רכב לשנה- המלצות?

  • פותח הנושא Molie
  • פורסם בתאריך

Molie

New member
רכב לשנה- המלצות?

אנחנו עוברים לבוסטון לתקופה של שנה, אולי שנתים, עם ילדים קטנים ונראה שנזדקק לרכב. מנסיונכם, האם כדאי לקנות רכב או לשכור? ואם לקנות/לשכור אז מאיפה? אנחנו צריכים רכב שימושי וזול לנסיעות מקומיות, למרות שבטח גם נרצה לנסוע מדי פעם רחוק יותר (ניו יורק, מונטריאול...)
אנחנו מוגבלים בתקציב (פוסט דוקטורט), וגם חוששים להתקע עם מכירת רכב בסוף התקופה הגם ככה לא ארוכה.
אשמח לכל המלצה, תודה
 

ilanvag

New member
כמה ילדים יש לכם, ומהו התקציב שלכם?

אלו הן שתי שאלות קריטיות, שלפיהן אפשר יהיה להמליץ.

תראה, בבוסטון יש שוק תוסס של פוסט-דוקים שמוכרים רכבים ותכולות דירה מאחד לשני. אפשר גם לנהוג ברכב יחסית ישן, שהשווי הרשמי שלו מאוד נמוך - כל עוד זה רכב שתוחזק בצורה טובה, ושאין איתו בעיות בטיחות. סתם לדוגמה, אני נוהג במיניואן של הונדה (אודיסי) אשר בעוד חודשיים, נובמבר 2017, יחגוג 15 שנה. השווי שלו, אם אתה רוכש אחד כזה, הוא סביב 2000-3000 דולר, כך שאין פה איבוד שווי אפשרי על פני תקופה של שנה-שנתיים (מכסימום תאבד כמה מאות דולרים), וגם החשש להיתקע איתו הוא לא מהותי. אבל, וזה אבל גדול - אני נוהג ברכב הזה כבר די הרבה שנים (רכשתי אותו יד שנייה), אני מכיר כל בורג בו, מכיר היטב את היסטוריית הטיפולים שלו, כך שאני יכול לומר באחריות מלאה - חוץ מקצת שריטות, מכה בטמבון וקצת חלודה פה ושם על הדלתות, הרכב הוא במצב מושלם, ובמיוחד בכל מה שקשור לצד המיכני שלו ולכל מערכות הבטיחות. זו גם הסיבה שאני לא מוכר אותו, ומתכנן להחזיק עוד כמה שנים - מכירה של הרכב הזה תהיה כמו לתת אותו במתנה לקונה, שיקבל רכב נהדר בכלום כסף.

אפשר למצוא רכבים שכאלו, רק צריך לחפש. באזור בוסטון, הדבר הכי חשוב הוא להרים את הרכב על ליפט (במוסך בלבד!), ולבדוק היטב מלמטה, עם פנס, שהמרכב שלו לא אכול מחלודה. השילוב של שלג בחורף, ביחד עם מלח שמפזרים פה בנדיבות על הכבישים (בשביל להמיס את הקרח בחודשי החורף הארוכים), עושה שמות במרכב.

בקיצור, אתה צריך לחפש רכב טוב ואמין, יחסית "זקן" (נניח בן 10-15 שנים) אבל אמין, ולהעביר אותו בדיקה מקיפה במוסך אובייקטיבי (כלומר לא אצל הדילר שאצלו אתה קונה - אם מדובר בדילר). אני יכול להמליץ לך על שני מוסכים שכאלה שאיתם אני עובד, האחד בסומרוויל והשני בניוטון.

אגב, רכב אמין בשנתון הזה משמע בשום פנים ואופן לא רכב אמריקני. אך ורק יפני.

בשכירות, הרכב הכי קטן ובסיסי יעלה לך בסביבות 30 דולר ליום, פלוס-מינוס. זה אומר שבכמה חודשים בודדים אתה תוציא יותר מאשר על רכישת רכב.

ועכשיו נחזור לשאלה שאיתה התחלתי - כמה ילדים יש, מהו התקציב שלכם, ועל איזה רכב בערך אתם חושבים? (כלומר איזה גודל רכב - משפחתי, SUV, מיניואן, וכדומה).
 

ilanvag

New member
ואגב, יש עוד אפשרות + עוד כמה דברים

יש אנשים שחיים באזור בוסטון כלי רכב, אבל אני לא יודע על משפחות פוסט-דוקים כאלו.

