רכב שנע כמו רכבת הרים...

  • פותח הנושא or99
  • פורסם בתאריך

or99

New member
רכב שנע כמו רכבת הרים...

היום קרה לי מקרה מפחיד. נסעתי בדרך בסיבוב די חד בעלייה. בניגוד לשאר הנסיעות שלי, נסעתי בו הפעם במהירות גבוהה מהרגיל (בד"כ אני נוסע שם לאט, כי זו עלייה וחבל על הדלק... לאו דווקא בגלל תנאי הכביש), וכמו כן היו עוד שלושה נוסעים ברכב. באמצע הסיבוב אני מרגיש פתאום את הרכב נע ימינה ושמאלה ימינה ושמאלה כמו רכבת הרים. גם הנוסעים מאחורה הרגישו. הרגשתי כאילו הרכב הופך להיות "קל" ואין לי שליטה עליו. האם מישהו יודע במה מדובר? חשבתי שזו זריקת זנב, אבל אם כך אמורה להיות תנועה של זנב הרכב מחוץ ולסיבוב, ומדוע היו תנועות מחוץ ולתוך הסיבוב שוב ושוב? (נראה לי שאני אלך לברך הגומל מתישהו...
)
 

אהובה.א

New member
שיוט בנהיגה

כאחת שנוסעת די הרבה בסיבובי הגולן , מבינה את החששות שלך. ככלל , לפני סיבוב תמיד יש להאט כי אף פעם אין לך מושג מה קורה אחרי הסיבוב. במיוחד בסיבוב בירידה/בעליה. למעשה, נסיעה בסיבוב בירידה שונה לגמרי בנסיעה בסיבוב בעליה. לפני ירידה יש להאט תמיד ואפילו עד כדי ירידה ל 50 קמ"ש. ראשית בגלל הירידה עצמה ושנית בשל הסיבוב. כששניהם נפגשים- אלוהים רק יעזור. לדוגמא , בסיבוב מצפון לדרום בכביש 91 (צפון הגולן) אחרי הר שיפון ישנו סיבוב ליד האנדרטה. סיבוב עם ירידה חדה וממש מסוכן שם. הרבה תאונות קרו שם ואפילו חבר טוב שלי נפגע שם מתאונה בהתהפכות בשל מהירות בסיבוב. למרות שאני מכירה את הסיבוב הזה ועוברת אותו לפחות 10 פעמים ביום אני מאטה למהירות של 60 קמ"ש. בנסיעה לכיוון ההפוך (באותו סיבוב) יש להאץ מעט את המהירות לפני הסטיה והעליה בסיבוב. מקרים של איבוד שליטה ברכב בשל הסיבוב נגרמים בשל מספר סיבות שהעיקרית ביניהם היא מהירות גבוהה יחסית לתנאי הכביש. יכולות להיות גם סיבות של חוסר איזון בגלגל או פרונט קדמי עקום שאותו ניתן לתקן במכון פרונט. יכול להיות שחוסר אוויר בצמיגים זה מה שגרם לשיוט ההגה ימינה ושמאלה. סע בזהירות
 
למעלה