לדעתי רכוש מתייחס יותר לדברים פיזיים אבל קניין יכול שהתייחס גם לדברים רוחניים או בהשכלה מומחיות וכו'.
בימי קדם:
השורש קנ"י משמעו לא רק קניה מידי מישהו אלא גם יצירה ועשייה כלומר הכנסת רוח האדם-הבעלים בתוצר. לפיכך "עושי מקנה וקניין" (ביחזקאל ושם מדובר על ישראל באחרית הימים) אין משמעותו קונים וקונים אלא קונים ומוסיפים ערך משל עצמם. ובעוד שמקנה צאן ובקר מבטא את כוח הקנייה בעולם הקדום, הקניין ככל הנראה מתייחס ליכולת למכור שאם לא כן לא ברור הציון "יושבי על טבור הארץ" הקודם לעושי מקנה וקניין.
רכוש נראה שמבטא כל דבר פיזי (ככל הנראה לרבות עבדים) שאינו נדל"ן או בהמה או מקנה (דהיינו כסף).