רכישת מנוע חשמלי, כלשהו, לאופניים, דרך האינטרנט - אפשרי?

Thunder Storm1

New member
רכישת מנוע חשמלי, כלשהו, לאופניים, דרך האינטרנט - אפשרי?

שלום,
המנוע המדובר הוא מנוע DIRECT DRIVE, שמסוגל גם להספקים רגעיים של 1000 וואט, אך התכנון הוא להשתמש בו בהספק רצוף נמוך בהרבה.
מאחר והמחוקק שכתב "250 וואט מקסימום" לא ממש מבין איך עובדים מנועים חשמליים (כמו כל תחום בארץ שלנו), איך אני יכול להכניס את זה לארץ?
הרי מנוע זה מנוע - וההספק המירבי שלו תלוי בקירור/פיזור חום/מתח/הגבלת זרם/קוטר גלגל/מספר ליפופים/וכו'..
האם עליי לבקש מהחנות (EBIKES.CA מקנדה - אתם בטח מכירים), להדביק מדבקה של 250 וואט, או שאפשר אולי לנסות להאמין שבמעצמת הייטק לא צריך לנהוג כמו מדינה באפריקה?
האם עליי לציין שמטרת המנוע היא לבניית טורבינת רוח/חלק חילוף למכונת כביסה/תירוץ אחר כפי שעושים באפריקה?
(לטענת החבר'ה שם בקנדה - ישראל היא המדינה הבעייתית היחידה בעולם מבחינת המכס, והם באמת שולחים לכל העולם - יש להם לא מעט חבילות שחוזרות מכאן עקב סירוב לשחרור חבילות - אבל העיקר שאנחנו מעצמת הייטק).

אני גם מנסה להבין - באיזו עילה חוקית מותר להם למנוע ממני קבלת מנוע כזה (מנוע קדמי בלבד ללא קסטה וללא גלגל עליו), כשלמעשה הוא יכול לשמש לכל כך הרבה דברים מלבד הנעת אופניים? (ושוב - מעצמת הייטק....)

ואני מניח שאתם יודעים - כל קיט חוקי , אבל כל קיט חוקי שנמכר בארץ - מכיל מנועים שמסוגלים להרבה יותר מ- 250 וואט. באופניים המתקפלים שלי שנקנו ברוזן ומינץ ישנו מנוע המסוגל לקבל כ- 540 וואט (מדדתי את הזרם בפועל שנכנס לבקר) כשמדוושים איתו בעלייה. (ללא מצערת - מערכת ה- PAS בלבד). וכמובן שהוא נושא מדבקה של "250 וואט"...
מבדיקה רצינית יותר - גיליתי מדוע האופניים המתקפלים שלי כבדות כל כך - וזה כי המנוע שלהן מסוגל גם להספקים של 1000 וואט (והוא אכן בקושי מתחמם גם בהספק כפול מהמדבקה של ה- "250W" שלו), אבל העיקר ששמו מדבקה...
 

TakeCtrl

New member
Direct Drive הוא תפלץ די כבד כי הוא לא מכיל reduction...