בתיאוריה, אם אתם בהארוורד או ב-MIT, אז לאוניברסיטאות הללו יש מערכת הסעות (שאטלים) מעולה בין מרכזי הדיור שלהם לבין הקמפוסים (בהארוורד פוסט-דוק יכול לשכור דירה דרך האוניברסיטה; ב-MIT, לפחות בזמנו, פוסטים לא יכלו לקבל דיור דרך האוניברסיטה).

כך ששוב, בתיאוריה, אפשר להסתדר עם השאטלים הללו, פלוס מוניות (או יותר טוב Uber שיש פה למכביר, ומאוד בזול), ולא להחזיק רכב. שוכרים רכב כשצריך לטיולי סופשבוע, או נסיעות ארוכות (כמו שכתבת - ניו-יורק, מונטריאול, וכדומה).

אבל עד כאן התיאוריה. הבעיה מתחילה כאשר יש ילד חולה באמצע הלילה, וצריך לקחת אותו לרופא או לחדר מיון; או אם חייבים לצאת לעשות קניות כשיש בחוץ שלג, ואין כל כך מוניות (או שהמחיר של Uber מזנק לשמיים, כי יש ביקוש מטורף), ועוד ועוד. בתכל'ס, לא מכיר משפחה עם ילדים שאין לה רכב אחד לפחות -- וזה כולל משפחות פוסט-דוקים. גם לנו היה רכב כשאשתי הייתה פוסט-דוקית.

אגב, עוד שאלות חשובות הן הבאות, כי זה יכול להשפיע על אפשרויות התחבורה הציבורית שלכם, ועל מקום המגורים:
1. באיזו אוניברסיטה יהיה הפוסט, ובאיזו מחלקה (להארוורד, לדוגמה, יש קמפוסים שמפוזרים בכמה ערים)
2. בני כמה בדיוק הילדים? החל מגיל 5 הם זכאים לחינוך ציבורי, בחינם (החל מגיל 4.5, אם גרים בקיימברידג'; צריך להיות בגיל הזה בתאריך 1 בספטמבר של תחילת שנת הלימודים, אם אני זוכר נכון)
3. היכן אתם מתכננים לגור - במידה וכבר התחלתם להתעניין ולבדוק אפשרויות?
 

Molie

New member
וואו איזו תשובה מקיפה תודה רבה! הפרטים:

תודה רבה על התשובה המלאה! אשמח מאד לקבל את פרטי המוסך המומלץ בסאמרוויל.
אנחנו עם שלושה ילדים קטנים, אחד בבית ספר ציבורי אחת בגן פרטי ואחת בבית, קשה לי לראות אותנו מסתדרים באופן קבוע בלי רכב... זאת למרות שאנחנו ממוקמים במקום ממש טוב (כבר הכל סגור)- נגור באזור הספרייה של קיימברידג' יחסית קרוב לT גם של הרווארד סקוור וגם של סנטרל סקוור, גם הפוסט וגם הגן ובית הספר במרחק של עד 15 דק' הליכה (אבל לא באותו כיוון).
אני מקווה מאד למצוא רכב כמו שאתה מתאר- ישן אבל מטופל ועם קילומטראז' נמוך. איפה כדאי לחפש רכב כזה? עלות של עד 3000$ זה פנטסטי
 

ilanvag

New member
תשובות:

זהו המוסך בסומרוויל, יוניון סקוור, אתה צריך לדבר (למרבה הפלא...) עם מייק, הבעלים:
http://www.mikesauto.com/

ממליץ עליו בחום, טיפלתי אצלו ברכב שנים ארוכות, כשגרנו בקיימברידג' וגם לאחר שעברנו לניוטון, והדבר העיקרי שבגללו אני ממליץ עליו הוא שמדובר בבחור מאוד אמין, שלא מנסה לדחוף שטיקים ותיקונים שלא צריך (בשלב כלשהו, הנסיעות מניוטון אליו לטיפולים פשוט היו ארוכות מדי, אז מצאתי עוד מוסך נהדר ואמין ליד הבית).

