רכיבת "רוכבים וחיים" ה- 17-9-04

רכיבת "רוכבים וחיים" ה- 17-9-04

הרכיבה העונתית של רוכבי האופניים בישראל למען הגברת המודעות לרוכבים בכבישים. הרכיבה היא על שמם ולזיכרם של הרוכבים עמי קוריצקי ודורון רובין ז"ל שנהרגו ע"י נהג שנהג תחת השפעת אלכוהול וסמים ב- 18/9/2001 ודרס אותם בזמן שהם רכבו באימון הבוקר שלהם. רכיבת "רוכבים וחיים" הראשונה התקיימה זמן קצר אחרי התאונה והתארגנה באופן ספונטאני ע"י מאות רוכבים כואבים שנמאס להם מהזלזול המתמשך של הנהגים והרשויות ברוכבי האופניים והצורך שלהם לרכוב בכבישים בבטחון יחסי. בשנתיים הראשונות התקיימה רכיבת "רוכבים וחיים" בכביש החוף, מהרצלייה ועד מחלף פולג וחזרה- קטע הכביש בו אירעה התאונה המחרידה. בשנה האחרונה רכיבת "רוכבים וחיים" הייתה פשוט עלבון למטרה שלשמה היא מתקיימת. מטעמים ששמורים עם המארגנים/המשטרה וכד' "העבירו" את הרוכבים לכביש 4!!! לקטע קצר בין מחלף מורשה למחלף רעננה כפר סבא. מה יהיה השנה??? באמת מעניין, אולי בכלל יובילו את הרוכבים למתחם סגור בא"ת קיסריה? או שמא לאיזה פארק? הציניות כאן מטרתה להבליט את העובדה שאת רכיבת "רוכבים וחיים" צריך לקיים רק במקום אחד ובמתכונת אחת- מהרצלייה למחלף פולג וחזרה, כאשר עוברים ליד מקום התאונה ומסיימים בהרצלייה. כל צורה אחרת לא משיגה את המטרה ובעצם משיגה מטרה הפוכה- גורמת לרשויות ולרוכבים להבין שזה הפתרון- "לדחוף" את הרוכבים לפינה סגורה הרמטית, שיסתובבו להם שם כמו עכברים בכלוב ויעזבו אותנו במנוחה. אני קורא כאן למארגנים ולרוכבים - ב- 17-9 רכיבת "רוכבים וחיים" צריכה להתקיים מהרצלייה לפולג וחזרה, על כביש החוף, תוך סגירת נתיב אחד!!! ומתן אפשרות למכוניות לינסוע באיטיות בנתיב השמאלי הפתוח- שיסעו לאט, ישמרו על הרוכבים ויבינו שיש זכות קיום לרוכבים על הכבישים ושתפקידם (הנהגים) לשמור על חייהם ולא להתנכל להם על הכביש. בברכת שנה טובה ורכיבה בטוחה...
 
אני מצטרף למיקי ושואל

מה עושה איגוד האופניים הישראלי למען המטרה וקיום הרכיבה במסלול בו נהרגו עמי ודורון. אני אנסה לעשות בתחום שלי את שאפשר. ומשאלה לי - בתקווה כי מנהלי ומאמני קבוצות האופניים בישראל יבינו כי הרכיבה אינה חשובה פחות מאימון שבת ונראה משמעת קבוצתית לפחות של כל הקבוצות הרוכבות מדי שבת בצורה מאורגנת. בתקווה כי נראה את כל אותן קבוצות המתארגנות מדי שבת במתחם נשר או בכבישי העמק וכל אחד באופן אישי יבין את חשיבות ההתיצבות וכל מאמן או מנהל יידע להעביר את חשיבות ההתייצבות לחניכיו. אני אהיה שם עם אותם שיש לי השפעה עליהם - כמדי שנה. וכדאי גם להזכיר כי את הרכיבה הספונטאנית אירגן קוברה שלצערי כי רב החליט להעלם .
 
למה בסוף כל משפט שאומרים בעברית על

אופניים נמצא האיגוד? ממתי איגוד האופניים אמון על רכיבות זיכרון/מודעות או מחאה? האיגוד עשה רבות השנה בקידום הספורט התחרותי (מלבד קיום תחרויות כמובן...את זה לא כ"כ עשו) הקמת מסלול יער המגנים ויוזמות נוספות להקמת מסלולי אימון באזור המרכז לגבי אירוע "רוכבים וחיים" איני בטוח שהאיגוד היא הכתובת, אבל זו דעתי... הייתי מעדיף שיפנה את המשאבים לקיום תחרויות, הקמת מרכזי רכיבה, ניהול הספורט ההישגי ושאר ירקות... אבל זה אני...
 
