמו שכתבתי בכותרת, אין הבדל משמעותי בין רוכב בודד לבין קבוצת רוכבים מהבחינה הזו, למעט אם הקבוצה מתפרסת לרוחב נתיב הנסיעה, כלומר רוכבת באי סדר ובחוסר משמעת. האפשרות של רכיבה בזוגות היא היחידה שחורגת מרכיבה בטור, וזה מתקיים רק אם הקבוצה גדולה ממש, ורק למטרה זו יש הצדקה לדרישה לרכב מלווה.
 

tkatzir

New member
בקטנה, לגבי שמירת מרחק בין הרוכבים

בארועים בהם אסור דראפטינג,
אז החובה היא שהמרחק שיהיה בין רוכב לרוכב יהיה כזה שמכונית תוכל לעקוף כל רוכב בבטחה, ולהיכנס ביניהם.
&nbsp
"השמועה אומרת" שזה כלל שנהוג גם במירוצים של UCI, בהם מותר דראפטינג:
עד שאין מרחק מספיק למכוניות בין רוכבים או פלוטונים, אז אסור לרכבי הליווי לעקוף את הרוכב או הפלוטון שמאחור.
&nbsp
&nbsp
הערה לקורא:
אין שום קשר בין האבחנה הזו למקרה שקרה לאבישי10 וחבריו,
אלא לשם תיקון לדבריו של ItsikH.
&nbsp
טל.
 
למעלה