רכיבת כביש למתחילים

משוקלל

New member
רכיבת כביש למתחילים

אז ניסיתי לרכב מספר פעמים על כביש. אהבתי. החלטתי לרכוש זוג. לפני ביצוע החלטה: אני תוהה לגבי האופן שבו ניתן להשתמש באופניים לשם ספורט. איפה במרכז אתם מצליחים לרכוב?? רוכבים לבד או עם קבוצה? טיפים למתחילים יתקבלו בברכה.
 

ItsikH

Member
אחרי 30 שנות נסיון
המרכז הוא עונש לרכיבת כביש. לוקח שעה לברוח ממנו ועוד שעה להגיע לכביש שפוי לרכיבה.
אפשרי אבל דורש הן מיומנות - נסיון - והן נכונות לסיכון
 

fieten

New member
הפיתרון שלי

לרכיבה במרכז זורמת (גם לעבודה): אופני תיור עם גלגלי 26 (ולא 700C שפחות יעילים בתמרון של ג'ןנגל עירוני תל אביבי + עליות מדרכות וכ) כמו surly troll, santos travel master 26 או Rodriguez UTB עם צמיגי שוולבה מרתון חסיני פנצרים 26X1.75.

לרכיבת כביש: פעם פעמיים בשנה - שבועיים בהולנד ב airbnb (חדר למשל ב zwole יעלה 2500 שח לחודש) ורכיבת כביש מרוכזת עם חברים, קבוצות מקומיות וגם לבד. על שבילי אופניים בלבד. ממוצע 150 קמ ליום. למי שאוהב עליות יש שבילי אופניים מצויינים גם בדולומיטים בהפרדה מרכב מנועי.
https://www.youtube.com/watch?v=okYLP0MjVw8

זה ישאיר אותך בחיים וזה לדעתי הכי חשוב.
 

משוקלל

New member
היי

חברים תודה על התגובה. די מאכזב לקרוא את התגובות. לא כי אתם אומרים משהו לא נכון אלא כי פשוט האמת לא מוצאת חן בעיני. אני ממש לא רוצה לוותר על התחביב החדש ששקלתי לאמץ בחום רב. אבל, נראה שבארצנו אין מקום לרוכבי הכביש [בניגוד גמור אגב לרוכבי השטח, להם יש סינגלים, שוק אופניים עשיר וכו'. מקנא בהם]
 

ItsikH

Member
לא בארצנו אלא במדינת תל אביב חדרה-גדרה
בוא אלי למעלות ואראה לך כבישים ריקים.
בגוש דן - זה רק ברקן ובית אריה, גג 443, וגם זה דורש שעה רק להגיע לשם
 

quant1

New member
הפתרון הוא לקום מוקדם

בשבת ב 6-7 בבוקר הכבישים ריקים.
ב"משולש" (כביש 44 ו 424 ממחלף נשרים לצומת נחשון וללטרון) יש בשעות האלה יותר רוכבי אופניים ממכוניות.
מר"ג לצומת גבעת כ"ח (תחילת העליה לבית אריה) זה 40 דקות רכיבה.
מר"ג למחלף נשרים (כניסה למשולש) זה שעה וחצי רכיבה, אבל הרבה מגיעים לשם עם רכב וחונים ליד אחת מתחנות הדלק בפדיה,נחשון, טל שחר או לטרון.
רוכבים בכושר גבוה יותר שרוצים עליות תלולות מטפסים את העליות לירושלים. הכביש מאשתאול לרמת רזיאל הוא אחד היפים בארץ ובשישי ובשבת הוא כמעט ריק ממכוניות. בשבת מוקדם בבוקר אפשר לרכב את כולות הלוך-חזור בלי לראות מכונית אחת בדרך.

באמצע השבוע רוכבים בקריטריום - בראש ציפור בפארק הירקון, או בקריטריום החדש בפארק אריאל שרון (חירייה). או שמצטרפים לאחת מקבוצות הרכיבה שרוכבות מוקדם באמצע השבוע עם רכב ליווי - למשל באוזר עינת\בית אריה,מודיעין.
 

ItsikH

Member
דווקא השעות האלו ידועות כמסוכנות ביותר
עדיף לצאת ב7 ולא לפני כן. הדגש בזהירות הוא עד נשרים, עד שם מסוכן במיוחד
 

quant1

New member
נתונים ששלפתי מהמאגר שפורסם באתר הלמ"ס, ואיך להקטין סיכון:

כל הנתונים הם עבור השנים 2003-2016, ורק עבור תאונות בין אופניים לכלי רכב ממונע:

א. כביש 40 הוא באמת מסוכן, כולל בקטע עוקף לוד. אבל בקטע שבין צומת הטייסים לנתב"ג לא הייתה אפילו תאונה קשה אחת בשנים האלה. לכן, אם נוסעים בכביש 40 עד לוד (חציית מחלף לוד מסוכנת וצריך להזהר שם), ואז נכנסים אל תוך לוד (כביש 434) וחוצים את כל עוד לוד עד 44 - זה יוצא מסלול בטוח. לא נרשמה אפילו תאונה קשה אחת בכביש שחוצה את לוד.
ודרך אגב, כביש 40 הוא הכי מסוכן בשעות הלילה.