אני חולק עלייך בענק, מיקי

האיגוד אחראי על יצירת בסיס שממנו ייבנה העתיד של רכיבת האופניים בישראל. חלק מהבסיס הזה הוא יצירת תרבות רכיבה (לדעתי החלק העיקרי) ולכן רכיבת הזיכרון(לזכר מי שנקטל בעת שבחר לעשות אתמה שאנו כה אוהבים ובחרנו כדרך חיים), רכיבת אתגרים (תרומתנו כרוכבי אופניים לקהילה) וסובב כנרת (האמירה החברתית של רוכבי האופניים) אלו שלושה אירועים אשר צריכים לקבל את תמיכת האיגוד ובתמיכה הכוונה להרבה יותר ממילה טובה והברכת הדרך. התייצבותו של יו"ר האיגוד לרכיבה בכנרת היא אמירה ששווה הרבה יותר מכמה ישיבות על מסלול יער המגינים (ז"ל, מוקדם מהצפוי והיה צפוי) שהיה אמור להיות ה"קריטריום של המדינה" והפך למלכודת מוות לרוכבי אופניים. הגעתן של קבוצות רכיבה המוגדרות "הישגיות" לרכיבות אלו היא ערך עליון ונכון לעכשיו הן מתיצבות מינורי. מי שלא מבין את זה גם לא יבין את חלקנו (כרוכבי אופניים) בעמדה של התקשורת לענף עליו אנו יושבים. ולך מיקי אני אכתוב באופן אישי - כעורך מגזין האופניים היחיד בישראל אתה הייתה אמור להיות נושא הדגל של עמדה זו הרבה לפני שנלחמת על מקצה ספורט במרוצי האיגוד (וכפי שתמיד אמרתי כל הכבוד לך על אותו מאבק). תרבות מתחילה מבית. הבית שלי,שלך ושל איגוד האופניים והמנהלים אותו הוא ענף רכיבת האופניים הישראלי. שלושת אירועי האופניים הגדולים בישראל הם - רכיבת הזיכרון רכיבת אתגרים סובב כנרת את האירוע הרביעי בגודלו הצליח האיגוד לגמד בגלל מאבקים חסרי כל תועלת לתרבות הספורט או רכיבת האופניים.
 