לגבי ה250 וואט, שים לב למה שכתוב
http://www.bike-eu.com/laws-regulat...gulations-for-e-bikes-pedelecs-part-1-1018836
"Cycles with pedal assistance which are equipped with an auxiliary electric motor having a maximum continuous rated power of 0.25 kW"
contentious - כלומר מתמשך ולא הספק מירבי, ישנה טענה שכיוון שהסטנדרט נכתב ב2002 המנועים בתקופה ההיא לא בדיוק שיא השכלול וזה נועד לוודא שתקבל מנוע שיכול לפחות לספק 250 וואט ולא משהו יותר חלש . היום תתקשה למצוא משהו שלא יכול להגיע לזה.
&nbsp
בנוסף לכך הסינים למדו את הטריקים האלה וחלקם עושים de-rate למנועים שלהם כדי להכניס אותם למקומות כמו שלנו. יש לי מנוע שבקיטים מסויימים מופיע כ450 וואט, באחר כ-700 ונמכר כstandalone ב1500 (אבל בקיט אחר מופיע כ-2500).. סה"כ מנוע נחמד רק חבל שהוא מספיק חזק לחסל כל דבר מסביבו.. (אבל זה הצרות שלי)
&nbsp
אם תקפוץ לalibaba או לחנויות בקנה תמצא אופניים מתקפלים שחלקם נראים באופן מחשיד למדי לאופניים פה רק ששם יש להם מצערת ומנוע של 350 וואט או אפילו 250 וואט, בalibaba תוכל אפילו לבחור אותם אופניים רק איזה מנוע שתרצה, אני בספק רק אם הסינים בונים לך פסי ייצור שלמים רק עבור הבדלים של 100 וואט. ייתכן שזה פשוט ההבדל בבקר.
&nbsp
באשר למטרה, זה תלוי באמת איך תסווג אותו יש רשימה גדולה מאוד של מוצרים שצריכים תקינה, (כולל מנועים מסוגים שונים ומשונים), לכן הם ירצו לדעת לאיזה מטרה משמש המנוע, לא רק בשביל תקינה ,אלא פשוט בשביל המכס עצמו (כמה לשלם להם) כמו כן הם גם למדו איך נראה מנוע גלגל גם ללא הגלגל. לכן הטריק הזה לא תמיד יעבוד. אפילו תדביק עליהם 250 וואט וזה יתגלה כמנוע לאופניים עדיין לא יתנו להעביר את זה כי המושג "קיט חוקי" הינו סתירה (אני יודע שאני סתם חופר) קיט לא יכול להיות חוקי כי הסטנדרט קובע שהאופנים יכולים להיות בתקן רק אם הם נבנו ככה מהתחלה, (יעני כדי לבדוק שכל החלקים עובדים, אבל לא חשוב שאם תחליף אחד מהם כבלאי אף אחד לא יעשה לך תקינה מחדש)
&nbsp
אבל קשה לי להאמין שאפילו מנוע של "250 וואט" יכול להגיע פרקטית ל1000 וואט, מנוע יאכל כל מה שתיתן לו במצד של No load, השאלה הגדולה מה קורה לו (ולגיר הפנימי) לאחר שאתה מפעיל אותו ב1000 וואט שעה ברציפות .
&nbsp
בסופו של דבר מדובר במכון התקנים שנכתב עליו רבות בנושאים אחרים על כיצד הוא חוסם וחונק לך ייבוא חיצוני בגלגולי עניים של בטיחות והם לא וויתרו על פרת מזומנים כזו בקלות
&nbsp
 

Thunder Storm1

New member
אני מסכים חלקית

נכון שמנוע DD כבד כפליים ממנוע גיר לאותו טווח הספק, אבל יש כמה סיבות למה אני מעוניין ב- DD:
מעבר לאמינות והפשטות שלו, העובדה שניתן למשוך ממנו הספקים גדולים יותר ללא חלקים מכניים שנשברים - גם ניתן לעשות איתו בלימה רגנרטיבית ולהטעין את הסוללה. (אפשר גם עם גיר, אם מבטלים את הקלאצ' - אבל אז ההתנגדות לגלגול כשהמנוע לא בשימוש היא מאוד משמעותית).

אז בעצם אתה אומר שגם אם המנוע יוצהר כ-250 וואט, עדיין הוא יהיה מחוייב לעבור דרך מכון התקנים?
אם כך יש שתי אפשרויות:
לשלוח לחבר במדינה חופשית כלשהי בעולם (כל מדינה חוץ מישראל), ולבקש שישלח לי את זה משם בדואר כחבילה - ללא קבלות וללא פרוספקטים, ואולי אפילו לבקש שיפרק את המנוע וישלח אותו בכמה חלקים.
מה דעתך?
 

TakeCtrl

New member
אם אתה שולח משהו ללא קבלות אז זה כמעט בטוח נעצר במכס...