ב. בתוך המשולש בטוח לרכב. למרות הכמות הגדולה של הרוכבים שם, היו במשולש מאז 2003 רק 5 תאונות קשות, 2 מהן בצמתים (נחשון ולטרון), אחת בקטע מחלף נשרים-לטרון ו 2 בקטע מחלף נשרים-צומת נחשון, אבל אף אחת מהתאונות האלה לא הייתה בשבת ! אז צריך להזהר בצומת נחשון ולטרון ובטח שלא לעבור שם באדום, אבל בסה"כ מאוד בטוח לרכב במשולש בשבת.

ג. כביש אשתאול-רמת רזיאל (שהזכרתי בהודעה הקודמת), אחד הכבישים היפים ביותר בארץ, לרוכבים מתקדמים. והתאונה הקשה היחידה שארעה שם בשנים האלה הייתה התהפכות של הרוכב בירידה.
 

אילון22

New member
מחזק ומוסיף

לדעתי הסטטיסטיקות מטעות ומבלבלות. התאונות הן אקראיות ובמרבית המקרים תלויות יותר בגורם האנושי (! נהג, רוכב !) מאשר בתנאי הכביש.
כביש 40 לכל אורכו אינו יותר מסוכן מכביש 3 (המצויין לרכיבה)- בשניהם התרחשו תאונות טפשיות ומיותרות שגבו חיי אדם. בכביש 3 התאונות התרחשו במזג אוויר טוב ובתנאי דרך סבירים (לדוגמה הנהגת שנכנסה בפלוטון מול בני ראם או הנהג הצעיר שהרג שני רוכבים מול יסודות ולאחרונה נהרג עליו רוכב במורד יער קנדה לכיוון עמק איילון, בנסיבות לא לגמרי ברורות).
ניהול סיכונים נכון הוא לא רק לחפש אשמים ולעשות סטטיסטיקות, אלא להגביר את המודעות והעירנות ולשפר את תנאי הדרך. זה מה שאנחנו עושים בצוות "רוכבים בטוח".
אבנר
 

ItsikH

Member
בערבון מוגבל ביותר. הסתייגויות לדוגמא
אין סטטיסטיקות ספציפיות לאופני כביש, שלא לדבר על כך שמס' התאונות שלנו קטן באופן שמקשה על סטטיסטיקה אמינה.
הנתונים שהבאת תואמים את התרשמותי שמהכניסה למשולש הסכנה יורדת, אבל עדיין אני סבור שזו התרשמות בלבד והסטטיסטיקה לא די חזקה ע'מ לתקף אותה.
 

אילון22

New member
מאשר את quant1- הכבישים במרכז בשבת מלאים רוכבים

ולאוו דווקא מוקדם אלא בכל שעות היום. הכבישים ברובם טובים ובטוחים (כולל חריצת הפרדה שמגינה על הרוכב בשול). אינני מבין את תחושת החרדה והפאניקה שמשתררת פה.
מחנים את הרכב ויוצאים לדרך. בכל המסלולים המוכרים יש תחנות למנוחה ותדלוק קפה ומאפה (פדייה, נחשון, ראם, בילו, בר-בהר, בית גוברין).
יש לנו ארץ יפה- מתאימה לרכיבת כביש רגועה או אתגרית, ביחיד או בקבוצה.
כרופא, ראיתי יותר אנשים שמתים מול הטלוויזיה עם השלט ביד, מאשר רוכבים שנדרסו.
 

משוקלל

New member
6-7 שעה מעולה לבוקר.

כמה ק"מ יש בראש הציפור?



יצא לי לראות שם בבוקר [6:30 בערך] כביש. תהיתי לגבי המשיכה שלהם לשם [הכוונה לרוכבי כביש]. אז יש שם מסלול חביב נעים ומאתגר קלילות? [כמובן משתנה מאדם לאדם].
 
ראש ציפור

ראש ציפור = 1.8 ק"מ
המקום עצמו לא כזה מושך הוא פשוט נוח, במרכז ומעגלי ללא הפרעות.
נוח במיוחד בשעות הבוקר המוקדמות שרק רוכבי אופניים מכירים.
 
למעלה