זו האינטרפנטציה שלך

ובכל מקרה, הספדת יער המגנים נובעת (כמו השאר אני מבין) מיידע ממקור ראשון? ומשעות רבות של רכיבה שם? "מלכודת מוות"? העובדות הן שיער המגינים חי ובועט, לפחות פעמיים בשבוע מתקיימות בו רכיבות מסודרות (ימי שני ורביעי ב- 07:30 בבוקר), והמקום מעולה לרכיבות כביש ואמונים, לפני שבוע כשרכבתי שם עם זוגתי פגשנו בכל סיבוב רוכבי כביש והרים, האווירה היתה מדהימה ואני גאה בציבור הרוכבים שמראה שם את נוכחותו. רוכבים שמגיעים מירושליים לעבודה בתל אביב עצרו לאימון בוקר ורוכבים שהיו בכיוון ההפוך עצרו לאותה מטרה... זהו מקום בו אפשר לרכוב באמצע השבוע בביטחון יחסי (יחסית לכבישי הארץ באמצע השבוע המקום בטוח בעשרות אחוזים). כמובן שלא מדובר בוולודרום ולכן צריך להיות עירני ומודע שרכב שירות/רכב אקראי/מזדמן וכד' יכול לעבור בו ולנהוג בהתאם. אבל עדיין, כמות הרכבים שנכנסים לשם בטעות היא אפסית, המסלול מוצל כמעט לחלוטין במשך רוב שעות היום והאספלט איכותי מספיק לצמיגי הכביש (שלי לפחות). "מלכודת המוות" לרוכבי האופניים נמצאת בכבישים ראשיים כמו כביש החוף, כביש 4 ודומיהם, אני חושב שצריכים לשים את הדברים בפרופורציות הנכונות. אני תמיד שמח לשמוע על "הדברים שהייתי אמור לעשות בתור XYZ" אנחנו מאוד טובים בלהגיד לאחרים מה הם "היו אמורים לעשות" או "כמה הם אמורים להרוויח" או "כמה הם יצאו פריירים" וכד'. את הדעות שלי על איגוד האופניים ותפקידו בתרבות האופניים בישראל אמרתי ואמשיך להגיד בכל הזדמנות ובהקשר הנכון לדעתי. איני חושב שכל עולם האופניים בישראל אמור לשבת על כתפי איגוד האופניים ויש לי דיעה נחרצת על מה צריך האיגוד לעשות והאחוז הניכר של העשייה צריך להיות לדעתי בתחום ההישגי ולא בתחום העממי. בכל העולם הנאור איגודי ספורט ממשלתיים לא מתרכזים במסעות עממיים, יש גופים אחרים שעוסקים בכך. זו דעתי, אתה יוכל להסכים איתה ויכול שלא. אני אגב, כשהיו לדעתי דברים דרושי שינוי באיגוד האופניים (שוב, בתחום הספורט ההישגי) טרחתי להיות חלק מהמסגרת המשפיעה ולעשות מעשים לשנות - מעשים לא מילים, שעות רבות של ישיבות ועבודה שנעשו בהתנדבות. בדיוק כמו שעושים האנשים שנמצאים כיום בוועדות הספורט של האיגוד. יכול להיות שטעיתי, אבל אני חושב שלפחות ב- 80% עשיתי נכון. ואם בחרת כבר לפנות אלי באופן אישי קבל עם ועדה ולקבוע (ברוך הבא המוזמן להצטרף לשורה הארוכה...) מה הייתי אמור לעשות בתור "עורך מגזין אופניים" (שכחתי לרגע שגם על כתפי מגזין אופניים ניצב כל עתיד ענף האופניים בישראל), אחזיר אליך את הפנייה- מה אתה, יאיר, מאמן קבוצת אופניים לשעבר, עיתונאי ספורט בכיר, רוכב אופנים ומוביל דיעה בענף. מה אתה מציע לאיגוד לעשות כדי לשפר לדעתך את תרומתו לענף האופניים בישראל? וכדי להפוך את ספורט הרכיבה לענף שהישגיו יצדיקו את קיומו? מה אתה מתכוון לעשות לטובת העניין? בשנתיים האחרונות איגוד האופניים הציג הישגים יפים- הישגים עובדתיים וקיימים: ארבע רוכבות היו קרובות מתמיד להשגת המינימום האולימפי בענפי רכיבת הכביש וההרים. הוקמה "נבחרת" נוער ונערים שיצאה לאימונים ועמדה בקריטריונים מוגדרים מראש שנקבעו לה בתחרויות בחו"ל. הייתה התקדמות משמעותית בשיתוף הפעולה עם משרד התחבורה, הוצבו שלטים בדרכים ונסלל מסלול לרכיבת כביש ביער המגנים בשיתוף עם קק"ל, ויש תוכניות להרחבת המסלול הזה (הכפלתו בעצם) וסלילת מסלול דומה באזור מגידו. הורחבה משמעותית הפעילות העממית בתחום אופני ההרים. זו השנה השלישית בלבד בה פועל האיגוד במתכונתו החדשה, ברור שיש עוד הרבה מה לעשות ויש מעשים שתוצאותיהם ייראו רק בעוד מספר שנים, ברור גם שאפשר לעשות את הדברים טוב יותר, אבל הכרזות דמגוגיות לא פורטים למעשים.
 

