כנראה שלא הבנת הכל
רת"א דורשת ספר טיפולים שבו כל טיפול תקופתי או תיקון\החלפת חלק חתום ע"י מכון מאושר ע"י מינהל אווירי .
בת"כ זה מובן מאליו ולכן אפשר ליבא מטוסים ת"כ משומשים. באירופה, וביחוד באיטליה, היתרון של אז"ם הוא שהוא פטור מכל זה , לבעלים מותר לטפל במטוס, ואין לו ספר טיפולים רשמי .
לכן קיימת אפילו אפשרות שתרכוש אז"ם שנפל לאגם, נמשה מן המיים, יובש עם מייבש שערות - ונמכר, בלי שזה נרשם באיזה מסמך כל שהוא! (מקרה שקרה ! )
ה"גליק" היחידי שתוכל למצוא זה אז"ם בהנחה גדולה, ישר מהיצרן, לאחר שלא נמכר כי הלקוח המקורי התחרט, וויתר על דמי הקדימה .
כמובן, יש גם "קפה הפוך" , (מקרה הפוך) של אז"ם שנמכר בו זמנית לשני לקוחות שונים, (אחד שוויצרי, אחד ישראלי) שניהם שילמו דמי קדימה, ולא ראו לא כסף ולא מטוס שהועבר למלזיה ונמכר שם !