לגבי איפה מוצאים רכב שכזה - לא פשוט. מי שבדרך כלל ימכרו רכבים שכאלה, יעשו זאת בגלל שהרכב התחיל להיות בעייתי, אחרת לא שווה למכור. גם את זה אני מכיר מקרוב, כי לאודיסי שלי הייתה אחות תאומה בת אותו שנתון, בה נהגה אשתי; והיא הוחלפה ממש לפני חודשיים בדגם חדש בהרבה, אחרי שהתחילה לעשות המון צרות, ולא היה שווה להשקיע בתיקונים שהיא הצריכה. קיבלתי מהדילר בסביבות אלף דולר עליה, ולדעתי הוא מכר אותה לגרוטאות/פירוק...

ולגבי קילומטראז' נמוך - זה עניין יחסי. למיניואנים שלי ושל אשתי היה קילומטראז' דומה, בסביבות 150 אלף מייל; מצד אחד זה לא הרבה בשביל רכב שהוא כבר 15 שנה על הכביש; אבל מצד שני, כשישראלים שומעים על רכב עם מעל 200 אלף קילומטרים, הם נחרדים ומחליפים צבעים. לך ספר להם שעם טיפולים טובים באופן שוטף, הרכב הזה יכול להגיע גם לפי שתיים ופי שלוש מיילאג' - נסעתי בשתי מוניות שהיו הונדה אודיסי בשנים האחרונות, כאשר אחת (באזור בוסטון) הייתה עם מעל 300 אלף מייל, והשנייה (בניו-אורלינס) הייתה עם כמעט חצי מיליון מייל(!), על המנוע המקורי של הרכב - והנהג אמר לי שהרכב נוסע כמו בובה, ואין לו שום כוונה להחליף.

אז איפה מוצאים דבר כזה?
אתה יכול לנסות בקרייגסליסט, ממוכר פרטי; או אצל דילרים שעוסקים אך ורק ברכבים משומשים (יש כאלה, צריך לחפש, לא יכול להמליץ מניסיון כי הדילר שאצלו קניתי סגר את הבאסטה לפני כמה שנים). כאמור, הכי קריטי עם רכבים שכאלו זה לקחת אותם לבדיקה מקיפה אצל מוסך עצמאי, שיבדוק לרכב את הקרביים (וגם עם מכשור אלקטרוני), ויגלה את כל התקלות. בזמנו שילמתי 200 או 300 דולר לבדיקה שכזו, וזה היה שווה כל אגורה בשביל השקט הנפשי. אני לא סומך על דילרים שמציעים "אחריות מוגבלת" כלשהי, כאשר ברכב שיש לו מעל כמה שנים בודדות על הכביש.

אגב, עם 3 ילדים, שלמיטב הבנתי שלושתם עדיין צריכים כסאות בטיחות, אתה צריך רכב יחסית גדול ורחב. לא בטוח שסדאן יספיק לך, אפילו לא הונדה אקורד או טויוטה קאמרי שנחשבות יחסית גדולות ומרווחות. ייתכן שתצטרך מיניואן, גם אם אתם לא מתלהבים מהאפשרות (אני מאוד אוהב לנהוג במיניואן, אבל זה אני... יש אנשים שלא סובלים את זה...)
 

liviur

New member
איזה אהבה למיניוואנים... אבל בפועל זה לא חובה

אני פחות אוהב ואם רוצים גם באימפרזה נכנסים 3 מושבים מאחורה (2 רגילים וסלקל).
&nbsp
הייתי הולך על פתרון ביניים כמו פורסטר או אאוטבק לדוגמא.
 

Molie

New member
דווקא לא חיפשתי מיניוואן...

רכב רגיל לגמרי סבבה לי (בארץ הכנסנו 3 כסאות במושב האחורי של מאזדה...)
למרות שעכשיו שאתה כותב אני תוהה למה באמת כולם רוצים מיניוואן? מה היתרון?
 

naf86

New member
היתרון במיניוואן זה הנוחות

אם הולכים לטיול, יש מספיק מקום למזוודות ועגלת תינוק ועוד דברים.
אם קונים משהו גדול (נגיד טלוויזיה/רהיטים), יש מספיק מקום לשים באוטו בלי בעיה
אם נוסעים לטיול ארוך, לכל ילד יש את המרחב שלו ואין מלחמת מרפקים.
אם אוספים אנשים משדה התעופה, אפשר להכניס אותם, המזוודות שלהם גם אם מדובר על יותר מ-3 אנשים.
 

liviur

New member
אין ספק , ואז צריך להתחשב בכל הדברים ההפוכים גם:

עלות רכב יותר גבוהה לרכב באותה רמה / פלטפורמה (ראה ערך מחיר של אאוטבק לעומת מחיר של לגאסי בסובארו, או פורסטר לעומת אימפרזה) או התפשרות באיבזור.
עלות דלק יותר גבוהה.
פשרה בטיחותית (רכב עם מרכז כובד גבוהה יותר , כבד יותר עם יכולות בלימה נמוכות יותר או לחילופין בלמים וצמיגים יקרים יותר - תלוי קצת ברמת הדגם)
ולמי שנהנה מנהיגה (לא אצל כולם זה משחק מן הסתם) - חווית נהיגה בינונית משמעותית (אפילו בטובים יותר).
&nbsp
מה שכן - לא הייתי פוסל ללכת על רכב 4*4 (פרטי) - לגאסי, רוב דיגמי אימפרזה , דגמי אאודי בעלי קווטרו , Lexus IS AWD , BMW XDrive וכו בשביל האקסטרה יציבות.
&nbsp
ופה בפורום אומרים לי שאני מגזים - אבל לחורף אני מתקין צמיגי חורף על הרכבים שלי בשביל השלג והימים הקרים (צמיגים רגילים מאבדים מהיעילות שלהם משמעותית מתחת ל10 מעלות צלסיוס).
זה אגב משנה יותר מ4*4 מבחינה בטיחותית בחורף. (אני נוסע באוטו קטן , נמוך , הנעה אחורית עם צמיגי חורף - והוא תפקד הרבה יותר טוב מהSUV שהיה לאשתי שנה שעברה)
4*4 לא עוזר לעצור יותר מהר בשלג / בגשם חזק / טמפ׳ נמוכות שהצמיג הופך לפלסטיק בערך.
&nbsp
לפחות להקפיד על צמיגי All season סבירים.
 

Boston Guy

New member
למרות שאני מסכים עם דבריך - התשובות שלנו צריכות להתאים לשאלה

הח"מ מעולם לא קנה מיניוואן, ולעולם לא יקנה מיניוואן. וגם לא SUV מצוי.
אבל למרות ההעדפות האישיות שלי למנועים עתירי סוסונים ולפרופיל נמוך של מכוניות - אני לא ממש רואה טעם להמליץ על כלי רכב כאלו לאדם שכתב שהתקציב שלו לרכישת רכב הוא 3,000$, ושמתכוון להסיע 3 כיסאות רכב לילד במושבים האחוריים.

מילים כמו "איבזור" או "צמיגי חורף" לא ממש נכנסות למסגרת התקציב של השואלת. הסכום שהיא מציינת יקנה לה (וגם זה בדוחק) איזה פחנוע רקוב משנת תרפפ"ו.
אם יהיה לה המון מזל - הפחנוע ישרת אותה את השנה שהיא צריכה ממנו בלי להכניס אותה להוצאות תחזוקה משמעותיות.
ואם לא יהיה לה מזל - אז היא תמצא עצמה נגררת להוצאות תיקונים גדולות, או משביתה את הפחנוע ומוצאת אחר במקומו...

לגבי המיניוואנים הספציפיים שעליהם אילן סיפר - בוא נגיד שמכיוון שאני ראיתי אותם ואפילו נהגתי באחד מהם, תפיסת המציאות של אילן ושלי לגביהם קצת שונה.
 

ilanvag

New member
בוסטון, האודיסי שעליו נהגת ושאיתו אכן היו בעיות,

הוא זה שממנו נפטרתי לפני כמה חודשים (זה שבצבע כסף, של האישה).

על שלי (המוזהב) אני די בטוח שלא נהגת, ואין איתו שום בעיה


ולמרות שאני נהנה לנהוג ברכבים קטנים ומהירים - לפעמים אני מקבל שדרוגים מעניינים כשאני שוכר דרך העבודה - המציאות היא שהרבה יותר נוח לנהוג למרחקים ארוכים על האודיסי. שכרתי לפני חודש סדאן פול-סייז בשביל נסיעת עבודה לניו-יורק, והגעתי לשם עם גב שבור, נסיעה ממש לא נוחה וכיסא על הפנים. עם רכבי סדאן אחרים אני "רק" מגיע סחוט, מה שלא קורה עם המיניואן, שהישיבה בו הרבה יותר נוחה.