ilan ulman

New member
|

לפני כשנתיים הכרתי בחור אחד שהיתה לו ביקורת על האיגוד , על הענף , על מיקי בר אור על מגזין אופניים, על כל החנויות שיש , על היבואנים, על המאמנים , על הכבישים, היו לו רעיונות רדקליים לשינוי ומהפכה, נכון שהוא היה רוכב ירוק ללא מושג אבל בעניו הוא היה הכי בעולם אפילו שרכב פעם בשבוע ורק לכיוון תל גזר ובחזרה... הימים חלפו ובדרך הוא פגש 2 אנשים ששינו לו את כל ההשקפה. האחד בחור גדול משכמו ומעלה בשם אנדרי שלימד אותו אהבה ומחויבות לרכיבה ללא תנאי גם כשמנהלים קריירה משפחה בפול טיים גו'ב, לקום מוקדם מוקדם בבוקר ולרכב ולרכב ולרכב גם כשכבר כואב קשה קר ורע ... הוא לימד אותו לחרוק שיניים ולהפסיק לתרץ לעצמו תרוצים על מטר אספלט שהוא עבר... הוא לימד אותו את "אל תשאל מה האופניים האלו יעשו בשבילך שאל את עצמך מה אתה תעשה בשביל האופניים האלה כדי להיות ראוי להם". בדרכו הלך לתחרויות והתרסק פעם אחר פעם המום מהפסדים ולעיתים גם נצחונות , נחשף לענף לאנשים וכן גם לאנשים שכל כך הרבה ביקר וקיטר... נהפכתי חבר איגוד למרות שהצהרתי שלעולם לא אהיה... ואז פגשתי את האיש השני ששינה אצלי משהו בחור בן גילי , אבל כל כך רחוק ממני. נמרוד דובנסקי. הוא לימד אותי בלי לומר את זה " אל תשאל מה האיגוד יעשה בשבילך תשאל מה אתה תעשה בשביל הענף הזה...טובת הענף ולא טובתו של יבואן איקס או זד, טובתו של החבר שלך שמחר ירצה לבוא ולרכב איתך וישאל מה אהיה כשאגדל, מה אתה תוכל להעניק לו כוותיק בענף? טובת הענף שקיימת היום בפורום שכזה שתורם לענף, בתשתית מדרכים ומאמנים שגודלת והולכת, ביבואנים שמתחילים להרגיש שיש להם יותר חשיבות מלמכור מספר איקס של אופניים, ברוכבים שמתמקצעים גם אם הם רוכבים פעמיים שלוש בשבוע, ידע טכני שיש כאן, שבילים, ועצוב עצוב חברים שנהרגים על "מזבח" הענף והם "מגש הכסף" שלנו אלא שיסללו בעזרת השם גם שבילי אופניים בצידי דרכים גדולות, היום אפשר להגיד את זה בקול רם ולא להרגיש מכוכב אחר, ובקרוב גם הירקון כולו יהי לשביל אופניים ארוך..." בן אדם אני קטונתי מלהכנס לויכוח הזה... אתה שיש לך כל כך הרבה כוח במילה הכתובה צריך להוביל פלוטון של תקווה ואמונה בצידקת הדרך... האיגוד הוא לא מפלצת אלה אסופה של אנשים כמוני וכמוך שכאשר אתה רוכב איתם כתף אל כתף אתה מגלה שהרצונות שלהם זהים לשלך, אתם חולקים את אותם החלומת וגם אתה וגם הם וכולנו בעצם מחוייבים לענף הזה שעושה בכל פעם "גישור" לקבוצת הבריחה של הכדורגל כדורסל בדרכו להפוך למשהו ענק!!! תרשום טוב טוב אנחנו מעצמת פלאפונים ואנחנו בדרך להיות מעצמת אופניים (לא. עדיין לא במובן הספורטיבי - אבל במובן של אופניים לכל אזרח !!!) , יש כאן פ ו ט נ צ י א ל ענקי!!!! ואתה אחד ממחוללי המהפך , ובתור אחד שכזה אתה צריך ל"רדת מהעץ" השיפוטי ולקחת חלק במהפכה -ולדעתי יום יבוא ותהלום היטב את ראש חטיבת הכביש לדוגמא... יש לך חבר אחד שאני מכיר ומוקיר איש מדהים בשם יובל גולן שעושה לדעתי דבר נפלא "רכיבות הפונדו" הם מסה קריטית אדירה ועוד קצת מאמץ והמשכיות והעמקים הצפוניים ישטפו בהמוני רוכבים שיובלו ע"י החולצה הצהובה של יובל "עין הנמר" גולן... זאת אהבה, זאת אמונה, זאת הידיעה שאי אפשר כל הזמן לחיות את העבר שלנו בהווה ולשים אותו בעתיד... מספיק למחזר את העבר!!! ויער המגינים לא תמיד מלא, אבל אתה שמדבר על מסורת אירופאית צריך לדעת יותר מכולם שמסורת נבנית ביסורים ולעיתים גם אדם אחד שמסתובב ביער הזה הוא נדבך במשהו שיהיה יום אחד גדול .. מסה קרטית ביער תאפשר יום אחד לסלול עוד 8 ק"מ יותר שטוחים שיספקו גם קריטריום ענקי, ושבלי האש והסנגלים המדהימים במקום יוצרים ארץ אופניים מדהימה שם. אני מזמין אותך לבוא ולרכב , תראה שהמקום לא מלכודת מוות ואשמח גם פעם להכיר אותך!!! כל מסע מתחיל בפידול יחיד קדימה, ואנחנו מיי מאן כבר תפסנו רוח גבית ואי אפשר לעצור אותנו נכון שבעליות הראשונות כמו כל ישראלי טוב נתפסו לנו הארבע ראשי, היו לאופניים תקלות טכניות, היינו קצת חולים, נשרנו מגלגלי הדבוקה האירופאית המתנשאת והרגשנו קטנים ונמוכי רוח וקומה, אבל אט אט התחלנו לתפוס את המתודולוגייה של הסיבוב (אתה מרגיש את זה יאיר? ) למשוך ולדחוף למשוך ולדחוף וביחד כולם בפזמון חוזר רד ומשוך רד ומשוך כמו מנגינה טבע שני זה אפשרי - ואז האופניים שלנו התחילו פתאום להתקדם מהר יותר ועקפנו כמה בדרך ועכשיו גם בלי סמים מתחילים לראות את האנטון בקצה המנהרה ואת ברנדס "קאר קרשר"גיא, ואת חמו המטפס בהרים, ואת דבירי שממש על קצה של חוזה מקצועני... נו והכרמל מה יש לומר כבר מוכר בארץ כארץ האופניים!!! תקרא עיתון אופניים מלפני שלוש שנים ותראה את כברת הדרך שכולם כאן רכבו, ולכולם יש שעון דופק, והם גם משתמשים בו!!! ואלוהים ישמור כבר לא באים יותר לחנות אופניים לתקן פנצרים אנשים!!! ובאמצע יום עבודה בכל חנות אופניים אתה רואה עו"ד רופא מנהל בנק וסתם אחת שבאה לבדוק מנהלים שיחה על רכיבה וסוגי אופניים!!! אוייש נסחפתי קצת אבל הכוונה היא אחת... "להמשיך לעשות את מה שאוהבים, ויותר מזה גם להפוך את זה למציאות שלנו למציאות של הסובבים אותנו ושל הסובבים אותם... וביחד כולנו נזכור את הימים האלה כימי בראשית של המסורת הישראלית באופניים. תחי מדינת ישראל ההמנון והדגל |
|
 
