נתונים ששלפתי מהמאגר שפורסם באתר הלמ"ס, ואיך להקטין סיכון:
כל הנתונים הם עבור השנים 2003-2016, ורק עבור תאונות בין אופניים לכלי רכב ממונע:
א. כביש 40 הוא באמת מסוכן, כולל בקטע עוקף לוד. אבל בקטע שבין צומת הטייסים לנתב"ג לא הייתה אפילו תאונה קשה אחת בשנים האלה. לכן, אם נוסעים בכביש 40 עד לוד (חציית מחלף לוד מסוכנת וצריך להזהר שם), ואז נכנסים אל תוך לוד (כביש 434) וחוצים את כל עוד לוד עד 44 - זה יוצא מסלול בטוח. לא נרשמה אפילו תאונה קשה אחת בכביש שחוצה את לוד.
ודרך אגב, כביש 40 הוא הכי מסוכן בשעות הלילה.
ב. בתוך המשולש בטוח לרכב. למרות הכמות הגדולה של הרוכבים שם, היו במשולש מאז 2003 רק 5 תאונות קשות, 2 מהן בצמתים (נחשון ולטרון), אחת בקטע מחלף נשרים-לטרון ו 2 בקטע מחלף נשרים-צומת נחשון, אבל אף אחת מהתאונות האלה לא הייתה בשבת ! אז צריך להזהר בצומת נחשון ולטרון ובטח שלא לעבור שם באדום, אבל בסה"כ מאוד בטוח לרכב במשולש בשבת.
ג. כביש אשתאול-רמת רזיאל (שהזכרתי בהודעה הקודמת), אחד הכבישים היפים ביותר בארץ, לרוכבים מתקדמים. והתאונה הקשה היחידה שארעה שם בשנים האלה הייתה התהפכות של הרוכב בירידה.