לא בגלל שזה מנוע אלא בגלל שהם פשוט לא יודעים איך לחייב את זה , כנ"ל אם תנסה להצהיר משהו כזול מדי (יעני מתנה, 1$,- 5$) הם יבקשו לראות חשבונית ...
 

Thunder Storm1

New member
אוקיי. ואם אפרק את המנוע לחלקים?

מבחינתי אשלח כל מגנט בנפרד וכל ליפוף בנפרד (אם זה היה אפשרי) :)
אני מניח שבאיזשהוא מקום יש גבול לקטנוניות של המכס, לא?
 
מנוע לאופניים חשמליים בייבוא

שלום,
המחקוק לא טיפש והוא בא בדיוק למנוע את המצבים בו אזרח מעוניין לייבא מנוע ללא בקרה של הרגולציה ולנסוע איתו בדרכים.
גם ערכה של מנוע וחשמל עוברת תקן והוא חלק בלתי נפרד מתקן מלא של אופניים חשמליים.
כאשר מייבאים מוצר יש לסווג אותו והסיווג עצמו מראה למה הוא משמש. אם אתה רוצה לייבוא מנוע של אופניים ותרשום שהוא מנוע של מכונת כביסה אזיי אתה מרמה את המכס ומסתכן.
אופניים עם מנוע עזר כשמם הן- אופניים עם מנוע עזר קטן ולא מנוע של אופנוע.
ממליץ לך לא להסתכן הן בייבוא והן בשימוש.
בהצלחה
 

Thunder Storm1

New member
אני מסכים איתך מצד אחד, כאזרח שומר חוק

מצד שני - ה-תקן של 250W, שנקבע בבריסל המישורית באירופה - אינו מתאים לערים הרריות כמו חיפה או ירושלים.
מנועים בהספק כזה לא רק שאינם יעילים ואינם מצליחים להשיג את המטרה לשמם הם נקנו, הם גם מתחממים בצורה קיצונית ונהרסים תוך זמן קצר. דיי נמאס לי להחליף מנוע חשמלי בכל שנה, ועוד לשלם עליו ביוקר (כי הוא עבר את מכון התקנים/יבואן חמדן/וכו'). זה לא הגיוני בשום צורה!
התוצאה שבערים הרריות בישראל ממשיכים לשרוף פחמימנים כדי להגיע לעבודה.
השאלה האם היה ניתן להעלות דיון בנושא הזה בכנסת, כדי לאפשר מנועים בהספקים גדולים יותר בערים הרריות? (באירופה החילו חוק דומה להספק של 500 וואט, אם אני לא טועה, באיזורים הרריים כמו שוויץ).
ואם זה לא יספק אותם - לחייב בקורס קצר (בדומה לנהיגה מונעת) בטרם תקבל אישור לנסיעה עם הספק כזה, ונשיאת תעודת זהות/רישיון נהיגה להגבלה מגיל 16 ומעלה.
וכמובן - לתת סמכות לשוטרים/פקחים עירוניים להחרים כלי כזה בשלמותו ממי שלא עומד בדרישות - כמו שעושים עם רכב מנועי. (למורת רוחם של הערסים שיעשו את זה).

עד אז כוחות השוק והדרישה ימצאו את הדרך שלהם, כמו בהרבה תחומים במדינה השמרנית שלנו. (הגבלה על יבוא של תרופות מסוימות, רכישת חלקי רכב ביוקר בלבד דרך יבואן רשמי, וכו').
וכפי שרשמתי בהודעה קודמת - אפילו חנויות אופניים גדולות ומכובדות, נאלצות לייבא בקרים ומנועים בהספק מעל המותר (אבל להדביק עליהם מדבקה של 250W), כדי שרוכבים יוכלו להשתמש בהם בערים הרריות. לא מצאתי חנות אופניים אחת שמוכרת אך ורק מנועים חשמליים לפי התקן.
 
למעלה