../images/Emo45.gif אילן, אינני מכיר אותך אבל קבל

תיסלם על ההודעה ויותר מזה על הגישה.
 

צחי נ

New member
../images/Emo45.gif גדול

אני לוקח עכשיו את האופניים ויוצא לרכוב
ועוד נושא קטן אנחנו מדברים רבות על תרבות הספורט בארץ וההתיחסות פה לפעמים נדמה לי כאילו אופני הכביש הם הדבר האמיתי תוך ביטול כמעט לחלוטין של תרבות הפנאי ורוכבי השטח לא הטור דה פראנס ולא לאנס הביאו לפריחה האחרונה ברכיבת הכביש בארץ אלה הבסיס הרחב של רוכבי השטח שמהווים את רוב הענף בארץ אם רוצים לפתח פה תשתית רחבה לדורות הבאים יש להשקיע בילדים ובנוער והשיחות פה בדר"כ מתנהלות כאילו אליפות ישראל באופני כביש היא מהות התרבות. אני מעדיף לראות עוד 10000 רוכבי שטח בסוף השבוע גודשים את שבילי ארצנו מאשר עוד 200 רוכבים באליפות ישראל 10000 איש נוספים שלא ידרסו רוכבי אופנים שילמדו דור נוסף של ילדים על חשיבות הקסדה ,וידרשו שבילי אופנים בשביל הילדים בדרך לבית הספר ולא מסלול כזה או אחר ביער מגינים הרבה לפני המסלול ביער מגינים היתי רוצה לראות מסלולי BMX בכל עיר גדולה בהשקעה מינימלית ניתן לבנות מסלולים כאלה לילדים ונוער החל מגיל 8 ועל ידי הרחבת התשתית מלמטה עוד יום אחד יצמח פה אלוף
 
ואם אני צריך להתנצל או לספר

מה עשיתי למען אז כדאי שאבחן שוב עם מי ועל מה אני מתדיין. יש בשירשור הזה כמה שעוד לא ידעו מה זה גלגל שאני.... לא אמליץ על עצמי ואוכל רק להצטער על מי שיש לו זיכרון קצר או מעולם לא טרח ללמוד מה היה כאן לפני שהוא הגיע. חבל לי לגלות שוב את פרצוף ה - "כל מה שלא ידעתי לא היה קיים ושאני הגעתי כל ההיסטוריה נמחקה כלא ראויה" מצטער חברים אם אני צריך להגיב לדמגוגיה רדודה, טועה ומטעה של מי שאינו יודע את ההיסטוריה או מעלה שאלות,עונה עליהן ומפרש את התשובה אני מרגיש כנטע זר. אני מרגיש טוב וגאה עם מה שעשיתי בעבר ועושה היום. ולעולם אשמור את הזכות לבקר או להעמיד את הדברים על דיוקם מול מי שאינו מכיר עובדות היסטוריות כהווה. לבטל ביקורת ע"י דמגוגיה מטעה ז חטא השמור למי שאין לו תשובה ראויה ודוגמא לזה ניתנה יותר מפעם בשירשור זה. אני לא אכנס לזה גם במחיר של אי כניסה לפורום זה לעולם. שכל אחד יברר ויעשה את חשבון הנפש שלו מול האמת הטובה ביותר לה הוא מסוגל.
 
