רכישת דירה להשקעה ללא הון עצמי מלבד 2 דירות

mariett1

New member
רכישת דירה להשקעה ללא הון עצמי מלבד 2 דירות

(שואלת עבור מישהו אחר - לצורך הנוחיות אשתמש בגוף ראשון)

ברשותי 2 דירות ללא משכנתה. שווייה של הראשונה, דירת מגוריי, כמיליון שקלים. שווייה של השנייה, מושכרת, כ700,000 ש"ח.
ברצוני לרכוש דירה נוספת להשקעה במחיר של 750,000 ש"ח (מחיר הדירה כ680,000 + מס רכישה כ45,000 + הוצאות נלוות ושיפוץ, אין הוצאות עורך דין).

האם ניתן לבצע רכישה כאמור כשאין לי הון עצמי וכשלפחות אחת הדירות תיוותר ללא משכנתה כך שהשכירות שתתקבל מהדירה החדשה תחזיר את המשכנתה?

אודה לכל מענה ו/או הכוונה.

תודה מראש
 
תגובה

1. אני משער שבפורום משכנתאות יעזרו יותר.

אבל, לפי חוק הבנק יכול לתת, לפי הערכת שמאי, עד מחצית הסכום משכנתא. בנוסף לכך, הם יתבוננו על ההחזר כך ששליש מהסכום (של השכר החודשי + הרווח משכר הדירה) יהיה ההחזר החודשי המקסימאלי.

אני לא יודע איך לקבל את החצי השני מהבנק.
 

offir11

New member
תשובה

ניתן לרכוש דירה ללא הון עצמי. ניתן לקבל עד 50% מימון כהלוואת דיור עבור הדירה החדשה ועל מנת להשלים את ה-50% הנותרים, תוכלי לקחת הלוואה לכל מטרה כנגד אחת הדירות הקיימות. כפי ש grand illusion ציין, הבנק יבדוק יכולת החזר (החזר חודשי אל מול סך ההכנסות שלך).
עד כאן התיאוריה. עכשיו בואי נדבר ת'כלס-
נניח וחברך עומד בכל הקריטריונים והבנק יתן לו משכנתא שתכסה 100% מעלות רכישת הנכס, האם ההשקעה כדאית?
בגדול, על מנת ששכירות תכסה את המשכנתא, בהלוואה ל-25 שנה, התשואה צריכה להיות גבוהה בכ2.5% מהריבית הממוצעת של ההלוואה (מפני שצריך לשלם גם את מרכיב הקרן של ההלוואה).
כאשר מחצית מההלוואה נלקחת כ"ריבית לכל מטרה", הריבית הממוצעת עשויה להיות גבוהה מ-5%. אני לא רואה אפשרות ממשית להגיע בארץ לנכס שיניב תשואה של 7.5%.
 
למעלה