ובנוסף, והרבה יותר חשוב -- הניסיון, המציאות והעובדות מלמדות שכאשר הייתה תאונה אחת קשה לפני כמה שנים, אבל באמת קשה (מיניואן טוטאל לוס), האודיסי שלנו הגן בצורה מעולה על הילדים שהיו חגורים בכסאות בטיחות, וגם עלינו. אתה יודע זאת היטב, כי הגעת לשם זמן קצר אחרי וראית הכל כמעט "בשידור חי", ואת הרכב לפני שגררו אותו למגרש הגרוטאות.

ולכן, כשאני שומע כל מיני סיפורים על מרכז כובד, בטיחות, וכדומה - לא נותר לי אלא לחייך בחוסר הסכמה. אני זה שכבר עבר 10 חורפים של נהיגה על מיניואן, עם צמיגי אול-סיזן (מעולם לא היו לי צמיגים אחרים, אבל תמיד צמיגים איכותיים ובמצב מעולה), וכולל נהיגה תוך כדי סופות שלג ותנאים גרועים ביותר -- והרכב מתנהג בצורה נהדרת, כל עוד יודעים כיצד לנהוג ומודעים למגבלות (בלי תמרונים חדים, שמירת מרחק בלימה ארוך, ועוד ועוד - אבל זה נכון לכל רכב בתנאי נהיגת שלג...).
 

liviur

New member
אז בא נהיה ראלים קצת על התקציב והאופציות המומלצות היפניות

אודיסי נורמאלי לא נכנס ל3000 דולר (חיפשתי לחבר).
בתקציב הזה ובגודל הזה + יפני ואולי אפשר למצא משהו סביר - כנראה איזה פורסטר או אאוטבק סביב ה2005-6 יהיה המקסימום שיכנסו.
&nbsp
מעבר לזה תהיה התפשרות או בתקציב או באמינות או בשנתון כנראה.
אם פריווטים והנעה קדמית גם נכנסים - יש די הרבה (כל מני ניסאנים למיניהן לדוגמא , אקורדים מכל השנים וטויוטה קמארי).
&nbsp
זה בגדול לא סכום גבוהה לרכב - אבל אפשר למצא רכב יומיומי שיספק את הדרישות (הסה״כ צנועות - במיוחד אם הם מוכנים לסוע בסדאן)
 

ilanvag

New member
דווקא הייתי מאוד ריאלי, קרא *בדיוק* את מה שכתבתי למולי


האודיסי שלי (שנתון 2003, עלה על הכביש בנובמבר 2002) הוא במצב שבין טוב לטוב מאוד (לא "מעולה" לפי ההגדרה של KBB, בגלל חלודה וקצת מכות פח). העניין הוא שקצת מכות פח (טמבון) וקצת חלודה לא משפיעים במאומה על מצבו ותפקודו של הרכב; ומבחינה מיכנית ובטיחותית, הרכב במצב "מעולה", לא פחות מזה.
&nbsp
נכון ללפני 2 דקות ב-KBB, האודיסי הזו שווה 2500-3000 דולר אם אני מוכר אותה לאדם פרטי, ואולי 1500 דולר בטרייד לדילר.
&nbsp
הבעיה היא שלא קל למצוא רכבים משנתון שכזה ובמצב שכזה - בעיקר בגלל שמי שיש להם רכבים שכאלה, לא ממהרים למכור אותם. אם אני מוכר היום וצריך לשדרג, אני צריך לשים לפחות עוד 15-20K, אז למה לי? אולי בעוד כמה שנים... ממש לא ממהר כרגע למכור.
&nbsp
אם רוצים מיניואן משנתון יותר "סביר", אז צריך להסתכל על כמה שנים מאוחר יותר, נניח רכב בן כ-10 שנים, ואז אני מניח שהמחיר קופץ לאזור 8-10K (לא בדקתי, זו השערה, אבל מן הסתם קרוב למציאות).
&nbsp
לגבי סובארו, לא מכיר מספיק טוב את הרכבים ואת צורת ההתיישנות שלהם (כלומר איך נראה אאוטבאק בן 10-15 שנה, ומהו מצבו...). אני כן מכיר אודיסי וסיינות בשנתונים שכאלו, והם מזדקנים יפה מאוד - כל עוד מטפלים בהם בצורה טובה.
 

Boston Guy

New member
אתה קנית מכונית בת 7 שנים. עכשיו היא בת 15.