אבל- 1 מתוך תחרות כביש אחת שהייתה

מאז (לא כולל אליפות ישראל והככנה כמובן).. ככה שזה אומנם תחרות אחת- אבל זה כל מה שהיה. לך תדע מה יהיה יותר מאוחר...כל חודש מירוץ ביער המגינים.
 
מסלול הכביש ביער המגנים לא נבנה

בתור "מסלול מירוצים" אלא בתור כביש יער סגור שיוכל לשמש לרוכבי אופניים לאימוני רכיבה בימים ושעות קבועים כרגע, בצורה ספונטנית לחלוטין נוהגים לרכוב שם כמה רוכבים בימים ב', ד', מ- 07:30 בבוקר. זוהי מדינה חפשית, אפשר לבוא מתי שרוצים, לפני, אחרי, בימים אחרים, המסלול פתוח. כמו כל מסלול שאינו "סגור הרמטית" צריך לרכוב שם בשיקול דעת, כי זו עדיין מדינת ישראל והמסלול הזה אינו וולודרום סגור! בסך הכל המסלול מציב אתגרים לרוכב, 3 עליות נחמדות, ירידות, סיבובים טכניים, צל ברוב המסלול ואוויר נקי מעשן אגזוזים. לאי קיום מירוצים ביער המגנים או בכלל יש כנראה סיבות אחרות, את השאלה צריך להפנות אולי לאיגוד האופניים. וליאיר בן עמי- לפעמים צריך לקרוא את הדברים כפי שהם. דבר ממה שכתבתי כתגובה לדבריך לא מעיד או מרמז על "חוסר תרומה לענף האופניים" להיפך, הקדמתי לשאלתי וציינתי את היותך כתב אופניים, מאמן, מוביל דיעה וכד' בענף האופניים כדי שגם כאלו אולי לא מכירים אותך, ידעו.
 
המסלול מעולה...

ויש רק בעיה אחת איתו..שלא קשורה לאופניים אפילו- אנשים מהסביבה נוהגים לצאת בשבת בבוקר עם הכלבים שלהם להליכה במסלול הזה...והם הולכים איתם על כל הנתיב! מה שלא משאיר מקום לרכיבה. עזבו את הקטע שזה מסוכן מאוד, זה מפריע. את אפשר יהיה להפיץ הודעה בקרב התושבים באזור שילכו לפחות בשוליים ולא יתפרסו על הנתיב זה יהיה מעולה.
 
אז תיתן להם להינות מהמסלול בשבת

בבוקר. מותר להם, זה גם יער שלהם ובכל מקרה, במידה ויהיו שם הרבה רוכבים בשעה זו תאמין לי, הם יבחרו ללכת בצד. המסלול אינו סטרילי, צריך לקחת את זה בחשבון. עדיין, אני הייתי בוחר בו לרכיבה באמצע השבוע על פני כל כביש אחר באזור
 

miko1810

New member
חבר'ה, עזרה

אתם מדברים המון על מסלול יער המגינים, איפוה זה? כמה קמ? ובכלל, מתי זה נבנה, פרטים בבקשה למישהו שלא היה בארץ הרבה זמן.
 
פרטים:

נמצא ליד צומת נחשון. פונים לכיוון כרמי יוסף ונשר ויש פנייה ימינה ליער. ממשיכים עם הכביש כמה ק"מ ומגיעים לתחילת ההקפה. יש שתי הקפות: הגדולה יותר- 5.5 ק"מ בערך, עלייה ארוכה עם סיבובים, ירידה להתחלה עם סיבובים מהירים מאוד. הקטנה יותר- עלייה תלולה יותר, בסופה מתחברים לירידות של ההקפה הגדולה. מי בנה? קק"ל בשיתוף איגוד האופניים, מתי? אפריל-מאי השנה בערך...
 
למעלה