כשאתה קנית את כלי הרכב שלך הם היו צעירים בכמעט עשור ממה שאתה מציע לשואלת לקנות, ועלו (אז) פי 3 או 4 ממה שהיא רוצה להוציא.
אתה השקעת יותר מ 10,000$ בכל כלי רכב. קנית שני מיניוואנים בני 7.
מאחד מהם - 50% - אתה אכן הצלחת להוציא עוד שמונה שנות שירות בלי להכנס להוצאות גדולות מדי.
השני (ה 50% האחרים) לא שרד את אותה תקופת זמן ודרש השקעה כל כך גדולה בתיקונים שהחלטת להחליף אותו.

אתה מצהיר - בביטחון גדול שגובל כמעט בברוואדו - שרכב בן 15 עם מאות אלפי מיילים עליו הוא "במצב מעולה" - ומנסה לתת לקורא את הרושם כאילו יש 100% וודאות שהרכב הזה לא יתקלקל ולא יכשול בשנים הקרובות, ולא יעלה כסף בטיפולים.
על בסיס מה הביטחון הזה? הרי רק לפני זמן לא ארוך אחד כזה כשל לך והחלטת להחליף אותו כי היה יקר מדי לתקן...

ושוב - אתה מדבר על רכב בן יותר מ 15, שכתבת בעבר שבתקופה האחרונה אתה טוחן אותו בנסיעות בוסטון - ניו ג'רסי כמה פעמים בחודש.

פיתגם בערבית אומר ש"כל קוף בעיני אימו - מלך". עובדות החיים הן שהרכב הזה עבר לסטטוס "פחנוע" לפני 3 או 4 שנים, כשהוא חצה את קו גיל 12 ואת ה 200,000 מייל. והסיכוי של הרכב הזה לתקלה של אלפי דולארים - ממיר קטליטי, תיבת הילוכים, אוברול מנוע וכיוצ"ב - עולה עם כל מייל שאתה נוסע עליו.
ואני לא מדבר בכלל על דברים מכניים שנשחקים במשך הזמן ושברור שידרשו החלפה (אם עוד לא הוחלפו) כמו CV JOINTS (בעייה ידועה באודיסי מהשנתונים הללו) ושגם הם יכולים להגיע בקלות ל 1,000$ ויותר.

לגבי הדוגמא שאתה נתת של מוניות מסוג הונדה אודיסי עם מאות אלפי מיילים עליהן - זו בדיוק הסיבה ש UBER ו LYFT מצליחים לחסל את תעשיית המוניות בעיר שלנו ובערים רבות אחרות בארה"ב.
לפני המצאת ה UBER יצא לי מאות פעמים לנסוע כאן במונית.
כמעט תמיד מצאתי את עצמי נוסע בגרוטאה חורקת ומשקשקת, כשבלוח השעונים שלה כל נורת אזהרה אפשרית דולקת - CHECK ENGINE, ABS, YOU NAME IT. מכיוון שרוב הנסיעות שלי הן לשדה התעופה או ממנו, הן עברו עלי בתפילה חרישית שהגרוטאה לא תיקרוס באמצע הדרך ותגרום לי לפספס טיסה.
אז היינו "קהל שבוי" - לא היתה לנו אלטרנטיבה. מפעילי המוניות יכלו לזלזל בנו כנוסעים ולהשתמש בגרוטאות, ואנחנו נאלצנו לקחת את זה כי לא היה משהו אחר.

מאז שאובר נכנס לפעולה בבוסטון - לא נכנסתי למונית. בהרבה עשרות (אוי כבר מאות) נסיעות UBER שעשיתי עד היום - לא היה אפילו פעם אחת רכב חורק, מקרקש או עם נורות אזהרה בכל צבעי חג המולד בלוח השעונים.
נהג אובר שינסה להשתמש באוטו עם רבע מליון מייל עליו לא יקבל נסיעות... כי המערכת של אובר מתחשבת בפידבק של הנוסעים ולא נותנת עבודה למי שלא מציע שרות סביר.

במאמר מוסגר - אחרי שהסוסים ברחו מהאורווה, בעלי המוניות בבוסטון התעוררו ומנסים "לסגור את הדלת שלה".... הם נמצאים באטרף מוחלט בשנתיים האחרונות. הם פתאום התחילו להשקיע בכלי רכב חדשים, לקבל כרטיסי אשראי...
לא בטוח שזה יעזור להם בשלב זה של החיים. מתצפיות שלי בזמן טיולים בלילה עם הכלב באזור המסעדות של ברוקליין - 99% מהאנשים שמגיעים בתחבורה ציבורית לבילוי שם מגיעים עם UBER או LYFT. כמעט לא רואים מוניות ברחוב.
 

ilanvag

New member
אתה קרוב, אבל יש גם נקודת מבט אחרת


קודם כל הסכומים לא מדויקים. את המיניואן השני רכשתי כשהוא היה בדיוק בן 10, כאשר עברנו מקיימברידג' לניוטון בקיץ 2012, והיינו צריכים רכב שני. שילמתי עליו הרבה פחות מ-10K בזמנו.

ואתה צודק לגבי העובדה שהסיכוי לתקלות גדול יותר ברכב ישן, אבל אפשר להסתכל על זה גם בצורה אחרת.

ברכב של אשתי השקעתי לפני שנתיים קצת מעל 2000 דולר, בתיקון של תקלה כלשהי. התקלה הזו אפשרה לו "למשוך" עוד כמעט שנתיים, שזו השקעה בכלל לא רעה. הבעיה הייתה שהרכב הזה הרגיש "בעייתי", עם כל מיני חריקות מוזרות גם לאחר התיקון, כמו שאתה בעצמך חווית כשנהגת בו. ולכן, החלטנו להיפטר ממנו לפני חודשיים.

לגבי הרכב שלי, חוץ מטיפולים שוטפים, עד היום לא היו לו תקלות יוצאות דופן. האם ייתכן שבשנה הקרובה אצטרך פתאום להשקיע בו אלפיים או 3000 דולר, באיזשהו תיקון חד-פעמי? בהחלט ייתכן. אבל כאשר האלטרנטיבה היא להוציא מהכיס לפחות עוד 15K בשביל להחליף במודל חדש יותר (ואני לא אקנה שוב רכב בן 10, אלא משהו בן 4-5 שנים מכסימום, כדי שייסע עוד 7-10 שנים), אז די בטוח שאעדיף להשקיע את הכסף בתיקון, ולא להחליף לחדש. אני יודע בדיוק מתי אצטרך להחליף למודל חדש יותר, ולסוג רכב אחר (רמז - כשדור ההמשך תתחיל ללמוד נהיגה...), ובינתיים מתכוון למשוך עם הקיים.

ולגבי מה שכתבתי למולי - לא ביטחון מוחלט ולא נעליים. כתבתי לו במפורש ויותר מפעם אחת, ואני חוזר על זה שוב, שקשה מאוד למצוא רכבים אמינים ובמצב טוב בשנתונים כל כך ותיקים; ולכן חובה לקחת את הרכב למוסך אמין, שיבצע עליו בדיקה יסודית ומקיפה.

ואחרי כל זה, רק נותר לי לומר טפו טפו טפו, ולקוות שהאודיסי שלי ימשיך "להתנהג" יפה.
 

liviur

New member
זו הודעה מעולה ולכן...

במקרה שלא חובה מיניוואן / SUV שהם יקרים ומבוקשים משמעותית - עדיף ללכת על סדאן רגילה - שתוכל לקפוץ כמה שנתונים טובים קדימה וזה משמעותי.
&nbsp
גם כמות המכלולים קטנה יותר (פחות מה שיתקלקל) ואלו רכבים זולים יותר מראש (לקניה , תחזוקה וכו)
&nbsp
3 ילדים ו3000 דולר - יכולים לקנות כנראה מיניוואן בן 15 שנה או פריווט בן 10.
 

naf86

New member
לנו יש הונדה אודאסיי

רכב מאוד נוח לנסיעות ארוכות עם 4 ילדים (היה לנו את הרכב הזה גם כשהיה 3 ילדים).
נכון, זה לא רכב זול, אבל זה רכב מאוד נוח.
מבחינת בטיחות ואמינות זה מקבל ציונים די גבוהים. אז אני לא מודאג שם. אנחנו גרים באזור עם המון שלג, ולא היה שום בעיה לנהוג בשלג.
&nbsp
אין הרבה רכבי 4*4 עם שורה שלישית, ואם יש, לרוב זה בא על חשבון תא המטען. אז כשאנחנו יוצאים לטיול, גם כשהיינו 5 נפשות, אין מספיק מקום ברכב רגיל.
 
למעלה